Rykte: Rid drakar till Morrowind i nästa Skyrim-DLC

Robot
Rykte: Rid drakar till Morrowind i nästa Skyrim-DLC

Betauppdatering pekar mot DLC med namnet Dragonborn där du kan hoppa upp på drakar och flyga hela vägen till Morrowind-ön Solstheim. FUS RO DAH!

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-elder-scrolls-iii-morrowind


Medlem
Rykte: Rid drakar till Morrowind i nästa Skyrim-DLC

Jag tycker inte att frågan i den här nyheten känns bajsnödig, även om det finns en poäng i denna tråden. Kanske drakbajsnödig, om vi utgår från att jag är bosatt i Göteborg.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Spännande! Jag har fortfarande inte återvänt till Skyrim, men det börjar nog bli dags. Jag hoppades bara på Sounds of Skyrim, men Cliffworms tycks ha försvunnit...

Medlem

Oh god yes. Jag vill att det ska vara sant!


signatur

// Bacon <3

Hoppas det är sant. Tänk att få hela Solstheim att leka runt på med Skyrims alla förbättringar i teknik och grafik. Jag väntar fortfarande på att de skall ändra en enda liten detalj från Dawnguard, hoppas på en liten mening i en patch-note.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Raven Rock var ju spelar byggda stan i Bloodmoon, Castle Karstaag var där en av "bossarna" var.

Miraak Temple har jag inget minne av, men Telvanni saker fanns ju väl inte på Solsteheim? Betyder det att vi kommer få hela Morrowind eller en bit av norra delen?

Edit: Kommer inte vara samma sak dock utan Cliffracers som är utdöda :).

Medlem

Morrowind? Shit just got real

Medlem

Så ett DLC ger dig ett hus, medans ett annat DLC ger dig en kontinent? Bethesda works in mysterious ways..

Medlem

Kommer man ha dessa som husdjur snart också?

Med stor makt, kommer också många DLCs.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Låter sjukt skoj, återvänder nog till skyrim om ryktet visar sig vara sant. Jag skulle vilja besöka Chaydenhall och the imperial city, älskade de städerna.

Medlem

Låter ju för bra för att vara sant!

Körde igång en ny karaktär i Skyrim förra veckan. Kom aldrig igång riktigt med Skyrim vid release, det slutade med att jag installerade Morrowind igen och fastnade där istället. Det var samma sak när Oblivion släpptes, så denna nyhet är ju mer än välkommen!

Medlem

Dragon mounts klarar jag mig bra utan, men för guds skull låt Morrowind delen vara sand!

...sen finns även den kommande Oblivion/Morrowind moden till Skyrim också


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Halleluja!


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Medlem

Jag hade velat ha Elseweyr. Öken och djungel.

AW8
Medlem

Hoppas de skapar ett riktigt fett Telvanni svamp-torn med den nya grafikmotorn (eller kanske flera!?). Älskar dem i Morrowind.

Man ska inte ropa hej än, men drakmounts kan de gärna skippa.

Och jag hoppas att detta DLC blir mer prisvärt och har bättre material än Dawnguard, som hade potential men var rätt mediokert.

Skrivet av Kharif:

Raven Rock var ju spelar byggda stan i Bloodmoon, Castle Karstaag var där en av "bossarna" var.

Miraak Temple har jag inget minne av, men Telvanni saker fanns ju väl inte på Solsteheim? Betyder det att vi kommer få hela Morrowind eller en bit av norra delen?

Edit: Kommer inte vara samma sak dock utan Cliffracers som är utdöda :).

Efter the Red Year (då Vvardenfell blev ödelagt) så flydde de flesta Dunmer upp till Solstheim.
http://www.uesp.net/wiki/Lore:Fourth_Era_Major
4E 5-6

Så House Telvanni-medlemmar har alltså byggt minst ett nytt svamp-torn på ön.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv
Skrivet av AW8:

Efter the Red Year (då Vvardenfell blev ödelagt) så flydde de flesta Dunmer upp till Solstheim.
http://www.uesp.net/wiki/Lore:Fourth_Era_Major
4E 5-6

Så House Telvanni-medlemmar har alltså byggt minst ett nytt svamp-torn på ön.

Jag är säkert ensam i det här men jag gillar fortfarande inte att Skyrim är så pass "långt" efter Oblivion/Morrowind, har inte läst på allt så det här överraskade mig, Argonians tog över södra morrowind och de flesta flydde till Solstheim?

Solstheim var ju inte ens särskilt stort, får se hur det det spelar sig i DLC'et.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag hade velat ha Elseweyr. Öken och djungel.

This.

Jag både hoppas och tror att nästa hela Elder Scrolls-spel (alltså inte ett DLC till Skyrim) kommer utspela sig i Elsweyr.

Bethesda kanske är "fega" och väljer High Rock, men jag tror inte det. Det ligger både Skyrim och Cyrodiil alldeles för nära i kultur och geografi. Elsweyr å andra sidan... delvis tropisk natur, delvis öken, delvis metropol och delvis skogar (tempererade i stil med svensk sommar).

Jag menar, låt oss bocka av provinserna. Morrowind, Cyrodiil och Skyrim är gjorda.

Black Marsh är för mycket jungel. Det skulle se ut som en av de lila-självlysande muterade jungel-bakgrunderna i Trine 2 och vara fullständigt onavigerbart. LOD är inte att tala om där heller.

Hammerfell är för mycket öken. Det skulle vara gott om LOD, för gott om det faktiskt - tänk spelet Kenshi när ni tänker er Hammerfells öknar. Redguards har iallafall en cool kultur, och de är folk man står ut med.

Vvardenfell är för skogigt. Ingen exotisk skog heller - bara tät high fantasy-skog. Inga stigar finns. Knappt några permanenta byar. Och städerna är vandrande träd som byter plats hela tiden. Nej, det skulle bli Ghibli-film av hela skiten. Dessutom, inte en jävel kan stå ut med ett spel där Bosmer utgör majoriteten av invånarna.

Summerset isles har väldigt mystisk natur och skumma städer gjorda i porslin och kristall. Det ligger Shivering Isles för nära hjärtat, tror jag. Dessutom, inte en jävel står ut med ett spel packat nästan bara med Altmer heller.

Och jag räknar inte Orsinium. Av uppenbara skäl (dock, all respect to the Pariah people!)

Kort och gott så både gissar jag och hoppas på Elsweyr. Men än vet ingen.

Medlem

Gillar det inte, de mjölkar ut det goda namnet och minnet vi har av morrowind.. Det är fortfarande skyrim, bra spel men för tok för 'shallow' och nerdummat, vill sitta kvar med mina minnen av morrowind som ett djupt och bra spel, där fanns det inte en magisk gps på samma sätt, inte heller nerdummade questlogs.

Speciellt fast travel, usch.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Gillar det inte, de mjölkar ut det goda namnet och minnet vi har av morrowind.. Det är fortfarande skyrim, bra spel men för tok för &#039;shallow&#039; och nerdummat, vill sitta kvar med mina minnen av morrowind som ett djupt och bra spel, där fanns det inte en magisk gps på samma sätt, inte heller nerdummade questlogs.

Speciellt fast travel, usch.

Jag håller med dig. Skyrim är i korta drag ett bra spel... men jag saknar fördjupningen. Den största drivkraften till att utforska i Morrowind var förhoppningarna att hitta artifakter eller liknande. I Skyrim måste man aktivera ett quest för göra detta då man oftast behöver en särskild nyckel eller liknande för att ta sig in i en specifik ruin eller grotta. Jag känner aldrig för att utforska i Skyrim, i de flesta platser finns det aldrig något särskilt.

Att bemästra t.ex. magi i Morrowind var mycket intressant då man kunde utforska det mer och experimentera genom att skapa egna spells och blanda effekter med andra spells, och då krävdes det ju förstås att man var duktig i de med!

I Skyrim finns det nästan ingen mystik alls, färre skills, färre vapen, färre rustningar, färre rustningsdelar, färre spells och färre sorters spells och man kan inte konsturera några själva.
One more thing. Skyrims drakar, är Morrowinds Cliffracers

Ursäkta mina hårda ord, det finns mycket positivt med Skyrim också! Men jag är faktiskt ganska besviken


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Så ett DLC ger dig ett hus, medans ett annat DLC ger dig en kontinent? Bethesda works in mysterious ways..

Men det är ju ganska stor skillnad mellan priserna med så det är la inte helt fel? Sen så betyder det ju inte heller att det är lika många som jobbat med det enda DLC't som det andra. Inget konstigt med detta tycker jag? xD

Medlem

tycker dom kan lägga in spear och medium armor ochså
sen kan dom lika gärna to bort drak mounts det är inte intresant från min sida


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ztreek:

Gillar det inte, de mjölkar ut det goda namnet och minnet vi har av morrowind.. Det är fortfarande skyrim, bra spel men för tok för &amp;#039;shallow&amp;#039; och nerdummat, vill sitta kvar med mina minnen av morrowind som ett djupt och bra spel, där fanns det inte en magisk gps på samma sätt, inte heller nerdummade questlogs.

Speciellt fast travel, usch.

Jag håller med dig. Skyrim är i korta drag ett bra spel... men jag saknar fördjupningen. Den största drivkraften till att utforska i Morrowind var förhoppningarna att hitta artifakter eller liknande. I Skyrim måste man aktivera ett quest för göra detta då man oftast behöver en särskild nyckel eller liknande för att ta sig in i en specifik ruin eller grotta. Jag känner aldrig för att utforska i Skyrim, i de flesta platser finns det aldrig något särskilt.

Att bemästra t.ex. magi i Morrowind var mycket intressant då man kunde utforska det mer och experimentera genom att skapa egna spells och blanda effekter med andra spells, och då krävdes det ju förstås att man var duktig i de med!

I Skyrim finns det nästan ingen mystik alls, färre skills, färre vapen, färre rustningar, färre rustningsdelar, färre spells och färre sorters spells och man kan inte konsturera några själva.
One more thing. Skyrims drakar, är Morrowinds Cliffracers

Ursäkta mina hårda ord, det finns mycket positivt med Skyrim också! Men jag är faktiskt ganska besviken

Håller med gillar inte att man måste ström-linje forma varenda spel till överdrift nuförtiden, specielt inte rpg:n där stats, attribut och andra sifferlekar är en stor del av spelets behållning.
Förutom att man vill locka en större casual-publik tror jag även att utvecklare tycker det är jobbigt att skapa hanterbara interface. Så man gör det lätt för sig genom att slå ihop flera flera grejjer till en tex rustningsdelar.
Eller det hemska man gjorde med atribut systemet från oblivion, dvs slå ihop allt till magick health och stamina fyfan minns när man lvlade förstagången och kom till skill menyn
och fick se en massa perks och tre färger att välja mellan ...
inte kul.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

alltså Ghost Gate och spöa den dära jäveln i glas armor, vivec, balmora och några andra ställen.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Inaktiv

Vorde såklart kul att se Vvardenfell med Skyrims grafikmotor men jag skulle hellre se något ställe vi inte fått se ännu som Black Marsh, Hammerfell (visst den såg man i Redguard, men ändå) eller Elsweyr.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag hade velat ha Elseweyr. Öken och djungel.

Om du inte är rädd för mods så finns juh Moonpath to Elsweyr som ska ha kommit riktigt långt nu

MMOxR gjorde en ny recension nu i veckan...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

AW8
Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av matnojje:

Jag hade velat ha Elseweyr. Öken och djungel.

This.

Jag både hoppas och tror att nästa hela Elder Scrolls-spel (alltså inte ett DLC till Skyrim) kommer utspela sig i Elsweyr.

Bethesda kanske är "fega" och väljer High Rock, men jag tror inte det. Det ligger både Skyrim och Cyrodiil alldeles för nära i kultur och geografi. Elsweyr å andra sidan... delvis tropisk natur, delvis öken, delvis metropol och delvis skogar (tempererade i stil med svensk sommar).

Jag menar, låt oss bocka av provinserna. Morrowind, Cyrodiil och Skyrim är gjorda.

Black Marsh är för mycket jungel. Det skulle se ut som en av de lila-självlysande muterade jungel-bakgrunderna i Trine 2 och vara fullständigt onavigerbart. LOD är inte att tala om där heller.

Hammerfell är för mycket öken. Det skulle vara gott om LOD, för gott om det faktiskt - tänk spelet Kenshi när ni tänker er Hammerfells öknar. Redguards har iallafall en cool kultur, och de är folk man står ut med.

Vvardenfell är för skogigt. Ingen exotisk skog heller - bara tät high fantasy-skog. Inga stigar finns. Knappt några permanenta byar. Och städerna är vandrande träd som byter plats hela tiden. Nej, det skulle bli Ghibli-film av hela skiten. Dessutom, inte en jävel kan stå ut med ett spel där Bosmer utgör majoriteten av invånarna.

Summerset isles har väldigt mystisk natur och skumma städer gjorda i porslin och kristall. Det ligger Shivering Isles för nära hjärtat, tror jag. Dessutom, inte en jävel står ut med ett spel packat nästan bara med Altmer heller.

Och jag räknar inte Orsinium. Av uppenbara skäl (dock, all respect to the Pariah people!)

Kort och gott så både gissar jag och hoppas på Elsweyr. Men än vet ingen.

Kom ihåg att delar av High Rock och Hammerfell redan varit skådesplatsen för TES 2: Daggerfall. Av denna anledning så tror jag inte att de återvänder dit på ett tag - men vi återvänder ju till Solstheim bara 9 år efter Bloodmoon, så man vet aldrig...

Till TES VI gissar jag på någon av provinserna man inte sett sedan Arena, i södra Tamriel. Akavir eller annat icke-Tamrieliskt ställe händer nog inte på ett tag.

Visst, Elsweyr (Anequina & Pelletine) är ingen dum gissning. Öknarna, jungeln och det varma klimatet skulle vara bra kontrast mot snöiga Skyrim. Dessutom har mina snackstunder med Khajiit-karavanerna fått upp mitt intresse för att resa dit.

Black Marsh skulle vara lika intressant att besöka som Khajiiternas hemland. Kom igen, tjock jävla djungel! Farliga träskmonster! Mängder med svåra sjukdomar! Och så den inre, hemlighetsfulla delen av Black Marsh (Argonia) där Imperiet knappt satte sin fot under sin 435 år långa "kontroll" över Black Marsh. Och så det mystiska "the Hist" som styr över Argonians.

Vad är det för fel på Bosmer? Vi har nyss stått ut med ett spel där Nords (Heder! Tradition! SKYRIM BELONGS TO THE NORDS!) utgjorde större delen av befolkningen. Det skulle vara roligt att se de naturälskande Bosmer i deras hemmamiljö Valenwood. Rörliga städer vete jag fan om de skulle lyckas klara av, men det låter ju minst sagt intressant!

Men det coolaste av alla platser de kan välja måste ju vara Summerset Isle, numera Alinor. En tropisk ö utan fjantiga "You can't go this way. Turn back"-meddelanden, landet med de överlag starkaste magikerna och så diktaturstyret under Thalmor. Det skulle vara roligt att vara i ett land styrt av Aldmeri Dominion istället för Imperiet för en gångs skull. Spelar du som icke-Altmer så behandlas du bara som en "mänsklig" individ på Imperiets ambassad, hos underground-rebell-grupper eller hos lägre stående klasser (kanske slavar?) som avskyr Thalmor.
Morrowind var ju fyllt med Dunmer som hatade dig ("YES, OUTLANDER!?"), men det gör det ju bara roligare när man möter folk som behandlar dig med respekt.

Jag skulle gärna vilja utforska miljön, arkitekturen och den traditionella kulturen på ön, utöver den relativt ny(gaml)a Thalmor-kulturen det vill säga. Att jobba med Psijic Order skulle heller inte sitta fel - Bethesda får dock sluta med sina nonsens-questlines med plotholes och katastrofalt dålig story där du alltid slutar som ledaren över allting efter ett tiotal quest. Det, och så måste de lära sig hur man balanserar ett spel och buggtestar det ordentligt, så får vi ett TES-spel med inte bara bra potential, utan i den kvalitén ett spel i TES-världen förtjänar.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Rida drakar bryr jag mig inte om så mycket...men att återvända till Morrowind...JAAA!!!!! Jag älskar landskapet i Morrowind


signatur

Game long and prosper

tnn
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Gillar det inte, de mjölkar ut det goda namnet och minnet vi har av morrowind.. Det är fortfarande skyrim, bra spel men för tok för &#039;shallow&#039; och nerdummat, vill sitta kvar med mina minnen av morrowind som ett djupt och bra spel, där fanns det inte en magisk gps på samma sätt, inte heller nerdummade questlogs.

Speciellt fast travel, usch.

Håller med till fullo. Skyrim är Elder Scrolls för barn.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Gillar det inte, de mjölkar ut det goda namnet och minnet vi har av morrowind.. Det är fortfarande skyrim, bra spel men för tok för &#039;shallow&#039; och nerdummat, vill sitta kvar med mina minnen av morrowind som ett djupt och bra spel, där fanns det inte en magisk gps på samma sätt, inte heller nerdummade questlogs.

Speciellt fast travel, usch.

Stäng av "gps:en" och sluta använd fast travel som vi andra gör och sluta whina.

12
Skriv svar