Quake Live anpassas för den breda massan

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av sauna:
Skrivet av Dunder:

Ingen skrev väl RIP battlefield när de introducerade hardcore-läget, varför gnälla om detta?

Folk är underliga ibland...

Kanske för att detta är en förändring som innebär prick det motsatta? De mainstreamar ett spel som aldrig följt några och som alltid legat i bräschen för vad DM/TDM innebär på FPS.
Ja, en del är underliga...

De inför ett nytt läge för att locka fler spelare samtidigt som alla andra kan fortsätta som om inget hänt, att folk gnäller på det är mer korkat än något annat jag har hört på länge.

Kanske för att du har fel. Alla andra kan inte alls fortsätta som vanligt. Alla som betalar månadsavgift och därmed har ett pro account kan spawna servrar med klassiska regler, dock så räknas dessa servrar som "unranked" och då räknas inget man gör på dem med i ens spelstatistik, ej heller räknas det in i ens skillrating vilken bestämmer vilken tier man spelar i.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av sauna:
Skrivet av Newklear:

Ingen skrev väl RIP battlefield när de introducerade hardcore-läget, varför gnälla om detta?

Folk är underliga ibland...

Kanske för att detta är en förändring som innebär prick det motsatta? De mainstreamar ett spel som aldrig följt några och som alltid legat i bräschen för vad DM/TDM innebär på FPS.
Ja, en del är underliga...

De inför ett nytt läge för att locka fler spelare samtidigt som alla andra kan fortsätta som om inget hänt, att folk gnäller på det är mer korkat än något annat jag har hört på länge.

Kanske för att du har fel. Alla andra kan inte alls fortsätta som vanligt. Alla som betalar månadsavgift och därmed har ett pro account kan spawna servrar med klassiska regler, dock så räknas dessa servrar som "unranked" och då räknas inget man gör på dem med i ens spelstatistik, ej heller räknas det in i ens skillrating vilken bestämmer vilken tier man spelar i.

Det står i artikeln att man kan fortsätta som förra, sluta lipa nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Auto-jump har jag väl egentligen inga större problem med. Bunny Hop hade jag inte haft problem med om det det görs sämre än strafe jump och mer varit något för nybörjare att använda innan de lär sig strafe jump. Loadouts, global ammo, timers etc. däremot fick mig nästan att trilla baklänges.

Edit: Fel tråd. Skulle vara i den nya...

12
Skriv svar