Efter tvärvändningen – Xbone går om PS4 i förhandsbokningar

Medlem
Skrivet av Uttern_:

Jag tror de är många, inkl. mig själv, som avvaktar med förhandsbokning. Sen skulle de inte förvåna mig om MS betalade en slant till amazon för att toppa listan :D. Vilket fått fanboysen att bli lyriska. Litar inte ett dugg på dom. Och inte att de kommer hålla de här löftet heller.

Nej, jag vet vilken konsol de blir, men för den saken blir de ingen förbokning. MS har skitit i de blå skåpet

Nog för att Microsoft är kapabla till ändringar och försöka vinkla all kritik till att vara snack från folk som inte förstår.
Men att betala ett företag likt Amazon eller andra tjänster där det går att få sälj information från för visa statistik m.m. tror jag inte att de skulle få för sig att göra. Skulle det dessutom bli känt att det gjort detta utöver den dåliga pr de redan fått så skulle bakslaget bli bra mycket kraftigare än vad en vändning av en förboknings trend ger i förtroende.

Skrivet av Itchy1:

Vad anser folk som är så bra med XboxOne tycker att xbox är ganska överskatat den har heller inte så bra exkluvsiva spel som Sony har

Precis som folk tycker att Xbox one har bättre exklusiva titlar, det är åsikter, de varierar från person till person. Det är inget man kan använda sig av som fakta.

Medlem

Tja, blir nog ändå ingen xbox one för mig men det är Jävligt bra för oss konsumenter att det inte verkar bli någon monopol på konsolmarknaden.

Inaktiv
Skrivet av Neobox:

Jag var en av de som såg framemot Microsofts satsning på gamesharing, molnets möjligheter mm. Den här generationen hade möjlighet att ge oss två konsoler som skilde sig år, Ps4 var det säkra trygga kortet, xbone var den högtflygande satsningen som kunde bli himmel eller pannkaka. Jag var beredd att satsa på den sistnämnda.

Nu får vi två likvärdiga system, och de förändringar som gjorts kommer inte locka över de som klagade mest, de flesta var aldrig intresserade av en Xbone alls.

Flera speltillverkare (bla de som gör Need for speed) sade att förra generationen var HD och den kommande var onlinegenerationen. Need för speed kommer tex inte ha ett uttalat online/singelplayerläge utan de kommer att flyta ihop. Hoppas att fler tillverkar kommer våga satsa på alwaysonlinespel, så vi får se vad kraften i mplnet kommer kunna ge oss.

Tror nog att allt strul med Diablo 3 och var det Sim city online eller nåt som funkade sådär bra som startade tvivlet på molnspelning.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Konsolkriget såg ut att dö innan det ens börjat, men i och med Microsofts helomvändning så är kriget igång igen, vilket är positivt. Konkurrens är bra.

För min del blir det fortfarande PS4, efter 12 år med Xbox.

Sony har senaste tiden haft en föredömlig, gamer-vänlig hållning som jag gillar skarpt och sådant ska belönas. Med min plånbok.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Detta har ju aldrig tagits i bruk. Ingen har ju nånsin blivit lidande av detta. Så jag förstår inte riktigt hur du resonerar. Om man nu tycker att detta var så himla fruktansvärt så kan man ändå inte sträcka sig längre att dom funderade på att sparka oss i ansiktet men ångrade sig. Då tänker jag inte vara så jävla korkat självuppoffrande att jag köper vad jag anser vara en sämre konsol för att visa Microsoft att jag är förbannad över något som dom i slutändan inte gjort...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Detta har ju aldrig tagits i bruk. Ingen har ju nånsin blivit lidande av detta. Så jag förstår inte riktigt hur du resonerar. Om man nu tycker att detta var så himla fruktansvärt så kan man ändå inte sträcka sig längre att dom funderade på att sparka oss i ansiktet men ångrade sig. Då tänker jag inte vara så jävla korkat självuppoffrande att jag köper vad jag anser vara en sämre konsol för att visa Microsoft att jag är förbannad över något som dom i slutändan inte gjort...

Skrivet av TexN:

''Imho it's a little like this...

Imagine you're girl all alone at home and some criminal breaks in...
That person threatens you and wants to rape you. But then after seeing how horrified you are.. he suddenly stops and says ''Whoah! wait... what? you didn't want me to rape you? oh, okay. I'll not do that then'' and leaves.

Seriously... he may have had a change of heart, but i'd still not trust that fucker on single bit. i'd be too scared of what this asshole could be up to in the future.''

KoP
Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Är väl förfan bra att de ändå lyssnar på sina kunder (till slut) ?

Bra.. men ändå dumt å stödja ändå..
De sparkade sina kunder rätt över käften.. sen sa de förlåt å folk sa "det är okej!<333 älskar dig microsoft"

Ur en annan synvinkel..

Microsoft försöker göra inbrott hos er, säger "nej förlåt, de va inte med menignen"

ni ger Microsoft pengar istället "det är lungt!"

Vad mer kan dom göra? Köpa en pony till var och varannan drama queen som känner sig våldtagen?

stå fast för sin bojkottning? Den enda anledningen till varför Microsoft ändrade det här var pga pengar, inte för att vara snälla mot konsumenten. de tänkte inte alls någonting på konsumenten utan bara på att företaget skulle få in mindre pengar.

Hade dom ägnat sig åt välgörenhet hade vi säkerligen kunnat få varsin Xbone helt gratis. Det är väl det enda sättet att göra dagens hypersensitiva gamers medgörliga.

Företag = Tjäna pengar.

Medlem
Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Hahaha...nu har vi tre Xboxar med samma namn. Original Xbox, Original Xbox One och New Xbox One. Konsolkriget har aldrig varit så komplicerat.

Vi har Original Xbox, Xbox 360, Xbox One, Xbox One80 och om de går tillbaka policymässigt till gamesharing så är vi tillbaka på Xbox 360.

Medlem

Kappvändarsoft, inte för jag ville ha den ändå. Men det är ju logiskt att klaga på dom uppenbara failures

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Skulle gärna bojkotta men man gillar xbox handkontrollen så mycket...


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Tompa8989:

http://www.youtube.com/watch?v=ZjgPGHI3vRU

Mycket bra. Alla bör se detta.

Boogie är en skön och vettig snubbe.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Trevligt när folk som gillar Xbox one blir kallade "våldtagna" av andra forumiter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Skulle gärna bojkotta men man gillar xbox handkontrollen så mycket...

XCM adapter.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Trevligt när folk som gillar Xbox one blir kallade "våldtagna" av andra forumiter.

Och säger att personen i fråga är fanboy ^^ Oh, the irony.

Avstängd

Patch notes 1.1

-DRM Reinstated

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Skulle gärna bojkotta men man gillar xbox handkontrollen så mycket...

XCM adapter.

uh..XCM adapter, aldrig hört talas om, får kolla upp det.

Hoppsan, detta hade man ingen aning om .


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Neobox:

Jag hade inte haft något emot kompisdelning av spel, synd att den klagande pöbeln fick som de vill .Nåja, det här blir nog bra också.

HALLÅ !!!! Har folk inga hjärnor eller inte kan läsa ???

24 timmarsaktiveringen och att inte kunna sälja byta sin spelskiva var det många gnällde på, inte kompisdelning,
ms kan säkert fixa kompisdeling ändå med frivillig verifiering av spel koder eller dylikt.

Jag har läst allt jag kommit över i ämnet och vet givetvis att det inte var kompisdelningen som folk störde sig på, men den blev ju borttagen(enligt Microsoft själva) eftersom folk klagade på det andra du nämnde. Och du är säkert medveten om att de idéer de hade från början inte hindrade försäljning av spel helt.

Medlem

De skjuter nog på planerna tills konsollen varit ute ett år eller två. Just nu så gör de nog rätt på ett ekonomiskt plan - att gå tillbaks till status quo (någorlunda) ses av många som ett framsteg istället för ett steg åt vardera hållet, så de bevisar iaf att de har en PR-avdelning trots allt.

I slutändan hoppas man på en värdig produkt för köparna - även efter ett köp!

Medlem

Jag avbokade Xbox One pga DRM. Bokade PS4 direkt, efter ändringen nu så avbokade jag PS4 och bokade återigen Xbox One.
Varför? Jo, så himla mycket skönare spelkontroll (vilket är viktigt, iaf för mig) och alltid gillat min 360 som numera är såld. Valet är enkelt för mig, sedan handlar det alltid om spelen...

Lätt att säga att PS4 är bättre hit och dit, grafiskt bla bla..
Blir det verkligen så mycket bättre med GDDR5 minnen istället för GDDR3? Skulle inte tro det.
Kojima vet vad han pratar om som spelutvecklare!

Inaktiv
Skrivet av Neobox:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Neobox:

Jag hade inte haft något emot kompisdelning av spel, synd att den klagande pöbeln fick som de vill .Nåja, det här blir nog bra också.

HALLÅ !!!! Har folk inga hjärnor eller inte kan läsa ???

24 timmarsaktiveringen och att inte kunna sälja byta sin spelskiva var det många gnällde på, inte kompisdelning,
ms kan säkert fixa kompisdeling ändå med frivillig verifiering av spel koder eller dylikt.

Jag har läst allt jag kommit över i ämnet och vet givetvis att det inte var kompisdelningen som folk störde sig på, men den blev ju borttagen(enligt Microsoft själva) eftersom folk klagade på det andra du nämnde. Och du är säkert medveten om att de idéer de hade från början inte hindrade försäljning av spel helt.

att man själv gnällde över ms påhitt var ju mest det faktum att man finansierar nya spelköp med inbyte av det man tröttnar på

och i ärlighetens namn så har man inte helt klart för mig hur ms tänkt att man skulle byta in spel,
bara att det är onödigt omständigt med det man hört om att betala en avgift till ms för att kunna bli av med sitt spel man har på skiva.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Marfy:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av joockez:

Wat. Tycker ändå att PS4 verkar bättre

ps4 verkar bättre på alla sätt och vis, inget emot xbox men xbox one fick mig inte ens att vela ha den lite granna.

Ja, den har sämre exklusiva spel och sämre online. Sämre stream tjänst. Sämre moln. Håller med. Not.

Du får själv klart tycka vad du vill, inga problem för mig, Men att den har sämre exklusiva spel är ju helt upp till vad man själv gillar för spel. Jag skulle nog våga påstå att fler exklusiva tittlar på ps3 är bättre än de på Xbox1 har. Och ja Halo och gears of war serierna är extremt bra och mycket omtyckta spel. Men Tror inte de flesta gamers ser så många mer spel som är så himmla mycket bättre exklusiva till Xbox. dom största och bästa spelen kommer till båda, och sist jag hörde vilket spel som är det "bästa/högsta rankade exklusiva spelet denna generation , så heter det The last of us, och inte Halo. (gametrailers, igns) åsikt. Detta är bara tycke och smak.

Och om att xboxet

Medlem
Skrivet av radiuz:

Lätt att säga att PS4 är bättre hit och dit, grafiskt bla bla..
Blir det verkligen så mycket bättre med GDDR5 minnen istället för GDDR3? Skulle inte tro det.
Kojima vet vad han pratar om som spelutvecklare!

Upp till 50% mer grafikkapacitet.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Finns inga tekniska hinder för att dom skulle kunna implementera det som ett val.

Medlem

Asså xbox har ju alltid varit bättre än ps när drt kommer till försäljning. Xboxen har väl sålt bäst typ 3 år i rad eller nåt, lär inte bli något undantag denna gång och jag tror den hade sålt lika bra utan att ändra sin policy så fort folk hade fattat hur mycket positivt det hade fört med sig istället för de få negativa sakerna vissa försöker få fram. Go ms, go xbox... Jag kommer hur som köpa båda.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Microsoft vet hur man drar till sig uppmärksamhet.


signatur

Allvarligt talat!

Medlem
Skrivet av robbis:

Asså xbox har ju alltid varit bättre än ps när drt kommer till försäljning. Xboxen har väl sålt bäst typ 3 år i rad eller nåt, lär inte bli något undantag denna gång och jag tror den hade sålt lika bra utan att ändra sin policy så fort folk hade fattat hur mycket positivt det hade fört med sig istället för de få negativa sakerna vissa försöker få fram. Go ms, go xbox... Jag kommer hur som köpa båda.

Med tanke på att Xbox 360 hade ca ett år och 6 miljoner sålda enheters försprång när PS3 släpptes och PS3 nu är ikapp (?) så har jag svårt att se att Xbox "alltid" sålt bättre.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av robbis:

Asså xbox har ju alltid varit bättre än ps när drt kommer till försäljning. Xboxen har väl sålt bäst typ 3 år i rad eller nåt, lär inte bli något undantag denna gång och jag tror den hade sålt lika bra utan att ändra sin policy så fort folk hade fattat hur mycket positivt det hade fört med sig istället för de få negativa sakerna vissa försöker få fram. Go ms, go xbox... Jag kommer hur som köpa båda.

Med tanke på att Xbox 360 hade ca ett år och 6 miljoner sålda enheters försprång när PS3 släpptes och PS3 nu är ikapp (?) så har jag svårt att se att Xbox "alltid" sålt bättre.

Den har ju legat på försäljningstoppen 28månader på raken, det förklarar väl en hel del?


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Oops, tryckte visst på skicka innan jag va klar, jo Marfy, att du tycker att ps4 är sämre online än xbox1 är ju lite roligt då jag antar att du inte spelat eller kört nån av dom konsolerna ännu. Det baserar du ju bara på att Xbox live är bra mycket bättre än vad Psn är idag. Och ja jag äger både ps3 och 360n. Och självklart är 360 mycket bättre på alla punkter för online spelandet än ps3an. Men det är ju dom nya konsolerna med deras ny Psn/Xbox live och interface (menyer) vi pratar om, och där har vi ju ingen aning om vilken som kommer vara bäst än, men så vit jag vet kommer Psn + låta en prova "alla" spel innan man bästemmer sig för att köpa det ( orkar inte leta länk men sök ni så hittar ni den infon. ) och man kommer även få grattis spel varje månad. Detta med grattis spel gäller för tillfället bara på 360 och kommer inte gälla xbox1. Video om Psn + finns på FZ sidan. Tycker personligen att Psn + ser jewligt intressant ut.

Och ingen av stream tjänsterna kommer va bra eller speciellt användbara. En kul grej men knappast något du väljer en konsol över. Sämre moln ja det är det nog, men ps4 är ju faktiskt lite, notera lite starkare och snabbare än xboxet.

Vill bara nämna som sista ord att jag tycker , och det är ju det de hela handlar om vad man själv tycker , så är Xbox 360 bättre på nästan allt som har med spelandet att göra än ps3an. Men är helt övertygad om att ps4an kommer vara en bättre spel konsol än Xbox1. Mvh

Medlem
Skriv svar