Battlefield: Bad Company är för humoristiskt

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Kampanjen i BC1 var egentligen inte bra, men den var rolig som fan. Vilket iofs är bra på sitt sätt. I BC2 tog de bort alldeles för mycket av humorn, och för att förstöra lite extra, så gjorde de det till en korridor-skjutare. BF3 spelade jag inte mer än 2-3 uppdrag, sen lade jag ner. BF4 har jag inte ens kört än, men det blir väl lite MP när det kommer nåt oemotståndligt erbjudande.

Jag har inte spelat första Bad Company men min åsikt är samma som din att Bad Company 2 var inte lika roligt som 1:an. (Har sett en del klipp.)

Släpper de Bad Company 3 utan någon humor överhuvudtaget kommer det nog inte bli så många som köper det. Det finns egentligen ingen anledning. (BF3/4 finns) Den största anledningen att folk köpte Bad Company 2 måste väl ha varit att det var lång tid sen ett Battlefield spel kom till PC eller har jag fel?

"Om du vill göra en produkt som är nischad får du färre men gladare fans – vissa kommer inte bry sig, men de som gör det kommer älska det..."

Ja, det räcker väl, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av HeadlessChild:

Bad Company 2 var så mycket roligare än Battlefield3/4.

Så sjukt sant.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Humor? Om man undviker single player helt så ser man ingen humor alls i BC2. Inte nån alls. Däremot övriga travestier som BFHeroes är humor att de ens hamnade på skaparstadiet.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Dvs "varför göra en kvalitativ produkt för mogna konsumenter när vi kan spsmma ur trasig smörja med svindyr dlc och fokusera (i bästa fall) unga tonåringar eller yngre. De är lättare att lura på pengar.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Gör ett bf mp med mekaniken från bc2 så tror jag många blir glada.

ja och mapsen, satan va roliga rushmaps det va!

Avstängd

sp delen i bc2 är bra mycket bättre än skiten i bf3, mp delen är förövrigt bra mycket roligare med även fast prone funktionen inte existerar som är smått tråkigt men men det duger i alla fall.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Om du vill göra en produkt som är nischad får du färre men gladare fans – vissa kommer inte bry sig, men de som gör det kommer älska det..."

Ja, det räcker väl, eller?

Snacka om att han säljer ut bf göra det kul för alla.

Medlem

Battlefield Bad Company (1) har den bästa berättelsen av alla FPS-spel jag känner till. MYCKET bättre än Bad Company 2 och Battlefield 3. Tycker inte att BC2 hade så mycket humor.

Medlem

Ja för som vi alla vet så är vi gamers iskall inombords och saknar både humor och kärlek.

Jag hade mycket roligare i singleplayer-delen i Bad Company än vad jag hade i BF3. Har inte testat singleplayer i BF4, men har inte hört så mcket gott om den.

Medlem

Alltså...vilken humor? Nu är det flera år sedan jag spelade singlekampanjen, men det enda jag kommer ihåg är att karaktärerna är lite mer verklighetstrogna än Coolguy McOperator, a la Generation Kill eller liknande.

Sen så har majoriteten av alla spelare lagt ungefär 99,9% av sin totala BC2 speltid på multiplayern, så jag ser inte hur den här "humorn" är relevant.

Medlem

Jag gillade BC2 det med humorn kommer jag inte ihåg förutom en del skämt i single player? Tycker det var ett bra spel och det verkar som att många tyckte det eftersom Dice bestämde sig att göra klasserna i BF4 mer likt BC2

Medlem

Det är för humoriskt och ändå har det bättre story än BF3 och BF4...

Medlem

Vilket skämt

Inaktiv

Vem bryr sig om SP i BF ärligt talat? Scriptat skit med 0 gameplay och 0 story.

Gällande mp så var Bc2 fantastiskt, dock hade det alldeles för lite kartor. Det var det sista EA spelet jag skaffade.

Inaktiv
Skrivet av HeadlessChild:

Bad Company 2 var så mycket roligare än Battlefield3/4.

Amen! Härlig känsla i det spelet.

Medlem

Då har man tagit guld i Battlefield bad company Gold edition


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

DICE sjunker fan i mina ögon mer och mer för varje uttalande de gör.

Medlem

Det är så här man gör när man är proffs, man skiter i att lyssna på sina medlemmar, fans och spelare.

Sen producerar man skit, och skulle ett spel slå utöver de vanliga, ja då fortsätter man inte, och skyller på att de är löjliga eller för roliga "humor"

Bra jobbat dice

Slice da dice!

Medlem

Dice delar ut floskler och pungsparkar som ms. gjorde vid utannonsering av xbone.
Bad company 1 var det BÄSTA bf sp-spelet som gjorts BC 2 inte alls lika bra.
Men bf3 och 4 är ju rena skiten! What are they thinking?!?!?!

Nej tyvärr bf serien är körd i botten just nu och dom som jobbar med det verkar ha tappat verklighetsuppfattningen och vad som gjorde bf kul en gång i tiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bad Company 2 är det överlägset bästa BF spelet, iaf om man lirar på konsoll.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Gör ett bf mp med mekaniken från bc2 så tror jag många blir glada.

Helt klart!
Battlefield 3 var så fruktansvärt stelt jämföt med Bad Company!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Låter mer som att det är EA som talar, och han står framåtböjd med brallorna nere. Jag känner inte till någon själ som inte gillade BC-spelen.

Medlem

Det finns ju rätt mycket humor i BF4, så jag förstår inte varför det inte skulle funka..

Ett exempel:

Medlem

Hmm, jag har BF:BC2 i bokhyllan, men jag kommer inte ihåg mycket mer än några MP banor. Minns inget mer än att det känndes som MP i BF3/4...var "humorn" bara en del av SP kampanjen? Eller finns det ens något som skiljer som åt ur MP perspektiv?

Kanske skulle installera den igen och kika lite på den.

Medlem

]

Skrivet av Siken:

Battlefield Bad Company (1) har den bästa berättelsen av alla FPS-spel jag känner till. MYCKET bättre än Bad Company 2 och Battlefield 3. Tycker inte att BC2 hade så mycket humor.

En fet + 1

Jag var stormförtjust när bc1 trailrarna med parodier på generiska bajsnödiga shooters började dyka upp 08.
Humor i spel hade inte funnits nämnvärt sen monkey Island imo.
Där kan ni rätta mig om ni vill, men the point is. Det var riktigt länge sen jag garvade riktigt hjärtligt åt ett spel innan bc1. Tyckte bc2 också var bra men jag saknade tongue in cheek-humorn.

Inaktiv
Skrivet av Deli:

Bad Company 2 var ju en otroligt frisk fläkt bland alla seriösa krigsshooters och humorn var skön.

Så tröttsamt med MW och BF's "rädda världen" skitstory!

Ge mig BC3 med Frostbite 3 och skadegörelsen från BC2!

Amen. Spelglädjen i Bad Company 2 var otrolig. Kampanjen i Battlefield 3 var bara blä.

Medlem

Tycker att BC-serien saknar allt som jag definierar som "BF-känsla" i multiplayer, singleplayern var dock bra.

Medlem
Skrivet av Ender:

Hmm, jag har BF:BC2 i bokhyllan, men jag kommer inte ihåg mycket mer än några MP banor. Minns inget mer än att det känndes som MP i BF3/4...var "humorn" bara en del av SP kampanjen? Eller finns det ens något som skiljer som åt ur MP perspektiv?

Kanske skulle installera den igen och kika lite på den.

Nej, humorn är borta i MP. Men fortfarande fick man en hel del ofrivillig humor när man spelade MP i BC2. Underbart spel speciellt i Rush som då var något nytt.

Medlem

BC2 är utan tvekan bland de bästa jag spelat.

123
Skriv svar