En miljon sålda Playstation 4 under de första 24 timmarna

Medlem

1/3 av de som recenserat på Amazon är paj ja, men alla som har fungerande konsoler har ju inte skickat in en recension till Amazon. De flesta har ju en fungerande PS4.

0.4% är förresten ett extremt bra resultat för en produktlansering, så alla borde vara glada istället. Apple har ju i regel ca 10% vid lansering och Microsoft/XboxOne lär ju landa på ca 1-10% också; vilket är det vanligaste resultatet.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

1/3 av de som recenserat på Amazon är paj ja, men alla som har fungerande konsoler har ju inte skickat in en recension till Amazon. De flesta har ju en fungerande PS4.

0.4% är förresten ett extremt bra resultat för en produktlansering, så alla borde vara glada istället. Apple har ju i regel ca 10% vid lansering och Microsoft/XboxOne lär ju landa på ca 1-10% också; vilket är det vanligaste resultatet.

Matte är inte din starkaste sida.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

1/3 av de som recenserat på Amazon är paj ja, men alla som har fungerande konsoler har ju inte skickat in en recension till Amazon. De flesta har ju en fungerande PS4.

0.4% är förresten ett extremt bra resultat för en produktlansering, så alla borde vara glada istället. Apple har ju i regel ca 10% vid lansering och Microsoft/XboxOne lär ju landa på ca 1-10% också; vilket är det vanligaste resultatet.

Läste någonstans att industrigenomsnittet ligger på 3%, så om 0.4% stämmer så är det väldigt bra siffror.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

1/3 av de som recenserat på Amazon är paj ja, men alla som har fungerande konsoler har ju inte skickat in en recension till Amazon. De flesta har ju en fungerande PS4.

0.4% är förresten ett extremt bra resultat för en produktlansering, så alla borde vara glada istället. Apple har ju i regel ca 10% vid lansering och Microsoft/XboxOne lär ju landa på ca 1-10% också; vilket är det vanligaste resultatet.

Håller med dig. Om 0,4% av alla PS4or som säljs vid realese och fram till jul skulle vara trasiga på ett eller annat sett så kommer Sony vara riktigt nöjda. När en teknisk pryl på den här nivån massproduceras i miljoner och man även gör sitt yttersta för att det ska vara ett attraktivt pris så räknar man och vet att en del av dessa miljoner enheter ej kommer att fungera ordentligt. Det är omöjligt ur ekonomisk synvinkel att testa var och varannan maskin de tillverkar.
Jag räknar skarp med att minst 2% av PS4orna kommer ha maskinfel men ska man tro ryktena så kommer Xboxen ha ganska många flera felande enheter (de måste liksom hålla igång traditionen )

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av JohnnyGreed:

Best? Det är en medioker Pc...

därför när man pratar om konsoler så ska man jämföra med konsoler å inte en pc, lite som att snacka om rådjur å nån kommer in å säger pff ett rådjur e ju inget mot en älg

Lite svårt att inte jämföra med en Pc när det är just en Pc!?! Visserligen en väldigt begränsad sådan men ändå en Pc...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av dekbom:
Skrivet av Rakoon:

Tycker så är så fruktansvärt onödigt att skaffa nya konsollerna vid release.

Spelen är inget att hurra för och även om det skulle vara något extremt nice så är det inte anpassat för de nya konsolerna heller (inte så bra optimerat)

Nej, själv väntar jag hellre 1 år eller tills en ny version dyker upp.

Fruktansvärt onödigt? Jag har nött PS3 i 7 år och haft många fantastiska timmar men för oss som inte vill köra PC utan (patchad) plug-n-play finns det inget som helst onödigt av att via konsol få njuta av BF4 i bra mycket bättre grafik och 64players än på PS3.

Med andra ord är PS4 duktigt efterlängtad och jag, 33 år gammal, sitter som ett barn i väntandes på julafton. Sen att release = bitvis broken products samt ett hammrat PSN kan man ju räkna ut med arslet. Men jag vägrar vänta en sekund längre än nödvändigt för att få avnjuta KZ, , BF4, NFS m.m i schysst grafik på min 55-tums LED.

Han skrev vid release.

Grafiken blir inte snyggare på större bild.
Jag har 135" stor bild och den låga upplösningen i ps3 spel gör att pixlarna är gigantiska. Spel i native 720p eller bättre är inte så farligt men när jag kopplar till datorn och kör 1080p är det stor skillnad.

Och jag svarade varför jag inte anser det vara "fruktansvärt onödigt" att plocka upp en vid release?

Och vart skriver jag att grafiken blir bättre på större bild? Jag ser fram emot att njuta av PS4:ans grafik på min led då PS3 är duktigt trött vid det här laget.

VM i att misstolka inlägg?

Inaktiv

SOM XBOX360 SPELARE SÄGER JAG GRATTIS SONY:up:

Medlem

Det är både bra och dåligt med att många bra titlar som GTA V, AC4 black flag, BF4 och Ghosts redan har kommit ut på de gamla konsolerna vilket gör att känslan för att t.ex. köpa en PS4 på release dagen inte känns lika motiverat.

De flesta har redan köpt de här titlarna antingen till en dator eller en konsol från förra generationen och release-titlarna är inte så mycket att ha. Om vi säger att Gran Turismo 6 skulle ha sålts tillsammans med konsolen eller var för sig under release-dagen så hade det verkligen varit skillnad på försäljningssiffrorna för att då hade det funnits en större anledning till att köpa konsolen fort, pga. att man annars inte skulle kunna spela spelet så tidigt som möjligt.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av JohnnyGreed:

Best? Det är en medioker Pc...

därför när man pratar om konsoler så ska man jämföra med konsoler å inte en pc, lite som att snacka om rådjur å nån kommer in å säger pff ett rådjur e ju inget mot en älg

Lite svårt att inte jämföra med en Pc när det är just en Pc!?! Visserligen en väldigt begränsad sådan men ändå en Pc...

Du vet inte vad en PC är va?

PS4 är en konsol... iallafall om man ska följa definitionerna.

Medlem
Skrivet av dekbom:
Skrivet av Rakoon:

Tycker så är så fruktansvärt onödigt att skaffa nya konsollerna vid release.

Spelen är inget att hurra för och även om det skulle vara något extremt nice så är det inte anpassat för de nya konsolerna heller (inte så bra optimerat)

Nej, själv väntar jag hellre 1 år eller tills en ny version dyker upp.

Fruktansvärt onödigt? Jag har nött PS3 i 7 år och haft många fantastiska timmar men för oss som inte vill köra PC utan (patchad) plug-n-play finns det inget som helst onödigt av att via konsol få njuta av BF4 i bra mycket bättre grafik och 64players än på PS3.

Med andra ord är PS4 duktigt efterlängtad och jag, 33 år gammal, sitter som ett barn i väntandes på julafton. Sen att release = bitvis broken products samt ett hammrat PSN kan man ju räkna ut med arslet. Men jag vägrar vänta en sekund längre än nödvändigt för att få avnjuta KZ, , BF4, NFS m.m i schysst grafik på min 55-tums LED.

krashar bf4?

Medlem
Skrivet av baggso:
Skrivet av dekbom:
Skrivet av Rakoon:

Tycker så är så fruktansvärt onödigt att skaffa nya konsollerna vid release.

Spelen är inget att hurra för och även om det skulle vara något extremt nice så är det inte anpassat för de nya konsolerna heller (inte så bra optimerat)

Nej, själv väntar jag hellre 1 år eller tills en ny version dyker upp.

Fruktansvärt onödigt? Jag har nött PS3 i 7 år och haft många fantastiska timmar men för oss som inte vill köra PC utan (patchad) plug-n-play finns det inget som helst onödigt av att via konsol få njuta av BF4 i bra mycket bättre grafik och 64players än på PS3.

Med andra ord är PS4 duktigt efterlängtad och jag, 33 år gammal, sitter som ett barn i väntandes på julafton. Sen att release = bitvis broken products samt ett hammrat PSN kan man ju räkna ut med arslet. Men jag vägrar vänta en sekund längre än nödvändigt för att få avnjuta KZ, , BF4, NFS m.m i schysst grafik på min 55-tums LED.

krashar bf4?

Du kan vänta tills Gran Turismo 6 släpps och det blir någon gång under första kvartalet nästa år eller nu i december om det inte blir några förseningar.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

jahopp, intressant.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

jahopp, intressant.

tydligen hade jag fel. Det släpps inte till PS4 utan till PS3 6 december och en portning till PS4 diskuteras av skaparna. Det verkar som att man inte heller kan vara säker på att gran turismo 6 ens kommer till PS4 utan bara till PS3 enligt spelskaparna.

I den här artikeln så står det att PS4 kunderna kan få vänta i 1-2 år för att kunna få spela gran turismo och att de då skulle få spela gran turismo 7 istället: http://www.eurogamer.se/articles/2013-08-23-ps4-versionen-av-...

Det enda spelet som jag då kan se som verkar intressant vid PS4 släppet är det nya Killzone-spelet.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av SunShine:

jahopp, intressant.

tydligen hade jag fel. Det släpps inte till PS4 utan till PS3 6 december och en portning till PS4 diskuteras av skaparna. Det verkar som att man inte heller kan vara säker på att gran turismo 6 ens kommer till PS4 utan bara till PS3 enligt spelskaparna.

I den här artikeln så står det att PS4 kunderna kan få vänta i 1-2 år för att kunna få spela gran turismo och att de då skulle få spela gran turismo 7 istället: http://www.eurogamer.se/articles/2013-08-23-ps4-versionen-av-...

Det enda spelet som jag då kan se som verkar intressant vid PS4 släppet är det nya Killzone-spelet.

whaat ?

Min post var inte riktat mot dig. Utan mot innehållet i artikeln

Men ja du GT6 ja.. det lär ta sin tid kanske och jag gjorde bort mig på 5an och köpte det på release vilket var ett rejält nedköp då det spelet kändes halvfärdigt. Bilfysiken var grym men det var typ det enda som var grymt.
Hoppas innerlign det Gjort 6an till vad de lovade att 5an skulle vara, men aldrig blev.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar