Medlem
METRO 2033

Jag undrar om det är lönt för mig att köpa Metro 2033 på pc , jag vill kunna spela det på max settings förutom msaa 0 med 16 aniso i 2560/1600 dx10 och så det är fullt spelbart.
Jag har 4 gb minne, 4870x2, qx9650 3,0 ghz, raptor hårddisk.

Eller är det bättre att jag väntar att köpa spelet tills jag ska uppgradera med följande-->

Bra moderkort tex asus delux.
minst 12 gb minne
Intel Core näst snabbaste CPU (Sandy Bridge )

Bra kylare till processorn tex noctua eller Corsair H50 Hydro Series CPU Kylare
Nya generationens Snabbaste grafikkort ( amd Northern Islands )

blue ray spelare eller Holographic Disc
SSD-disk

Detta ska köpas vår/sommar 2011 ca.

Tacksam för svar!

Medlem

Du kan garanterat maxa med din burk du har nu, jag kör max på 1920x1080 med ett 4870, 4gb ram och 3ghz samt 7200rpms hdd...

För övrigt ett riktigt grymt spel

Medlem

Helt underbart spel! Älskar atmosfären. Slår S.T.A.L.K.E.R så jävla hårt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Askamaia:

Du kan garanterat maxa med din burk du har nu, jag kör max på 1920x1080 med ett 4870, 4gb ram och 3ghz samt 7200rpms hdd...

För övrigt ett riktigt grymt spel

Det låter bra, anledningen till att jag frågar är att jag testade cryostasis demot på max i 2560/1600, o aa och jag fick mellan 15-20 fps.

Medlem

Metro slaktar min dator på high/very high och den är då inte klen. Kan tex köra crysis maxat i 1680x1050 utan större problem.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Metro slaktar min dator på high/very high och den är då inte klen. Kan tex köra crysis maxat i 1680x1050 utan större problem.

Inte så konstigt då Metro 2033 är väldigt dåligt optimerat. Men samtidigt ett väldigt bra lir


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Metro är ju skapligt nyare än Crysis... ser snyggare ut också.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Metro slaktar min dator på high/very high och den är då inte klen. Kan tex köra crysis maxat i 1680x1050 utan större problem.

Tvärtom för mig. Maxar Metro utan problem men Crysis klarar den knappt på high.


signatur

Have a good time!

Medlem

Enligt en kompis var detta det bästa han spelat nånsin, dock för mig får de bli en ny burk först.
Är ett stort fan av S.T.A.L.K.E.R serien och detta ser typ ut som en uppgraderad version så detta blir ett givet köp

Inaktiv

Det verkar bero lite varpå man är, DX11 med very high (utan DOF och tess) fungerar bra över lag men i början av t ex 'Black station' så går mitt 5850 på knä och FPS dyker från ~50 till 10.

Medlem

Metro 2033 kan ju spelas i dx10 lr 11 ( möjligen även dx9)
för att kunna lira i dx 11 krävs en hel del.

Jag har ett dx 11 kompatibelt kort, men default inställningen för mig vart dx 10 inställningar maxade. Har inte rört något utan spelat med det. Ligger på 50 FPS i snitt. Droppar ibland till 35 ( stora explosioner eller mycket effekter/rök osv) väldigt sällan till 20.

Annars alltid 35-60 fps.

Väldigt intressant spel må jag säga!
inhandlades i förrgår när det var Weekend rea på Steam. Endast 170:-

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Väldigt intressant spel må jag säga!
inhandlades i förrgår när det var Weekend rea på Steam. Endast 170:-

hehe same here, klart man slår till på ett sånt billigt pris, är ju fan cirkus fem öl på krogen och det kan jag lätt undvara

Grymt bra spel för övrigt, toklirade tills jag klarade ut spelet. spelet är lite kort men fan intensivt och intressant som fan, ville inte sluta spela utan bara panga på tills man klarat det hela vilket är jävligt ovanligt för min egen del nuföritden, sällan jag får ett sånt sug att bara fortsätta konstant

får 4/5 av mig

hoppas verkligen på en uppföljare och kanske en multiplayer del.. tror COOP hade passat sjukt bra i detta spel


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av raefzm88:

Väldigt intressant spel må jag säga!
inhandlades i förrgår när det var Weekend rea på Steam. Endast 170:-

hehe same here, klart man slår till på ett sånt billigt pris, är ju fan cirkus fem öl på krogen och det kan jag lätt undvara

Grymt bra spel för övrigt, toklirade tills jag klarade ut spelet. spelet är lite kort men fan intensivt och intressant som fan, ville inte sluta spela utan bara panga på tills man klarat det hela vilket är jävligt ovanligt för min egen del nuföritden, sällan jag får ett sånt sug att bara fortsätta konstant

får 4/5 av mig

hoppas verkligen på en uppföljare och kanske en multiplayer del.. tror COOP hade passat sjukt bra i detta spel

Håller med dig. Det var en riktigt bra spelupplevelse , men som sagt lite för kort. Lirades igenom på ett par timmar, intensivt men underhållande.
Släpps en uppföljare ( vilket det finns möjlighet till. Metro 2033 är baserat på en bok skriven av Dmitry Glukhovsky, som har påbörjat skrivandet av en uppföljare, Metro 2034 )
så blir det ett garanterat köp. Sån här bra enspelarupplevelse har jag inte sett sedan Half-Life 2 ! 4/5

Medlem

Ett av de bästa spelen jag kört, helt klart en bra investering även för fullpris. Atmosfären klår STALKER-serien, något som förvånade mig väldigt mycket då jag alltid varit ett enormt fan av STALKER och allt som gjorts runt spelen.

Du borde kunna köra det på max utan större problem, och även om du måste sänka någon inställning lite kommer du inte bli besviken då det är våldsamt snyggt även då.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar