World of Warcraft: Mists of Pandaria

Medlem

Jag gillar att slagsmålet i trailern med alla hopp och rullningar påminner mer om striderna i GW2 än i Wow...

Medlem
Skrivet av Frux:

Sen måste man ju inte ta WoW så gravallvarligt som många gör. Är ju bara spela så länge man tycker det är kul helt enkelt, precis som alla andra spel.

japp, jag håller med dig ja, jag spelade tills jag bara stod i staden och titta runt typ :P, spelade i ungefär 3 månader sen va jag nöjd och kommer nog inte gå tillbaka
det finns ju andra spel också

Medlem
Skrivet av papajoe:

lvl 90 redan skönt men vart lite besviken på mop då jag trodde det skulle ta betydligt längre tid. har spelat sedan kl 01 i natt och vart just lvl 90:) Druid.
Just nu känns det bara tomt och 2/5 i betyg. Får sova lite och återkomma.

glhf all ppl

Armory länk ?

Har svårt att tro att du plöjt igenom alla Quest områden, och gjort alla Quests där. Det är lätt att sätta en 2/5 genom att dungeon levla upp tillexempel.


signatur

Nämen!

Medlem

Hade möjligen testat men månadskostnad på 130 kr känns svårmotiverat för ett så gammalt spel som WoW.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Själv så tycker WoW i sig är kul men hatar månadskostandet. Dock idén med pandor är strålande (Bild på Brewmaster i huvudet) först och främst så är pandan det fränaste djuret jag vet ^^ och att få spela som en i ett MMO är sjukt nice, pga att det inte finns MMOn med pandor annars men orkar inte spela wow så sitter med Gw2 ist där man slipper månadskostnaden


signatur

Requiēscat in pāce ~

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Tummen:

wow har blivit ett damp spel, förr kunde man göra questar i lugm och ro, man hoppade på en eller flera busar, dödade eller dog,

nu är respawnen så löjligt snabb att man knappt hinner döda nån så är han tillbaks,
och loota en döing då får man vara snabb, han är ofta borta inom ett fåtal sekunder,
det räcker ibland att petten står ivägen och man flyttar sg för att petten ska maka på sig så är det försent.

Vilket är jäkligt synd,
start området i pandoria är hektiskt värre, snabba respawner och busar ofta i grupp på 3 eller flera snubbar, och och många grupper knör gärna på ställen man behöver komma till.
Och det underlättar inte precis att alla spelare mer eller mindre är på samma ställe,
i nuläget är det en bugg där varje gång nån skriver nåt i general chatten så blir det spam på 5 textrader. med samma text,
nån skum bug som lär bli åtgärdad snart hoppas man.

Vad är bäst? Att gubbarna spawnar snabbt eller att flera hundra spelare ska utrota hela området och sedan får alla spelare slåss om nästa fiende?

Jag har inte köpt MOP än men jag har spelat många MMORPG där man måste vänta läääänge på att fiender ska spawna för att det är för många spelare, Det är inte roligt!

Det är inte kul att behöva vänta länge på respawn,
men den är lite väl snabb i wow nu, man hinner knappt ta livet av nån så har man respawnen i hasorna,

så man kan dö väldigt fort om man inte har health potions på sig eller bra healing egenskaper.

Det hade vart bra om man fixat klart en quest då attackerar inte respawnen en direkt när han återkommer, så man hinner heala sig eller komma undan,
då hade man sluppit dö så ofta.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Tummen:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Tummen:

wow har blivit ett damp spel, förr kunde man göra questar i lugm och ro, man hoppade på en eller flera busar, dödade eller dog,

nu är respawnen så löjligt snabb att man knappt hinner döda nån så är han tillbaks,
och loota en döing då får man vara snabb, han är ofta borta inom ett fåtal sekunder,
det räcker ibland att petten står ivägen och man flyttar sg för att petten ska maka på sig så är det försent.

Vilket är jäkligt synd,
start området i pandoria är hektiskt värre, snabba respawner och busar ofta i grupp på 3 eller flera snubbar, och och många grupper knör gärna på ställen man behöver komma till.
Och det underlättar inte precis att alla spelare mer eller mindre är på samma ställe,
i nuläget är det en bugg där varje gång nån skriver nåt i general chatten så blir det spam på 5 textrader. med samma text,
nån skum bug som lär bli åtgärdad snart hoppas man.

Vad är bäst? Att gubbarna spawnar snabbt eller att flera hundra spelare ska utrota hela området och sedan får alla spelare slåss om nästa fiende?

Jag har inte köpt MOP än men jag har spelat många MMORPG där man måste vänta läääänge på att fiender ska spawna för att det är för många spelare, Det är inte roligt!

Det är inte kul att behöva vänta länge på respawn,
men den är lite väl snabb i wow nu, man hinner knappt ta livet av nån så har man respawnen i hasorna,

så man kan dö väldigt fort om man inte har health potions på sig eller bra healing egenskaper.

Det hade vart bra om man fixat klart en quest då attackerar inte respawnen en direkt när han återkommer, så man hinner heala sig eller komma undan,
då hade man sluppit dö så ofta.

Respawn raten är alltid skithög den första veckan/veckorna en expansion kommer ut, just för att det är tusentals spelare som rusar över samma quests samtidigt. Det kommer att sänkas rejält när trycket lugnat sig. Det var bland annat därför world first skinning etc gick så extremt fort, folk ställde sig på ett ställe och gick loss på spawn raten sen gick en kille runt och skinna allt.


signatur

Nämen!

12
Skriv svar