Hur arg blir du när du förlorar i spel?

Medlem

Mycket obsceniteter riktade lokalt i rummet, lite fysik. Spelar nästan aldrig "kompetitiv" multiplayer, så det blir oftast mig själv det svärs åt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag har slagit sönder 3st ps3 kontroller ,2 tackvare killzone2 o 1 på tekken 6. Ett tangent bord plus mus har slagits i spillror pga bf3. Har två stora märken i vägen efter xbox kontroller som flygigt o fått va dom förtjänat(hela dock, bättre kvalite) efter deras misslyckande på nhl13. på inte tal om alla ärr man har på knogarna efter att dom fått smaka bord. och ja jag vet, jag är en fem åring fångad i en vuxen mans kropp...

Medlem

Jag blir glad när jag förlorar i SC2, det är då man lär sig mest

Medlem

Förr, ja..
Mer än ett hål i väggen..

Nu, nej..
Med barnen i huset lägger man band på sig..

Men ilskan finns där... Ibland..

Jag skyller allt på DICE.
Om dom ser till att fixa hb till bf4 så kommer allt bli bra..

Medlem

Jag blir besviken...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

När jag var yngre vid BF2 tiden så var jag ganska verbal men i dag suckar man bara och stänger spelet. Fast uppenbart fusk då blir man frustrerad skriver till admin (som oftast inte finns på servern)
Men stänger oftast ner spelet eller byter till C&C där man härskar och sedan mår egot bra igen


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skribent

Vi retrospelande går jag igenom alla ord för våra kön som finns. Vid vanligt spelande är jag ganska lugn. Det är bara spel (förutom plattformslir från 80-talet).


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Visst blir man arg men inte så arg att jag börjar ta ut min ilska på döda ting. Däremot blir jag rejält förbannad när datorn hänger sig eller inte funkar som den ska, då händer det att jag slår i tangentbordet i ren frustration.

Medlem

När jag var ung så blev jag arg som tusan och ofta. Det var CRT skärmar på den tiden så man slog dom på ramen, exempelvis min Hansol skärm som då ofta stängdes av eller börjad flimra så man fick starta om den. Den fungerar dock fortfarande även om den nu förpassats till en källare nära dig.
Nu som vuxen blir jag förbannad på dålig support och dåliga affärsmodeller ala EA och BF3 exempelvis. I övrigt blir jag när det gäller ingame, bara förbannad i FIFA när jag förlorar på snöpliga sätt

Skrivet av PcGamer:

Visst blir man arg men inte så arg att jag börjar ta ut min ilska på döda ting. Däremot blir jag rejält förbannad när datorn hänger sig eller inte funkar som den ska, då händer det att jag slår i tangentbordet i ren frustration.

Samma här. I spel blir man som mest (iofs inte så ovanligt) sur och kanske bitter men om en dator eller annan pryl i huset inte funkar då kan jag bli jävligt förbannad.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Brukar inte bli arg (inte jätte arg iaf), kanske om jag dör helt random 5 gånger på rad i BF3. Då blir det lite svordomar.

Ett spel jag absolut inte rör är LOL. Det genererar så fruktansvärt mycket irritation att det är obegripligt. Även om du själv spelar bra så kan en medspelare "feeda" och göra att andra laget vinner. Fy fan så störande. Nej jag och mina polare håller oss borta från den skiten.

Medlem

Väldigt få spel får mig att bli arg, kan dö 20 gånger på samma bana i Runner 2 och fortfarande ha ett leende på läpparna. Dark Souls får mig att skrika då och då men det går aldrig längre än så.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Brukar inte bli arg, kanske om jag dör helt random 5 gånger på rad i BF3. Då blir det lite svordommar.

Ett spel jag absolut inte rör är LOL. Det genererar så fruktansvärt mycket irritation att det är obegripligt. Även om du själv spelar bra så kan en medspelare "feeda" och göra att andra laget vinner. Fy fan så störrande. Nej jag och mina polare håller oss borta från den skiten.

Vet vad du menar - spel där den personliga skillen är helt åsidosatt är ingen ide att spela. Det är svårt att bära laget om även medspelarna jobbar emot en.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag vet inte vad mitt tangentbord är gjort av, men inte kan det vara plast så mycket som det har utsatts för. Att den ens fungerar ännu är inget annat än ett mirakel.

Enda gången jag blir arg är när folk fuskar online i typ Fighting spel
(läs WWE) folk är oerhört fega och använder diverse frysmoves, hacks, och oblockbara moves.

När man sen blivit fryst helt går man ur matchen och får ett PAWNED meddelande på xbox live...suck


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ett "för helvete" kan jag nog väldigt sällan uttrycka i frustration över något eller någon (oftast någon annan i ett lagbaserat multiplayerspel). Aldrig fysiska utspel.

Relativt lugn, misstänker jag.

Medlem

Jag nitade min CRT-skärm flertal gånger när man farmade diablo 2 som 14-åring.

Quake och CS har offrat lite möss/headset efter diverse förluster.

Medlem

Spelar mest Dwarf Fortress. Hade jag blivit arg när jag förlorade hade nog inte Sverige funnits längre.

Medlem

Någon enstaka gång har jag väl slagit sönder ett tangentbord eller kastat ett headset men det är ett bra tag sedan nu. Svordomar flyger dock titt som tätt när jag blir förbannad, antingen på mig själv för att jag märker att jag spelar fruktansvärt dåligt eller på lagkamrater som i mina ögon inte gör det dom ska.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Oj det här e nått för mig.

Jag har alltid varit väldigt väldigt känslosam när det gäller spel.

Under mina år har jag slagit sönder flera tangentbord, flera möss. Har sparkat sönder två datorer, nästan attackerat teammates (i lan efter dom gjort något stupid). Jag har slagit hål i väggar / dörrar och även en gång när jag dog i ultima online mot en kille som kom som grey in i moonglow, så antog jag ju såklart att "wow, easy loot" och attackerade. Det visade sig att han va nån guru och ägde mig med en jävla quarter staff. Nåja, den gången slog jag under bordet flera gånger, och av all ilska så kände jag inget, men det visade sig att där var en spik och min hand blev uppriven och blödde en hel del. Spelade resten av den helgen endast med vänster hand.

Det har gått så pass långt att jag idag inte kan spela multiplayer spel. Jag älskar multiplayer, men jag har gått till single player och lägger mer tid på att se på kommenterade multiplayer games. Som just i starcraft 2.

Idag är jag 29 år gammal och reagerar nu inte alls så mycket mera. Det är endast verbala rop och kan ibland sparka till datorn. Vilket just nu betyder att jag är utan dator, moderkortet är sönder på denna, efter jag spelat LoL och blev ägd. Inga pengar att fixa den - den här gången

Men alltid efter en tid med multiplayer så slutar det alltid på samma sätt.

Uninstall, och "aldrig" röra det spelet igen.

Medlem

Jag blir aldrig arg för att någon skulle vara bättre än mig på spelet jag spelar. Dock blir jag jävligt arg ibland när buggar och dylikt ställer till det.

Medlem

Beror helt på mitt humör. Men jag brukar ha ett jäkla temperament ibland. Inte så att jag skadar någon annan, självklart. Skrika i kuddar brukar hjälpa och det blir jag lugnare av. För två år sedan lyckades jag slå sönder en Xbox 360 kontroll när jag skulle gå igenom Street Fighter IV på svåraste. Efter det insåg jag att jag måste lugna ner mig lite.

Blir väldigt frustrerad på fightingspel online framförallt. Eftersom det finns väldigt många i fightingspel som spelar otroligt dirty. Ofta använder dem infinite combos och sånt där. Det stör mig inte att jag får stryk, utan för att man vet att de sitter där hemma hos sig och tycker att de är bäst på spelet när de använder buggar.

Medlem

Jag blir mer eller mindre irriterad men det går över väldigt fort. Sucker mest om jag spelar något som är dota eller liknande. Oftast blir det att jag skriker "NEEJ, fan" osv lite svordommar. MEN sen är jag på banan igen :).

Medlem

Som mest suckar jag och tar ett djupt andetag för att få bort irritationen, ok, i enstaka fall har det blivit någon svordom.

Det viktigaste är dock att alltid komma ihåg att det är laggen, OP vapen eller fuskare som dödar oss, det är aldrig för att de är bättre spelare.

Medlem

Söker upp motspelarens IP, kollar vart i världen han befinner sig, lever han inom 2mils avstånd så åker jag hem till han/henne med iaf ett järnrör och en dunk tändvätska...

Medlem

Rage-quitar och gör något annat för ett tag.

Har aldrig förståt hur man kan förstöra saker (t.ex handkontroller, tangentbort etc).. riktigt curlad måste man vara för att kunna förstöra dyra grejer.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Rage-quittar o tar en paus.

Blir dock argare om min dator laggar eller om något inte funkar, slog sönder min förra dator på grund av det.

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

Jag har börjat hata en nation pga. språket som förekommer ständigt i Dota2...

Skrivet av Kuci:

Jag blir arg som fan när jag har ointellektuella spelare i mitt lag (dota 2, så man kan ju gissa vilken nationalitet 99% utav dessa spelare har).

Får man gissa på Polen?

Medlem

har säkert 2t-bord på mitt konto
och en LG 17" CRTskärm som brukad få en rak höger när ilskan var som störst

nu skrattar man och quitar och tänker nolifers


signatur

mm

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Diskmaskin:

Jag har börjat hata en nation pga. språket som förekommer ständigt i Dota2...

Skrivet av Kuci:

Jag blir arg som fan när jag har ointellektuella spelare i mitt lag (dota 2, så man kan ju gissa vilken nationalitet 99% utav dessa spelare har).

Får man gissa på Polen?

Snarare ryssar

Skriv svar