Brothers: A Tale of Two Sons

Robot
Brothers: A Tale of Two Sons

Josef Fares kärlek till spel har alltid funnits där. Och när han till sist får chansen att skapa ett eget ska utgivarna ge fan i vad han håller på med.

#brothers-a-tale-of-two-sons, #starbreeze, #secret-of-mana, #chrono-trigger, #ico, #dear-esther, #max-payne-3


Medlem
Brothers: A Tale of Two Sons

Gillar atomsfären Mysigt liksom.

Medlem

Ser mysigt ut men också otroligt pretentiöst.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Ser mysigt ut men också otroligt pretentiöst.

Är det inte mainstream så är det pretentiöst.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Trevlig casual gaming med ett nytt koncept, ser kul ut.

Medlem

Spelar man som bröderna Lejonhjärta eller?

Medlem

Ser sjukt intressant ut. Alltid roligt när folk kommer med nytt.

Skrivet av Syrfid:

Trevlig casual gaming med ett nytt koncept, ser kul ut.

Troligtvis kommer större delen av spelarna bestå av core spelare och indie gamers. Casual gamers köper sällan spel med nya concept.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Ska definitivt hålla ögonen på detta, ser mysigt ut.

Medlem

Så fort jag såg första skärmdumpen av detta så blev jag lite kär.

Medlem

Ser ju verkligen mysigt ut faktiskt.

Medlem

Ser ut som en blivande klassiker. Underbart!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Ser mysigt ut men också otroligt pretentiöst.

Pretentiöst? Tänkte precis tvärtom. Visst, Fares verkar vara rätt passionerad över spelet, men det är bara positivt och en förutsättning för att det ska bli nåt. I övrigt verkar han ha båda fötterna stadigt på jorden. Han svävar ju inte direkt iväg i några Molyneux-luftslott om man säger så.

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av DarkZide8:

Ser mysigt ut men också otroligt pretentiöst.

Är det inte mainstream så är det pretentiöst.

En del blir visst aldrig nöjda

Ion
Medlem

Tycker det liknar Gobliins lite, den ena karaktären kan lösa ett problem den andra inte kan och tvärt om. Gillar det

AW8
Medlem

Det är en bra inställning till översittar-utgivare han har!

Och jag föredrar ett kort, varierat och unikt spel jämfört med ett långt, repetivt och generiskt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av DarkZide8:

Ser mysigt ut men också otroligt pretentiöst.

Pretentiöst? Tänkte precis tvärtom. Visst, Fares verkar vara rätt passionerad över spelet, men det är bara positivt och en förutsättning för att det ska bli nåt. I övrigt verkar han ha båda fötterna stadigt på jorden. Han svävar ju inte direkt iväg i några Molyneux-luftslott om man säger så.

Skrivet av anomali:
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av DarkZide8:

Ser mysigt ut men också otroligt pretentiöst.

Är det inte mainstream så är det pretentiöst.

En del blir visst aldrig nöjda

Tja, jag tycker det ser mysigt och fint ut, men det verkar inte som det tillför något nytt till bordet. Att man styr med L-stick och R-stick betyder inte så mycket om man ändå ska göra co-op pussel som man har gjort i andra spel förut, som t.ex. det där med hunden och när den större brodern kasta upp den mindre uppför stegen som han sen sparkar ner etc

Brothers: A Tale of Two Sons är också en trist titel, men anspelar på någon slags LARGER THAN LIFE magisk syskonkärlek. Jag bor fortfarande med mina två bröder, så fina är vi inte, men okej det är en saga för ett tv-spel

Jag mena inte att låta som en tråkboll eller en hater (det är jag absolut inte!), men jag är nog inte lika begeistrad som ni är, även om jag gillar fina spel.

Medlem
Skrivet av Idono:

Ser sjukt intressant ut. Alltid roligt när folk kommer med nytt.

Skrivet av Syrfid:

Trevlig casual gaming med ett nytt koncept, ser kul ut.

Troligtvis kommer större delen av spelarna bestå av core spelare och indie gamers. Casual gamers köper sällan spel med nya concept.

Du låter som en hipster gamer, som om core eller indie gamers vore lite finare och mer "äkta" gamers. "Alltså jag gillade ju spel innan det var coolt". Om man nu ska dela in spelare i fack skulle jag säga att en casual gamer inte vet vad som är nytt eller gammalt concept och därmed bara köper det som verkar bra. Utan några idéer om att vara en "finare" gamer genom att spela en viss typ av spel.
Just det här spelet känns det som att vem som helst kan gilla, precis som en bra saga.


signatur

/Landstream

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Jag mena inte att låta som en tråkboll eller en hater (det är jag absolut inte!), men jag är nog inte lika begeistrad som ni är, även om jag gillar fina spel.

Jag köper dina argument...och faktum är att mitt referat var lite slarvigt. Min kommentar var snarare riktad mot ScarFace. Kan också lugna dig med att syskonkärleken ökar när man slipper bo i samma hus om än inte till höjder av "larger than life" :D!

Medlem

Så det är det enda man kan göra, styra karaktärerna med två spakar.. Låter kul xD

Medlem

Fint men undra om det kommer bli svårt?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag vill se en svensk Indie Game The Movie med Josef i huvudrollen.

Medlem

Ser ut som Fable för barn..

1
Skriv svar