20 läckta minuter från The Elder Scrolls Online
Här skiter vi i NDA'n helt och hållet antar jag?
Kan inte tänka mig att FZ har tecknat ett NDA med Zenimax, så varför skulle dom inte skita i det?
Men att sprida NDA skyddat material är okej?
dom är emot tips om nerladdning av spel m.m men har inget emot att visa upp läckta videos på spel som inte ska visas ännu.
Dessa som jobbar på fz är rätt mycket hycklare egentligen om jag får vara ärlig.
Men nerladdning av spel är olagligt.
Detta är iofs. min åsikt, men jag tycker att FZ SKA sprida material som detta. Varför? För att man får en inblick i spelet och slipper känna sig lurad när det väl släpps. Vi spelare får alldeles för sällan material som visar hur spelen verkligen ser ut och fungerar. Material som detta må vara annorlunda från slutprodukten men jag är glad som konsument om någon hjälper mig att undvika produkter som i slutändan hade gjort mig besviken. Sedan får man självklart förstå att det inte är en färdig produkt. Men FZ ska inte filtrera åt mig.
Kan inte tänka mig att FZ har tecknat ett NDA med Zenimax, så varför skulle dom inte skita i det?
dom är emot tips om nerladdning av spel m.m men har inget emot att visa upp läckta videos på spel som inte ska visas ännu.
Dessa som jobbar på fz är rätt mycket hycklare egentligen om jag får vara ärlig.
Men nerladdning av spel är olagligt.
Detta är iofs. min åsikt, men jag tycker att FZ SKA sprida material som detta. Varför? För att man får en inblick i spelet och slipper känna sig lurad när det väl släpps. Vi spelare får alldeles för sällan material som visar hur spelen verkligen ser ut och fungerar. Material som detta må vara annorlunda från slutprodukten men jag är glad som konsument om någon hjälper mig att undvika produkter som i slutändan hade gjort mig besviken. Sedan får man självklart förstå att det inte är en färdig produkt. Men FZ ska inte filtrera åt mig.
Problemet är, som någon nämde tidigare, om detta är en tidig build som inte alls motsvarar den senaste builden, har för mig att just detta spelet är väldigt annorlunda nu jämfört med ett år sedan, kommer inte riktigt ihåg var jag hörde det, förmodligen nån youtube gaming kanal, men jag är ganska säker på att jag hörde det från en som spelat båda versionerna.
Ehm... Hade inte det här varit i utveckling sedan 2007? Vad är deras ursäkt till varför det här ser så jävla mediokert(dåligt?) ut?
Alla som förstår hur BETA generellt sett fungerar, inser att grafiken är ett av de element som kan förbättras mest fram till release. Dessutom, detta videoklipp skulle kunna vara från en build som är flera år gammalt, så såvida du eller någon annan inte har bevis om motsatsen så kan man inte ens vara säker på att detta är hur spelet ser ut i nuläget. Lägg till det faktum att det inte ens är säkert att klippet visar spelet i dess tillgängliga maxinställningar för grafiken och bristerna i själva videokvaliten, vilket i sig kan vara grovt missvisande för hur spelets grafik.
: Hero Motorn
Om jag inte misstar mig, så använder inte spelet Hero-motorn. Utvecklaren ska enligt vad jag förstår ha använt den motorn i ett tidigt skede som ett "skiss"-verktyg, men använder numera en helt egen inhouse variant.
: Full Voice Acting
För det första är jag inte säker på att det är full voiceacting i spelet, då jag inte sett några tecken på att din egna karaktär har en egen röst, utan enbart NPC's. För det andra så förstår jag inte varför voiceacting i sig nödvändigtvis är någonting dåligt?
: 500.000.000$ budget
Intressant. Har inte sett några oficiella siffror på budget, men då du verkar veta så kan du säkert hänvisa till en oficiell källa utan problem. Tack på förhand.
Nu kör vi, Tortanic 2.0
Trolololol...
Enligt min erfarenhet så är folk som totalt dömer ut spel på dessa lösa premisser antingen rena troll, [insert-random-MMO-title-here]-fanboys, bara grovt avundsjuka för att de själva inte är med i betan eller en kombination av samtliga kategorier.
Själv väljer jag att inte döma ett spel i beta och framför allt inte baserat på ett läckt videoklipp. Har själv varit med i tillräckligt många betor för att se hur missvisande dessa klipp kan vara och hur mycket som kan förändras (framför allt grafik) tills dess ett spel släpps, både på gott och ont.
SE
Ehm... Hade inte det här varit i utveckling sedan 2007? Vad är deras ursäkt till varför det här ser så jävla mediokert(dåligt?) ut?
: Hero Motorn
: Full Voice Acting
: 500.000.000$ budget
Nu kör vi, Tortanic 2.0
HOPPAS det blir en repris av tidigt 2012. När TORtanic sjönk var det hur kul som helst att sitta på 4chan och garva åt alla fanboys och allt som gick fel.
Fick lite mer förhoppningar efter ny info släpptes, men efter sett denna videon från en beta, vilket antyder att i stort sett det vi får i slutändan, så är jag tillbaka på "meh" nivån. Trodde det skulle ha något mer än bara namnet elder scrolls i sig.
Jaja, får väl hoppas på något annat MMO som förhoppningsvis är mer sandboxoch lite merllockande
Undrar när mmo-utvecklare skall lära sig att klona Everquest är en värdelös idé.
Vad hände med de virtuella världarna, den fria karaktärsutvecklingen och fokusen på mer än bara strider?
Genren har varit ren skräp sedan 1999, och det ser tyvärr inte ut att bli bättre under en överskådlig framtid.
Nej, det här såg verkligen ljummet ut trots att han var på klassiska Stros M'Kai från Redguard.
Känslan av att nå fram till en mystisk plats och smygande börja utforska den är bland det roligaste i elder scrolls liren. Här kommer man se femton bunnyhoppande miffon med 1337-namn vart man än vänder sig... Huga.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Ser verkligen skittråkigt ut.
Längtar efter World of Darkness istället.
World of Darkness är väl i princip lagt på is? Efter Islands ekonomiska krash var ju CCP tvungna att säga upp massa folk och de flesta var från WoD-teamet som jag förstått det. Ska försöka komma ihåg att fråga någon nästa vecka när jag sticker till Fanfest.
Jag har hört att det är lagt på frost (inte is) fram till att Dust 514 blir stabilt, men jag ser det snarare som något positivt. Det är väl ca 30 pers som jobbar med det just nu, men de har explicit sagt att de inte kommer utannonsera något mer innan de faktiskt har något vettigt att säga.
För er som inte kan se videon kan se den på länken nedan är ej borttaget av Bethseda. FZ kan också använda den
http://www.dailymotion.com/video/xz0t1v_the-elder-scrolls-onl...
Mother of God, GTA V is soon here!
FZ har en journalistisk skyldighet att sprida NDA-skyddat material sålänge det inte är FZ själva som bryter NDA. Ifall grejer som läcks som går emot NDA så är det FZs skyldighet att sprida det; precis som det är en vanlig tidnings skyldighet att sprida interna dokument från regeringar och dylikt.
Visst, det kanske låter löjligt vid första intryck, men det hela handlar om att vara en hedersfull journalist -- det är upp till journalisterna, oavsett ämnet, att hålla allmänheten informerad, oavsett om det gäller vad regeringen sysslar med, eller spelvärlden.
Aldrig varit spec hypad över detta spel, men kan oxo vara för att jag inte är någon hardcore skyrim spelare etc.
Inget jag skulle köpa, är mer för WoW stuk då det kommer till MMO's så Wildstar får det bli, fram tills Titan kommer, om det nu är nått att hänga i granen det får vi se.
Ser verkligen skittråkigt ut.
Längtar efter World of Darkness istället.
World of Darkness är väl i princip lagt på is? Efter Islands ekonomiska krash var ju CCP tvungna att säga upp massa folk och de flesta var från WoD-teamet som jag förstått det. Ska försöka komma ihåg att fråga någon nästa vecka när jag sticker till Fanfest.
Jag har hört att det är lagt på frost (inte is) fram till att Dust 514 blir stabilt, men jag ser det snarare som något positivt. Det är väl ca 30 pers som jobbar med det just nu, men de har explicit sagt att de inte kommer utannonsera något mer innan de faktiskt har något vettigt att säga.
Tror nog något kan komma lite mer nyheter om WoD vid CCPs Fanfest om dryga 2 veckor....eller hoppas iaf Men ja, Dust och EvE har ju prio nu tyvärr.
För er som inte kan se videon kan se den på länken nedan är ej borttaget av Bethseda. FZ kan också använda den
http://www.dailymotion.com/video/xz0t1v_the-elder-scrolls-onl...
Tack för länken, var lite jobbigt att hitta.
Tobblish och Tapiwen har redan länkat denna men de klippen är bortplockade..
Samma klipp från PAX east via dropbox: https://www.dropbox.com/s/q55vr8gk089e2rf/PAX_orc.mp4
Killen som kör klippet kör med low settings för ge dåligt rykte för ESO fyi.
man ser tom att han ej kör Dynamics, angående skägget där kan jag dock ej utala mig om det är så bra.
Följt det sedan start och kan säga snubben som läckte detta är en jävla idiot.
Inte för han läcker utan för att han göra det med low settings och för att ge eso dåligt rykte, ESO ser 10 gånger bättre ut än vad det ser ut i den leakade videon.
man ser tom att han ej kör Dynamics, angående skägget där kan jag dock ej utala mig om det är så bra.
Inte för han läcker utan för att han göra det med low settings och för att ge eso dåligt rykte, ESO ser 10 gånger bättre ut än vad det ser ut i den leakade videon.
Keso?
Titta noga tidigt i videon så ser du att han drar upp video settings i ca 1 sekund och han har high och ultra. Vem vet.
Jag tror när jag ser det ifrån en pålitlig källa och när spelet är klart, men det ser inte allt för bra ut det lilla som har visats.
Titta noga tidigt i videon så ser du att han drar upp video settings i ca 1 sekund och han har high och ultra. Vem vet.
Jag tror när jag ser det ifrån en pålitlig källa och när spelet är klart, men det ser inte allt för bra ut det lilla som har visats.
Om du inte bara tittar noga men även tänker till lite, så kanske du inser att:
Presets är satta på "custom", vilket skulle kunna indikera att han inte använder maxinställningar, utan har någon eller några parametrar neddragna.
"Texture resolution" är satt på "high", men det kan finnas en "ultra" inställning även där som inte används då både "Shadows" och "Particle Density" parametrarna uppenbarligen har en sådan.
"SubSampling" är satt på "Normal", vilket antyder att det inte är max, kanske tom finns "ultra" där också som inte används i klippet.
Om detta är hela grafik-menyn, så verkar det vara väldigt få inställningar tillgängliga, vilket styrker möjligheten att ett flertal grundläggande grafikelement saknas och inte ens är implementerade än (vilket återigen är typiskt för beta).
Man ser t ex tydligt "jaggies" i videon, vilket visar att AA antingen inte används i klippet, eller att det inte ens är implementerat i spelet än (vilket är sannolikt då AA enligt min erfarenhet ibland är en av de sista grafikfunktioner som aktiveras i spel innan release).
Slutligen så är själva videonkvaliten i sig väldigt dålig då den är uppenbart är komprimerad, vilket betyder att 1080p "live" och okomprimerat i spelet onekligen skulle se betydligt bättre ut kvalitetsmässigt.
Personligen, om man tar allt detta i beaktande, så tycker jag ärligt talat inte att det verkar så farligt då det (alla frågetecken inräknade) ungefär motsvarar ungefär vad jag sett i tidigare AAA-grade MMO betas.
Tror t ex många skulle bli förvånade över hur sunkig grafiken i SWTOR såg ut bara ett halvår innan release jämfört med slutprodukten. Sen kan man ju ha sin åsikt om själva spelet, men rent grafiskt utvecklades grafiken mycket under betan vilket alla som var med en längre tid i denna kan intyga.
Har naturligtvis ingen aning om hur grafiken i ESO ser ut när spelet släppts (vilket ingen av oss har), men min poäng är att det är extremt osannolikt att detta klipp grafiskt på något sätt skulle vara representetativt för spelupplevelsen av releaseversionen på högsta grafikinställngar. Tror de flesta som tänker till lite inser detta.
SE