1080p/60 fps i Uncharted 4 är "riktigt jävla svårt"

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av gr0ffer:

Mm, huvudvärk & illamående direkt.

Detta ser man ganska ofta i trådar både gällande låg upplösning och bilduppdatering.

Jag vet inte hur gamla de som har dessa problem är men man börjar ju undra hur de klarade av att spela överhuvudtaget förr i tiden när hårdvaran inte tillät några spel att köras på en nivå där de "mår bra"?

Det är som att leva i en lägenhet, instängd bland avföring och urindoft. Detta är det enda du känner till om livet. Du vet inte att man kan ha det bättre och accepterar livssituationen.

Sedan blir du frisläppt, kan andas frisk luft och ha social kontakt, du mår genast bättre.

Till sist frågar någon om du vill återvända till misärboendet, de berättar att din bäste vän finns där.
Såklart man blir illamående av lukten ifall man återvänder dit?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av matnojje:

Det var fler spel på pc förr där hårdvaran tillät 60 fps än idag. Jag hade aldrig problem med 30 fps i unreal tournament, quake 1,2,3, half life eller de flesta 3d spel i huvudtaget, 2d spel därimot kördes ofta i lägre men det har inte med hårdvara och göra.

Jag hade den en av de snabbaste processorerna som fanns när jag började spela Quake (200 MHz tror jag det var) och 3D-kort tror jag knappt existerade (jag hade dock ett grafikkort med hela 4 MB minne) Det gick inte i närheten av 60 fps i alla fall. Upplösningen var troligen 800*600 eller 640*480.

Quake var inget problem med mina Voodoo 2 iallafall.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Det är som att leva i en lägenhet, instängd bland avföring och urindoft. Detta är det enda du känner till om livet. Du vet inte att man kan ha det bättre och accepterar livssituationen.

"Tjusig " jämförelse men kanske inte helt relevant. De som drabbas av fysiska problem av att spela med för låg upplösning och/eller bilduppdatering borde rimligen ha drabbats även förr.

Skrivet av matnojje:

Quake var inget problem med mina Voodoo 2 iallafall.

Jag minns inte riktigt men existerade dessa ens när Quake kom?

Poängen är i alla fall att det verkar ha dykt upp någon slags ny sjukdom eller fysisk åkomma bland en del spelare som inte fanns (i samma utsträckning) förr. Det kanske är något för den medicinska vetenskapen att börja forska i?

Medlem
Skrivet av gr0ffer:

Nice med "next gen" konsoler! Klarar inte ens 60 fps i upplösningar man körde med i början av 2000-talet.

Köp en PC för 4000kr istället, då kan du köra 60 fps i 1080p garanterat

Det där var väl det dummaste jag hört på länge!
Köp en dator för 4000:- och sen försöka spela minecraft i 1080p på max. Det kommer lagga skiten.
Köper du en dator för 8-10k och försöker spela Witcher 3 eller DA så kommer det lagga.
Spela det på PS4, inget lagg. Sure 30fps, men är stabilt.
Och behöver inte lägga tussen lappar nästa år för komma i magiska 60fps som många tycker är viktigt.. fjantar

Så fattar inte vad du pratar om

jkw
Medlem

Inget 1080p @ 60fps, inget köp. Svårare än så är det inte. Därför min spelsamling är så liten. Ångrade mitt köp av Destiny då jag insåg att det var 1080p @ 30fps. Spelar det inte längre.

edit
Lista med spel och dess respektive upplösning/uppdateringsfrekvens:
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Medlem
Skrivet av matnojje:

Quake var inget problem med mina Voodoo 2 iallafall.

Jag minns inte riktigt men existerade dessa ens när Quake kom?
[/quote]

Det kanske kom något år senare med det var då jag sålde amigan och skaffade pc. Men jag kan hålla med om att folk var mindre känsliga då, men å andra sidan så hade de flesta inte vant sig vid den standarden vi har idag.

Medlem

Hur många här som diskuterar denna "nyheten" äger en ps4?

Jag gör det och kommer att njuta stort av Uncharted i 1080p och 30 fps.

Ps. angående 3d kort i quake så var det antagligen ett Diamond Monster 4 mb Och det ska vara (GL quake) OpenGL that is. Yeah i know..jag är sååååå braaaaaaa för det e freeeeedag idag! Weeeheheheheheh Chipsmongon!

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Kimpur:

Det är som att leva i en lägenhet, instängd bland avföring och urindoft. Detta är det enda du känner till om livet. Du vet inte att man kan ha det bättre och accepterar livssituationen.

"Tjusig " jämförelse men kanske inte helt relevant. De som drabbas av fysiska problem av att spela med för låg upplösning och/eller bilduppdatering borde rimligen ha drabbats även förr.

Det är ju helt relevant, det fanns inget bättre då.
Idag finns bättre och då vill man ju ha det bättre.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Kimpur:

Det är som att leva i en lägenhet, instängd bland avföring och urindoft. Detta är det enda du känner till om livet. Du vet inte att man kan ha det bättre och accepterar livssituationen.

"Tjusig " jämförelse men kanske inte helt relevant. De som drabbas av fysiska problem av att spela med för låg upplösning och/eller bilduppdatering borde rimligen ha drabbats även förr.

Det är ju helt relevant, det fanns inget bättre då.
Idag finns bättre och då vill man ju ha det bättre.

Ja, men de som får fysiska problem efter en liten stund med 30 fps eller låg upplösning nu borde ju fått det förr också och knappt kunnat spela alls.

...eller menar du att det är någon slags psykisk sjukdom som manifesterar sig i fysiska problem?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Kimpur:

Det är som att leva i en lägenhet, instängd bland avföring och urindoft. Detta är det enda du känner till om livet. Du vet inte att man kan ha det bättre och accepterar livssituationen.

"Tjusig " jämförelse men kanske inte helt relevant. De som drabbas av fysiska problem av att spela med för låg upplösning och/eller bilduppdatering borde rimligen ha drabbats även förr.

Det är ju helt relevant, det fanns inget bättre då.
Idag finns bättre och då vill man ju ha det bättre.

Ja, men de som får fysiska problem efter en liten stund med 30 fps eller låg upplösning nu borde ju fått det förr också och knappt kunnat spela alls.

...eller menar du att det är någon slags psykisk sjukdom som manifesterar sig i fysiska problem?

Vet inte vart du fick fysiska/psykiska problem ifrån. Enda jag menar är att man vill alltid ha det bästa som man själv känner till.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

123
Skriv svar