Se 23 minuter cinematisk trailer för Elder Scrolls Online

Robot
Medlem
Se 23 minuter cinematisk trailer för Elder Scrolls Online

det e fortfarande ganska kasst dock.

Medlem

Faktiskt ett väldigt kul spel - sen kanske inte det passar alla. Jag gillar det dock.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ni som spelar det, v ad tror ni om det på konsoller? Provade DC Universe för länge sedan och blev så himla besviken och tänkte att MMO nog helt enkelt inte är gångbara i soffan med en joypad, precis som fps (kan ju f-n inte sikta med en joypad), men tanken är lockande.

Medlem

Faktiskt riktigt bra, och skulle helt klart kunna tänka mig att se en fullängds film i samma stuk. Kändes som att det var ett par scener som "saknades" samt så förstådd jag inte storyn fullt ut. (Inte insatt i Tes så det är ju förklarligt) Mer mer sådant här tack.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ni som spelar det, v ad tror ni om det på konsoller? Provade DC Universe för länge sedan och blev så himla besviken och tänkte att MMO nog helt enkelt inte är gångbara i soffan med en joypad, precis som fps (kan ju f-n inte sikta med en joypad), men tanken är lockande.

Jag (100% pc spelare) borde säga "nej det går aldrig på konsol" här bara för att...men allvarligt talat så kanske det funkar ganska bra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av ulrik.borg:

Ni som spelar det, v ad tror ni om det på konsoller? Provade DC Universe för länge sedan och blev så himla besviken och tänkte att MMO nog helt enkelt inte är gångbara i soffan med en joypad, precis som fps (kan ju f-n inte sikta med en joypad), men tanken är lockande.

Jag har en DS4 jag brukar använda när jag spelar på dumburken ibland och vill minnas att ESO ska ha stöd för dosa även på pc men törs ej lova. Skulle kunna prova och om det funkar rapportera hur det är att spela som på en konsol.

Medlem

Pay-to-play är vad ESO redan var då man betalade för att spela varje månad. Det kommer att bli Buy-to-play.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ni som spelar det, v ad tror ni om det på konsoller? Provade DC Universe för länge sedan och blev så himla besviken och tänkte att MMO nog helt enkelt inte är gångbara i soffan med en joypad, precis som fps (kan ju f-n inte sikta med en joypad), men tanken är lockande.

Krävs lite träning bara. Jag kan till och med tycka att vissa spel såsom CoD, Halo och BF blir roligare på konsol. Även fast jag till större del spelar på dator.

Medlem

Ruskigt bra trailer. Säg vad man vill om ESO men trailern finns det lite att klaga på. Dessutom betydligt längre än de flesta trailers.

Skrivet av ulrik.borg:

Ni som spelar det, v ad tror ni om det på konsoller? Provade DC Universe för länge sedan och blev så himla besviken och tänkte att MMO nog helt enkelt inte är gångbara i soffan med en joypad, precis som fps (kan ju f-n inte sikta med en joypad), men tanken är lockande.

ESO verkade ganska välanpassad för handkontroll redan från början. Bland annat styr du normalt inte mer ett pekdon likt andra MMO. Du måste trycka på en knapp för att få fram det. Testade själv med en 360-gamepad när jag spelade ESO. Fanns några knappar jag inte lyckades få med på gamepadden men annars funkade det fint. Då saknar du så klart tangentbord för chat men jag antar att Voice-over-IP ska ersätta det till viss del.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Första halvan bestod visserligen av de tre första trailerklippen som kom innan spelet släpptes men jag har länge velat se fortsättningen.
Tycker fortfarande att dessa hör till de bästa CGI-trailers jag har sett för ett spel.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ni som spelar det, v ad tror ni om det på konsoller? Provade DC Universe för länge sedan och blev så himla besviken och tänkte att MMO nog helt enkelt inte är gångbara i soffan med en joypad, precis som fps (kan ju f-n inte sikta med en joypad), men tanken är lockande.

FF:ARR funkar ganska bra med handkontroll. Visst tycker det är bättre köra healer m tb+m, men annars funkar det bra

Medlem

Så...

Vad har det här med The Elder Scrolls Online att göra?

Visst jädrigt coolt och det ser ut som ett ûber seriöst UE 4 spel, med fantastik gamplay, känsla och atmosfär. Typ allt som TESO inte har. Och det roliga/tragiska med det här, är ju att det är något man faktiskt skulle kunna göra idag.

Självklart inte extremt fantastiskt snyggt och fancy som i trailer, men något i närheten åtminstone.Typ som project offset gänget jobba på för 7år sedan...

Och de var ett gäng inde snubbar, tyvärr före kickstarter, så det blev inget av när intels(som var deras sponsor) gpu satsning sket sig. Men tänk er vad Bethesda Softworks skulle kunna åstakomma med ZeniMax cash i bakgrunden.

Yay? =D

...eller kan man ju forsätta kasta pengar på dessa onlinspel som suger getanus...

Medlem

Synd att "The Breton" dog i filmen,min favorit ras i TES.Förstår inte varför någon inte gör en långfilm av CGI.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Första halvan bestod visserligen av de tre första trailerklippen som kom innan spelet släpptes men jag har länge velat se fortsättningen.
Tycker fortfarande att dessa hör till de bästa CGI-trailers jag har sett för ett spel.

Får säga Swtors CGI var jävligt bra bästa egligt mig kan dok vara att jag är Star Wars fan boy.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Så...

Vad har det här med The Elder Scrolls Online att göra?

Jag tycker det är glasklart om man känner till handlingen i ESO. Filmen visar upp alla stridande parter i inbördeskriget och det slutgiltiga målet.

Medlem

Jag tyckte det var en tråkig trailer Ruskigt lågupplöst och det saknades en massa ljud för inlevelsen, nu hade de bara musik och en del ljudeffekter, kändes "platt" helt enkelt... Blev lite segt tyvärr. Orkade inte kolla på hela utan började pilla med telefonen istället, den var tydligen intressantare

FM-guru
F.d. Sisyr

Ruggigt tråkigt spel, men det tycker jag om nära på alla MMO:n jag prövat, så jag är väl ingen auktoritet på området heller!

Alltid kul att kika på ostiga trailers, dock.

Medlem

23minuter för en trailer?! Kvantité istället för kvalité.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sapiens:

Så...

Vad har det här med The Elder Scrolls Online att göra?

Jag tycker det är glasklart om man känner till handlingen i ESO. Filmen visar upp alla stridande parter i inbördeskriget och det slutgiltiga målet.

Såååå trailern riktar sig åt dem människor som har spelat spelet?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Trailern var snygg och händelserik, men 23 minuter kanske är i det saftigaste laget..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Just nu väntar jag och hoppas på att de ska annonsera "elder scrolls V" eller "fallout <insert catchy titel>".


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ni som spelar det, v ad tror ni om det på konsoller? Provade DC Universe för länge sedan och blev så himla besviken och tänkte att MMO nog helt enkelt inte är gångbara i soffan med en joypad, precis som fps (kan ju f-n inte sikta med en joypad), men tanken är lockande.

Vet inte hur TES kommer bli, men tex final fantasy a realm reborn funkar väldigt bra på PS4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

phi
Medlem

Äh, det där var ju ingen ny trailer.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sapiens:

Så...

Vad har det här med The Elder Scrolls Online att göra?

Jag tycker det är glasklart om man känner till handlingen i ESO. Filmen visar upp alla stridande parter i inbördeskriget och det slutgiltiga målet.

Såååå trailern riktar sig åt dem människor som har spelat spelet?

Japp, det är ju hela poängen med trailers.

Vissa delar hade man ju redan sett men f.o.m. när de slogs tillsammans var nytt.

Annars tycker jag det är ett helt ok spel, kanske inte värt att betala per månad för men det går att spela.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sapiens:

Så...

Vad har det här med The Elder Scrolls Online att göra?

Jag tycker det är glasklart om man känner till handlingen i ESO. Filmen visar upp alla stridande parter i inbördeskriget och det slutgiltiga målet.

Såååå trailern riktar sig åt dem människor som har spelat spelet?

Japp, det är ju hela poängen med trailers.

Inte att rikta sig mot dem som inte har spelat spelet då?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av phi:

Äh, det där var ju ingen ny trailer.

Den fjärde, och sista delen, av trailern är rätt ny; kom för tre dagar sedan.

http://www.elderscrollsonline.com/en-gb/news/post/2015/01/22/...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Snygg trailer men ingen story bara strid, gör som blizzard och ha någon berättelse md filmen.

Inaktiv

Trailer? Det är ju nästan en film.

Hade varit bättre om man satsade på en riktig cinematic likt Blizzard!

12
Skriv svar