Human Resources – strategi med bläckfiskar och robotar

Robot
Medlem
Human Resources – strategi med bläckfiskar och robotar

Skymtar Cthulhu i slutet av gameplayfilmen. Ia ia cthulhu ftagn!

eld
Medlem
Skrivet av Spekkio:

Skymtar Cthulhu i slutet av gameplayfilmen. Ia ia cthulhu ftagn!

Bläckfisk menar du väl?!

ELF
Medlem

Kickade projektet igår. Ser två olika spelscenarion framför mig och båda kan bli bra på sitt sett.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Gör klart Planetary Annihilation först kanske?

Inaktiv

Inte lite heller de vill ha. 1.4million usd : o

Medlem

Variation av Rampage.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Gör klart Planetary Annihilation först kanske?

Är det oklart?


signatur
Medlem
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Strumpa:

Gör klart Planetary Annihilation först kanske?

Är det oklart?

Jadu, när utvecklarna själva säger det så.

"Games are evolving. You don’t just “finish” them anymore." - Uber Entertainment

Källa: https://forums.uberent.com/threads/a-note-to-planetary-annihi...

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Strumpa:

Gör klart Planetary Annihilation först kanske?

Är det oklart?

Jadu, när utvecklarna själva säger det så.

"Games are evolving. You don’t just “finish” them anymore." - Uber Entertainment

Källa: https://forums.uberent.com/threads/a-note-to-planetary-annihi...

Antar att du missade biten om att det var olika Dev-Teams? (från länken du t.om hänvisade till)

"both games will have a team dedicated to these separate projects."

Men ja, PA lär de inte sluta jobba på, då blir det nog "lite" blåsväder;)

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Strumpa:

Gör klart Planetary Annihilation först kanske?

Är det oklart?

Jadu, när utvecklarna själva säger det så.

"Games are evolving. You don’t just “finish” them anymore." - Uber Entertainment

Källa: https://forums.uberent.com/threads/a-note-to-planetary-annihi...

Antar att du missade biten om att det var olika Dev-Teams? (från länken du t.om hänvisade till)

"both games will have a team dedicated to these separate projects."

Men ja, PA lär de inte sluta jobba på, då blir det nog "lite" blåsväder;)

Sa väl aldrig att de hade slutat jobba på PA? Jag tycker bara att de kan göra klart det spelet de lovade att göra innan de börjar på ett nytt.
Och med det menar jag att hela företaget borde ha fokus på att fixa spelet så att det blir färdigt.

Om jag och en kompis får förskottsbetalning på 500 spänn var utav dig för att måla ditt staket, men helt plötsligt, innan arbetet är klart, så drar min polare för han ska måla någon annans staket. Arbetet kommer nu ta dubbelt så lång tid men detta är du tydligen nöjd med?

ELF
Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Farris:
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Strumpa:

Gör klart Planetary Annihilation först kanske?

Är det oklart?

Jadu, när utvecklarna själva säger det så.

"Games are evolving. You don’t just “finish” them anymore." - Uber Entertainment

Källa: https://forums.uberent.com/threads/a-note-to-planetary-annihi...

Antar att du missade biten om att det var olika Dev-Teams? (från länken du t.om hänvisade till)

"both games will have a team dedicated to these separate projects."

Men ja, PA lär de inte sluta jobba på, då blir det nog "lite" blåsväder;)

Sa väl aldrig att de hade slutat jobba på PA? Jag tycker bara att de kan göra klart det spelet de lovade att göra innan de börjar på ett nytt.
Och med det menar jag att hela företaget borde ha fokus på att fixa spelet så att det blir färdigt.

Om jag och en kompis får förskottsbetalning på 500 spänn var utav dig för att måla ditt staket, men helt plötsligt, innan arbetet är klart, så drar min polare för han ska måla någon annans staket. Arbetet kommer nu ta dubbelt så lång tid men detta är du tydligen nöjd med?

Jag tror de gör det för att säkra ekonomin. Det var ändå så inte så värst mycket de fick ihop till PA.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Farris:
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Strumpa:

Gör klart Planetary Annihilation först kanske?

Är det oklart?

Jadu, när utvecklarna själva säger det så.

"Games are evolving. You don’t just “finish” them anymore." - Uber Entertainment

Källa: https://forums.uberent.com/threads/a-note-to-planetary-annihi...

Antar att du missade biten om att det var olika Dev-Teams? (från länken du t.om hänvisade till)

"both games will have a team dedicated to these separate projects."

Men ja, PA lär de inte sluta jobba på, då blir det nog "lite" blåsväder;)

Sa väl aldrig att de hade slutat jobba på PA? Jag tycker bara att de kan göra klart det spelet de lovade att göra innan de börjar på ett nytt.
Och med det menar jag att hela företaget borde ha fokus på att fixa spelet så att det blir färdigt.

Om jag och en kompis får förskottsbetalning på 500 spänn var utav dig för att måla ditt staket, men helt plötsligt, innan arbetet är klart, så drar min polare för han ska måla någon annans staket. Arbetet kommer nu ta dubbelt så lång tid men detta är du tydligen nöjd med?

Nej det sa du inte? (och det påpekade jag inte heller)
Jag bara påpekade att det var separata Dev-teams, dvs det som är normen i spelindustrin vare sig det är ett AAA-spel med publisher eller "self-published".

När ett spel är Släppt (1.0) så skalas det tillbaka då inte lika mycket personal behövs för att jobba med att få ut patcher gentemot hur det ser ut under den tidiga utvecklingen.

Och om vi ska köra med "vardagliga" jämförelser osv, så kan vi köra med lite ordspråk med tycker jag:
"Nio kvinnor föder inte ett barn på en månad" eller "Ju fler kockar, desto sämre soppa"

Samt som personen under dig poängterade så kan det säkerligen vara för att säkra ekonomin.

TL;DR
Det är normen att skala tillbaka på personal efter ett spel har nått 1.0 samt officiell lansering vare sig det är en AAA-titel eller en Indie-titel.

P.S
Jag backade PA för 90$ och är inte speciellt orolig.

Medlem
Skrivet av ELF:

Jag tror de gör det för att säkra ekonomin. Det var ändå så inte så värst mycket de fick ihop till PA.

Det tror jag också! De fick ihop mer än dubbelt av deras huvudmål vilket jag tycker är ganska mycket, det är tydligen tillräckligt för dem att kunna göra klart spelet annars kunde de väl frågat efter mer?

Skrivet av Farris:

Nej det sa du inte? (och det påpekade jag inte heller)
Jag bara påpekade att det var separata Dev-teams, dvs det som är normen i spelindustrin vare sig det är ett AAA-spel med publisher eller "self-published".

När ett spel är Släppt (1.0) så skalas det tillbaka då inte lika mycket personal behövs för att jobba med att få ut patcher gentemot hur det ser ut under den tidiga utvecklingen.

Och om vi ska köra med "vardagliga" jämförelser osv, så kan vi köra med lite ordspråk med tycker jag:
"Nio kvinnor föder inte ett barn på en månad" eller "Ju fler kockar, desto sämre soppa"

Samt som personen under dig poängterade så kan det säkerligen vara för att säkra ekonomin.

TL;DR
Det är normen att skala tillbaka på personal efter ett spel har nått 1.0 samt officiell lansering vare sig det är en AAA-titel eller en Indie-titel.

P.S
Jag backade PA för 90$ och är inte speciellt orolig.

Varför kommer du då och antar och påpekar saker som framställer det som så då?

Du lyckades inte med att svara på min fråga utan kom bara med lite svammel så jag försöker igen:

Om jag och en kompis får förskottsbetalning på 500 spänn var utav dig för att måla ditt staket, men helt plötsligt, innan arbetet är klart, så drar min polare för han ska måla någon annans staket. Arbetet kommer nu ta dubbelt så lång tid men detta är du tydligen nöjd med?

De ordspråk du nämner får mig att skratta de passar ju inte in alls i det här sammanhanget? Är du full?

Varför börjar du skriva om hur spelutveckling fungerar. Verkar det också som något jag inte vet?
Jag vet mycket väl att när ett spel är färdigt så krävs det inte lika mycket folk för att utveckla det. Det förstår väl alla? Saken är den att spelet inte är färdigt utan de har släppt ett ofärdigt spel som 1.0.

"Samt som personen under dig poängterade så kan det säkerligen vara för att säkra ekonomin."

No shit, Sherlock! Vad har detta med våran "diskussion" att göra?

"Det är normen att skala tillbaka på personal efter ett spel har nått 1.0 samt officiell lansering vare sig det är en AAA-titel eller en Indie-titel."

Japp, men om man nu släpper ett spel som 1.0 innan det är färdigt så tycker jag att man får fortsätta utveckla det till det är klart och sedan kan man börja på något nytt.

"Jag backade PA för 90$ och är inte speciellt orolig."

Då kan du väl gå och backa det här nya spelet så står du där med två ofärdiga spel sen när deras tredje spel annonseras på kickstarter!

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Det tror jag också! De fick ihop mer än dubbelt av deras huvudmål vilket jag tycker är ganska mycket, det är tydligen tillräckligt för dem att kunna göra klart spelet annars kunde de väl frågat efter mer?

Varför kommer du då och antar och påpekar saker som framställer det som så då?

Du lyckades inte med att svara på min fråga utan kom bara med lite svammel så jag försöker igen:

Om jag och en kompis får förskottsbetalning på 500 spänn var utav dig för att måla ditt staket, men helt plötsligt, innan arbetet är klart, så drar min polare för han ska måla någon annans staket. Arbetet kommer nu ta dubbelt så lång tid men detta är du tydligen nöjd med?

De ordspråk du nämner får mig att skratta de passar ju inte in alls i det här sammanhanget? Är du full?

Varför börjar du skriva om hur spelutveckling fungerar. Verkar det också som något jag inte vet?
Jag vet mycket väl att när ett spel är färdigt så krävs det inte lika mycket folk för att utveckla det. Det förstår väl alla? Saken är den att spelet inte är färdigt utan de har släppt ett ofärdigt spel som 1.0.

"Samt som personen under dig poängterade så kan det säkerligen vara för att säkra ekonomin."

No shit, Sherlock! Vad har detta med våran "diskussion" att göra?

"Det är normen att skala tillbaka på personal efter ett spel har nått 1.0 samt officiell lansering vare sig det är en AAA-titel eller en Indie-titel."

Japp, men om man nu släpper ett spel som 1.0 innan det är färdigt så tycker jag att man får fortsätta utveckla det till det är klart och sedan kan man börja på något nytt.

"Jag backade PA för 90$ och är inte speciellt orolig."

Då kan du väl gå och backa det här nya spelet så står du där med två ofärdiga spel sen när deras tredje spel annonseras på kickstarter!

Okej någon som uppenbarligen tar illa vid av någon anledning.

Skrivet av Strumpa:

Om jag och en kompis får förskottsbetalning på 500 spänn var utav dig för att måla ditt staket, men helt plötsligt, innan arbetet är klart, så drar min polare för han ska måla någon annans staket. Arbetet kommer nu ta dubbelt så lång tid men detta är du tydligen nöjd med?

"Det passar ju inte in alls i det här sammanhanget? Är du full?" (tar och lånar lite från dig där, tack tack )

Har inget att göra med detta, då det inte tar "dubbelt så lång tid" att nöta ut nya patcher/content till PA gentemot om hela företaget jobbade på det (som du själv sa), alla kan inte allt bara för att de är devs (Låt mig förtydliga att jag INTE antyder på att du personligen tror/tycker att alla devs kan allt.......)

Skrivet av Strumpa:

Japp, men om man nu släpper ett spel som 1.0 innan det är färdigt så tycker jag att man får fortsätta utveckla det till det är klart och sedan kan man börja på något nytt.

Ja då får du tycka det (det gör jag med till viss mån), det verkar ju Uber också göra, skillnaden är att dom nog vet hur många personer behövs för vad, annars hade de inte gått ut med en ny Kickstarter?

Skrivet av Strumpa:

No shit, Sherlock! Vad har detta med våran "diskussion" att göra?

I was not aware we even had a "discussion".

Sist men inte minst för att återkomma till vad du antagligen(?) antog var riktat mot dig (vilket det inte var) "Om de nu lägger ner med utvecklingen till PA så hamnar de nog i lite blåsväder"

Precis som jag skrev, om de lägger ner patchandet osv för PA så kommer de ju ha en hel del extremt förbannade kunder, och det hade varit ett extremt dåligt drag.

Skrivet av Strumpa:

Då kan du väl gå och backa det här nya spelet så står du där med två ofärdiga spel sen när deras tredje spel annonseras på kickstarter!

Human Resources ser intressant ut, men jag har andra saker jag behöver lägga mina pengar på. (Jag väljer att ignorera sarkasmen här)

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Farris:
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Strumpa:

Gör klart Planetary Annihilation först kanske?

Är det oklart?

Jadu, när utvecklarna själva säger det så.

"Games are evolving. You don’t just “finish” them anymore." - Uber Entertainment

Källa: https://forums.uberent.com/threads/a-note-to-planetary-annihi...

Antar att du missade biten om att det var olika Dev-Teams? (från länken du t.om hänvisade till)

"both games will have a team dedicated to these separate projects."

Men ja, PA lär de inte sluta jobba på, då blir det nog "lite" blåsväder;)

Sa väl aldrig att de hade slutat jobba på PA? Jag tycker bara att de kan göra klart det spelet de lovade att göra innan de börjar på ett nytt.
Och med det menar jag att hela företaget borde ha fokus på att fixa spelet så att det blir färdigt.

Om jag och en kompis får förskottsbetalning på 500 spänn var utav dig för att måla ditt staket, men helt plötsligt, innan arbetet är klart, så drar min polare för han ska måla någon annans staket. Arbetet kommer nu ta dubbelt så lång tid men detta är du tydligen nöjd med?

Jag tror de gör det för att säkra ekonomin. Det var ändå så inte så värst mycket de fick ihop till PA.

Dock en jävla skillnad på att måla staket och att satts miljontals kronor i spelprojekt. Klart som fasen att de måste planera in och påbörja nästa projekt innan de nuvarande är klart.

Så fungerar allt i princip, vad som ligger i PIPEN är ju det som är viktigt för överlevnaden av företagen oavsett om det gäller spel,webbsidor eller whatever.

Man får se det från lite fler synvinklar än sina egna ibland..

Medlem
Skrivet av zauii89:

Dock en jävla skillnad på att måla staket och att satts miljontals kronor i spelprojekt. Klart som fasen att de måste planera in och påbörja nästa projekt innan de nuvarande är klart.

Så fungerar allt i princip, vad som ligger i PIPEN är ju det som är viktigt för överlevnaden av företagen oavsett om det gäller spel,webbsidor eller whatever.

Man får se det från lite fler synvinklar än sina egna ibland..

Det är väl klart jag förstår att det är skillnad! Det var bara en så kallad liknelse.

Jag förstår dessutom mycket väl varför dom gör som dom gör men det betyder ju inte att jag tycker det är rätt, vilket du och ferris verkar göra.

Ni verkar ju tycka att företag ska få göra hur dom vill för att tjäna pengar..

1
Skriv svar