Diablo 3-skapare ryter till efter Diablo-skaparens kritik

Robot
Diablo 3-skapare ryter till efter Diablo-skaparens kritik

Huvuddesignern bakom Diablo 3, Jay Wilson, får internet att explodera när han ryter till mot Blizzard North-skaparen David Breviks uttalanden kring Diablo 3.

#blizzard-north, #diablo, #diablo-ii, #blizzard, #gazillion-entertainment, #marvel-heroes


Medlem
Diablo 3-skapare ryter till efter Diablo-skaparens kritik

Ärligt, Facebook drama?

Medlem

1, 2 > 3


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om än D3 inte är ett dåligt spel i sig, så gjorde ändå David Brevik ändå två väldigt bra Diablo-spel.

Nu är ju intervjun inte direkt tillgänglig än pga troligtvis belastning på sidans servrar, men om jag uppfattar rätt på FZ så påpekar bara David att han hade en annan vision för D3 än vad som blev - inte att det var ett dåligt spel?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Denna David Brevik gjorde Diablo populärt, Jay gjorde Diablo dåligt.

Medlem
Skrivet av ohem:

Om än D3 inte är ett dåligt spel i sig, så gjorde ändå David Brevik ändå två väldigt bra Diablo-spel.

Nu är ju intervjun inte direkt tillgänglig än pga troligtvis belastning på sidans servrar, men om jag uppfattar rätt på FZ så påpekar bara David att han hade en annan vision för D3 än vad som blev - inte att det var ett dåligt spel?

Jag ska se till att få in lite citat från intervjun i artikeln, men vill helst dra dem från huvudintervjun, så fort den funkar igen När jag försökte komma in igen gick det inte. Keepin' on tryin'!

Edit: Fungerar nu. Rekommenderat att kolla in videointervjun via länken.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Detta är enligt mig riktigt sorgligt, han får väl skriva vad satan han vill ?

Medlem

ha ha ha..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Det hade väl inte varit så stor deal om de inte vore så att Jay faktiskt har gjort ett dåligt jobb med serien.

Spelet är inte så bra som man vill att det ska va. Det saknar väldigt mycket. Tråkigt att Blizzard inte ser detta själva =/

Vill gärna veta hur många av deras anställda som faktiskt tycker om att nöta spelet idag.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Men men men... D3 suger så jävla hårt ju?

Diablo 2 <333333333333333333333333333333333333333333

Medlem

Intervjun, tagen från Rock, Paper, Shotguns forum (inga problem att göra så va?):

Medlem

Tycker dem borde satsa mer tid på spelet i sig än att sitta på facebook och skriva status uppdateringar? fast iförsig så kanske dem skrev det efter dem slutade för dagen.

Och snälla Jay Wilson och Jill Harrington....kanske är tid nog att lämna dagis och börja bli vuxen? David Brevik sa ju bara sin egen åsikt om spelet....

Medlem

Makalöst ironiskt.
Enda anledningen till att Jay Wilson och co sitter och pekar på sina försäljningssiffror är att Brevik gjorde det möjligt för dem.

dmn
Medlem
Skrivet av Reheated:

Tycker dem borde satsa mer tid på spelet i sig än att sitta på facebook och skriva status uppdateringar? fast iförsig så kanske dem skrev det efter dem slutade för dagen.

Och snälla Jay Wilson och Jill Harrington....kanske är tid nog att lämna dagis och börja bli vuxen? David Brevik sa ju bara sin egen åsikt om spelet....

Snälla, lär dig skillnaden på de och dem.

Jag är rädd att jag inte läste Brevik rätt första gången.

Medlem

Det känns som Brevik hade sagt till intervjuaren vad han skulle fråga typ.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Brevik har ju HELT RÄTT. Diablo 1 och 2 var bra spel, 3an är en ned-dummad sak som inte har någon längre livslängd...

Medlem

Det är ju inte så konstigt egentligen, Brevik uttrycker sin åsikt om en sak och sedan uttrycker Jay sin åsikt om Brevik´s åsikt.

Det som gör detta stort och till ett drama är att internet exploderar, och förstorar det med ca 7 miljoner gånger. Jag kan faktiskt inte bry mig mindre än om två vuxna män tjabbar lite på Facebook.

Ta lärdom av kritik och gör något bättre nästa gång.


signatur

Nämen!

Medlem

Skulle folk kunna säga vad som var så himla mycket bättre med diablo 2 än diablo 3 tex? Har själv spelat mer diablo 3 än 2an då jag tyckte 2ans act 2 var fruktansvärt tråkig. Är bara nyfiken, alltså jag förstår att tex, lägga ut stats och göra builds är en av de sakerna som gjorde 2an bättre, men det känns ju som att man följde guilds bara endå (brukar vara fallet med såna spels, kanske inte var så i diablo 2). Någon som har orken och lägga ut D3 vs D2?

Medlem

Man kanske ska bita sig i tungan när man lever på andras meriter.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Inaktiv

"fuck that loser" hmm där fick Blizzard ett till minus i min bok. Tål de inte kritik eller vad?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Reheated:

Tycker dem borde satsa mer tid på spelet i sig än att sitta på facebook och skriva status uppdateringar? fast iförsig så kanske dem skrev det efter dem slutade för dagen.

Och snälla Jay Wilson och Jill Harrington....kanske är tid nog att lämna dagis och börja bli vuxen? David Brevik sa ju bara sin egen åsikt om spelet....

Snälla, lär dig skillnaden på de och dem.

Lär dig hålla dig till ämnet.

Tycker i övrigt att man knappast ska behöva stå till svars för vad man skriver i en "privat" diskussion på facebook men å andra sidan kanske han ska tänka till innan han skriver då han är en så pass offentlig person.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av North:

"fuck that loser" hmm där fick Blizzard ett till minus i min bok. Tål de inte kritik eller vad?

Snacka om att dra alla över en kam/kant. Nu får FZ ett minus i min bok p.g.a. din kommentar. <- Sarkasm

Medlem

Ok, jag tänker ta Jay Wilsons sida här. Jag förstår Blizzard teamet helt här, de har arbetat på den här skiten i 10 år och även om resultatet inte är perfekt på något vis så är det deras bebis. Brevik skiter mer eller mindre över hela teamet och säger att om Blizzard North hade gjort det så hade det blivit fantasktiskt. Att leva upp till det folk förväntade sig av Diqblo 3 är helt omöjligt. Det går inte. På många nivåer är D3 mycket bättre än D2 (och det säger jag som någon som spenderade år med D2), men det spelar ingen roll när du har nostalgi att tävla med.

Missuppfatta mig inte D3 har stora problem med sitt endgame, men sättet Brevik uttrycker sig på är fan inte ok. Kritisera valen de gjorde är en sak men att antyda att D3 teamet inte har talangen nog att skapa D3 (men att han och Blizz N hade det) är fruktansvärt respektlöst att säga i en intervju. Då kan man ju fråga om "fuck that guy" är bättre att säga, men det var i alla fall i en privat chat på facebook och inte i en intervju.

Medlem

Spelet är ren skit och nuvarande blizzard likaså, ungefär lika clueless som bethesda som försöker sig på att göra falloutspel .. Borde vara brottsligt att ha så dålig koll på vad som gjort föregångarna så bra innan man fjantar ihop en uppföljare. Fuck THAT looser

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Reheated:

Tycker dem borde satsa mer tid på spelet i sig än att sitta på facebook och skriva status uppdateringar? fast iförsig så kanske dem skrev det efter dem slutade för dagen.

Och snälla Jay Wilson och Jill Harrington....kanske är tid nog att lämna dagis och börja bli vuxen? David Brevik sa ju bara sin egen åsikt om spelet....

Snälla, lär dig skillnaden på de och dem.

Ber så hemskt mycket om ursäkt, om du vill kan du bli min rättstavare framöver. Har svårt att se/förstå skillnader mellan vissa ord. Förlåt om jag förstörde din dag.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

På många nivåer är D3 mycket bättre än D2.

Sgt Clueless has reported in.

Medlem

Ska ni rapportera "privat" korrespondens nu? Det är en sak om han säger det i ett pressmeddelande eller en egen intervju, men vad en utvecklare säger till sina polare har väl ingen relevans på en nyhetssida?

Medlem

Jay Wilson är en liten skit som blir sur över att Brevik sade sin ärliga åsikt. Patetiskt.
Men det bevisar att Jay själv vet vilket uruselt spel han har släppt: ultra-defensivt beteende från honom.

Skriv svar