Nya Dead Island för blodigt för Tyskland

Robot
Nya Dead Island för blodigt för Tyskland

"Det känns jävligt pinsamt", säger utvecklaren om Dead Island: Riptide som delvis utvecklas i Tyskland – fast inte släpps i samma land.

#dead-island-riptide, #dead-island, #gears-of-war-3


Medlem
Nya Dead Island för blodigt för Tyskland

Trodde verkligen inte Tyskland var den sortens land, men jag hade väl fel.

Medlem
Skrivet av Sheep:

Trodde verkligen inte Tyskland var den sortens land, men jag hade väl fel.

Har du missat detta? Så har det varit i många många år nu.
Men jag förstår dom - i samma sekund som något våldsamt dyker upp i ett spel i tyskland så lär de invadera Polen!

..åtminstone verkar deras censur tro det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"- Det känns jävligt pinsamt att ha gjort ett av de mest framgångsrika spelen på åratal och att ingen i ditt land känner till det."

Jodå, alla kommer känna till det väl. Men om tyska aktörer vägrar sälja det pga nåt politiskt larv så kommer alla bara kopiera det. Så visst kommer alla känna igen det. Och spela det. Detta är varför skydd, censureringar och regionsskydd är av ondo då det föder den marknad som aktörerna skyr som pesten... men men, de lär sig aldrig.

Medlem

Nja. Borde vara hårt att förlora europas i särklasst största marknad. Samtidigt som man i år klaga på tyskland så bör de ha förutsett detta då dead island fick förbud. Om de nu vill åt den marknaden bör de kanske ha förberett en censurerad version.

Medlem

Funkar det inte att köpa det via steam i tyskland?

Medlem

Tyskarna är för roliga.. censurera spel och filmer pga lite blod och dubba verande engelskspråkig film är ett måste men att ha nakna brudar i den vanliga dagstidningen är inga problem... lite skruvat.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Tyskarna är för roliga.. censurera spel och filmer pga lite blod och dubba verande engelskspråkig film är ett måste men att ha nakna brudar i den vanliga dagstidningen är inga problem... lite skruvat.

I Amerikat är det ju precis tvärtom, vilket jag också finner skruvat. Speciellt med tanke på hur mycket porr dom producerar.

Medlem
Skrivet av Weaveroll:

Funkar det inte att köpa det via steam i tyskland?

Jodå - men du får den censurerade.

Edit: eller nej vad säger jag - det kommer inte gå att köpa Men hade det varit ett spel som varit censurerad så hade du fått den versionen och inte den oklippta.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Weaveroll:

Funkar det inte att köpa det via steam i tyskland?

Nej, Steam har en del olika regions-funktioner så det går att spärra. Rent tekniskt kan man väl köra via VPN och ha en icke-tysk klient, men det är jobbigt i längden.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Tyskarna är för roliga.. censurera spel och filmer pga lite blod och dubba verande engelskspråkig film är ett måste men att ha nakna brudar i den vanliga dagstidningen är inga problem... lite skruvat.

Det är väl mer förståeligt än Amerikanarnas som är (som påpekats i "tråden") precis tvärt om.
Kolla på imdb...jag har för mig det var på Hostel där en kille frågade om det var något naket i filmen för han ville veta om han kunde se den med sin son!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag är förvånad att Tyskland inte är för blodigt för Tyskland....

Medlem

Tyskland förbjuder spelet för att dom just nu utvecklar riktiga Zombies i deras Laboratorium och tillåter dom spelet så blir ju inga rädda när dom släpper lös sina Zombies ..

Alla skulle få mer kunskap om hur man utplånar ett gäng zombies själv om dom spelar spelet ^^

Medlem

Wait wait wait...han säger "Det känns jävligt pinsamt att ha gjort ett av de mest framgångsrika spelen på åratal och att ingen i ditt land känner till det."

Om jag vill minnas rätt så sög Dead Island och dess dlc verkar ju inte bättre...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Wait wait wait...han säger "Det känns jävligt pinsamt att ha gjort ett av de mest framgångsrika spelen på åratal och att ingen i ditt land känner till det."

Om jag vill minnas rätt så sög Dead Island och dess dlc verkar ju inte bättre...

Menyerna var skit i Dead Island..men det är riktigt riktigt kul i coop. Spelar just nu igenom den för andra gånge.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

"Det känns jävligt pinsamt att ha gjort ett av de mest framgångsrika spelen på åratal och att ingen i ditt land känner till det."

Har jag missat något eller? Trodde att Dead Island inte blev någon succe....


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Medlem
Skrivet av Javas:

Om jag vill minnas rätt så sög Dead Island och dess dlc verkar ju inte bättre...

Dead island var riktigt roligt tills man gjort allt. Sedan så blev spelet alldeles för lätt när man klarat ut spelet och fått galet kraftiga vapen. Det fanns inte direkt ett 'replay value' för den karaktär man klarat ut spelet med. Man klarade ut spelet och sedan vart det bara en lekstuga där man kunde göra vad man ville.

Sedan så var menyerna helt värdelösa och server listan kunde man facerolla 24/7 för att den var så dålig..

Men som sagt, Spelet är riktigt roligt i början och det blir bara roligare om man har nå vänner att spela med ^^

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

"Det känns jävligt pinsamt att ha gjort ett av de mest framgångsrika spelen på åratal och att ingen i ditt land känner till det."

Har jag missat något eller? Trodde att Dead Island inte blev någon succe....

Jodå, Dead Island sålde rätt så bra. Det har sålt över 3 miljoner kopior. Dock så har man blivit ganska bortskämd med dom otroliga CoD sifforna så många reagerar inte på siffrorna om dom typ inte är över 5 miljoner. Men Dead Island sålde bra :P.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Tyskarna är för roliga.. censurera spel och filmer pga lite blod och dubba verande engelskspråkig film är ett måste men att ha nakna brudar i den vanliga dagstidningen är inga problem... lite skruvat.

Ska jag vara ärlig så är det mer logiskt att våld mot den mänskliga kroppen är censurerat mer än censur mot den mänskliga kroppen

Skrivet av Nenetis:
Skrivet av Sergeant Jonsson:

"Det känns jävligt pinsamt att ha gjort ett av de mest framgångsrika spelen på åratal och att ingen i ditt land känner till det."

Har jag missat något eller? Trodde att Dead Island inte blev någon succe....

Jodå, Dead Island sålde rätt så bra. Det har sålt över 3 miljoner kopior. Dock så har man blivit ganska bortskämd med dom otroliga CoD sifforna så många reagerar inte på siffrorna om dom typ inte är över 5 miljoner. Men Dead Island sålde bra :P.

Jaha ok my bad..


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

"Ett utav de mest framgångsrika spelen på åratal" HA! Yeah right...!

Medlem

Så vänta nu om jag förstått rätt, i Tyskland är det lagligt med prostituerade kvinnor som blir ner drogad för att tjäna slantar till sina barn medans dom får könssjukdomar och dussintals snoppar i sig varjedag så är det lagligt. Men ett virtuellt spel som man dödar zombies och hugger huvuden av dom är för brutalt? Är inte kvinnor som blir drogade och utnyttjade mer brutalt? In my ass att den tyska regeringen har den "moral" dom påstår


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Bra av Tyskland, de kan lägga sina pengar på vettiga spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av electric8:

Så vänta nu om jag förstått rätt, i Tyskland är det lagligt med prostituerade kvinnor som blir ner drogad för att tjäna slantar till sina barn medans dom får könssjukdomar och dussintals snoppar i sig varjedag så är det lagligt. Men ett virtuellt spel som man dödar zombies och hugger huvuden av dom är för brutalt? Är inte kvinnor som blir drogade och utnyttjade mer brutalt? In my ass att den tyska regeringen har den "moral" dom påstår

Fast du pratar om två skilda saker. Visar du däremot på ett ocensurerat spel där du spelar en prostituerad kvinna som blir drogad för att tjäna slantar till sina barn medans hon får könssjukdomar och dussintals snoppar i sig varje dag så är jag beredd att hålla med dig.
Annars blir det ett fall av tillåt allt eller tillåt inget

Medlem

Utvecklare skall kanske tänka sig för innan dem producerar skiten!

Kolla bara på FC3, det skulle fan i mig ha en 20års gräns!

Skjuta N*grer, eller infödingar, skära halsen av tjejer eller peta ur kulor ur armen med en pinne / kniv

INTE OKEJ!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

censur är sånt jävla stenålders trams.. finns rätt så andra sjuka grejer i tyskland som är ok, men ett sketet spel som ändå har 18års gräns går inte... jävla idioter därborta.

Medlem

Censur är så äckligt och hur folk ser på våld/sex i olika länder är ju fan inte klokt!
I övrigt var Dead Island EXTREMT repetitivt och hade väldigt lite att erbjuda!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Javas:

Wait wait wait...han säger "Det känns jävligt pinsamt att ha gjort ett av de mest framgångsrika spelen på åratal och att ingen i ditt land känner till det."

Om jag vill minnas rätt så sög Dead Island och dess dlc verkar ju inte bättre...

Nu var i och för sig ordvalet "framgångsrik", något som inte är synonymt med "bra". Därtill är Dead Islands usla kvalitet din högst personliga uppfatting - den allmänna uppfattningen verkar vara något mellan "ett helt ok" och "bra" spel. Själv tycker jag gameplayet är skitkul, framför allt när man lirar med polare. Menyerna hör dock till de fulaste och minst funktionella jag över huvud taget stött på i ett PC-spel.

Medlem

Det bästa är ju när dom censurerade Generals i tyskland och gjorde alla personer till robotar och självmordsbombaren förvandlas till en liten vagn spräckfylld med dynamit.

http://www.youtube.com/watch?v=NRMqonctTtQ

12
Skriv svar