Medlem
Global Agenda

Finns det fler som spelar betan just nu?
Det skulle vara roligt om man kunde få ihop tillräckligt mycket spelare för att testa på AvA innan retail.

För er som inte vet vad global agency är så kan man kortfattat summera det som en futuristisk third person shooter, i stil med exteel möter teamfortress 2 möter tribes möter planetside. Det som gör global agenda unikt är att din karaktär går upp i level, vilket ger dig tillgång till olika förmågor. Det finns fyra klasser: Robotics (bygger turrets m.m), Recon (sniper/assassin), Medic och Assault och alla kan spelas mycket olika beroende på vilka uppgraderingar och färdigheter man väljer.

Det finns pvp kartor i stil av domination, conquest, capture the flag m.m. och det finns även ett coop läge där 4 spelare slåss mot AI:n. Det så kallade "endgame" i Global Agency är förmodligen conquest mode (aka Alliance vs Alliance) vilket går ut på att allianser av klaner slåss om zoner på en karta som ger kontroll av resurser. Jag är inte helt säker på hur dessa resurser används men förmodligen är de till för att bygga de fordons som används i AvA.

För den nyfikne:
http://www.globalagendagame.com

http://www.youtube.com/watch?v=zLwUjyP-dkQ

http://www.youtube.com/watch?v=DqcIICVtq90

Medlem

lirar lite då o då heter Mindmeld ingame


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vi är fyra stycken som spelar, och funderar på att försöka få ihop lite folk för en agency eller kanske bara gå med i någon existerande.

Jag heter Kyoufu ingame, polarna heter masta, criticalfailure och Siutbossen (namnfiltret hindrar honom från att heta Slutbossen )


signatur

???????????????

Medlem

Har sett lite om de här, är sjukt intresserad att testa det men vart tusan får man tag på beta access?

Inaktiv
Skrivet av Ballong:

Har sett lite om de här, är sjukt intresserad att testa det men vart tusan får man tag på beta access?

Köper det via Steam. Enda sättet att få tillgång till beta.

Medlem

på webhallen så står det att spelet inte kommer att släppas i sverige.

Så vi kan bara spela på amerikanska servrar då eller?

Vet inte vad ni tycker om det men för mej att spela ett sånt här spel där man ska skjuta och sikta och då kanske ha 200 ping är helt meningslöst, så jag har tappat intresset.

Medlem
Skrivet av Ballong:

på webhallen så står det att spelet inte kommer att släppas i sverige.

Så vi kan bara spela på amerikanska servrar då eller?

Vet inte vad ni tycker om det men för mej att spela ett sånt här spel där man ska skjuta och sikta och då kanske ha 200 ping är helt meningslöst, så jag har tappat intresset.

Spelade i betan och jag hade då en låg MS, har för mig att dom har en EU Server.

Medlem

går att välja us eller eu region i spelet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hm, är det instances i global agenda eller är det som i planetside där det finns X antal zoner som man bråkar om hela tiden?

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Hm, är det instances i global agenda eller är det som i planetside där det finns X antal zoner som man bråkar om hela tiden?

Det är instancerat till stor del, men man kan ta över territorium som då blir agency vs agency. upp till 60vs60 uppdelat i 12vs12.

Medlem

Aha, så inget openworld pvp då... då kan jag ju glömma det spelet.. hade hoppats på ett planetside fast med bra grafik

Medlem

Så sugen på att köpa de här spelet. Men med den dåliga ekonomin man har så törs man inte.
Vet inte hur pass bra det kommer gå på min dator, och heller inte hur pass bra ping man kommer ha, quakenörden man är så är man ju lite petig när de gäller ping och fps i sånna här sikta skjuta spel.

Och dässutom vet man inte om spelet är ens bra överhuvetaget.

Arsch, varför kan de inte bara finnas en 2 dagars test period när mmo släpps.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Så sugen på att köpa de här spelet. Men med den dåliga ekonomin man har så törs man inte.
Vet inte hur pass bra det kommer gå på min dator, och heller inte hur pass bra ping man kommer ha, quakenörden man är så är man ju lite petig när de gäller ping och fps i sånna här sikta skjuta spel.

Och dässutom vet man inte om spelet är ens bra överhuvetaget.

Arsch, varför kan de inte bara finnas en 2 dagars test period när mmo släpps.

Du skulle ha varit med i öppna betan =/
jag har varit med i betan och tycker spelet är helt enkelt jätte bra. du kan ju kolla på lite youtube klipp.

datorn jag spelade på hade :

processor : Amd Athlon x2 3600+ , 1.9Ghz,
ram : 2Gb (677mhz eller liknande)
Grafikkort : geforce 8600 har jag för mig att det var. 512mb

Kan väll säga att det laggade ibland, kan bero på att processorn gick upp till 100% hände liknande i fallen earth.

Så om du har en liknande grafikkort och en bättre processor så kommer du nog kunna köra det.:up:

Medlem

Köpte spelet utan att veta riktigt 100 hur det skulle vara, var aldrig med i betan utan kollade bara lite filmer.

Spelet påminner väldigt mycket om Tribes 1/2 med en kombination av Team Fortress klasser med ett litet inslag av dagens fps XP ala Modern Warfare 2.

Man får välja mellan 4 klasser. Assault/Medic/Recon/Robotics
Som kan översättas till Soldier/Medic/Sniper(assasin)/Engineer

Det som gör spelet så bra enligt mig är att man kan i stort sett skapa sin egna inriktning inom klassen man valt. Tex Robotics som jag spelar kan slänga fram drones bygga diverse suport byggnader eller skapa olika turrets.

Det finns även ett slags talent tree att sätta lite poäng på som gör att man bli bättre på tex drones som då kanske ger mer skada av att du sätter poäng just där.

När det kommer till PvP så är det ingen öppen zone pvp utan instancer med 10 spelare. Nu vet jag att det finns folk som vill köra enorma mängder spelare mot varandra om man kollar tex Modern warfare 2 trådar som finns här på FZ, men att köra en stor mängd spelare tex 64 mot 64 ger en stor zerg och ett konstant granat/missile spammande in i grupper av folk. Det är förmodligen detta alla nybörjare på Modern Warfare 2 tycker är roligt då det inte kräver team play alls.

De flesta kartorna går ut på att man ska hålla vissa punkter för att vinna och fast det bara är 10vs10 så är det väldigt intensivt med strider hela tiden och banorna är rätt stora med goda möjligheter att bestiga de flesta toppar på byggnaderna.

Så tyckte du om Team Fortress som det var förr innan 2an kom och förstörde det hela och Tyckte du om Tribes 2 och du tycker om att låsa upp nya vapen och färdigheter som i Modern Warfare liren så kan detta vara spelet för dig.

Finns även lite crafting av olika föremål i spelet som jag inte testat på än

Inaktiv
Skrivet av Kawazu:

Köpte spelet utan att veta riktigt 100 hur det skulle vara, var aldrig med i betan utan kollade bara lite filmer.

Spelet påminner väldigt mycket om Tribes 1/2 med en kombination av Team Fortress klasser med ett litet inslag av dagens fps XP ala Modern Warfare 2.

Man får välja mellan 4 klasser. Assault/Medic/Recon/Robotics
Som kan översättas till Soldier/Medic/Sniper(assasin)/Engineer

Det som gör spelet så bra enligt mig är att man kan i stort sett skapa sin egna inriktning inom klassen man valt. Tex Robotics som jag spelar kan slänga fram drones bygga diverse suport byggnader eller skapa olika turrets.

Det finns även ett slags talent tree att sätta lite poäng på som gör att man bli bättre på tex drones som då kanske ger mer skada av att du sätter poäng just där.

När det kommer till PvP så är det ingen öppen zone pvp utan instancer med 10 spelare. Nu vet jag att det finns folk som vill köra enorma mängder spelare mot varandra om man kollar tex Modern warfare 2 trådar som finns här på FZ, men att köra en stor mängd spelare tex 64 mot 64 ger en stor zerg och ett konstant granat/missile spammande in i grupper av folk. Det är förmodligen detta alla nybörjare på Modern Warfare 2 tycker är roligt då det inte kräver team play alls.

De flesta kartorna går ut på att man ska hålla vissa punkter för att vinna och fast det bara är 10vs10 så är det väldigt intensivt med strider hela tiden och banorna är rätt stora med goda möjligheter att bestiga de flesta toppar på byggnaderna.

Så tyckte du om Team Fortress som det var förr innan 2an kom och förstörde det hela och Tyckte du om Tribes 2 och du tycker om att låsa upp nya vapen och färdigheter som i Modern Warfare liren så kan detta vara spelet för dig.

Finns även lite crafting av olika föremål i spelet som jag inte testat på än

Soldier/Heavy guy

/jepper

Medlem

Spelade från beta 1, men köpte inte spelet tillslut. Förlite att göra i spelet. Samt att PvE är bara 4banor, ett jävla grind sure, men samma bana om och om? Aja smaksak.
(däremot tror jag AvA i spelet kommer vara kul)

http://www.nerfnow.com/comic/240

Stämmer ganska bra


signatur

Bara gör det.

Medlem

Två patcher påväg med dröser med nytt innehåll.

"Weapons & Armor:
The weapons and armor system has been significantly overhauled and looks promising. The key changes are that weapons & armor will now drop as loot in PvE missions and will have different quality stats. (There is also ways to buy weapon and armor gear with tokens for those that will not have access to higher level PvE). Crafters will be able to create and sell upgrade kits to improve weapons and armor core stat.
As an example, you may defeat a high level boss that will drop an epic sniper rifle with additional bonuses on it (like extra range, more damage, faster projectile, etc..)
The overall balance will still be maintained so the difference between a max epic weapon and the base version is no better then the difference of players with Epic vs. Common now.

Open Zones:
After various testing on the open zones, the general conclusion is that they are best for serving two purposes:
Creating a more immersive world and allowing for solo play.
We are currently working on two Open Zones. The first is the a large area next to dome city, and the second is based in the commonwealth region.
Each Open Zone will have an NPC that helps to explain the purpose of the zone and how it fits in the game world, and at least one other NPC to given repeatable missions.
Players can do the missions solo, but also have the option to team up (xp and rewards get split), there are also some random Boss mobs that a team can try to beat for better loot.
The dome desert zone will be design for lower level players and the commonwealth for higher level players.
While in the Open Zones players can enter a Mission Q (like PvP, Co-op Pve, etc), at the end of an instance mission you will return back to the Open Zone you were in.
We are still testing how many players and NPCs will be in a single zone, the design goal is to make sure you get to see other players while running around while having enough enemies to fight.

PvE co-op missions (Special Ops):
A new 10 person dome defense mission was created. Players will be taken to one of several locations in the desert to protect a facility from waves of attacking NPCs.
Some new low/medium level co-op missions are being created to fit with the desert dome area while the current co-op mission against the commonwealth will only be offered at high/max/DA levels.

Warzones:
Warzones are the larger scale PvP battles.
We have done significant optimization to the Unreal server including making it multithreading and the first map we are working on should handle 64 players very well (32v32).
We will continue to test the limits of the server (and client) to see if we can have higher player counts with reasonable performance.
There is still a lot of design/implementation taking place (to make sure we don't get zergs and keep things interesting)

AvA:
The AvA format will be getting some additional modifications to make it more accessible and rewarding.
There are two main changes we are currently working on.
First, we are improving the reward system by allowing AvA facilities to create weapons/armor (similar to the drops in PvE missions). AvA will also award special tokens.
Second, we are changing the format of the open/close times. In the new format each region (NA, EU, Oc) will have one large map with a long open/close time (probably somewhere between 8-12 hours)
An agency will be able to open/close their territories for production when they want (with a whole bunch of restrictions that I will post somewhere else). This will allow each agency to determine when they want to play.

New weapons/devices:
About 30 new weapons/device are currently being tested. These are alternatives to current weapons/device (not stronger/weaker but different)
Each class gets about 8 new weapons/devices. Here are some examples: Flame turret, Long range grenade launcher, high accuracy Rifles, laser (instant) sniper rifle, duel wield swords, combat jetpack, and lots more.
Most of the new weapons will require a minimum of level 30 to use and will be purchased with special tokens.

UI/Misc:
There is a new visual UI upgrade to many screens. (Looks cleaner and more high tech)
XP will be rewarded on kills (in PvE) and shows up in combat text
Reaching a new level has a special FX on the player to indicate that you leveled up
Working on DX10 support/AA
Lots of general optimizations

If all goes well (there is tons of work that is being put into this update) we should be testing (some/all features) on the PTS server before the end of the month and releasing the update in May (as early as practical).

Also, expect information this upcoming week on subscription plan and what's included."

Källa: http://forum.globalagendagame.com/phpbb/viewtopic.php?f=155&t...

Kommer komma i två delar varav den första ska komma den närmaste veckan om inga förseningar uppstår. Den andra kommer antagligen om ett par veckor.

1
Skriv svar