Activision lägger ner Radical Entertainment – 90 får gå

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

Ingen förlust direkt, Infamous är så mycket bättre.

Jag skaffade en PS3 och infamous nyligen och let me tell you, grafiken ser ut som en PS2 samt styrsystemet känns föråldrat. Storyn är fräckare i Infamous men överlag är spelet mycket sämre, imo.


signatur

I drank what?

the terminator från 1992 minns jag.jag HATADE det spelet.

sen gjorde dom jackie chan stuntmaster <3.
men utöver det....
jag blandade ihop dom med relic entertainment och trodde att det var därför steam hade super-rea...men så var det ju inte.

Medlem

WTF!? Jaha, men kul, jag såg fram emot en möjlig 3:a.

När Prototype släpptes valde jag mellan att köpa det eller inFamous.. jag valde Prototype, på ren magkänsla, och efter att vid senare tillfälle ha spelat inFamous kan ajg säga att jag är grymt glad över mitt val. Ja, det fanns rum för förbättringar, nej, det var inte perfekt.. men det var precis vad sandlådevärlden behövde! Prototype smiskar röv på alla andra sandlådespel som släpptes innan och samtidigt.. (min åsikt) ... I cry now.


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem

Själv älskar jag sandlådespel då de kräver lite mer engagemang från spelaren och inte bara ett fast script där du hela tiden blir visad vart du skall gå och hur du skall göra saker. Som en sade ovan - instant rewards och helt utan egen tankeförmåga, sådana är de flesta spelen idag. Spelare idag är inte dummare än förr men ändå så behandlas vi som om vi vore dreglande idioter i tvångströja.

Just Cause 2 tycker jag var riktigt kul, likaså Prototype även om jag borde spendera lite mer tid i det. På många sätt är ju t.ex Batman: Arkham City också ett sandlådespel och det hyllades ju. Samma sak med GTA4. Så visst, det går att göra riktigt bra sådana spel.

Nej, det är synd att vi inte får se ett nytt Prototype.

Inaktiv
Skrivet av ohem:

Jag gillar Prototype-serien skarpt, finner det synd att utvecklarna måste gå. Varför inte låta teamet jobba på nya märken eller nuvarande?

Man får skylla sig själv om man säljer ut sitt företag. Undrar vad som hade hänt med Minecraft om EA hade fått tag på det.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av ohem:

Jag gillar Prototype-serien skarpt, finner det synd att utvecklarna måste gå. Varför inte låta teamet jobba på nya märken eller nuvarande?

Man får skylla sig själv om man säljer ut sitt företag. Undrar vad som hade hänt med Minecraft om EA hade fått tag på det.

Dlcs, premium och massa andra dyngiga grejer som inte hör till. Dock slipper vi vara med om det, EA kommer aldrig lyckas lägga vantarna på Minecraft.

Inaktiv
Skrivet av qun0:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av ohem:

Jag gillar Prototype-serien skarpt, finner det synd att utvecklarna måste gå. Varför inte låta teamet jobba på nya märken eller nuvarande?

Man får skylla sig själv om man säljer ut sitt företag. Undrar vad som hade hänt med Minecraft om EA hade fått tag på det.

Dlcs, premium och massa andra dyngiga grejer som inte hör till. Dock slipper vi vara med om det, EA kommer aldrig lyckas lägga vantarna på Minecraft.

Nej precis.. för Notch tackade både nej till Valve och EA. Bör flera studios göra.

Inaktiv
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av StrongBad:

Prototype-spelen var som Just Cause-serien. Kul att roama runt i en timme eller två, sen insåg man att spelet sög och man kände aldrig för att återvända igen.

Håller med. Sandlådespel är inte kul alls.

humm sanlådespel kräver generellt lite mer av spelaren att själv finna /skapa det roliga ..... d.v.s inget handhållande eller korridor spelande .

pallar men inte det skall man hålla sig borta. det finns ju en hel uppsjö av korridor shoters att tillgå för de med adhd och instant reward behov.

Varför blir du så grinig och förolämpande bara för att någon inte tycker om samma sak som du? Personligen gillar jag båda spelformerna, men när det gäller sandboxspel så tycker jag att Prototype och Just Cause är usla.

humm jag är inte ett dug grinig faktiskt inte heller var avsikten att förolämpa någon . jag ber så mycket om ursäkt.

.konstaterar bara att dra ALLA sanlådespel över en kant som här görs är felaktigt bara för att man själv inte gillar dessa ?

själv har jag inte testat just Prototype eller just cause och kan därför inte bedöma just dessa.

Just Cause 2 är för mig, en av mina favorit spel. Underbara miljöer, toppen kontroll. Äger ut Saints Row: The Third.

Inaktiv
Skrivet av qun0:
Skrivet av Rasmus96:

Så att pengarna kan gå till mera COD eller vadå ? =(

Tror dom oavsett skulle ha råd med fler cod titlar oavsett om dom la ner eller ej.

Prototype var oavsett inget vidare spel, slutade med att jag kastade runt bilar och vägrade utföra uppdrag. Då har CoD eller något annat spel mer att komma med, jämfört med dessa titlar.

Älskar verkligen hur folk ogillar saker man skriver, för man tycker ett spel inte var något vidare och sedan anser att andra spel har mer att komma med. Snart får jag väl en stämning i brevlådan och måste betala skadestånd för dom tar illa vid sig.

Medlem
Skrivet av qun0:

Älskar verkligen hur folk ogillar saker man skriver, för man tycker ett spel inte var något vidare och sedan anser att andra spel har mer att komma med. Snart får jag väl en stämning i brevlådan och måste betala skadestånd för dom tar illa vid sig.

Så är det här. Skriv något som ens kan tolkas som positivt om Call of Duty-serien så får du mobben på dig, tro mig. Även om du bara svarar på desinformation med källhänvisad fakta så får du skit tillbaka.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

12
Skriv svar