EA lägger ner nya Command & Conquer

Medlem

Sjukt synd. Jag längtar efter ett nytt C&C och även om EA har tabbat sig fler än ett fåtal gånger är det dom som har givit oss några av världens bästa spel.

Vi kan hata EA hur mycket som helst, men faktumet är att det är dom som lägger ut tid och pengar på att skapa spel de tror på. Om de dessutom vore proffs på att höra vad deras fans säger vore det för bra för att vara sant.

Skribent

Jag hade ändå hoppats på det här spelet :/


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Tycker det är tråkigt att läsa. Generals är och förblir en favorit inom RTS-genren, och en värdig uppföljare hade varit riktigt, riktigt kul. Men om det var kasst kanske det var lika bra att lägga ner.

Medlem

synd, finns ju en del bra f2p spel som WoT, Path of Exile, Dota 2... the list goes on

Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

YES! Våga Vägra F2p

F2p spel är det inget fel på, det finns många bra titlar. te.x tf2, dota 2, lol, hon, half life remaken m.m.

Du lever verkligen i stenålders tiden ifall du anser att f2p förstör spelupplevelser.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Jinxswe:

YES! Våga Vägra F2p

F2p spel är det inget fel på, det finns många bra titlar. te.x tf2, dota 2, lol, hon, half life remaken m.m.

Du lever verkligen i stenålders tiden ifall du anser att f2p förstör spelupplevelser.

Precis, jag vet inte varför alla har så mycket emot det. Path of Exile är det senaste exemplet på F2P som fungerar och är jättebra. Det är väl en sån där grej som det är poppis att tracka ned på, så alla kids som vill vara med i gänget hakar på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Jinxswe:

YES! Våga Vägra F2p

F2p spel är det inget fel på, det finns många bra titlar. te.x tf2, dota 2, lol, hon, half life remaken m.m.

Du lever verkligen i stenålders tiden ifall du anser att f2p förstör spelupplevelser.

Precis, jag vet inte varför alla har så mycket emot det. Path of Exile är det senaste exemplet på F2P som fungerar och är jättebra. Det är väl en sån där grej som det är poppis att tracka ned på, så alla kids som vill vara med i gänget hakar på.

Finns ju både bra exempel och dåliga. Folk är väl rädda att det ska bli ett dåligt F2P.

Dock så föredrar jag att betala en summa för ett spel och sen ha tillgång till allt.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Wtf? Jag trodde spelet var typ klart och skulle släppas nu?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Xeran:
Skrivet av conthox:

jag vet inte varför alla har så mycket emot det. Path of Exile är det senaste exemplet på F2P som fungerar och är jättebra. Det är väl en sån där grej som det är poppis att tracka ned på, så alla kids som vill vara med i gänget hakar på.

Finns ju både bra exempel och dåliga. Folk är väl rädda att det ska bli ett dåligt F2P.

Dock så föredrar jag att betala en summa för ett spel och sen ha tillgång till allt.

Men det är väl bättre att spela ett spel gratis och sedan märka att det är skit än att betala 450 kr för spelet och sedan märka att det är skit?

Förressten, om spelet är skit så köper väl folk inte spelet ändå, så vad spelar det för roll? Jag tror att folk hakar upp sig på att det är F2P mer än något annat.

BTW, i Path of Exile får då allt med en gång, sedan kan du köpa till extrasaker. (Som inte är pay2win.) Så bara för att det är F2P så betyder det inte att man inte får allt med en gång. Det ena utesluter inte det andra, det finns många olika lösningar.

Sedan undrar jag vad som är negativt med att köpa halva spelet först, till halva priset av ett fullversionsspel och sedan köpa till andra halvan om man tyckte om första delen? Det borde tvärt om vara positivt. De som har lite pengar får råd att köpa och få lite underhållning. De som är osäkra kan chansa och testa görsta halvan istället för att behöva köpa hela spelet för hela summan. Spelen kan komma ut tidigare om man ger ut första halvan först och sedan andra lite senare, utan att för den sakens skull tumma på kvalitetssäkring.

Det finns säkert flera anledningar utöver detta, så jag förstår inte varför folk är så negativa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av Xeran:
Skrivet av conthox:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Jinxswe:

YES! Våga Vägra F2p

F2p spel är det inget fel på, det finns många bra titlar. te.x tf2, dota 2, lol, hon, half life remaken m.m.

Du lever verkligen i stenålders tiden ifall du anser att f2p förstör spelupplevelser.

Precis, jag vet inte varför alla har så mycket emot det. Path of Exile är det senaste exemplet på F2P som fungerar och är jättebra. Det är väl en sån där grej som det är poppis att tracka ned på, så alla kids som vill vara med i gänget hakar på.

Finns ju både bra exempel och dåliga. Folk är väl rädda att det ska bli ett dåligt F2P.

Dock så föredrar jag att betala en summa för ett spel och sen ha tillgång till allt.

Självklart finns det dåliga exempel med, men det gäller ju inom precis allt. Det folk hakar upp sig på är att många påstår att så fort ett spel går till f2p modellen så blir det ett pay 2 win, men jag ser inte vart dota 2, lol, hon, tf2 och diverse spel är det. Som andra säger så är ju path of exile ett exempel på ett bra f2p.

Ett f2p spel som är pay 2 win är ju blacklight: retribution, du kan stöta på noobs som är bra just för dom betalat med riktiga pengar för att kunna plocka sitt motståndarlag genom att bara blåsa omkull dom med munnen.

Sedan har vi ett till p2w som är gamla bf kopian war rock. Kan rabla upp dom som är dåliga f2p lir, men det kommer fler spel som håller sig till att du inte kan köpa annat än olika sorters kläder och dylikt.

Men som sagt så bra och dåliga exempel finns det inom allt, det finns ingen anledning att klaga på free 2 play modellen för det.

Medlem

Finner det tragiskt att det kommer att ta ännu längre tid innan vi ser denna fantastiska spelserie igen.

Medlem

Ge mig Generals 2 för fan era förbannade jävlar! FÖR FAAN!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Snart får man nog se alla assets i ett strategi med annat namn, eller så startar de upp CnC igen fast lite omgjort då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Snart får man nog se alla assets i ett strategi med annat namn, eller så startar de upp CnC igen fast lite omgjort då.

E3 2014, EA presenterar Star Wars: Empire at War 2.

Medlem

YES!

Ge er med C&C nu. Communityn gör spel som är 10 gånger bättre än era egna, på sin fritid medans ni (EA) spenderar miljoner på det.

Skrivet av Remus:

Ge mig Generals 2 för fan era förbannade jävlar! FÖR FAAN!

Spana in Rise of the Reds till Generals!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Xeran:
Skrivet av conthox:

jag vet inte varför alla har så mycket emot det. Path of Exile är det senaste exemplet på F2P som fungerar och är jättebra. Det är väl en sån där grej som det är poppis att tracka ned på, så alla kids som vill vara med i gänget hakar på.

Finns ju både bra exempel och dåliga. Folk är väl rädda att det ska bli ett dåligt F2P.

Dock så föredrar jag att betala en summa för ett spel och sen ha tillgång till allt.

Men det är väl bättre att spela ett spel gratis och sedan märka att det är skit än att betala 450 kr för spelet och sedan märka att det är skit?

Förressten, om spelet är skit så köper väl folk inte spelet ändå, så vad spelar det för roll? Jag tror att folk hakar upp sig på att det är F2P mer än något annat.

BTW, i Path of Exile får då allt med en gång, sedan kan du köpa till extrasaker. (Som inte är pay2win.) Så bara för att det är F2P så betyder det inte att man inte får allt med en gång. Det ena utesluter inte det andra, det finns många olika lösningar.

Sedan undrar jag vad som är negativt med att köpa halva spelet först, till halva priset av ett fullversionsspel och sedan köpa till andra halvan om man tyckte om första delen? Det borde tvärt om vara positivt. De som har lite pengar får råd att köpa och få lite underhållning. De som är osäkra kan chansa och testa görsta halvan istället för att behöva köpa hela spelet för hela summan. Spelen kan komma ut tidigare om man ger ut första halvan först och sedan andra lite senare, utan att för den sakens skull tumma på kvalitetssäkring.

Det finns säkert flera anledningar utöver detta, så jag förstår inte varför folk är så negativa.

Det är iofs sant. Jag har inte vidare stor erfarenhet av F2P faktiskt, så borde kanske inte uttala mig om det.

Men sen är väl inte EA känt för bra och vettiga mikrotransaktioner?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Men va fan! detta var ju ett av de spel jag väntat på! hur kan man lyckas så dåligt att de väljer att totalt lägga ner det när det gått ända till alpha, och då dessutom som F2P(W)

Geeks Gaming
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Jinxswe:

YES! Våga Vägra F2p

F2p spel är det inget fel på, det finns många bra titlar. te.x tf2, dota 2, lol, hon, half life remaken m.m.

Du lever verkligen i stenålders tiden ifall du anser att f2p förstör spelupplevelser.

Hmm som vanligt väljer folk dåliga exempel.
Tf2 va inte free 2 play från början och va ett betalspel på typ 300 kr när de kom ut och deras free 2 play modell har förstört spelet med "speciella" vapen och jävla hattar.
Dota 2... ja de enda vettiga free 2 play du nämde.
LoL så länge man kan köpa för att unlocka saker före någon annan och få bättre saker så är det inte "free" 2 play.
HoN va också ett fullbetal spel i början och deras free 2 play modell har förstört spelet.
Half Life antar du menar Black Mesa är en fan made mod till source motorn.

Ska ett free 2 play spel vara free 2 play så ska det just va de "free" De vill säga typ Dota 2. Enbart Skins. Inte så att du kan med riktiga pengar köpa så att du får ett övertag över någon annan som inte har betalat.

Avstängd
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Jinxswe:

YES! Våga Vägra F2p

F2p spel är det inget fel på, det finns många bra titlar. te.x tf2, dota 2, lol, hon, half life remaken m.m.

Du lever verkligen i stenålders tiden ifall du anser att f2p förstör spelupplevelser.

Hmm som vanligt väljer folk dåliga exempel.
Tf2 va inte free 2 play från början och va ett betalspel på typ 300 kr när de kom ut och deras free 2 play modell har förstört spelet med "speciella" vapen och jävla hattar.
Dota 2... ja de enda vettiga free 2 play du nämde.
LoL så länge man kan köpa för att unlocka saker före någon annan och få bättre saker så är det inte "free" 2 play.
HoN va också ett fullbetal spel i början och deras free 2 play modell har förstört spelet.
Half Life antar du menar Black Mesa är en fan made mod till source motorn.

Ska ett free 2 play spel vara free 2 play så ska det just va de "free" De vill säga typ Dota 2. Enbart Skins. Inte så att du kan med riktiga pengar köpa så att du får ett övertag över någon annan som inte har betalat.

Det är exakt samma sak fastän dom gått över till f2p, och black mesa är fortfrande ett f2p och ingen mod. Det är ett helt eget spel,du måste inte ha hl1 eller hl2 installerat för att kunna spela det.

Är path of exile en dålig f2p variant med eller? Med dig går inget att diskutera för du lever i stenåldern ännu.
Aldrig varit med om att någon kunnat diskutera vettigt med dig utan att du ska gnälla och försöka säga emot. Håller du inte med ska du rata hela skiten och försöka komma runt det hela, jag lägger ner diskussionen nu innan det blir värre.

Medlem

Tror folk seriöst på att EA bara kommer att droppa det bara sådär? En jättekänd spelserie som lagts ner mycket tid på.
Nej innom en snar framtid kommer detta att återupptas, förhoppningsvis då inte som Free to play.

Bra av dom att inse att saker inte funkade. Jäkligt illa att så få bra RTS görs.

Geeks Gaming
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Jinxswe:

YES! Våga Vägra F2p

F2p spel är det inget fel på, det finns många bra titlar. te.x tf2, dota 2, lol, hon, half life remaken m.m.

Du lever verkligen i stenålders tiden ifall du anser att f2p förstör spelupplevelser.

Hmm som vanligt väljer folk dåliga exempel.
Tf2 va inte free 2 play från början och va ett betalspel på typ 300 kr när de kom ut och deras free 2 play modell har förstört spelet med "speciella" vapen och jävla hattar.
Dota 2... ja de enda vettiga free 2 play du nämde.
LoL så länge man kan köpa för att unlocka saker före någon annan och få bättre saker så är det inte "free" 2 play.
HoN va också ett fullbetal spel i början och deras free 2 play modell har förstört spelet.
Half Life antar du menar Black Mesa är en fan made mod till source motorn.

Ska ett free 2 play spel vara free 2 play så ska det just va de "free" De vill säga typ Dota 2. Enbart Skins. Inte så att du kan med riktiga pengar köpa så att du får ett övertag över någon annan som inte har betalat.

Det är exakt samma sak fastän dom gått över till f2p, och black mesa är fortfrande ett f2p och ingen mod. Det är ett helt eget spel,du måste inte ha hl1 eller hl2 installerat för att kunna spela det.

Är path of exile en dålig f2p variant med eller? Med dig går inget att diskutera för du lever i stenåldern ännu.
Aldrig varit med om att någon kunnat diskutera vettigt med dig utan att du ska gnälla och försöka säga emot. Håller du inte med ska du rata hela skiten och försöka komma runt det hela, jag lägger ner diskussionen nu innan det blir värre.

Hhahah du har ju inte ens diskuterat något ju hahahah.

1. Black mesa är en mod. Jag har följt dom sedan 2007 och krävde ett source spel för att spelas. Men precis innan spelet släpptes så släpptes Source SDK Base 2007 gratis till alla pga TF2.
2. Du nämnde inte path of exile. Sen så kan du fortfarande köpa vapen för riktiga pengar i deras shop som gör dig bättre än spelare som inte kör free 2 play.

De jag menar med de hela är att många f2p spel så måste man nästan betala mer för om man ska få samma upplevelse som man hade köpt ett spel för typ 300-500 kr.

Och det är jätte många spel som har förstörts pga Free 2 play. Ett ex är ju denna tråden. Dom ville man skulle köpa Episoder till singel player. Olika Generaler med olika units. Vilket sannolik skulle kosta mer än ett fullt spel.

Ett annat är World of tanks där man kunde köpt tanks och bättre ammo än någon som kör free.

Detta är min syn och jag tvingar inte den på någon annan.
Och behöver inte bli ohövlig bara för de.

Inaktiv

heh .. det måste verkligen ha varit urkasst om inte ens EA såg potentialen att göra en ful cashgrab med det här

Avstängd
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Jinxswe:

YES! Våga Vägra F2p

F2p spel är det inget fel på, det finns många bra titlar. te.x tf2, dota 2, lol, hon, half life remaken m.m.

Du lever verkligen i stenålders tiden ifall du anser att f2p förstör spelupplevelser.

Hmm som vanligt väljer folk dåliga exempel.
Tf2 va inte free 2 play från början och va ett betalspel på typ 300 kr när de kom ut och deras free 2 play modell har förstört spelet med "speciella" vapen och jävla hattar.
Dota 2... ja de enda vettiga free 2 play du nämde.
LoL så länge man kan köpa för att unlocka saker före någon annan och få bättre saker så är det inte "free" 2 play.
HoN va också ett fullbetal spel i början och deras free 2 play modell har förstört spelet.
Half Life antar du menar Black Mesa är en fan made mod till source motorn.

Ska ett free 2 play spel vara free 2 play så ska det just va de "free" De vill säga typ Dota 2. Enbart Skins. Inte så att du kan med riktiga pengar köpa så att du får ett övertag över någon annan som inte har betalat.

Det är exakt samma sak fastän dom gått över till f2p, och black mesa är fortfrande ett f2p och ingen mod. Det är ett helt eget spel,du måste inte ha hl1 eller hl2 installerat för att kunna spela det.

Är path of exile en dålig f2p variant med eller? Med dig går inget att diskutera för du lever i stenåldern ännu.
Aldrig varit med om att någon kunnat diskutera vettigt med dig utan att du ska gnälla och försöka säga emot. Håller du inte med ska du rata hela skiten och försöka komma runt det hela, jag lägger ner diskussionen nu innan det blir värre.

Hhahah du har ju inte ens diskuterat något ju hahahah.

1. Black mesa är en mod. Jag har följt dom sedan 2007 och krävde ett source spel för att spelas. Men precis innan spelet släpptes så släpptes Source SDK Base 2007 gratis till alla pga TF2.
2. Du nämnde inte path of exile. Sen så kan du fortfarande köpa vapen för riktiga pengar i deras shop som gör dig bättre än spelare som inte kör free 2 play.

De jag menar med de hela är att många f2p spel så måste man nästan betala mer för om man ska få samma upplevelse som man hade köpt ett spel för typ 300-500 kr.

Och det är jätte många spel som har förstörts pga Free 2 play. Ett ex är ju denna tråden. Dom ville man skulle köpa Episoder till singel player. Olika Generaler med olika units. Vilket sannolik skulle kosta mer än ett fullt spel.

Ett annat är World of tanks där man kunde köpt tanks och bättre ammo än någon som kör free.

Detta är min syn och jag tvingar inte den på någon annan.
Och behöver inte bli ohövlig bara för de.

Eh jo det har jag, och jag var inte ens ohövlig. Jag påpekade endast att det inte går att diskutera med dig och det har det aldrig gjort.

Medlem

Tribes funkar väldigt bra som F2P iofs.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

En riktigt lång kommetarstråd och ingen undrar vad exakt som var för dåligt?

Skrivet av Proxidy:

Spelet var verkligen skit, kändes segt och jobbigt helt enkelt. Det var inte fult, men bara dåligt gjort.

Du verkar vara den enda som vet något. Vad var för dåligt med spelet?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

En riktigt lång kommetarstråd och ingen undrar vad exakt som var för dåligt?

Det räckte att det stog "EA" i rubriken.

/facepalm


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gör tvärt om, utveckla en nextgen av C&C för vi saknar ett bra strategispel, och lägg ned EA!

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av User:

Lägg ner hela EA bara.

Vem ska vi klaga på då?

Activision och Microsoft har ju båda så det räcker och blir över.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Luciphear:

EA förvånar mig något oerhört just nu. De vågar faktiskt lägga ner spelet?! Helt enkelt för DÅLIGT...från EA?! DÅLIGT? När har det tidigare hindrat dom?

*slow clap*

Hoppas att de plockar upp Generals 2 tankarna igen isåfall - ett ordentligt sådant.

Nog för att man kan hacka och skälla på EA, men nån måtta får det vara.

Säg mig vilka EA spel som är genuint dåliga de senaste 5 åren?

Dåliga är en åsiktsfråga så ta det med en nypa salt:
Mass Effect 3. Repetiva horder av fienden i stil av Dragon Age 2. Ingen kontroll över dina val. Karaktärerna tappar sitt djup. Spelet vi älskat sen tidigare fanns helt enkelt inte där. Tycker faktiskt det är dåligt.

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight - Det är inte vad jag förväntar mig utav ett C&C, inget jag vill klassa som 'bra'. Lutar mer åt 'Dåligt' än 'Bra' åtminstone.

Battlefield 3 - Tja, att säga att det är dåligt är än en gång inte riktigt ordet jag söker men det erbjöd inte alls en Battlefield upplevelse. Kampanjen var ganska halvtaskig, det hade en oerhört dålig start, och multiplayer läget kändes inte som det höll måttet. Ogillade designen på kartorna och så vidare. Har dock inte spelat de flesta expansionerna så kan inte uttala mig om dom - talar enbart för standard-utgåvan. (BF4 har jag inte dessa tankarna om!)

SimCity - Behöver jag ens säga något?

Syndicate - Detta är inte vad Syndicate är. Det är inte bra.

Dragon Age 2 - Jag glömmer helst detta spelet...

De är väl de största spelen jag kommer på... Fast det finns en hel del skit. Finns en del bra också dock. Att de blivit bättre förnekar jag inte, men jag blir ändå ganska förvånad att de faktiskt vågar avbryta ett spel för att de anser att det är dåligt. Det sker inte ofta i spelvärlden.

Räknar du dessa som dåliga spel, fyllda av buggar som gör det ospelbart, taskig story, usla kontroller med komplicerade och trasiga inventorysystem mm, undrar man ju vad du har för krav egentligen. Nu har jag förvisso inte spelat Syndicate av spelen du räknade upp, men att resten av spelen är dåliga är rent skitsnack, för då har du aldrig spelar ett genuint dåligt spel.

Jag gillade inte BF3, men jag skulle aldrig kalla det för ett dåligt spel. Det föll mig inte i smaken helt enkelt. Detsamma gäller ME3 och Sim City. Bara för att man ogillar slutet i ME3 och DRM:et och de små kartorna i Sim City, gör det inte till dåliga spel.

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Luciphear:

EA förvånar mig något oerhört just nu. De vågar faktiskt lägga ner spelet?! Helt enkelt för DÅLIGT...från EA?! DÅLIGT? När har det tidigare hindrat dom?

*slow clap*

Hoppas att de plockar upp Generals 2 tankarna igen isåfall - ett ordentligt sådant.

Nog för att man kan hacka och skälla på EA, men nån måtta får det vara.

Säg mig vilka EA spel som är genuint dåliga de senaste 5 åren?

Dåliga är en åsiktsfråga så ta det med en nypa salt:
Mass Effect 3. Repetiva horder av fienden i stil av Dragon Age 2. Ingen kontroll över dina val. Karaktärerna tappar sitt djup. Spelet vi älskat sen tidigare fanns helt enkelt inte där. Tycker faktiskt det är dåligt.

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight - Det är inte vad jag förväntar mig utav ett C&C, inget jag vill klassa som 'bra'. Lutar mer åt 'Dåligt' än 'Bra' åtminstone.

Battlefield 3 - Tja, att säga att det är dåligt är än en gång inte riktigt ordet jag söker men det erbjöd inte alls en Battlefield upplevelse. Kampanjen var ganska halvtaskig, det hade en oerhört dålig start, och multiplayer läget kändes inte som det höll måttet. Ogillade designen på kartorna och så vidare. Har dock inte spelat de flesta expansionerna så kan inte uttala mig om dom - talar enbart för standard-utgåvan. (BF4 har jag inte dessa tankarna om!)

SimCity - Behöver jag ens säga något?

Syndicate - Detta är inte vad Syndicate är. Det är inte bra.

Dragon Age 2 - Jag glömmer helst detta spelet...

De är väl de största spelen jag kommer på... Fast det finns en hel del skit. Finns en del bra också dock. Att de blivit bättre förnekar jag inte, men jag blir ändå ganska förvånad att de faktiskt vågar avbryta ett spel för att de anser att det är dåligt. Det sker inte ofta i spelvärlden.

Räknar du dessa som dåliga spel, fyllda av buggar som gör det ospelbart, taskig story, usla kontroller med komplicerade och trasiga inventorysystem mm, undrar man ju vad du har för krav egentligen. Nu har jag förvisso inte spelat Syndicate av spelen du räknade upp, men att resten av spelen är dåliga är rent skitsnack, för då har du aldrig spelar ett genuint dåligt spel.

Jag gillade inte BF3, men jag skulle aldrig kalla det för ett dåligt spel. Det föll mig inte i smaken helt enkelt. Detsamma gäller ME3 och Sim City. Bara för att man ogillar slutet i ME3 och DRM:et och de små kartorna i Sim City, gör det inte till dåliga spel.

Anser inte att ett spel behöver vara ospelbart för att vara dåligt. Ospelbart är ospelbart, dåligt är dåligt.
Slutet av Mass Effect 3 var faktiskt inte vad jag avskydde med spelet, jag brydde mig inte ens så värst mycket om slutet. Det var resan dit som jag hatade. Det var en ganska häftig start men det utvecklades aldrig från det stadiet. Djupet och utvecklingen från Mass Effect 2 fanns helt enkelt inte där längre. Mass Effect 3 saknade djup i story utveckling, karaktärutveckling, konsekvenser i dina val, personligheter, uppdrag och dess variation osv.

Storyn var inte känslomässig eller intressant längre, allt som gjorde den intressant har tagits bort. Karaktärutvecklingen är inte heller där. Du utvecklas inte som Shepard längre, och ditt "crew" har helt stannat upp. De karaktärer som inte längre är med dig från tidigare spel har även de stannat upp helt, mer så än resten. Så fort du är klar med en så fanns det inte längre något med de att göra. Ta Thane som exempel, från en av de mest underbara karaktärerna till fullkomligt värdelös för min del. Det var inte det minsta tragiskt. Mass Effect 2 höll känsla, Mass Effect 3 är repetivt. Horder av fienden, om och om och om igen. Run and gun tills allt är dött, sedan till nästa område där du upprepar detta. Ingenting sker. Ingenting förvånade mig överhuvudtaget. Uppdragen var enbart stå och lyssna i Citadel, du automatiskt tar emot uppdraget såvida du vill eller ej, du pratar ALDRIG med någon, sedan åker du och klickar på planeter, du besöker faktiskt ALDRIG en planet, och åker tillbaka till Citadel och säger att du hittat det han sökte - allt det här utan det minsta av ett dialogval. Inga hot, inga vänligheter, bara tack och hej. Du tjuvlyssnar och hjälper till. Detta är inte ett RPG och det gör inte det till ett bra spel.

Att SimCity har små kartor för mig gör det till ett dåligt spel men givetvis är det inte det enda som orsakar det. Små kartor begränsar dig till att bygga och utveckla något storskaligt överhuvudtaget, men att angränsande städer även inte fungerar som de ska gjorde saker och ting bara allt mer problematiska. Fordon som försvinner, folk som tappar bort sig, ambulans, brandkår, polis, import och export som förstörs, buggar som fick din stad att gå från oerhört framgångsrik till katastrofalt miserabel. Du förlitar dig på andra städer och plötsligt när det systemet inte fungerar så fungerar inte spelet.

Den hemska supporten från utvecklarna och deras ständiga bullshit till uttalande, t.ex allt det här med mod-support och såfort moddar faktiskt dyker upp så censurerar de sitt forum och låser samt tar bort allt med moddar att göra trots att de tidigare innan release sa att de kommer stötta modding. Falskt som bara fan.

Syndicate, det största problemet är att de förstört universumet för min del och omvandlat det till ett halvtaskigt, typiskt run-and-gun FPS. Originalet var taktiskt. Tänk dig att du gör ett Rainbow Six till ett Call of Duty. Man blir ganska besviken.

Så jo, för mig är det inte skitsnack. De är dåliga spel, genuint jävla skitutvecklade spel faktiskt. Om jag känner efter att jag spelat de att jag inte kan tänka mig ens komma i närheten av spelen någonsin igen för att jag blivit förbannad, besviken och verkligen AVSKYR upplevelsen jag nyss lagt 400~600kr på, även om det vore 200kr, så är det ett dåligt spel. Notera att jag talar för mig själv. Du tycker kanske inte att det är ett dåligt spel, eller dåliga spel, och det är helt okej. Det är skitbra ifall du inte blev så oerhört besviken av utvecklarna.

Detta är varför jag är glad att de valt att lägga ner C&C också - C&C3 gillade jag ganska mycket, även om det är jäkligt dåligt balanserat, men det är inte dåligt. Det är bara påväg att tappa bort sig, det är allt. Ingenting i jämförelse med ovanstående spel. Fast sen C&C4 har de skrämt mig, och att plötsligt ta åt sig nya perspektiv som C&C F2P, jag är glad att de inser att det finns gränser.

Skriv svar