DayZ kan komma till konsol

KoP
Medlem
Skrivet av rubbiten:

hur ska det gå för alla stackars konsoll nissar utan auto aim

och till dig som sa att mag hade stöd för 256 pers, ja det stämmer ju iofs men spelet laggade ju sönder när det vart många spelare

Det är väl inte svårare än så att dom lägger till valmöjligheten att spela med auto-aim, soft-aim eller ingen auto-aim alls. Done.

Medlem

Detta betyder undergången för DayZ.

Medlem

Storhetsvansinne.

Skrivet av Rasmus117:

Har hört från en kompis att det går att spela Arma2 på pc med en 360 kontroll så då är det ju inte så svårt att porta?

Arma 2 har stöd för 360 kontroller däremot så är det inte rekomenderat att köra med det förutom vid vissa saker som tex flygning osv(Jag använder kontroll när jag kör med camera.sqs skriptet(kör som en kamera)).

Medlem
Skrivet av krad:

Detta betyder undergången för DayZ.

Ja, verkligen. Åh nej, ett superpopulärt spel får större budget och kommer nå ut till en ännu större mängd spelare som kan glädjas åt det! Vad har ni gjort Bohemia!!!????

Medlem

Kul att se att de vanliga fördomarna/korkade inläggen haglar så fort det gäller konsoler, man vet då att vissa på FZ aldrig växer upp...
En handkontroll till konsol har "nog" med knappar, speciellt om man använder D-Pad på ett smart sätt som i S2, där du fick ut 12 extra knappar/funktioner på den. 12 + LT/RT och allt annat ger väl minst 20 funktioner du kan binda, borde väl räcka till att skjuta och smyga iaf

Att det bara är 12 åringar som sitter i main och skriker beror nog på att den som skriver borde sluta lira CoD, i Homefront eller BF, till och med HAlo (3) är konversationerna synnerligen spelrelaterade och bra. Passar det inte kan man alltid lätt och smidigt joina ett party med andra mogna individer.

Att hardcore inte skulel funka till konsol är nog tveklöst det dummaste jag läst idag, Dark/Demon Souls klarade sig utmärkt och blev väldigt uppskattade av konsolspelare. Samma kan sägas om ex. Witcher 2, som på högre nivå är allt annat än simpelt.

Dock lär konkurrensen bli benhård för detta spel på konsol, som vi alla vet är det den primära plattformen för väldigt många AAA spel, lätt att drunkna i mängden, något du slipper på PC, iaf inom många genre.

12
Skriv svar