"Inget internet? Skaffa en 360 istället för Xbox One"

Medlem

Microsoft har verkligen fått Apple sjukan, enda skillnaden är att Apple faktiskt tokdominerade sin marknad för att få sitt stora ego, vart Microsoft har fått sitt stora konsoll ego ifrån är oklart, med tanke på att första och andra generationens xbox mer eller mindre gick delat med playstation.

Som ett Xbox fan så skämms jag över nästa generation redan nu och kommer solklart att köpa en PS4 istället

Medlem
Skrivet av maniac:

Nu blir jag väl flamad,men strunt samma. Bara mina 10c här.
Jag förstår allvarligt talat inte krititken mot att alltid vara uppkopplad, eller att ha 24h verifiering. Halva grejen med Xboxen försvinner när man inte har uppkoppling, jag menar , inget coop, inget onlinespelande eller inget liveparty.

Enda anledningen jag ser att folk vill köra offline är att de har piratat sina spel.

Du skriver som en bortskämd unge. Du vet väl att det existerar människor som inte har internet? Eller att det existerar människor med begränsat internet? Eller att det finns människor som inte har råd med att betala internet varje vecka? Eller människor som bara vill ta med sig sin konsol till sin sommarstuga kanske, eller om man far på fylleresa till fjällen eller vad som helst? Och dessutom så när Microsoft stänger ner servrarna för Xbox One så har du en stor svart plastlåda som inte gör någonting förutom att vara en svart plastlåda.

Inaktiv

Jag väntar på dom magiska orden från Sony ,
Motorstorm och Twisted metal, då är valet av konsol avjort.

Dom spelen borde ju dyka upp på ps4 ?
Hoppas hoppas....

signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Microsoft måste lyssna mer på vad fansen säger, i mina unga dar va jag PS fanboy, sen kom Xbox och nu blir det PS igen^^.
Tänker aldrig skaffa Xbox one!

Medlem
Skrivet av Thomas:

Nu är det ju så att PC-spelen är billigare för att man inte behöver betala royalties till PC-marknaden, eftersom det inte finns någon enskild ägare. Det har inget med kontolåsning av nycklarna att göra. De cirka 10$/ 100SEK / 10€ det brukar skilja mellan en PC-version och konsolversion beror helt enkelt på att Microsoft och Sony vill ha en slant för att man skall få släppa sitt spel till deras plattform. Någon sådan avgift finns som sagt inte på PC-marknaden, eftersom det inte finns någon enskild ägare av PC-plattformen.

med nyspel så stämmer ju detta mycket väl, men genom att kontrollera marknaden och se till så att alltid utgivare\ utvecklare får en slant av försäljningen, kan man ha dom reor som finns på steam bland annat.

Medlem

"Vi har en lösning som kallas XBOX360"

Ja, och jag tillsammans med tiotusentals andra världen över som helt naturligt tänkte köpa Xbox one har också en lösning: Den kallas Playstation 4!

Skrivet av Tobblish:
Skrivet av intro18:

Haha folk blir sura på Microsoft bara för att dom inte är intresserade att ha er som kunder.

Du skrev nog lite fel där va?
Haha folk blir sura på Microsoft för att dom inte är intresserade att ha några kunder.

Microsoft just nu är väldigt konstiga och desperata.
Dom inför en massa nya saker som folk stör sig på, istället för att kompromissa och införa så att man kan ha det då på ett visst sätt (ex startmeny i Win8, ingen kamera som skannar en 24/7) så blir det tvär stopp.

DET FINNS BARA EN VÄG, NI SKA LYSSNA PÅ OSS OCH INTE TÄNKA SJÄLVA.

M$ är väldigt nära att bli kallade en religiös sekt...

Tycker dom känns väldigt odesperatat dom gör just nu som dom själv vill känns det som. Dom bryr sig helt enkelt inte om den kanske 1 % eller vad det kan vara av dom som köper en konsol som inte har intenet.

Medlem

Varit en typisk Xbox-fanboy sen begynnelsen, men detta (och mycket annat) var sista droppen för mig. Trodde aldrig detta skulle hända men blir en PS4 för mig. Hejdå Halo...

Flakmonkey

Det här med att vara uppkopplad en gång om dagen är ju inget problem för mig normalt sett, men det sätter rejäla käppar i hjulet för mig när jag ska spela ute på landet. Har inget internet där och även om jag skulle kunna lösa det med att använda mobilen som hotspot så är det ändå något som kan få mig att välja PS4 istället för Xbox One.

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Tigern:

Detta kan faktiskt bli undergången för PS. Om man tänker efter lite, PS kommer sälja riktigt bra på grund av MS. Sony lär förlora ganska mycket pengar på varje såld konsol om man räknar med allt - hårdvara, utveckling, reklam m.m. Att Sony inte väljer att införa dessa DRM och andra verktyg för att motverka piratkopiering så tror jag att PS4 kommer vara knäckt ganska fort. Det kan få till följd att Sony förlorar mängder med pengar då folk köper en konsol som Sony går back på för att sedan direkt chippar/flashar den.

Givetvis kan man tycker att MS beter sig extremt korkat åt just nu, men jag tror dom har en klar strategi för hur Xbox skall stå sig stark. Dessutom har dom en väldigt stark hemmamarknad att luta sig mot.

Vänta lite här nu, VÄNTA! Om jag minns rätt så knäckte dom playstation 3 efter ca 5 år medan dom knäckte xbox 360 innan det ens hade släppts. Dom fixade buggen så nu går det inte att använda hacket längre. bara på gamla spel (inte hållit på med ps3 på länge så kan ha ändrats.) Så jag tror att dom kommer knäcla xboxet LÅNGT innan ps4.

Det tog dom 5 år för att ingen orkade bry sig innan, sedan började de ta bort en massa funktioner från ps3an och då tyckte en del hackers att det var nog och knäckte hela konsollen öppen så att de kunde göra precis vad de ville med den, inte som med xbox där de måste fuska runt för att kunna köra osignerad kod.

Ps3an var som ett kassaskåp där sony lämnat nycklarna på bordet.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Microsoft being an asshole! Åh vad de inte kommer sälja konsoller efter uttalanden som dessa!

"Mattrick säger att Microsoft förväntade sig kritik efter nyheten om att Xbox One-spelare måste verifiera konsolen online en gång per dygn, men att de kommer se fördelarna när de väl får testa det."

Öhm... Vad i hela helvete kan vara fördelen med att man måste(???) verifiera sin konsol online minst en gång per dygn?

PS4 FTW!

signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Inaktiv

Jag tvivlar på att det ens finns en enda person här på FZ som inte har internet, men ändå gormar ni som om ni aldrig hört talas om det däringa intranätet. Det känns som att ni bara är ilskna för ilskans skull, och det är väldigt svårt att ta er på allvar, eftersom internetuppkoppling inte är ett problem i Sverige.

Jag är glad att MS bygger en konsol som utnyttjar mina resurser och inte låter den begränsas av de delar av världen som ligger efter i teknologin. Jag tror faktiskt att de flesta som gormar här inte ens har en aning om vad detta ger för fördelar för konsumenten. Men visst, spring runt med era högafflar och se ut som idioter.

Medlem

Alla hat kommentarer är väl från personerna som tydligen lever på 1800 talet och inte inser hur enkelt det är att koppla upp en konsol. Köp er en ps4 då om ni tycker det är så mycket bättre och sluta sprida hat och låt dem som vill har xbox one köpa en!

Medlem

skaffade detta konto för att kommentera detta , vad har ni för problem egentligen ? Ni kommer ändå köpa xbox one och chippa den och inte betala för spelen och slippa internet uppkopplingen som ni ändå har inkopplat .
Sen blir ni bannade och köper en ny xbox one.
Tyvärr är det därför sånt här införs , om folk bara hade betalat spelutvecklare istället för hårdvaru-utvecklare (skivor/hårddiskar/chip) .
Stöd spelproducenterna som gör spel till linux så ska ni se att vi slipper microsoft en vacker dag .

blir allt en xbox one för mig gillar tyvärr inte styr spaken på vänster sida sitter nere, och online krav who cares när dom lägger ner servrarna om 10 år så spelar jag nog annat nytt ändå..

och ha med sig till landet eller fjällen ja jo ska man spela då eller göra annat kanske som man kom för.. men inte så jag klagar på ps4 för de kanske man köper oxå,
hade en ps3 förut men sålde o har xbox360 kvar jag knappt kör för är nere i diablo 3 träsket jag måste kravla mig ur först

Medlem

Tjejen här hemma fick spel när hon läste detta. Här blir det definitivt INGEN Xbox One. Finns det nån som ens överväger att köpa en?

signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Sade han just att deras 8 år gamla konsoll kan vara mer attraktiv än deras nya, för vissa personer? Nja, jag håller inte med om att man ska köpa en 360 om inte xbox one passar, snarare en ps4.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Det här med att vara uppkopplad en gång om dagen är ju inget problem för mig normalt sett, men det sätter rejäla käppar i hjulet för mig när jag ska spela ute på landet. Har inget internet där och även om jag skulle kunna lösa det med att använda mobilen som hotspot så är det ändå något som kan få mig att välja PS4 istället för Xbox One.

Vilket är jobbigast, att starta internetdelning en gång om dagen i några sekunder och köra hela sitt spelbibliotek från hdd, eller att behöva ta med alla sina skivor och byta skiva varje gång du spelar nåt nytt?

Medlem

Måste ändå säga att jag inte fattar vitsen med att skapa en ny xbox om man säger åt kunderna att skaffa en xbox 360 istället. Måste även säga att överlag så jag som alltid haft en xbox tror det är dags att skaffa en playstation istället. Billigare, bätte exclusives och fan så mycket bättre beteende + mindra krav. Jag menar du kan låna ut spel till kompisar eller lämna in playstation spel men xbox kommer kräva en avgift för att du ska kunna sälja vidare eller ens låna ut spel va fan?

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av intro18:

Haha folk blir sura på Microsoft bara för att dom inte är intresserade att ha er som kunder.

Du skrev nog lite fel där va?
Haha folk blir sura på Microsoft för att dom inte är intresserade att ha några kunder.

Microsoft just nu är väldigt konstiga och desperata.
Dom inför en massa nya saker som folk stör sig på, istället för att kompromissa och införa så att man kan ha det då på ett visst sätt (ex startmeny i Win8, ingen kamera som skannar en 24/7) så blir det tvär stopp.

DET FINNS BARA EN VÄG, NI SKA LYSSNA PÅ OSS OCH INTE TÄNKA SJÄLVA.

M$ är väldigt nära att bli kallade en religiös sekt...

Nej, han skrev helt rätt.

Microsoft är uppbenbarligen på jakt efter något annat än det som traditionellt har varit Windows. Med smartphones och surfplattor som behöver evolvera till ett gör man en rad radikala förändringar. De segment som företaget förmodligen jobbar emot är inte längre enbart gamers, man försöker också locka kunder från exempelvis Apple att använda deras lösningar.

Kanske är du inte längre den användare man riktar sig mot, det är isåfall inget att lipa åt - Steam kommer snart till Linux.

Mvh

signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av Tigern:

Detta kan faktiskt bli undergången för PS. Om man tänker efter lite, PS kommer sälja riktigt bra på grund av MS. Sony lär förlora ganska mycket pengar på varje såld konsol om man räknar med allt - hårdvara, utveckling, reklam m.m. Att Sony inte väljer att införa dessa DRM och andra verktyg för att motverka piratkopiering så tror jag att PS4 kommer vara knäckt ganska fort. Det kan få till följd att Sony förlorar mängder med pengar då folk köper en konsol som Sony går back på för att sedan direkt chippar/flashar den.

Givetvis kan man tycker att MS beter sig extremt korkat åt just nu, men jag tror dom har en klar strategi för hur Xbox skall stå sig stark. Dessutom har dom en väldigt stark hemmamarknad att luta sig mot.

Öhm.... va? Folk vill hellre pirata när det är drm. Har bara köpt 1 always online drm. Och kommer aldrig göra det igen. Sen... kolla hur det ser ut på 360 som är en barnlek att flasha. Har ms gått i konkurs av det? Nej, ps3 gick/går att jailbreaka, inte har dom gått omkull för det. Varför skulle folk pirata mer nu helt plötsligt? Har jäkligt svårt att tro att jag är en av få som köper mina spel utan jag är nog med största sannolikhet en av jävligt många som betalar för sig (oftast, ibland vill man testa hur bra datorn fungerar till spelet och/eller om spelet är kul)

Inaktiv
Skrivet av tobajas:

Måste ändå säga att jag inte fattar vitsen med att skapa en ny xbox om man säger åt kunderna att skaffa en xbox 360 istället. Måste även säga att överlag så jag som alltid haft en xbox tror det är dags att skaffa en playstation istället. Billigare, bätte exclusives och fan så mycket bättre beteende + mindra krav. Jag menar du kan låna ut spel till kompisar eller lämna in playstation spel men xbox kommer kräva en avgift för att du ska kunna sälja vidare eller ens låna ut spel va fan?

Dina spel är digitala, om du ska låna ut dem så får du låna ut din profil. Skillnaden på Xboxen är att du och din familj fortfarande kan spela samma spel hemma offline, även om din kompis också spelar det lånade spelet. Detta är en av fördelarna med internet.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Jag tvivlar på att det ens finns en enda person här på FZ som inte har internet, men ändå gormar ni som om ni aldrig hört talas om det däringa intranätet. Det känns som att ni bara är ilskna för ilskans skull, och det är väldigt svårt att ta er på allvar, eftersom internetuppkoppling inte är ett problem i Sverige.

Jag är glad att MS bygger en konsol som utnyttjar mina resurser och inte låter den begränsas av de delar av världen som ligger efter i teknologin. Jag tror faktiskt att de flesta som gormar här inte ens har en aning om vad detta ger för fördelar för konsumenten. Men visst, spring runt med era högafflar och se ut som idioter.

Vilka fördelar ger det för konsumenten?

Det finns flera problem med dygnsverifieringen. Ett är att man kanske vill ta med konsolen till något ställe där det inte finns något internet eller möjligtvis är svårt att få igång internet. Då är det bättre och enklare att inte ha någon dygnsverifiering.

Sedan, det allra största problemet är den kontroll Microsoft får, som är negativt för konsumenterna. Tänk om Microsoft säger om X antal år, "Nej, nu stänger vi ner servrarna!". Plötsligt blir man tvingad till att köpa en ny generation för att ens kunna spela, hur bra skulle det vara?

Medlem

Jah! då blir det en Wii U !.

signatur

dark plockepinn master

Medlem
Skrivet av Aus480:

Helt rätt.

Folk skall fan betala för sig.

PC marknaden har typ låst licensen till en konto-låst serial i åratal och med betydligt billigare spel som en konsekvens.

Jag ska alltså betala för mig men jag ska inte äga produkten och kunna vad ska göra med den?

Så om jag köpt ett spel som jag tycker är skit så ska ingen använda det spelet så det bara blir liggnandes?

Sen bara för att andra gjort likadant förut ska man tycka det är OK och låta det fortsätta så?

Hur tänkte du där?

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:

Du missar poängen helt och hållet. Poängen är att dom bygger in ett skydd/feature som inte skapar värde för kunden.
Vi pratar inte om att ha internetanslutning till boxen eller inte, utan att kunna använda en produkt man köpt utan ett onödigt extrakrav. Fördelen är ju 0, vad får du för fördelar som konsument genom att ditt spel blir obrukbart inom/efter 24timmar? Visst att konsolen kan vara ansluten till internet, alla fördelar med det förstår vi, men det handlar ju om att produkten blir mer eller mindre obrukbar om den inte är det, eller om anslutningen strular. Därtill har verkligen inte resten av världen samma IT-infrastruktur som Sverige.

Där har du problemet, inte att konsolen i sig har en internetanslutning.

Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av tobajas:

Dina spel är digitala, om du ska låna ut dem så får du låna ut din profil. Skillnaden på Xboxen är att du och din familj fortfarande kan spela samma spel hemma offline, även om din kompis också spelar det lånade spelet. Detta är en av fördelarna med internet.

Fast bara i 24h, eller hur?

Skrivet av KoP:

Tja, det låter väl ganska vettigt. Har man kasst nät hamnar man på efterkälken i den tekniska utvecklingen. Så är det bara.

För mig kvittar det om man aldrig ens kommer märka av processen, det är synd att så få kan se bortom det praktiska. Beslutet påverkar din äganderätt, du måste verifiera den varje dag! Om detta är utvecklingen du pratar om så tar jag gärna plats på efterkälken.

Medlem

Folk som klagar kan ni snälla sluta. Att MS säger så här tycker jag bara är roligt dom är ju ärliga. duger det inte att du måste vara uppkopplad, vilket varenda person här inne på forumet lyckats med att vara idag så spela något annat, ett smart förslag var en 360 (han vet hur man säljer) haha

Sen nästan varenda kotte som lirar dator är ju uppkopplad och det har ju gått förjävla gött vad jag vet. Så ni som klagar börja använda vårtan ni har mellan axlarna, tänk positivt fundera vilka fördelarna blir istället, livet blir king då, vet det själv för jag har just lärt mig det.

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Nosnos:

Vilket är jobbigast, att starta internetdelning en gång om dagen i några sekunder och köra hela sitt spelbibliotek från hdd, eller att behöva ta med alla sina skivor och byta skiva varje gång du spelar nåt nytt?

Nackdelen med internetdelning är det faktum att din uppkoppling kan upphöra att fungera pågrund av diverse orsaker,
och om x antal år så kanske ms inte har kvar sin internetdelningstjänst.

Skivor utan internetkrav däremot kan du spela och ha kul med hela ditt liv oavsett om du har internet eller ej,

Vill gärna ha en xbox one men nu har ms tappat ytterligare en trogen kund.

signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skriv svar