0X10C lagt på is

Robot
Medlem
0X10C lagt på is

Bra att de har kvalitetskrav.

Medlem

Känns om att de fortfarande är nere på jorden! Det gillar vi!


signatur

Niet.

Medlem

Tråkigt, det man sett av det här spelet verkar oändligt många gånger bättre än Scrolls =(

Medlem

Han har ju absolut råd att ta tid på sig

Medlem

Kommer snart en Minecraft variant... om den inte redan finns

Medlem

bra man ska inte kasta ut vilket skit som hellst som tex ea


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vad mer pysslar Mojang med? Scrolls?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad mer pysslar Mojang med? Scrolls?

Scrolls och minecraft. Men dom hjälper även till med spelet Cobalt

http://mojang.com/games/

Medlem

Bra att dom inte gör som många skapare, gör ett halvdant spel som folk sedan gnäller på och dom skiter sedan totalt i att fixa utan istället patchar in en massa trams som är helt orelevant.

Hoppas dom löser det och kommer släppa det, det verkar väldigt intressant. Även om jag inte är ett fan av månadskostnad, men gissar på att det inte lär kosta så mycket i månaden

Medlem

Det är givetvis bra att det finns kvalitétskrav men jag är lite förvånad att han försöker utveckla något som han inte riktigt vet vad?

Är inte detta saker man fundera över innan man börjar utveckla spelet? Eller har han glömt vad det var han riktigt ville? Eller ångrat sig?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det är givetvis bra att det finns kvalitétskrav men jag är lite förvånad att han försöker utveckla något som han inte riktigt vet vad?

Är inte detta saker man fundera över innan man börjar utveckla spelet? Eller har han glömt vad det var han riktigt ville? Eller ångrat sig?

Det är lätt att glömma när 100 miljoner har ramlat in på sitt konto.

Medlem

Tråkigt att höra att dom kört fast, är väldigt nyfiken på spelet. Å andra sidan så är det grymt att dom inte släpper skräp, lycka till med spelet Mojang


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det är givetvis bra att det finns kvalitétskrav men jag är lite förvånad att han försöker utveckla något som han inte riktigt vet vad?

Är inte detta saker man fundera över innan man börjar utveckla spelet? Eller har han glömt vad det var han riktigt ville? Eller ångrat sig?

Enligt min uppfattning gjorde han ju likadant med Minecraft och hade turen att "lyckas" med det.
Känns mest som att Notch bara dyker upp till jobbet och börjar knacka kod men har inte en aning om varför


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det är givetvis bra att det finns kvalitétskrav men jag är lite förvånad att han försöker utveckla något som han inte riktigt vet vad?

Är inte detta saker man fundera över innan man börjar utveckla spelet? Eller har han glömt vad det var han riktigt ville? Eller ångrat sig?

precis.. känns lite som han börjar med det roliga, när de blir tråkigt lägger han det åt sidan. Funkar för hobbyprojekt men inte för företag.

Borde tänkas igenom o specas ner innan man börjar på det. Förstår inte hypen med Notch. Tycker inte han förtjänar det.

Medlem
Skrivet av jdfgooijsdf:

Daily update:

Jag älskar alla dessa "daily updates"


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Luciphear:

Det är givetvis bra att det finns kvalitétskrav men jag är lite förvånad att han försöker utveckla något som han inte riktigt vet vad?

Är inte detta saker man fundera över innan man börjar utveckla spelet? Eller har han glömt vad det var han riktigt ville? Eller ångrat sig?

Enligt min uppfattning gjorde han ju likadant med Minecraft och hade turen att "lyckas" med det.
Känns mest som att Notch bara dyker upp till jobbet och börjar knacka kod men har inte en aning om varför

Nej då, han har ingen aning om vad han gör, han råkade bara knåpa ihop ett sandlåde spel som råkade bli populärt världen över på en sådan kort stund.
Han vet nog vad han gör men han vill väl det ska bli så bra som möjligt men måste komma på hur han exakt ska göra, ser inget fel i det. Hellre att han försöker komma på vettiga saker än att bara kasta ut en halvfärdigt spel som många gör nu för tiden.

Medlem
Skrivet av E_maN:
Skrivet av Luciphear:

Det är givetvis bra att det finns kvalitétskrav men jag är lite förvånad att han försöker utveckla något som han inte riktigt vet vad?

Är inte detta saker man fundera över innan man börjar utveckla spelet? Eller har han glömt vad det var han riktigt ville? Eller ångrat sig?

precis.. känns lite som han börjar med det roliga, när de blir tråkigt lägger han det åt sidan. Funkar för hobbyprojekt men inte för företag.

Borde tänkas igenom o specas ner innan man börjar på det. Förstår inte hypen med Notch. Tycker inte han förtjänar det.

Med tanke på hur han är mot både anställda och sina fans så tycker jag han förtjänar det, han försöker inte göra klart ett spel så fort som möjligt. Utan han gör så gott han kan, så tror inte detta är något man kan se honom som att han bara ser det som en hobby han kan lägga åt sidan och sen skita i det.

Det är rätt mycket dömande utan någon info om honom, jag vill se EA tycka som gällande dom titlar dom äger, eller vill gärna se något större företag göra som honom när det kommer till spel. Där tänker dom mer på grafik än gameplayet

phi
Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Luciphear:

Det är givetvis bra att det finns kvalitétskrav men jag är lite förvånad att han försöker utveckla något som han inte riktigt vet vad?

Är inte detta saker man fundera över innan man börjar utveckla spelet? Eller har han glömt vad det var han riktigt ville? Eller ångrat sig?

Enligt min uppfattning gjorde han ju likadant med Minecraft och hade turen att "lyckas" med det.
Känns mest som att Notch bara dyker upp till jobbet och börjar knacka kod men har inte en aning om varför

Nej då, han har ingen aning om vad han gör, han råkade bara knåpa ihop ett sandlåde spel som råkade bli populärt världen över på en sådan kort stund.
Han vet nog vad han gör men han vill väl det ska bli så bra som möjligt men måste komma på hur han exakt ska göra, ser inget fel i det. Hellre att han försöker komma på vettiga saker än att bara kasta ut en halvfärdigt spel som många gör nu för tiden.

Precis, han "råkade" knåpa ihop ett spel som "råkade" bli vad det är idag. En stor anledning till att Minecraft blev och är så pass stort beror på tur och rätt timing. Minecraft är lite utav ett "one hit wonder".

Med det sagt så menar jag inte att det inte ligger hårt arbete från Notch bakom spelet men ingenting som Mojang skapar i framtiden kommer att vara ens i närheten av Minecrafts framgång. Vi kommer förmodligen att få se väldigt nischade spel från Mojang i framtiden där större delen av spelen kommer att falla i glömska ganska snabbt.

Medlem

Är inget större "fan" av minecraft eller Herr. Persson men det är ju svårt att inte ta del av historian bakom Minecraft och det känns precis som några redan skrivit, att han är en "hobby kodknackare som hade rätt spel vid rätt tillfälle".

Har mycket svårt att tro att han lyckas ha samma "tur" igen


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Luciphear:

Det är givetvis bra att det finns kvalitétskrav men jag är lite förvånad att han försöker utveckla något som han inte riktigt vet vad?

Är inte detta saker man fundera över innan man börjar utveckla spelet? Eller har han glömt vad det var han riktigt ville? Eller ångrat sig?

Enligt min uppfattning gjorde han ju likadant med Minecraft och hade turen att "lyckas" med det.
Känns mest som att Notch bara dyker upp till jobbet och börjar knacka kod men har inte en aning om varför

Nej då, han har ingen aning om vad han gör, han råkade bara knåpa ihop ett sandlåde spel som råkade bli populärt världen över på en sådan kort stund.
Han vet nog vad han gör men han vill väl det ska bli så bra som möjligt men måste komma på hur han exakt ska göra, ser inget fel i det. Hellre att han försöker komma på vettiga saker än att bara kasta ut en halvfärdigt spel som många gör nu för tiden.

Precis, han "råkade" knåpa ihop ett spel som "råkade" bli vad det är idag. En stor anledning till att Minecraft blev och är så pass stort beror på tur och rätt timing. Minecraft är lite utav ett "one hit wonder".

Med det sagt så menar jag inte att det inte ligger hårt arbete från Notch bakom spelet men ingenting som Mojang skapar i framtiden kommer att vara ens i närheten av Minecrafts framgång. Vi kommer förmodligen att få se väldigt nischade spel från Mojang i framtiden där större delen av spelen kommer att falla i glömska ganska snabbt.

Timing? Nä han har ju berättat själv att han gjorde ett spel som han själv visste han skulle tycka om, sedan blev det så att fler var intresserade av det med och flera spel kan bli lika stora som han gör

Medlem

Jag tycker han ska göra ett spel om våndan att göra ett spel. Lite som filmen Adaptation av Charlie Kaufman. Han är ju tät som en u-båt och kan göra ett spel som är så meta och så egocentriskt att det antagligen är sant. Sen sitter han och skrattar åt oss, klappar sig på magen och utbrister: "Jag undrar vad de fattiga gör idag!"


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag fattar ingenting, han har gjort ett spel som man inte kan göra någonting i? Jag vet inte ifall versionen av Minecraft som finns tillgänglig på ipads och iphones är detsamma som det originella, det är det enda jag har testat, i sådana fall så kan man inte göra ett skit i Minecraft heller.

Medlem

Då är ju till och med Wolfenstein 3d snyggare, men jag vet allt handlar INTE om grafik, det har vi ju sett innan, skitsnygg grafik, stor budget och vansinnig aggressiv marknadsföring, och sen, ja säljer piss!

EA, Activision go and fuck yourself!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

EA skulle släppa det ändå!

Medlem

Det är väl lite skillnad när Notch sitter och knackar lite själv medans EA har iaf. ett hundratal utvecklare som utvecklat ett spel. Då är det klart att dom måste släppa det och inte göra som Notch och bara vänta.

Ibland släpper EA det med lyckat resulat och ibland inte. Men hatet EA får är inte helt befogat dom har försökt sig på många nya IP's "shadows of the damned,Brutal Legend, Dantes Inferno" m.m och släppt en hel del gratis DLC til bland annat ME3 men det glömmer folk.

Och nej det är inte EA's's fel att dom inte blev så bra dom har gett ganska fria händer märker man om man spelar Brutal och Shadows till exempel. Man känner att det är ett Schafer- Suda spel.

Man klagar på EA för det är tyvärr fortfarande är inne och väldigt långtråkigt att höra.

Dom ger pengar till en utvecklare och sjävklart måste det släppas för annars skulle dom inte ha några pengar kvar till slut.

Medlem

Kände på mig det här när det gäller detta spel visste inte hur dom skulle knäcka det för media bara. Jag hoppas dock att dom lägger mer tid och pengar på det sen, för jag tror att det kan bli jättebra. Sen ni som säger att "notch" inte förtjänar det och att han är "onehitwonder", fan vad kassa ni är. Om ni uppnår i livet så hoppas jag att någon säger det om er.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Luciphear:

Det är givetvis bra att det finns kvalitétskrav men jag är lite förvånad att han försöker utveckla något som han inte riktigt vet vad?

Är inte detta saker man fundera över innan man börjar utveckla spelet? Eller har han glömt vad det var han riktigt ville? Eller ångrat sig?

Enligt min uppfattning gjorde han ju likadant med Minecraft och hade turen att "lyckas" med det.
Känns mest som att Notch bara dyker upp till jobbet och börjar knacka kod men har inte en aning om varför

Nej då, han har ingen aning om vad han gör, han råkade bara knåpa ihop ett sandlåde spel som råkade bli populärt världen över på en sådan kort stund.
Han vet nog vad han gör men han vill väl det ska bli så bra som möjligt men måste komma på hur han exakt ska göra, ser inget fel i det. Hellre att han försöker komma på vettiga saker än att bara kasta ut en halvfärdigt spel som många gör nu för tiden.

Öh ja? Det var ju det han gjorde, han "råkade" knåpa ihop något som folk gillade. Det här är en snubbe som satt hemma och knackade lite kod när han var arbetslös


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar