The Elder Scrolls Online

Robot
The Elder Scrolls Online

Har du spelat Elder Scrolls? Och alltid drömt om att få packa Tamriel med griefande irl-troll? Inte vi heller – men vi försöker ändå ge Elder Scrolls Online en chans.

#zenimax-online-studios, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
The Elder Scrolls Online

Jag HOPPAS att det fungerar - men det låter inte direkt lovande. Det där med stora fältslag har gjorts tidigare av både DAoC och Warhammer (iofs samma killar bakom båda dom två spelen..men endå).
Lyckas det är det ju kanon - men jag är tveksam.
Skulle de INTE lyckas är det faktiskt inte hela världen - det blir inte de första Elderscrolls spelen som misslyckas (Red Guard / Battlespire)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En eloge måste ges till Michael Gill som ens orkar lyssna igenom presentationen.

Medlem

Jag ger spelet fyra gäspningar av fem. Zenimax, gör oss en tjänst, ge era resurser till Bethesda och skapa världens bästa Elders Scrolls spel. Single player. Tack.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Spelet är sågat redan vid förhandstitten. Givet Day 1-köp!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag HOPPAS att det fungerar - men det låter inte direkt lovande. Det där med stora fältslag har gjorts tidigare av både DAoC och Warhammer (iofs samma killar bakom båda dom två spelen..men endå).
Lyckas det är det ju kanon - men jag är tveksam.
Skulle de INTE lyckas är det faktiskt inte hela världen - det blir inte de första Elderscrolls spelen som misslyckas (Red Guard / Battlespire)

Stora fältslag har inte bara DAoC och Warhammer gjort, Lineage 2 hade castlesieges med bra mycket mer folk på varje sida sedan lääänge, dock är spelmotorn alldeles för gammal för att sånt ska flyta fint på en sämre dator, men har sett bra mycket större slag än bara 50-200 personer på varje sida i min tid i L2.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag vet inte, är det någon mer än jag som inte tycker att fler spelare betyder roligare spel? För min smak var det för för mkt folk i Alterac Valley när jag lirade det, och vad är det där? kanske 40v40 eller något? (minns inte).

Jag läste lite om det här spelet och det som var mest intressant med det var "färre men kraftfullare skills/spells". Tanken var väl att man skulle gå ifrån kastsekvenser till ett mer strategiskt val av vilken skill/spell man använder. Det tycker jag låter som en bra idé i alla fall.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Ankh:

Jag HOPPAS att det fungerar - men det låter inte direkt lovande. Det där med stora fältslag har gjorts tidigare av både DAoC och Warhammer (iofs samma killar bakom båda dom två spelen..men endå).
Lyckas det är det ju kanon - men jag är tveksam.
Skulle de INTE lyckas är det faktiskt inte hela världen - det blir inte de första Elderscrolls spelen som misslyckas (Red Guard / Battlespire)

Stora fältslag har inte bara DAoC och Warhammer gjort, Lineage 2 hade castlesieges med bra mycket mer folk på varje sida sedan lääänge, dock är spelmotorn alldeles för gammal för att sånt ska flyta fint på en sämre dator, men har sett bra mycket större slag än bara 50-200 personer på varje sida i min tid i L2.

Jag tror dock DAoC var tidigare med stora fältslag. Bästa mmo någonsin enligt mig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem

Det man vill veta är vad som är unikt för just detta MMO:et. De måste väl ändå ha något som är nyskapande. Må det vara i combat, crafting, pvp eller vad som helst.

Visa oss något som är unikt och nytt i just erat MMO.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag sa inget om 50-200 - relic raids osv har betydligt mer i Daoc. Och att de inte var bara dom som hade det var ju allmänt känt. Tog de två jag kom på så här på rak arm. Förövrigt var DAoC betydligt tidigare än Linage med stora fältslag.

Edit: Ser nu att jag låter lite arg/sur/gnällig. Men så är inte fallet...inte iheller ifrågasätter jag det du sa Ville bara poängtera För nu när jag tänker efter så försökte du nog inte överträffa vad jag skrev utan snarare tillägga!

Precis, var bara ett tillägg ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Har du spelat det? Jag är tveksam till det spelets potential efter några betahelger med det nu. Stabbig combat, plottriga spelleffecter och zergiga PvP-slag där det är omöjligt att utläsa vad som egentligen pågår. Men ja, vill så gärna att det ska gå bra för Guild Wars 2. Det känns som ett fantastiskt mmo i teorin åtminstone.

Vad gäller det här så hoppas jag naturligtvis på det. Jag gillar Elder Scrolls-universumet och har ingenting emot traditionellt upplägg. Inte alla previews av spelet har varit så negativa som den här.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Ankh:

Jag sa inget om 50-200 - relic raids osv har betydligt mer i Daoc. Och att de inte var bara dom som hade det var ju allmänt känt. Tog de två jag kom på så här på rak arm. Förövrigt var DAoC betydligt tidigare än Linage med stora fältslag.

Edit: Ser nu att jag låter lite arg/sur/gnällig. Men så är inte fallet...inte iheller ifrågasätter jag det du sa Ville bara poängtera För nu när jag tänker efter så försökte du nog inte överträffa vad jag skrev utan snarare tillägga!

Precis, var bara ett tillägg ^^

Jag ber om ursäkt för mitt agressiva svar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det har stått klart för mig i flera år att Elder Scrolls Online kommer floppa. Förhoppningsvis är det också det sista stora MMOet som försöker kopiera WoW - man kan tycka att utvecklarhusen borde inse att det inte funkar vid det här laget.

Medlem

Kommer detta ha nån månadskostnad för att lira?

Medlem

Det här kommer som alla andra MMO att stå och falla på hurvida spelmotorn kan leverera.

Wow är måttstocken, och det som gjorde wow en instant sucess var hur välbyggt spelet var trots alla sina buggar och barnsjukdomar så kändes det som att man faktiskt slogs med sin karaktär och inte bara satt i baksätet.

Viist 200 spelares strider men om man ser på hur pass lagigt och grötigt det blev i Warhammer online så är det inte kul.

Conan levde med samma problem.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Vad jag hade velat se är skyrim med multiplayer ala dragon's dogma istället för ett mmo, DET hade varit något!

Medlem

Synd att folk ser fortfarande Wow som en måttstock. Dock tror jag Online blir hårt sågat redan nu och dom som gör de har en annan approach än med Swtor.
Man måste komma ihåg wow hade inte allt som den har nu och mycket kom väldig långt efter. Ta till exemple antal Raids och High end instancer som fans vid release. Dom flesta spel nu har fler. Sen att företag inte lyckas fånga spelarna som wow är också till tidpunkten spelen kom om wow skulle släppas nu med allt sama som när den kom alla dessa år sen och bara ha up to date grafik tror jag inte den skulle klara 6 månader häller.

Inaktiv
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Nyskapande? GW har endast hypen uppe eftersom det inte är någon månadskostnad. Folk kommer inse vad tråkigt det är vid end game precis som alla andra spel.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag ger spelet fyra gäspningar av fem. Zenimax, gör oss en tjänst, ge era resurser till Bethesda och skapa världens bästa Elders Scrolls spel. Single player. Tack.

+1.

Tamriel, 1000 år innan händelserna i Skyrim är då vilket spel som helst som ingen kan relatera till. När man tar till med ett sådant stort kliv från rådande kanon, dvs. 1000 år, är det för att man vill vara på säkra sidan. Det hade känts mer seriöst om det hade kallat spelet något annat, nu känns det som om de bara vill hitta en ny kassako.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Inte var det så fint, om man tänker vilket år vi är i. Tera är tom finare.

Men aa, whats up wid the hatin? |: Ge dessa grabbar en chans.

Medlem

ssssnnaaaaaaaaaaaaaaaark

Stinker FAIL.

Medlem

Kort svar: Nej,

Långt svar: Klonar man ett koncept från ett framgångsrikt MMO (WoW) så kommer originalet alltid locka fler användare.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Meh, det där med stora slagfält är långt ifrån unikt iallafall...
Så sjukt tråkigt att de inte valde en motor där man faktiskt kan slåss precis som i Elder scrolls.

Darkfall har de där massiva slagfälten, samtidigt som de kör på att man får kontrollera sin melee, archery och sin stav för att skjuta spells.

Guild wars 2 har ju också world vs world där jag tror att det blir bra många fler än 200 i slagfälten.


signatur

Wai

Medlem

Håller med andra här , pvp i mmos är skrattretande om man jämnför med den pvp som finns i Darkfall

Medlem

Eftersom dom använder samma motor som Swtor, vilken som bekant laggar sönder när man kör mindre pvp battles..... 200 pers samtidigt i den motorn? I want what they're smoking. Hur såg det ut med 50v50? Var det en video "över" slagfältet, eller var det från spelarens pov man fick se?

Medlem

Nej tack, jag är inte intresserad av det här!

Inaktiv

De som är lite trötta på WoW och funderar på att sluta, eller de som tidigare slutat, varför skulle de vilja spela ett spel som har samma system?

Inte ens en annan miljö (SF/rymd) och ett så enormt stort varumärke som Star Wars orkar dra ett MMO som klonar mycket från WoW.

123
Skriv svar