Robot
F1 2013

Tre spel på tre år med ungefär samma körkänsla, upplägg, spelformer, menyer, förare och bilar. Men i år är F1 annorlunda. I år finns en antydan till liv.

#codemasters, #f1-2013, #f1-2012


Medlem
F1 2013

Det finns några nyheter som inte har nämts, fysiken är bättre i bilarna i år och körkänslan samt force feedbacken , bilarna slirar inte lika mycket som i de tidigare utgåvorna. (Innan så kunde bilarna bete sig lite lätt som båtar i vissa lägen).

Nu fungerar även backspeglarna ordentligt så de blir funktionella jämfört med tidigare utgåvor.

Det finns saker man önskar de kunde slipa till sedan 2010 tex att bilarna kan kracha på flera olika sätt nu är det fortfarande samma explosioner som innan på bilarna. Däremot har jag sett AI:ns bilar krocka på nya sätt i 2013 utgåvan.

Det här är som NHL serien, det händer inte så mycket mellan varje utgåva, men det gör det iof inte i verklighetens F1 heller.

Just nu känns det som det är konsolerna som bromsar upp pc versionen grafiskt. Något de kunde arbeta mer på är ljudet, det är helt ok men kunde göras mycket bättre.

Det här är den bästa utgåvan hittills tycker jag sedan 2010 om man nu inte äger någon tidigare del, däremot är det marginell skillnad från 2012 som sagt förutom classic läget som finns. Vore underbart om man tex kunde köra Ronnie Petersons Lotus från 1978 på Anderstorp

Medlem

191 kr på g2play

Medlem

De måste recenserat 360 eller PS3 versionen då laddningstiderna på pc knappt existerar. Sedan att de är för lite retro beror troligen på en jäkla massa licenskostnader, de får pröjsa stallen som hade bilen förarna etc samt pengar för att använda vissa banor. Tycker man får helt ok utbud för 130kr.

Sedan tycker jag att F1 2013 är betydligt vassare än 2012, ljudet är som natt och dag då man numera t.o.m hör plankans skrapande mot banan vid kraftig inbromsning etc. Texturerna ser betydligt bättre ut även fast mod scenen kommer fixa till det ännu mera

Även + till att de fixat till AI och säkerhetsbilen

Helt klart en 4a

Medlem

Instämmer helt med RaymonD har kört två lopp på karriären kör för Lotus jag ser vilken skillnad det är på däcken nu jämfört med 2010-2012 man måste planera sin strategi o sin körning annars är man lätt rök! Och laddnings tider vad är det? Laddar ca 3-5 sec sen är den borta. Helt klart gillar jag 2013 måste bara vänja mig och ändra min körstil min aggresiva körstil passar inte in för tillfället med däcken etc .

Kul att dem har också ändrat R&D skulle börja Malaysia tävlingen min DRS slutade funkade samt innan loppet så hade dem problem med min uppgradering och sa att jag skulle få en ny lopp om två tävlingar

Inaktiv
Skrivet av Morlizer:

191 kr på g2play

Tack så mycket! En perfekt hemsida om det ska köpas löjligt dyra DLCs och expansioner!

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Morlizer:

191 kr på g2play

Tack så mycket! En perfekt hemsida om det ska köpas löjligt dyra DLCs och expansioner!

Ok?

Inaktiv

Stora problemet med alla sportspel egentligen. När det faktiskt finns en genre som skulle funka med DLC så använder de inte det.

Istället för att släppa ett nytt spel varje år så skulle de göra ett nytt grundspel med ett antal års mellanrum och större uppgraderingar i motorn. Sen varje år mellan släpper de nya säsonger som ett stort DLC eller expansion med ett lägre pris.

Edit: Antar att det har med ovan nämt att göra, nämligen licenskostnader som kanske är dyra.

Medlem
Skrivet av Buio:

Stora problemet med alla sportspel egentligen. När det faktiskt finns en genre som skulle funka med DLC så använder de inte det.

Istället för att släppa ett nytt spel varje år så skulle de göra ett nytt grundspel med ett antal års mellanrum och större uppgraderingar i motorn. Sen varje år mellan släpper de nya säsonger som ett stort DLC eller expansion med ett lägre pris.

Edit: Antar att det har med ovan nämt att göra, nämligen licenskostnader som kanske är dyra.

Mja skulle själv tro det F1 2010 kunde man välja hur många säsonger man kunde köra max 7. Dem senare spelen tror jag max var 4 eller 5 frågade Codemaster själv och till svaret fick jag att det hade med licenser att göra tydligen.

Samt varför man inte kan ha sitt eget namn för det stallet man kör hade också med licenser att göra. Sen tror jag F1 2012 när man inte hade nå sponsorer på handskarna jämfört med förgående spelen tror jag kom till rättigheter o göra inte säker på det.

Skulle även sitta fint om dem kunde lägga till 70 tals F1 bilarna skulle vara kul att köra som Niki Lauda eller James Hunt samt Ronnie Peterson då man var och kollade på filmen RUSH om just Niki Lauda och James Hunt. men där kommer också rättigheter in i bilden.

Medlem

"Långa laddtider" på en trött konsol kanske.

Redaktör
Skrivet av BlaKer:

"Långa laddtider" på en trött konsol kanske.

Ja, jag testade på PS3 och 360. Skrev in det i slutet av recensionen men måsta ha missat att lägga in det i vårt publiceringssystem. Vi fick tyvärr ingen pc-kod denna gång.

Jag håller med om att F1 2013 är bättre än 2012. Men, som vanligt gör Codemasters extremt lite från år till år, vilket gör det svårt att motivera fullpriskostnaden - även om det är positiva ändringar känns de inte mycket större än ett bra dlc-paket. Jag har svårt att motivera hyllningar av ett sånt beteende. Men visst, gillar man serien skarpt och vet att uppskatta de små nyansskillnaderna förstår jag fullt ut att man kan vara nöjd ändå.


signatur
Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Morlizer:

191 kr på g2play

Tack så mycket! En perfekt hemsida om det ska köpas löjligt dyra DLCs och expansioner!

Ok?

Ja han tackade dig för det billiga priset, så man kommer upp i normalpris om man köper till DLC's, istället för att lika på 500kr efter dessa.

Medlem

Tycker de borde släppa spelet i Mars när F1 säsongen börjar och uppdatera "formen" som förarna och bilarna har i olika race. Lite som Fifa och NHL gör.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Morlizer:

191 kr på g2play

Tack så mycket! En perfekt hemsida om det ska köpas löjligt dyra DLCs och expansioner!

Ok?

Ja han tackade dig för det billiga priset, så man kommer upp i normalpris om man köper till DLC's, istället för att lika på 500kr efter dessa.

Jaha, trode han var ironisk

Medlem

Man har ju helt sjukt mycket grepp i 2013 jämfört med 12, har inte lyckats sladda ur en enda gång hitils, vilket var relativt lätt i 12an. Dock så kan jag inte bestämma mig om vilket jag föredrar helst.

Medlem

Classic läget skulle behöva byggas på! Gärna med bilarna, förarna och banorna från 70-talet.


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

Multiplayer nämns inte?

Finns det t.ex. ett ladder system så att man kan komma igång enkelt och slippa få stryk av folk som inte göra annat?

1
Skriv svar