Skräckmästaren John Carpenter vill göra film på Dead Space

KoP
Medlem

Hoppas John får chansen. Alltid gillat hans filmer. Visst han har prånglat ut en del mindre bra filmer men också mästerverk (enligt mig) såsom Escape from New York, The thing, Halloween, Big trouble in little China, The fog, In the mouth of madness, They live och Ghosts of Mars.

Medlem

Vill inte var någon messerschmitt men hans The Thing är faktiskt inte heller den originalet..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

"Man har de här människorna som går ombord på ett övergivet rymdskepp och de måste starta det samtidigt som det finns något ombord".
Jadu mr Carpenter, det finns redan en dålig film i exakt samma tema som heter Pandorum. Tror inte det behövs en till
http://www.imdb.com/title/tt1188729/


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Rätta mig om jag har fel, men var inte Dead space en film innan det blev ett spel..?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DAoG:

Det närmaste som kan jämföras med Dead Space är "The Thing" och den filmen nämnde du inte ens

Tog de bra filmerna som exempel.

The Thing är (enligt mig) en av de bästa Scifi skräck som någonsin gjorts. Ligger bland mina top 10 filmer (alla kategorier samlade då)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av hugomuhrbeck:

Rätta mig om jag har fel, men var inte Dead space en film innan det blev ett spel..?

Du har fel men man har gjort två animerade filmer som heter 'Dead Space: Downfall' och 'Dead Space: Aftermath' i samband med spelsläppen.

När man läser tråden så tycker jag det är lite oroväckande med alla som verkar anse att det bara bör göras en film i varje genre eller på ett givet tema. Med det resonemanget skulle det bara finnas 'Alien' och inga andra filmer alls av den här typen.

Medlem

Välkomnar gärna fler filmer i denna genren! Inte kommit många bra...Event Horizon..Pandorum..sen kanske man kan nämna Sunshine förutom dem som redan nämnts här!

Medlem

Herr Carpenter borde ta och sätta igång och göra Undying II, det är precis vad Herr Carpenter bör fördriva sin tid med.


signatur

Nämen!

Medlem

Om filmen görs utav hjärta och inte Hollywoods pengakåta plånböcker så skulle det nog bli en sjukt bra film

Medlem

Varför inte? Hans version av the Thing was ju helt okej.

Likt herr Iego så har Big Trouble in Little China en speciellt plats i mitt hjärta, en sådan oerhörd klassiker.

edit: Morgonkaffet nästa...

Medlem

Undra vad John "Carpenter" kommer "snickra" ihop för något..

Medlem

Dead Space serien är så jäääävla bra! Så jävla grym!

Älskar det! En film hade jag gärna sett! Absolut!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Dead Space serien är så jäääävla bra! Så jävla grym!

Älskar det! En film hade jag gärna sett! Absolut!

Ifall du älskar det så borde du älska ;


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det bästa John Carpenter har producerat de senaste 25 åren är sina egna smörgåsar. Jag tycker han ska njuta av livet på ålderns höst.

Vampires är väl inte så dålig eller? Den kom ut 1998. Själv tycker jag om många av John Carpenters filmer framför allt Halloween och They Live:

Medlem

Johan "The thing" Olander

Medlem

Orginalet är en text/novell som heter "Who Goes There?" och filmades 1951 med ingen mindre än James "Zeb Macahan" Arness som monstret! John försökte göra en film utan "gubbe i gummidräkt" och jag tycker atmosfären i 1982-års version är svårslagen! 2011 gjordes en version om vad som hände på den norska station som först grävde sig in i det begravda rymdskeppet. De har norska skådespelare med och allt! Norrmännen kan göra science fiction - kolla upp Fripassageraren från 1978!

12
Skriv svar