Microsoft missnöjda med japanska Xbox One-försäljningen

Robot
Microsoft missnöjda med japanska Xbox One-försäljningen

Men trots katastrofal försäljning har man inte gett upp den japanska marknaden.

#microsoft


Medlem
Microsoft missnöjda med japanska Xbox One-försäljningen

Är den första generation Xbox jag inte köpt så fort den kom, känner ingen lust heller att köpa den. Dålig hårdvara för det priset, tråkiga spel samt känns knappt som en uppdatering från 360.

Det var inga imponerande siffror precis, men det har att göra med att det inte finns några vettiga spel. Kanske kan nästa Halo piffa til dem lite?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ja, det kan nog bero på att deras befolkning är mer intresserad av bärbara konsoler och nationalister när det handlar om Sony:s produkter. De anser väl att PS4:a är en bättre konsol, har snyggare design och är utvecklad av japaner så varför inte köpa deras?

Jag kan tänka mig att japanernas resonemang är åt det hållet och sedan så hjälper det inte microsoft då de har haft bristande reklam för sin Xbox One, högre pris än PS4:a och konsolen ser ut som en VHS från 1980 med fortfarande en gigantisk power brick. Jag kan inte förstå vad vissa företag tänker, utgå alltid från att man tar med det som konsumenterna har gillat, ta bort det som ogillats och lägg till nya funktioner men försök att behålla de gamla.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Försöka kränga Xbone i Japan är väl lika lyckat som att sälja Kalles Kaviar där. Jag själv äger bägge konsoler och måste säga att sen jag köpte Xbone har PS4 bara samlat damm. Xbone är roligare just nu. Jag räknar med att det kommer svänga fram och tillbaka med tiden.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Försöka kränga Xbone i Japan är väl lika lyckat som att sälja Kalles Kaviar där. Jag själv äger bägge konsoler och måste säga att sen jag köpte Xbone har PS4 bara samlat damm. Xbone är roligare just nu. Jag räknar med att det kommer svänga fram och tillbaka med tiden.

Vilka spel är det som gör att Xbox one spelas på mer än PS4:a? Forza m-sport 5 och Ryse eller?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

MEG
Medlem

Jag tror att den dåliga försäljningen beror på att Japanerna fått vänta, de är nog mindre förlåtande än vad vi i Europa är.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Morlizer:

Försöka kränga Xbone i Japan är väl lika lyckat som att sälja Kalles Kaviar där. Jag själv äger bägge konsoler och måste säga att sen jag köpte Xbone har PS4 bara samlat damm. Xbone är roligare just nu. Jag räknar med att det kommer svänga fram och tillbaka med tiden.

Vilka spel är det som gör att Xbox one spelas på mer än PS4:a? Forza m-sport 5 och Ryse eller?

Netflix har trevligare ui.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Gen
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Morlizer:

Försöka kränga Xbone i Japan är väl lika lyckat som att sälja Kalles Kaviar där. Jag själv äger bägge konsoler och måste säga att sen jag köpte Xbone har PS4 bara samlat damm. Xbone är roligare just nu. Jag räknar med att det kommer svänga fram och tillbaka med tiden.

Vilka spel är det som gör att Xbox one spelas på mer än PS4:a? Forza m-sport 5 och Ryse eller?

Netflix har trevligare ui.

Lätt värt 4000kr bara för UIt

Inaktiv

Kineserna kontrade ju med att köpa över 100 000 Xboxar dag ett i alla fall.

Medlem

Microsoft borde känna sig missnöjd över sin globala försäljning som låter Sony sticka iväg. Jag tror det är dags att chocksänka priset till $299 för Xbox One utan Kinect och $349 med Kinect.

Microsoft kommer att vilja ha fler konsoler på marknaden när det är dags för GTA 5 att släppas till next-gen. De har redan förlorat med Destiny. En GTA 5 bundle för $349 hade ökat försäljningen rejält.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Microsoft borde känna sig missnöjd över sin globala försäljning som låter Sony sticka iväg. Jag tror det är dags att chocksänka priset till $299 för Xbox One utan Kinect och $349 med Kinect.

Microsoft kommer att vilja ha fler konsoler på marknaden när det är dags för GTA 5 att släppas till next-gen. De har redan förlorat med Destiny. En GTA 5 bundle för $349 hade ökat försäljningen rejält.

Xboxen sålda bättre än PS4:an i Storbritannien nyligen, så det går åt rätt håll.

Inaktiv

Varfor skriver ni inget om att xbone slapptes i Kina nyligen, trots ett hogt pris sa saldes 100 000 maskiner forsta dagen.
Men det ar ju tydligen mer kul att dra fram Japan igen dar det gar samst.
Man undrar ju hur det kommer ga for ps4 i Kina, kineser och japaner ar ju inte kompisar direkt.

Ni skriver att ni inte sett nan reklam alls ?
Vet inte vilka tidningar ni bladdrat i, Bamse och Fantomen ?
Jag har da sett gemensam reklam typ Elgiganten har nu xbone i helsidor i GT Expressen nar xbone kom,
ofta gor ju 2 foretag reklam ihop till priset av en reklamsida, det sparar pengar och bagge 2 far reklam = ganska smart.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Microsoft borde känna sig missnöjd över sin globala försäljning som låter Sony sticka iväg. Jag tror det är dags att chocksänka priset till $299 för Xbox One utan Kinect och $349 med Kinect.

Microsoft kommer att vilja ha fler konsoler på marknaden när det är dags för GTA 5 att släppas till next-gen. De har redan förlorat med Destiny. En GTA 5 bundle för $349 hade ökat försäljningen rejält.

Xboxen sålda bättre än PS4:an i Storbritannien nyligen, så det går åt rätt håll.

Mycket tack vare en något prissänkt FIFA 15 bundle. Helt rätt strategi av MS för Storbritannien Nu måste de bara ta samma strategi ut i vida världen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Microsoft borde känna sig missnöjd över sin globala försäljning som låter Sony sticka iväg. Jag tror det är dags att chocksänka priset till $299 för Xbox One utan Kinect och $349 med Kinect.

Microsoft kommer att vilja ha fler konsoler på marknaden när det är dags för GTA 5 att släppas till next-gen. De har redan förlorat med Destiny. En GTA 5 bundle för $349 hade ökat försäljningen rejält.

Xboxen sålda bättre än PS4:an i Storbritannien nyligen, så det går åt rätt håll.

Mycket tack vare en något prissänkt FIFA 15 bundle. Helt rätt strategi av MS för Storbritannien Nu måste de bara ta samma strategi ut i vida världen.

Sänka priset på ett spel med skolflickor i uniform och kort kjol?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Varfor skriver ni inget om att xbone slapptes i Kina nyligen, trots ett hogt pris sa saldes 100 000 maskiner forsta dagen.
Men det ar ju tydligen mer kul att dra fram Japan igen dar det gar samst.
Man undrar ju hur det kommer ga for ps4 i Kina, kineser och japaner ar ju inte kompisar direkt.

Källa?

Inaktiv
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av KarateKurt:

Varfor skriver ni inget om att xbone slapptes i Kina nyligen, trots ett hogt pris sa saldes 100 000 maskiner forsta dagen.
Men det ar ju tydligen mer kul att dra fram Japan igen dar det gar samst.
Man undrar ju hur det kommer ga for ps4 i Kina, kineser och japaner ar ju inte kompisar direkt.

Källa?

Det ar bara att googla xbox one 100 000 consoles kina, da hittar du manga kallor, bland annat Gamereactor, FZ vill val inte skriva nagot om detta tydligen, det ar ju positiva nyheter och det ar ju inte bra.

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Jag tror att den dåliga försäljningen beror på att Japanerna fått vänta, de är nog mindre förlåtande än vad vi i Europa är.

Japanerna fick vanta lange ocksa, Usa fick ju forst.

Inaktiv
Skrivet av WolfGrin:

Är den första generation Xbox jag inte köpt så fort den kom, känner ingen lust heller att köpa den. Dålig hårdvara för det priset, tråkiga spel samt känns knappt som en uppdatering från 360.

Skojar du eller redan forsta manaderna kom Forza 5, Titanfall mm,
sa du marker ingen grafisk skillnad pa Titanfall och Destiny pa xbone och xbox 360 ?
Du vet om att det finns gratis synundersokning ?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Microsoft borde känna sig missnöjd över sin globala försäljning som låter Sony sticka iväg. Jag tror det är dags att chocksänka priset till $299 för Xbox One utan Kinect och $349 med Kinect.

Microsoft kommer att vilja ha fler konsoler på marknaden när det är dags för GTA 5 att släppas till next-gen. De har redan förlorat med Destiny. En GTA 5 bundle för $349 hade ökat försäljningen rejält.

Xboxen sålda bättre än PS4:an i Storbritannien nyligen, så det går åt rätt håll.

Mycket tack vare en något prissänkt FIFA 15 bundle. Helt rätt strategi av MS för Storbritannien Nu måste de bara ta samma strategi ut i vida världen.

Sänka priset på ett spel med skolflickor i uniform och kort kjol?

10 miljoner sålda första timmen

Redaktör
Skrivet av KarateKurt:

Varfor skriver ni inget om att xbone slapptes i Kina nyligen, trots ett hogt pris sa saldes 100 000 maskiner forsta dagen.
Men det ar ju tydligen mer kul att dra fram Japan igen dar det gar samst.
Man undrar ju hur det kommer ga for ps4 i Kina, kineser och japaner ar ju inte kompisar direkt.

Ni skriver att ni inte sett nan reklam alls ?
Vet inte vilka tidningar ni bladdrat i, Bamse och Fantomen ?
Jag har da sett gemensam reklam typ Elgiganten har nu xbone i helsidor i GT Expressen nar xbone kom,
ofta gor ju 2 foretag reklam ihop till priset av en reklamsida, det sparar pengar och bagge 2 far reklam = ganska smart.

Jag tänkte skriva om det förra veckan, men då sköts premiären fram. Sen tappade jag det. Men du har rätt, det är värt att skriva om - sagt och gjort. Att det skrivs en del negativt är för att det har nyhetsvärde. 1300 sålda konsoler tredje veckan i tv-spelens hemland är anmärkningsvärt. Samma sak i Sydkorea.

Vad jag sett har Microsoft inte gjort någon traditionell reklam alls för Xbox One, och det är anmärkningsvärt.


signatur
Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Morlizer:

Försöka kränga Xbone i Japan är väl lika lyckat som att sälja Kalles Kaviar där. Jag själv äger bägge konsoler och måste säga att sen jag köpte Xbone har PS4 bara samlat damm. Xbone är roligare just nu. Jag räknar med att det kommer svänga fram och tillbaka med tiden.

Vilka spel är det som gör att Xbox one spelas på mer än PS4:a? Forza m-sport 5 och Ryse eller?

Netflix har trevligare ui.

Lätt värt 4000kr bara för UIt

Just nu är det de två spelen ja, fast kör Wasteland 2 atm

Netflix ser bättre ut på Xbox

Jag förbokade 2 PS4 och sålde dem med mycke bra marginal så mina konsoler kostade nån tusenlapp styck

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Är den första generation Xbox jag inte köpt så fort den kom, känner ingen lust heller att köpa den. Dålig hårdvara för det priset, tråkiga spel samt känns knappt som en uppdatering från 360.

Haha asså det är ingen skillnad nästan mellan PS4:an och Xbox One... Det hela kommer till spelen ändå. Gillar du Xbox exklusiva spel? Då är One bättre. Gillar du PS exklusiva spel mer? DÅ ÄR PS4 RÄTT VAL. Annars så släpps nästan alla multiplats mellan dem till PC, så där har man det uppenbara valet.

Helt seriöst, vem fan kollar hårdvara i konsoler?... Enligt dig borde Wii U vara den sämsta konsolen då.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av KarateKurt:

Varfor skriver ni inget om att xbone slapptes i Kina nyligen, trots ett hogt pris sa saldes 100 000 maskiner forsta dagen.
Men det ar ju tydligen mer kul att dra fram Japan igen dar det gar samst.
Man undrar ju hur det kommer ga for ps4 i Kina, kineser och japaner ar ju inte kompisar direkt.

Källa?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141003/stark-xbox-one-pre...

Medlem

Det enda som fick mig att köpa Xbox One är pga. Halo.. Utan det så hade jag inte rört Xbox, men man blir så illa tvungen när det kommer till exklusivitet. -.-

Medlem
Skrivet av Dmitrovskaya:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av KarateKurt:

Varfor skriver ni inget om att xbone slapptes i Kina nyligen, trots ett hogt pris sa saldes 100 000 maskiner forsta dagen.
Men det ar ju tydligen mer kul att dra fram Japan igen dar det gar samst.
Man undrar ju hur det kommer ga for ps4 i Kina, kineser och japaner ar ju inte kompisar direkt.

Källa?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141003/stark-xbox-one-pre...

Den kom lite efter min kommentar

Medlem

Varför ska man skaffa sig en XBOX One när det inte finns några exklusiva titlar ute som tilltalar en?

De spel som finns ute har man redan spelat på PC:n.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Varför ska man skaffa sig en XBOX One när det inte finns några exklusiva titlar ute som tilltalar en?

De spel som finns ute har man redan spelat på PC:n.

Då är det bara att spela vidare på pc vettu.

1
Skriv svar