Valve: elaka mikrotransaktioner förlorar på sikt

Medlem

Tycker det var ett intressant föredrag, speciellt hur alla system fungerade tillsammans för att skapa en bättre upplevelse för alla, och hur det rent ekonomiskt på så sätt drog in pengar från oss som inte köper saker direkt, men kanske byter till oss saker som andra betalat för!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Wow, ingen visste att jobbiga mikrotransaktioner var jobbiga. Good job Valve, nu vet vi alla dumma spelare att det finns dåliga mikrotransaktioner!!

Skillnaden är att de tagit sig tid att skaffa data som stödjer påståendet. Att folk sitter och gråter krokodiltårar på något spelforum bryr sig utgivarna inte ett skit om. Men, och och detta är ett betydelsefullt men, om Valve kan visa med siffror hur mycket det går åt helvete om man använder den retarderade betalsningsmodellen så kommer de att lyssna. För röda siffror är det enda som biter på dem.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Man ser videon och håller med. Det som sitter där håller med och alla nickar instämmande och alla är rätt överens.

Sen fortsätter det ändå som vanligt och det köps hejdlöst av skit i spel och rena spel i sig.

Alla vet och stör väl sig lite till mans men likväl så fortsätter vi. Bra där!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Miindz:

Mikrotransaktioner borde vara olagligt. Finns inte många spel som gör detta bra. Dota, lol och Planetside 2 är regelns undantag.

Skrivet av Miindz:

Mikrotransaktioner borde vara olagligt. Finns inte många spel som gör detta bra. Dota, lol och Planetside 2 är regelns undantag.

loadout också

ZF
Medlem

för mig är det två saker som gör att bojkottnerven slår till.

en sak är att det är säljigt. alltså försöker ni för mycket med erbjudande och extragrejer så kniper mina öron igen fortare än inför en demonstrationssäljare som presenterar den tredje extragrejen som ingår med den där grejen jag egentligen kanske hade varit sugen på, bara för ett liiiitet premium sÅ FÅR JAG ALLT DETTA!

det andra är att det om jag skulle köpa den blev en jävla massa prylar som skräpar till den där dammsugaren, men den har ingen smidig förvarring till de 10 extra munstyckena och den påkopplingsbara jäsningsmaskinen. samma blir det med vissa spel, 1 fil för spelet och 50 nedladdningsbara till som täcker upp 3 sidor i listan över vad man köpt, och som potentiellt tar lika långt tid att isntallera om som att spela igenom spelet.

Medlem

Dö mikrotransaktioner dö!

Medlem
Skrivet av Miindz:

Mikrotransaktioner borde vara olagligt. Finns inte många spel som gör detta bra. Dota, lol och Planetside 2 är regelns undantag.

Precis, så länge man inte kan köpa till sig fördelar så tycker jag det är helt okej. Som du nämde så är ju Dota 2 och Lol riktigt bra exempel på en lyckad affärsidé som inte heller förstör gameplay.

Medlem

Captain Obvious


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar