Medlem

Till vilket format ska man köpa spelet PC eller ps4 ?
imo ska man spela fps spel på PC , sport/bilspel på konsoll.
Har aldrig klarat av att sikta med gamepad , musen rules där ...sen å andra sidan så har jag aldrig gillat att styra bilar med keyboard/mus, gamepad rules för styrning.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av dmn:

Inte ett ord om att det fakiskt är en riktigt jävla bra PC-port? Är ju bland det viktigaste att nämna nuförtiden...*hosta* Batman *hosta'

Hela Totalbiscuits port report från Youtube var ju inklippt i recensionen.

Resonerar man så är det ju ingen vits att ens skriva nån recension, eftersom den videon säger så mycket mer.

Skönt - då slipper jag mycket jobb i framtiden!

Hatar att säga det, men en sådan video som är på runt 30 minuter och handlar om bara portningen, ofta 50min+ om det är hela spelet kommer alltid slå skriva Recentioner. Speciellt när det kommer till spel som CoD och MGS:V (anklagar inte er för det) där som bjuder på hela kalaset, får flyga helikopter och allt möjligt. Eller som i MGS:V där alla fick sitta i en lanlokal under tidspress och försöka fatta en bra mening om spelet. Det är inte något som gör att jag kan lita på tradionella sättet att göra recentioner på .

Jim sterling sa det bäst.

Hur vi än tror att vi inte blir påverkade, så blir vi det. Och det är därför jag hoppas att alla ska börja bli mer ärliga som många youtubers när det så lite som handlar om att dom råkar känna en person, pratat med en person som jobbat med spelet. Det påverkar vad du kommer säga om det, på en psykologisk nivå. Får du också betalat. Ja, det säger sig självt vad som händer så. Disclaim, always.

Medlem

uppenbart kopierat spel, dom har bara tagit färdig skit och lagt lite mad max över det hela. inget nytt, definitivt inget man betalar för.


signatur

//monster

Medlem

3an kom för att det var svenskt? Kunde fått 2 annars?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Chewie:

Till vilket format ska man köpa spelet PC eller ps4 ?
imo ska man spela fps spel på PC , sport/bilspel på konsoll.
Har aldrig klarat av att sikta med gamepad , musen rules där ...sen å andra sidan så har jag aldrig gillat att styra bilar med keyboard/mus, gamepad rules för styrning.

Enligt TotalBiscuit är PC-porten exemplarisk, så jag rekommenderar PC.

Medlem

Om jag skulle ha tråkigt så kan jag tänka mig köpa & spela detta när det är på rea kanske. Gillade filmen trots alla klyschorna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

3an kom för att det var svenskt? Kunde fått 2 annars?

Näe, det skulle jag inte säga.


signatur
Testpilot

Jag tycker det är ett riktigt bra openworld spel . Jag är nöjd , särskilt med tanke på hur bra det flyter på min PC.

Sen att man inte betalade fullpris utan bara runt 250 spänn så känns det ännu mera finfint

Medlem

Jag älskar spelet, så jävla bra och välgjort.
Klart att det finns saker man kunde lagt till i spelet men det är precis släppt.
De kan lägga till DLC:s efterhand som i Witcher 3.
Ett av årets bästa spel än så länge enligt mitt tycke.

dmn
Medlem
Skrivet av Chewie:

Till vilket format ska man köpa spelet PC eller ps4 ?
imo ska man spela fps spel på PC , sport/bilspel på konsoll.
Har aldrig klarat av att sikta med gamepad , musen rules där ...sen å andra sidan så har jag aldrig gillat att styra bilar med keyboard/mus, gamepad rules för styrning.

Sport- och bilspel vill man ju inte ha låg FPS i, så varför skulle man föredra att köra det på konsoll? Koppla in en gamepad till datorn, om du vill köra med det. Bilspel spelas dock bäst med ratt och pedaler.

Medlem

Jag gillar det! Helnöjd so far. 4/5 är mitt betyg

Medlem

Fruktansvärt enformigt, hoppas main och side quests håller mig i jämn nivå med vad jag behöver för att klara spelet. Resten är sjukt tråkigt och meningslöst

Medlem
Skrivet av SolidSnake:

Ett tips till Avalanche! Kan man inte göra roliga quests så ska man inte göra quests överhuvudtaget. En liten jämförelse, Gandalf sa till Bilbo att dom skulle ut på en quest. Det var hela Bilbo boken, en guest! Det är den ursprungliga innebörden av en quest. Ett stort äventyr. Totalt missbrukat idag. Att en svensk spelstudio inte kan vara mer innovativa i att förse spelaren med meningsfull sysselsättning är oroväckande. Använd er fantasi eller fråga närmaste 5 åring helt övertygad om att ni skulle få betydligt bättre input än från en gamedesigner utexaminerad från Gotlands spelutbildning.

Har du köpt och spelat spelet ens, eller är detta din "internet opinion" baserat på ingen egen erfarenhet?

Medlem

Om man får dra en parallell så passar Fallout bra (1:an alltså). Hela äventyret genomsyras av (om du inte spelat det) att du måste hitta en komponent för vattenreningen i din bunker. Till detta äventyr så kopplas det sedan allt från att välja sida i politiska spel till att rädda världen från en superbov. Genom hela spelet så finns den röda tråden att du måste hjälpa dina vänner hemma.

Det, mina vänner, är hur man bygger en quest.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Men va fan inte högre betyg. Så klart det är Avalanche studion som inte levererar. Vad skönt med patrioter på FZ.

Vilket jäkla bra spel. Underhållning till 100%.

Gå in på Steam och kolla in betyget :
User reviews: Overwhelmingly Positive (4,667 reviews)

Watch and learn.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tycker spelet verkar intressant. Filmen var "meh" men älskar originalet med Mel Gibson och Tina Turner. Spelet kanske inte är en höjdare men bilracing funkar alltid, speciellt i apokalyptiska ödemarker.

Rubriken är dock lite fel... tror ni missat ett ord

"Recension - Mad Max bärs av upp deformerade axlar"

Du borde bli avstängd ett halvår för sådan brist på verklighetsuppfattning.
Thunderdome var den 3:e av Mel Gibson filmerna och anses var den sämsta av dem.
Fury Road - filmen ÄR SKITBRA. Och för att citera Mr Rosling: Jag har rätt du har fel.

Du borde.. Nä du SKALL leta reda på 1:a filmen (låg budget osv) samt The Road Warrior (dvs nummer 2) som är den filmen som antagligen definerar hela Mad Max genren.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

uppenbart kopierat spel, dom har bara tagit färdig skit och lagt lite mad max över det hela. inget nytt, definitivt inget man betalar för.

Uppdragen är enformiga men de är långt ifrån copy and paste på spelet som helhet. Som någon så har dem uppenbarligen lagt mycket tid på miljöer och grafik vilket märks, känslan i körning osv är bra bara synd att allt är så repetivt.

Lätt värt pengarna dock, bättre än många spel där ute.

Medlem

Någon som fortfarande spelar?


signatur

Det var detta...

Medlem

Mad Max 1 är ett riktigt bra och lite ovanligt openworld-spel där fokus ligger på bilkörande.

+ Skyboxen/himmelen i detta spel är helt fenomenal och JA du kommer att screenshotta en he del!
+ Bakgrundsmusiken är skönt ambienta ljud och tröttar inte ut mig
+ Sidekicken Chumbucket är riktigt rolig och lyfter spelet ENORMT!
+ Spela detta i 60fps på en gammal klen PC, Series S (eller 120fps på Series X) för då blir bilåkandet riktigt roligt! Det är ett väldigt snyggt men icke-krävande spel som tyvärr aldrig fått någon 60fps-patch till PS4 Pro eller PS5.
+ Slagsmålen har riktg tyngd och ganska skön köttig känsla. Jag har noll intresse av superhjälte-filmer/spel och har därför inte kört Batman-spelen, men jag kan säga att slagsmålen här fungerar galant!
+ Explosionseffekterna är av äkta svensk högteknologisk kaliber!
+ Att köra runt omkring i öknen med en bil och skjuta i sidledes mot andra bilar påminner om... just det! Interstate 76! Bra inspiration där!

Hoppas verkligen vi får en uppföljare! Go Avalanche!

12
Skriv svar