World of Warcraft är uppe i 10 miljoner spelare

Medlem
World of Warcraft är uppe i 10 miljoner spelare

Följer trenden skulle jag gissa, med tillfälliga tillskott varje expansion.

Medlem

Oavsett en tråkig launch så är det en väldigt bra expansion

Medlem

Bra launch och bra expansion

Medlem

Gjorde just come-back efter 7 år... Boy is it good to be back


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

MEG
Medlem

Även om jag inte förstår varför människor fortfarande spelar detta MMO så är det bara att gratulera Blizzard.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Gillar expansionen mer än mist och jag tar det extremt lugnt ingen hets till 100 här inte


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av MEG:

Även om jag inte förstår varför människor fortfarande spelar detta MMO så är det bara att gratulera Blizzard.

Även om jag inte förstår varför människor fortfarande spelar detta MMO så är jag sugen på att spela lite wow igen...

MEG
Medlem
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av MEG:

Även om jag inte förstår varför människor fortfarande spelar detta MMO så är det bara att gratulera Blizzard.

Även om jag inte förstår varför människor fortfarande spelar detta MMO så är jag sugen på att spela lite wow igen...

Kan förstå känslan, jag fick den när de släppte björnesmagasin expantionen. Efter ett tags spelande så insåg jag varför jag hade slutat att spela spelet.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag hade inga större problem vid launchen (förutom att det var i princip omöjligt att döda 10 orker när 70 pers attackerade dom)
Jag blev 100 i söndags och har nu börjat köra heroics och jag är supernöjd än så länge.
Bästa expansionen som släppts tror jag.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

många tusentalstimmar wow har spelats genom åren sedan spelet släpptes första gången. Tog breaks men hittade alltid tillbaka och när jag slutade senast för 3.5 år sedan (mid cata) lovade jag mig själv att aldrig någonsin röra wow igen. Inte för att det är dåligt, utan snarare tvärt om... ett farligt beroende som tar över ens liv. Men så kom nu den här expansionen och en god vän till mig vill ha med mig. Svarade att nej inge wow för mig du vet hur det blir, dessutom har jag inte råd med någon expansion.. skämtade och sa att i så fall får du fan betala skiten åt mig. Någon dag senare fick jag mess där det stod "kolla ditt konto and fix!". Så då kunde jag ju lixom inte säga nej. Mycket nytt och ganska lost i början efter att varigt borta i över 3.5år... tog det lugnt och tyckte först inte det var så kul... nu efter 1vecka börjar jag dock gilla nya expansionen mer och mer.. känner att beroendet är på väg tillbaka. När jag berätta detta för en annan vän svarade han: "Men va FAN! att betala wow för någon som varigt ifrån så länge är ju som att ge heroin till en före detta missbrukare." och ja, han hade rätt.. men får erkänna att det är fan bra jävla kul.

Medlem
Skrivet av Sheep:

Följer trenden skulle jag gissa, med tillfälliga tillskott varje expansion.

Antagligen, men om du tittar på grafen ser du att det här är den snabbaste spelarökningen WoW någonsin har haft. Det tycker jag är intressant!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Avstängd
Skrivet av Lomin:

många tusentalstimmar wow har spelats genom åren sedan spelet släpptes första gången. Tog breaks men hittade alltid tillbaka och när jag slutade senast för 3.5 år sedan (mid cata) lovade jag mig själv att aldrig någonsin röra wow igen. Inte för att det är dåligt, utan snarare tvärt om... ett farligt beroende som tar över ens liv. Men så kom nu den här expansionen och en god vän till mig vill ha med mig. Svarade att nej inge wow för mig du vet hur det blir, dessutom har jag inte råd med någon expansion.. skämtade och sa att i så fall får du fan betala skiten åt mig. Någon dag senare fick jag mess där det stod "kolla ditt konto and fix!". Så då kunde jag ju lixom inte säga nej. Mycket nytt och ganska lost i början efter att varigt borta i över 3.5år... tog det lugnt och tyckte först inte det var så kul... nu efter 1vecka börjar jag dock gilla nya expansionen mer och mer.. känner att beroendet är på väg tillbaka. När jag berätta detta för en annan vän svarade han: "Men va FAN! att betala wow för någon som varigt ifrån så länge är ju som att ge heroin till en före detta missbrukare." och ja, han hade rätt.. men får erkänna att det är fan bra jävla kul.

Ja, så är ju livet…och någon gång kommer du också att upptäcka retur-tangenten...

Medlem

Pandaland var inge tilltalande alls för varken mig eller mina vänner, spelade i slutet för att geara upp, få igång gamla WoW sinnet, Cataclysm var också lite meh, men måste säga att WoD känns som ett WoW2, istället för att lägga till massa nytt skit så har de gått tillbaka och gjort om grundpelarna för spelet, gillar det, tror inte det kommer komma upp i 11 miljoner igen absolut inte, men kommer säkerligen ligga runt 9 miljoner framöver.

Inaktiv

Tycker det är lite tråkiga monument och de är få i antal.. men Blizzard fixar väl fler via ingame shopen.. Blizzard-supporter betalar!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Gillar denna expansion som fan, gillade inte alls Cataclysm eller pandaland. Men detta är fin fina grejer! Lite hooked igen är jag!

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Även om jag inte förstår varför människor fortfarande spelar detta MMO så är det bara att gratulera Blizzard.

För att det är världens bästa MMO Börja.

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Även om jag inte förstår varför människor fortfarande spelar detta MMO så är det bara att gratulera Blizzard.

Det finns inga MMO som ens kommer i närheten av World of Warcraft, vare sig i innehåll eller kvalité. Däremot kan jag förstå att genren är uttjatad.

Medlem
Skrivet av Sheep:

Följer trenden skulle jag gissa, med tillfälliga tillskott varje expansion.

Inte riktigt. Visst har varje expansion fått ett tillskott (på ca 500-750k användare), med undantag för Mist of Pandaria som låg på ungefär samma nivå före/efter launch, och började dala därefter. Warlords of Draenor gjorde ett jätteskutt på nästan 2.5 MILJON användare.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Lomin:

många tusentalstimmar wow har spelats genom åren sedan spelet släpptes första gången. Tog breaks men hittade alltid tillbaka och när jag slutade senast för 3.5 år sedan (mid cata) lovade jag mig själv att aldrig någonsin röra wow igen. Inte för att det är dåligt, utan snarare tvärt om... ett farligt beroende som tar över ens liv. Men så kom nu den här expansionen och en god vän till mig vill ha med mig. Svarade att nej inge wow för mig du vet hur det blir, dessutom har jag inte råd med någon expansion.. skämtade och sa att i så fall får du fan betala skiten åt mig. Någon dag senare fick jag mess där det stod "kolla ditt konto and fix!". Så då kunde jag ju lixom inte säga nej. Mycket nytt och ganska lost i början efter att varigt borta i över 3.5år... tog det lugnt och tyckte först inte det var så kul... nu efter 1vecka börjar jag dock gilla nya expansionen mer och mer.. känner att beroendet är på väg tillbaka. När jag berätta detta för en annan vän svarade han: "Men va FAN! att betala wow för någon som varigt ifrån så länge är ju som att ge heroin till en före detta missbrukare." och ja, han hade rätt.. men får erkänna att det är fan bra jävla kul.

Det stavas varit


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Calez:

Ja, så är ju livet…och någon gång kommer du också att upptäcka retur-tangenten...

Liksom du kommer upptäcka att det räcker med en punkt vid avslut av mening för att inte se för passivt aggressiv ut.

Medlem

United we stand

Medlem

Det är ändå grymt med så många spelare Fortfarande!

1
Skriv svar