State of Decay: Breakdown släpps den här månaden

Robot
State of Decay: Breakdown släpps den här månaden
Medlem
State of Decay: Breakdown släpps den här månaden

Ett sandlådeläge är alltid trevligt, men dlcerna kommer att hitta till steam versionen tillslut. För närvarande är det en hel del som måste göras när det gäller steam versionen.

Medlem

Det som hållit mig borta från Steam versionen är kravet på att man måste använda en 360 kontroller för att spela det. Jag tycker det är riktigt konstigt att de inte fokuserar på att få till mus och tangenbords stöd för PC gamers så fort det bara går.

Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Det som hållit mig borta från Steam versionen är kravet på att man måste använda en 360 kontroller för att spela det. Jag tycker det är riktigt konstigt att de inte fokuserar på att få till mus och tangenbords stöd för PC gamers så fort det bara går.

Så vitt jag vet, så är det så högt på listan som möjligt, de var tvungna att fixa lite andra "issues" först dock (Abnormal CPU/GPU load bland annat)

Samt så finns det en drös med guider/"workaround's" listade på steam till att få spela med sitt tangentbord och mus

Men jag förstår helt klart att du valt att hålla dig borta, jag var med måttligt skeptisk pga X360-kontroll kravet (innan jag såg att det -gick- att spela med mus/tangentbord)

Medlem

Jag väntar på stödet till mus och tangentbord, orkar inte fultrixa nån lösning utan förväntar mig ett officiellt stöd innan jag pyntar nå cash.

Medlem

Uppdateringen låter grym. Har svårt att tänka mig att speciellt många spelare kommer vara så upprymda av vilken uppdatering som helst som inte innehåller Multiplayer. De ä ju uppdateringen på allas läppar och huvuden.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Uppdateringen låter grym. Har svårt att tänka mig att speciellt många spelare kommer vara så upprymda av vilken uppdatering som helst som inte innehåller Multiplayer. De ä ju uppdateringen på allas läppar och huvuden.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag väntar på stödet till mus och tangentbord, orkar inte fultrixa nån lösning utan förväntar mig ett officiellt stöd innan jag pyntar nå cash.

Skrivet av Redstar:

Jag väntar på stödet till mus och tangentbord, orkar inte fultrixa nån lösning utan förväntar mig ett officiellt stöd innan jag pyntar nå cash.

Det funkar med tangentbord och mus också. Det är kanske lite omständigt, men det funkar!

Här är en liten guide: http://steamcommunity.com/app/241540/discussions/0/8649794554...


signatur

- Wiiga -

Dez
Medlem

Mus funkar, däremot är det en s.k. "konsol-mus-port", d.v.s. mus acceleration och dålig respons. Klarar själv inte att spela med musen, tycker kontrollen funkar bättre ändå just nu.

Min mus rycker som en kossa på ett kosläpp, blev åksjuk av 10 min spelande haha...får vänta på redigt musstöd


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag väntar nog på ordentligt in-game stöd innan jag köper spelet och börjar fulmusa. Man vill ju kunna stänga av mouse accelerationen och invertera m.m.

SE

Moderator | Testpilot
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Redstar:

Jag väntar på stödet till mus och tangentbord, orkar inte fultrixa nån lösning utan förväntar mig ett officiellt stöd innan jag pyntar nå cash.

Skrivet av Redstar:

Jag väntar på stödet till mus och tangentbord, orkar inte fultrixa nån lösning utan förväntar mig ett officiellt stöd innan jag pyntar nå cash.

Det funkar med tangentbord och mus också. Det är kanske lite omständigt, men det funkar!

Här är en liten guide: http://steamcommunity.com/app/241540/discussions/0/8649794554...

Du läste tydligen inte vad du kommenterade till eller hur?

För övrigt, hur hjälper det där någon? Visar han bara kontroller som finns inbyggda i spelet eller måste man installera något som han inte länkar till?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Redstar:

Jag väntar på stödet till mus och tangentbord, orkar inte fultrixa nån lösning utan förväntar mig ett officiellt stöd innan jag pyntar nå cash.

Skrivet av Redstar:

Jag väntar på stödet till mus och tangentbord, orkar inte fultrixa nån lösning utan förväntar mig ett officiellt stöd innan jag pyntar nå cash.

Det funkar med tangentbord och mus också. Det är kanske lite omständigt, men det funkar!

Här är en liten guide: http://steamcommunity.com/app/241540/discussions/0/8649794554...

Du läste tydligen inte vad du kommenterade till eller hur?

För övrigt, hur hjälper det där någon? Visar han bara kontroller som finns inbyggda i spelet eller måste man installera något som han inte länkar till?

Köpte spelet dag ett och mus o tangentbord fungerade direkt utan att göra något. Musen är dock horribelt ryckig. Det enda guiden är är just en guide över hur knapparna fungerar utan att kunna göra något åt det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Redstar:

Jag väntar på stödet till mus och tangentbord, orkar inte fultrixa nån lösning utan förväntar mig ett officiellt stöd innan jag pyntar nå cash.

Skrivet av Redstar:

Jag väntar på stödet till mus och tangentbord, orkar inte fultrixa nån lösning utan förväntar mig ett officiellt stöd innan jag pyntar nå cash.

Det funkar med tangentbord och mus också. Det är kanske lite omständigt, men det funkar!

Här är en liten guide: http://steamcommunity.com/app/241540/discussions/0/8649794554...

Du läste tydligen inte vad du kommenterade till eller hur?

För övrigt, hur hjälper det där någon? Visar han bara kontroller som finns inbyggda i spelet eller måste man installera något som han inte länkar till?

Köpte spelet dag ett och mus o tangentbord fungerade direkt utan att göra något. Musen är dock horribelt ryckig. Det enda guiden är är just en guide över hur knapparna fungerar utan att kunna göra något åt det

Aj see.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar