Battlefield Hardline kollar din hårdvara – låser spelet

Robot
Battlefield Hardline kollar din hårdvara – låser spelet
Medlem
Battlefield Hardline kollar din hårdvara – låser spelet

Det är ju samma system som Microsoft har för Windows. Olika komponenter har olika värden/poäng, när den når tröskelvärdet så kommer det krävas en omaktivering av windows.

(Det står säkert något luddigt om detta i EULA). Lite märkligt kan man tycka.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

men va i helvete... snart ska väl spel kolla om jag kollar min mail eller nåt? nej glöm att jag köper detta spel nu och sen undrar dom varför alla tankar spel olagligt...

Medlem

Detta är något som Sweclockers klagat på i flera veckor nu.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Det är ju samma system som Microsoft har för Windows. Olika komponenter har olika värden/poäng, när den når tröskelvärdet så kommer det krävas en omaktivering av windows.

(Det står säkert något luddigt om detta i EULA). Lite märkligt kan man tycka.

Varför visas inte min edit på inlägget? Haha, det syns i citatet


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Dom har ju inte ens fixat så det inte kraschar med nvidiakort men pejl på hw'n funkar ypperligt. Så... Jäkla... Illa.


signatur

#PCMR

Medlem

Man tycker ju att Originkontot är tillräckligt med DRM...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Snart kommer det väl bli som t.ex. SolidWorks där man enbart få ha en "licens" aktiverat på en dator i taget, lär bli schysst när man glömmer transferera den och man åker iväg på t.ex. DH...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:

Man tycker ju att Originkontot är tillräckligt med DRM...

Eller Steam


signatur
Medlem

Tycker att det räcker med att man inte kan spela samma licens på flera datorer samtidigt jag. Ingenstans så hindrar detta pirater utan endast de som ändrar sin hårdvara eller/och har flera datorer.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Pjotor:

Man tycker ju att Originkontot är tillräckligt med DRM...

Eller Steam

Självklart! Men Hardline finns väl bara på Origin?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Soolar:

Dom har ju inte ens fixat så det inte kraschar med nvidiakort men pejl på hw'n funkar ypperligt. Så... Jäkla... Illa.

För mig har det funkat perfekt att gå tillbaks från 347.88 till en clean install av 347.52

k3m
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men va i helvete... snart ska väl spel kolla om jag kollar min mail eller nåt? nej glöm att jag köper detta spel nu och sen undrar dom varför alla tankar spel olagligt...

Exakt! Tänkte köpa Hardline. Men i helvete heller efter sånt där svammel. Synd, då pangare är inget jag lirar mycket.

Medlem

Är väl flera nya spel på origin som kör detta?

Medlem
Skrivet av MeanGreen:
Skrivet av Soolar:

Dom har ju inte ens fixat så det inte kraschar med nvidiakort men pejl på hw'n funkar ypperligt. Så... Jäkla... Illa.

För mig har det funkat perfekt att gå tillbaks från 347.88 till en clean install av 347.52

Oh... Tackar för tipset!


signatur

#PCMR

Detta är nog bara ett problem som berör speltestare. Det skulle inte förvåna mig om fler spel har samma DMR, vi vet bara inte om det än.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Pjotor:

Man tycker ju att Originkontot är tillräckligt med DRM...

Eller Steam

Självklart! Men Hardline finns väl bara på Origin?

Absolut, ville bara föregå en "hata Origin, men inte Steam"-diskussion


signatur
Medlem

Åh nej... Nu är det väl bara att börja whina för att om jag uppgraderar min hårdvara 5 gånger, så kan jag inte spela spelet på 24h... Åh nej, vilken katastrof


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Alltså det här snacket om breach of privacy är ju fjanterier. Den tar ett HW fingerprint vilket har funnits länge inom DRM branschen, så länge att det borde ses som legacy idag och man borde ha en bättre lösning...

Medlem

Ännu ett spel man inte kommer och köpa. Sen så undviker man EA så mycket det bara går.

Medlem

Men än så länge har de lyckats hålla Piraterna borta från spelet. Fast när det ändå främst är ett MP spel kanske det kvittar?


signatur

Det var detta...

Medlem

Hörde klagomål om samma sak angående Dragon Age: Inquisition så chansen är väl att Origin förmodligen fungerar så med de flesta nya releaser.

Medlem

gnäll gnäll gnäll blivit trademark på fz

Medlem

Rimligt. PC master race kan fortsätta gnälla. På FZ, vanligtvis.

Medlem
Skrivet av kallamamran:

Åh nej... Nu är det väl bara att börja whina för att om jag uppgraderar min hårdvara 5 gånger, så kan jag inte spela spelet på 24h... Åh nej, vilken katastrof

Du förstår verkligen inte problemet. Till bilanalogi: Du byter delar på din bil, kanske lampor som slocknat tex. Efter du bytt 5 delar kommer polisen och beslagtar din bil i 24h. Varför? Jo, du bytte trots allt 5 delar på en bil du äger själv...

Skrivet av Zentry:

gnäll gnäll gnäll blivit trademark på fz

Ironiskt nog gnäller du om gnället...

Skrivet av Augustus:

Rimligt. PC master race kan fortsätta gnälla. På FZ, vanligtvis.

... och du gnäller om gnället. Komiskt!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Zentry:

gnäll gnäll gnäll blivit trademark på fz

Det handlar om principer. De ska helt enkelt inte få köra över deras användare utan konsekvenser. Men jag kanske är gammalmodig? Kanske är lika bra att ha monopoler, övervakning och spärrar etc?

"Bend over and take it"?!

Geeks Gaming

Detta är felaktigt. !!!!!!!!!!!!!

" Guru3D assumed this was a specific DRM check by Battlefield Hardline—likening it to the hard activation limits once imposed by Ubisoft in games like Anno 2070. (Or of previous EA games like Spore.)

In fact, the error is the result of an Origin-wide activation check. An EA spokesperson told PC Gamer that, "Origin authentication allows players to install a game on up to five different PCs every 24 hours."

"Players looking to benchmark more than five hardware configurations in one 24 hour period can contact our Customer Support team who can help," the spokesperson said.

Is that better or worse? On the one hand, if the Origin client is responding to graphics card changes, that's hardly the same as "five different PCs". On the other hand, is such an activation limit something an average PC user is going to be affected by? Probably not."

http://www.pcgamer.com/battlefield-hardline-doesnt-have-an-ac...

Medlem

Men va fan.... De är väl därför vi har Orgin? Och de undrar varför folk piratar spel.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Detta är verkligen inte för göra livet svårt för pirater, verkar mer som att folk inte ska kunna sälja vidare/låna ut konton.

Väldigt idiotiskt iaf.

Inaktiv

Jag bojkottar Hardline i nuläget. Vägrar befatta mig med Origin och har så många andra spel på "kölistan" att en crack sannolikt kommit tills dess jag är färdig med dem. Och jo, jag köper fortf. mängder med spel varje månad.

12
Skriv svar