"Och årets bästa Iphone-spel är..."

Medlem
Skrivet av Gamer_of_rage:
Skrivet av snoeppen:

Undrar vad det kostade Ubisoft att får Apple att säga att det var årets bästa spel...

Du vet inte mycket om spelvärlden, Apple etc

Inte som du verkar göra, förlåt.


signatur
Medlem

Till skillnad från andra här så håller jag mig till ämnet,

Sjukt bra spel!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Mordeus:

Är det någon trend som går nu, att man e lite extra cool om man hatar apple? Känns så iaf. Finns ju ingen grund i alla negativa kommentarer.

Det är ingen trend, det finns männskor som utvecklas och tar reda på information samt fattar sina egna beslut eller så finns det en flock med får som tror att det är värt att betala över 5.000 kronor för en långsam telefon med dualcore processor och ett låst ios.

Långsam säger du? Iphone 5 är den snabbaste telefonen på marknaden när det gäller OpenGL. Överlägset tom.

Flakmonkey
Skrivet av redgreenblue:

De bästa spelen på smartphones enligt mig är småspel som sudoku, tower defence, bejeweled, etc. Aldrig fattat charmen med "riktiga" spel när man bara har en touchskärm att styra med. Det är lite som kejsarens nya kläder 2.0.

Rayman är ett sådant spel. Det du styr det genom två "knappar" så och det är fantastiskt simpelt på så sätt. Jag däremot så ser det ju inte ut som ett sånt spel när man tittar på presentationen och det är ju en av de sakerna som gör det så bra. Tror det är den vägen man måste gå traditionella spel som är gjorda för handkontroll fungerar lika dåligt med touch som de gör med Kinect eller någon annan rörelsekontroll.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Mordeus:

Är det någon trend som går nu, att man e lite extra cool om man hatar apple? Känns så iaf. Finns ju ingen grund i alla negativa kommentarer.

Det är ingen trend, det finns männskor som utvecklas och tar reda på information samt fattar sina egna beslut eller så finns det en flock med får som tror att det är värt att betala över 5.000 kronor för en långsam telefon med dualcore processor och ett låst ios.

Jag har inget problem med Android, eller Apple. Båda har sina för och nackdelar. Bara för att det ena passar en bättre innebär det inte att det andra är dåligt Ibland är det bra att ha ett öppet sinne, bara ett tips

Medlem
Skrivet av Mordeus:

Är det någon trend som går nu, att man e lite extra cool om man hatar apple? Känns så iaf. Finns ju ingen grund i alla negativa kommentarer.

Så är det alltid, folk hatar alltid det största och mest populära. Att hata windows när det var som störst var också väldigt populärt, eller att bara tycka om metallica innan de blev "stora".

12
Skriv svar