Åh nej, Ouya! Få köper spel till konsolen
Många klagar på att Apple i stort sett tvingar en att koppla ett betalkort till sitt konto direkt vid registrering. Själv tror jag att det är en av de enskilt största anledningarna till att betalningsviljan är så mycket högre på ios just nu.
Tror och hoppas att den kommer öka på android också, så fort folk i allmänhet vänjer sig vid digitala betalningar och att kvalitét alltid kostar.
Jag hade från början svårt att se att den kunde slå, men det kanske bara är tillfälligt. Konsolen, utvecklarna och spelarna får gärna bevisa att min pessimism var/är oebefogad.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Backade på Kickstarter. Finns ett fåtal spel tillgängliga som jag känner är värda pengarna. Tyvärr är samtliga av dessa renodlade coop-spel lokalt vilket medför att jag nästan aldrig spelar de ändå.
I övrigt är handkontrollerna under all form av kritik. Sitter 2,5 meter från tvn och den tappar anslutning med konsollen nästan varannan sekund vilket medför att de flesta spel i praktiken är helt ospelbara. Visst är det en lågbudgetkonsoll men lite bättre kvalitet än de 4-1 maskinerna med pong och tetris man kan köpa på usb-sticka från teknikmagasinet hade jag nog räknat med.
In the last month, 27 percent of Ouya gamers have paid for a game — a figure that she said is significant for a free-to-play console. In addition, 13 of Ouya's 20 top grossing games have recorded an average of 8 percent of gamers upgrading from the free to paid versions of their titles.
Det där är riktigt bra siffror, om man jämför med andra liknande tjänster (mobil, social, f2p etc)
Jag tror det är rätt kört. Vi har fått en hel generation som anser att all film, musik och spel ska vara gratis.
Hemligheten ligger tydligen i att ta betalt i förväg och sälja en storslagen vision istället för en färdig produkt.
Och det ligger ju en viss logik i att det ska vara gratis, kan man göra klart produkten innan man börjar ta betalt för den, så behöver man ju helt uppenbarligen inga pengar till utvecklingen
Hmm vill jag köpa spel till en stationär konsoll med underdimensionerad hårdvara eller köpa samma spel till min jävla telefon som jag kan spela vartsomhelst? Tough choice.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Många klagar på att Apple i stort sett tvingar en att koppla ett betalkort till sitt konto direkt vid registrering. Själv tror jag att det är en av de enskilt största anledningarna till att betalningsviljan är så mycket högre på ios just nu.
Samma sak på Ouya, betalkort måste registreras för att komma åt spelen/apparna.
Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.
? Jag förstår inte dig, jag har rootad s2, och jag har inte laddat ner ett enda spel olagligt till den. Betalat för varenda spel (utom 3 f2p som jag inte ens spelar). Men nej, jag vill inte behöva betala för en ringsignal, med dåligt utbud så jag inte kan välja vilken låt jag vill. Nej jag tänker inte krångla med program när jag inte behövt göra det dom senaste 10 åren