Läckta skärmdumpar från Alien: Isolation
Intressant.
Ett Alien-spel med fokus på skräck snarare än action som jag förstår det?
Men varför Creative Assembly? Vad har de för erfarenhet av liknande spel?
Ingen alls, från vad jag sett har de aldrig utvecklat något sånt här förut
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
Jag tror mer på detta än Gearbox klantiga försök.
CA vill nog göra något annat.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Intressant.
Många spelföretag som gått ifrån olika spelgenrer helt felfritt och ibland helt mirakulöst bra.
The definition of insanity?
Intressant.
Rebellion hade innan första AvP gjort väldigt mediokra spel tydligen och många anser att första AvP är ett av de bästa Alien spelen som gjorts.
Ser ju asnice ut, kommer garanterat att spela detta. Påminner mycket om Alien 1.
Kollade nyligen igenom Alien 1-4 gillar dom som fan. 1an håller fortfarande rätt bra faktiskt om man bortser från att vissa effekter är lite sådär, men med tanke på att filmen är från 1979 är det riktigt bra.
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Rebellion hade innan första AvP gjort väldigt mediokra spel tydligen och många anser att första AvP är ett av de bästa Alien spelen som gjorts.
Jag är benägen att hålla med. Marine-kampanjen i första AvP var otroligt stämningsfull. AvP2 var dock också bra. Den nådde inte riktigt upp till ettan i just den aspekten, men hade istället en bättre multiplayer-del.
Ett bra modernt spel i Alien-universumet behövs verkligen nu när Colonial Marines nog inte blev riktigt vad de flesta hade hoppats på...
Har aldrig och kommer aldrig förboka ett spel, oavsett vad det är för spel. Varför skulle man? Det släpps inte fortare för det, du får det inte fortare.
Det stämmer ju inte riktigt. Visst, jag förstår varför man inte ska förhandsboka, men vissa spel förhandsbokar jag:
- Elder Scrolls och Fallout-spelen, där förhandsbokar jag oavsett, eftersom det är alla mods som gör spelen fantastiska, så om de är lite halvdåliga från början spelar ingen roll.
- The Last of Us, jag litade på Naughty Dog och jag ville ha Ellie Edition
- GTA & Red Dead Redemption, har inte blivit besviken på något av spelen, och det mesta Rockstar gör är svinbra.
- Dark Souls/Dark Souls 2, är fortfarande förbannad över att jag inte bokade Blue Phantom Edition av Demon's Souls, den är ju svindyr att köpa second hand.
Kort sagt så bokar jag spel från företag som jag litar på, och när jag vill ha någon specialutgåva som kommer att ta slut. Ofta får man dessutom spelet en dag innan release, vilket är trevligt. Satt och lirade Dark Souls dagen innan release, till exempel.
Ibland har man ännu mer tur - Webhallen råkade skicka ut ett antal exemplar av de förhandsbokade The Last of Us Ellie Edition, så jag fick mitt spel tio dagar innan release. Händer ju inte så ofta, men det är kul när det händer.