Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Fuska i Fallout 4 - bli odödlig, få alla vapen och hoppa superhögt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tvivlar starkt på att du har större förståelse för vår läsarbas än någon som jobbat med sajten i 15 år. Jag applåderar din höga häst och ger den en sockerbit.

Men det du uppvisar är att du har otroligt låga tankar om era läsare. Folk som vill fuska kan lätt googla "Fallout 4 cheats". Och det faktum att ni verkligen eftersträvar att förvandla FZ till ett aftonbladet för spel är rätt sorgligt. Precis som folket på aftonbladet kan du inte ens ta en diskussion utan att försöka förlöjliga dom som kritiserar er, det är otroligt löjligt och lågt av dig.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tvivlar starkt på att du har större förståelse för vår läsarbas än någon som jobbat med sajten i 15 år. Jag applåderar din höga häst och ger den en sockerbit.

Men det du uppvisar är att du har otroligt låga tankar om era läsare. Folk som vill fuska kan lätt googla "Fallout 4 cheats". Och det faktum att ni verkligen eftersträvar att förvandla FZ till ett aftonbladet för spel är rätt sorgligt. Precis som folket på aftonbladet kan du inte ens ta en diskussion utan att försöka förlöjliga dom som kritiserar er, det är otroligt löjligt och lågt av dig.

Men allvarligt, jag förstår bara inte hur du resonerar när du skriver "era läsare", hur kan du tro att du talar för de cirka 90K personer som besöker sidan varje vecka.

Du vill få det att vi förolämpar läsarnas intelligens, föraktar dem, för att vi skriver en nyhet om fusk. Det är klart att en klick redan kan Creation Engines kommandon utan och innan men långt ifrån alla, vilket du ser prov om du bara lyfter blicken mot de andra kommentarerna i den här tråden.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Men allvarligt, jag förstår bara inte hur du resonerar när du skriver "era läsare", hur kan du tro att du talar för de cirka 90K personer som behöver sidan varje vecka.

Du vill få det att vi förolämpar läsarnas intelligens, föraktar dem, för att vi skriver en nyhet om fusk. Det är klart att en klick redan kan Creation Engines kommandon utan och innan men långt ifrån alla, vilket du ser prov om du bara lyfter blicken mot de andra kommentarerna i den här tråden.

Jag har aldrig påstått att jag talar för era läsare, det är ett oärligt argumentationsknep och det vet du. Det jag däremot påstår är att ni uppvisar låga tankar om era läsare. För att jag skulle gissa på att samtliga av läsarna på denna sida vet: A ) att man kan fuska i spel, och B ) hur man googlar.

Utöver detta så vill jag klargöra att jag kritiserar för att jag tycket det är dålig klickbait som drar ner kvalitén på sidan. För jag gillar ju trots allt FZ och vet att ni kan bättre. Men när man bemöts av spydiga och förlöjligande svar så får det en att tappa all respekt man en gång haft för er. Hade du istället svarat med något i stilen "Det är en kul grej." så hade jag inte varit spydig tillbaka.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

tnn
Medlem

Men hörrudu, Slashgibber.
Hur kan man bli så upprörd? Det syns ju med all önskvärd tydlighet i rubriken vad artikeln kommer att handla om.
Om du redan har koll på de här grejerna så är det väl extremt enkelt för dig att helt enkelt inte klicka?
Jag antar att Calle bara ville visa folk som eventuellt har missat det här med console commands att det finns.
Jag vet inte om det är clickbait, jag...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Men allvarligt, jag förstår bara inte hur du resonerar när du skriver "era läsare", hur kan du tro att du talar för de cirka 90K personer som behöver sidan varje vecka.

Du vill få det att vi förolämpar läsarnas intelligens, föraktar dem, för att vi skriver en nyhet om fusk. Det är klart att en klick redan kan Creation Engines kommandon utan och innan men långt ifrån alla, vilket du ser prov om du bara lyfter blicken mot de andra kommentarerna i den här tråden.

Jag har aldrig påstått att jag talar för era läsare, det är ett oärligt argumentationsknep och det vet du. Det jag däremot påstår är att ni uppvisar låga tankar om era läsare. För att jag skulle gissa på att samtliga av läsarna på denna sida vet: A ) att man kan fuska i spel, och B ) hur man googlar.

Utöver detta så vill jag klargöra att jag kritiserar för att jag tycket det är dålig klickbait som drar ner kvalitén på sidan. För jag gillar ju trots allt FZ och vet att ni kan bättre. Men när man bemöts av spydiga och förlöjligande svar så får det en att tappa all respekt man en gång haft för er. Hade du istället svarat med något i stilen "Det är en kul grej." så hade jag inte varit spydig tillbaka.

Oärligt argumentationsknep? Du hänvisar ju hela tiden till "era läsare" som en stor klump som inte har nytta av denna "nyhet", jag försöker förstå hur du kommer till den slutsatsen och hur vi på något vis har låga tankar kring dem i och med att vi publicerade denna nyhet. Återigen, jag har sett två negativa kommentarer och desto fler positiva (innan vi började käbbla) kring möjligheten att fuska i Fallout 4.

Ja, jag förutsätter att majoriteten av våra läsare båda kan googla och vet att man kan fuska i spel men om det är kriteriet för nyhetsurvalet kan vi till exempel sluta skriva om nya bilder, trailers eller annan information. Poängen är ju att våra läsare ska slippa googla efter allt de vill veta och få den informationen kring spel de behöver från oss.

Du tycker också detta är clickbait? Om man förutsätter att alla kan googla och vet att man kan fuska så borde ju inte en nyhet med rubriken "Fuska i Fallout 4" vara särskilt klickjagande. Enligt dig är det ju allmän kännedom och ingen behöver läsa nyheten. I mitt tycke är en clickbait-artikel oärlig och utelämnar information. Här står det till och med att allt du behöver är några konsolkommandon, och eftersom alla kan googla behöver man ju inte ens klicka då heller. Vi kunde inte gärna skriva ut alla dessa direkt på förstasidan. Jag kan dock rekommendera http://www.fz.se/nyheter/ som visar lite mer från varje nyhet än bara rubrik och underrubrik.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oärligt argumentationsknep? Du hänvisar ju hela tiden till "era läsare" som en stor klump som inte har nytta av denna "nyhet", jag försöker förstå hur du kommer till den slutsatsen och hur vi på något vis har låga tankar kring dem i och med att vi publicerade denna nyhet. Återigen, jag har sett två negativa kommentarer och desto fler positiva (innan vi började käbbla) kring möjligheten att fuska i Fallout 4.

Du fattar mycket väl att jag pratar om den attityd *ni* uppvisar *mot* era läsare, och inte att jag påstår att jag representerar era läsares åsikter. Därav är det ett oärligt argumentationsknep.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, jag förutsätter att majoriteten av våra läsare båda kan googla och vet att man kan fuska i spel men om det är kriteriet för nyhetsurvalet kan vi till exempel sluta skriva om nya bilder, trailers eller annan information. Poängen är ju att våra läsare ska slippa googla efter allt de vill veta och få den informationen kring spel de behöver från oss.

Men det är ju en skillnad på nya bilder och trailers som ger ny information om ett spel. Att du jämför det med en artikel om att man kan fuska i spel är rent löjligt. Det är inte en *nyhet* vilket är varför jag ifrågasatte nyhetsvärdet. Men istället för ett raka svar så bjuder du på spydighet som är ovärdigt någon som jobbar på en av sveriges största spelsidor.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du tycker också detta är clickbait? Om man förutsätter att alla kan googla och vet att man kan fuska så borde ju inte en nyhet med rubriken "Fuska i Fallout 4" vara särskilt klickjagande. Enligt dig är det ju allmän kännedom och ingen behöver läsa nyheten. I mitt tycke är en clickbait-artikel oärlig och utelämnar information. Här står det till och med att allt du behöver är några konsolkommandon, och eftersom alla kan googla behöver man ju inte ens klicka då heller. Vi kunde inte gärna skriva ut alla dessa direkt på förstasidan. Jag kan dock rekommendera http://www.fz.se/nyheter/ som visar lite mer från varje nyhet än bara rubrik och underrubrik.

Mina två huvudsakliga poänger är att dom som vill fuska googlar det, och att det inte finns något nyhetsvärde. Man behöver inte bli så defensiv och spydig som du blev. Du måste ändå tåla att folk har andra åsikter än dig, och kunna ta en diskussion.

Utöver det så skulle jag kan rekommendera att ni startar upp fuskdatabasen igen, så slipper ni fylla nyhetsflödet med såna här ickenyheter.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av tnn:

Men hörrudu, Slashgibber.
Hur kan man bli så upprörd? Det syns ju med all önskvärd tydlighet i rubriken vad artikeln kommer att handla om.
Om du redan har koll på de här grejerna så är det väl extremt enkelt för dig att helt enkelt inte klicka?
Jag antar att Calle bara ville visa folk som eventuellt har missat det här med console commands att det finns.
Jag vet inte om det är clickbait, jag...

Jag ifrågasatte bara nyhetsvärdet, det måste man kunna tåla utan att man börjar förlöjliga folk. Jag är mer upprörd över Calles tongång än något annat. Jag finner det lågt och ovärdigt.

Nyhetsvärdet är, kan jag medge, en åsiktssak. Men nog kan man vara civil över det hela, håller du inte med?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Usch för fusk. Började spela "Fallout - New Vegas", stötte på patrull. Körde med God Mode ett par timmar, sedan kändes det väldigt tråkigt att jag fuskat mig genom. Avinstallerade. Nästa gång jag installerar får jag ta och bli lite bättre istället för att förstöra upplevelsen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag undrar hur många av er vill Jobba grattis? För att få annan en tjänst av livet?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skrivet av Serkish:

Jag undrar hur många av er vill Jobba grattis? För att få annan en tjänst av livet?

Grattis!

Vad firar vi?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Serkish:

Jag undrar hur många av er vill Jobba grattis? För att få annan en tjänst av livet?

Grattis!

Vad firar vi?

yaya, skrev fel. Gratis* menade jag. U got me!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av mill:

Sen om du tycker att många tidningar/siter inte vågar ge F4 det betyg det kanske förtjänar (av ngn anledning, tex sponsring etc), så är det en annan sak.

Var inte fånig nu, sa aldrig något om hur FZ betysätter spel, jag påpekade bara de tvivelaktiga "nyheterna" de lägger upp för att ha så mycket F4-material som möjligt uppe på förstasidan samt undrade över vad för sorts intresse för spelet detta kan generera. Sen är det jävligt taffligt att uppmuntra fuskande som i princip gör spelet till en kuliss du bara knatar rakt igenom utan minsta motstånd.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tittar du tillbaka till till exempel Witcher 3-släppet skrev vi lika mycket då, och det är väl den enda releasen som kan mäta sig på samma skala som Fallout 4. Du baserar också ditt argument på att annonsaffären skulle vara baserad på klick på Fallout 4-ämnen, vilket är direkt fel. En annons säljs in, säljarna lovar en viss mängd visningar och om någon klickar på annonsen (inte nyheter kring spelet i fråga) blir statistiknissarna glada och får argument för framtida försäljning. Det är bara fulsajter som kör klickbaserade annonserkampanjer.

Tack för undervisningen i hur FZ sköter annonser, jag har ju som sagt inte drivit en stor sida så jag har ingen aning om hur det funkar, jag ser bara sambandet mellan vem som annonserar i bakgrunden på och antalet nonsensartiklar som läggs upp ju närmare release vi kommer. Du nämnde Witcher 3 så jag gluttade i databasen och såg ingen fusknyhet (antagligen för att CD Projekt inte vill göra det lika lätt för sina kunder att trivialisera spelupplevelsen), tvärtom så förekom inga nonsensnyheter alls gällande Witcher 3 (bara patchar, dlc, trailers och annat hypebyggande material). Däremot såg jag en tråkig trend av hur lite faktiskt innehåll FZ själva producerar. Är det inte information direkt från utvecklaren, recensioner eller en tyckarartikel så verkar FZ hämta väldigt mycket material från youtube. Istället för en fuskdatabas och en nyanställning av någon som jobbar heltid med att dammsuga internet på fusk så ser jag hellre att ni lägger pengarna på en egen youtube-kanal där ni producerar eget innehåll och låt resten av världen länka till er istället för tvärtom.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pirazy:

TEXT.

Jag håller helt med dig angående att vi borde producera mer eget material och vi börjar sakteligen växla om till Youtube, bland annat genom vår fredagspanel och intervjuer. Det kommer mera, som man brukar säga.

Sidenote: vi hade en del "nonsensnyheter" gällande Geralt också. Typ realtidsskägg och så vidare. Trenden du ser är jag inte helt enig med, då vi alltid haft väldigt mycket fokus på nyheter från tredjepart och med tanke på Youtubes framfart i gamingvärlden blir det mycket material därifrån. Men jag uppskattar konstruktiv kritik.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Slashgibber:

Jag ifrågasatte bara nyhetsvärdet, det måste man kunna tåla utan att man börjar förlöjliga folk. Jag är mer upprörd över Calles tongång än något annat. Jag finner det lågt och ovärdigt.

Nyhetsvärdet är, kan jag medge, en åsiktssak. Men nog kan man vara civil över det hela, håller du inte med?

Jag gick in med dobbarna, det får jag erkänna. Tonen trappades upp och slutade i ett läge som bäst hålls i PM och inte ett öppet kommentarsfält.


signatur
Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tvivlar starkt på att du har större förståelse för vår läsarbas än någon som jobbat med sajten i 15 år. Jag applåderar din höga häst och ger den en sockerbit.

Men det du uppvisar är att du har otroligt låga tankar om era läsare. Folk som vill fuska kan lätt googla "Fallout 4 cheats". Och det faktum att ni verkligen eftersträvar att förvandla FZ till ett aftonbladet för spel är rätt sorgligt. Precis som folket på aftonbladet kan du inte ens ta en diskussion utan att försöka förlöjliga dom som kritiserar er, det är otroligt löjligt och lågt av dig.

Har aldrig sett AB ha en artikel om fusk.

Dessutom så kan dessa vara bra att ha ibland, det händer fortfarande att man som spelare fastnar i något och kan då behöva en noclip mode.

Eller att man klantigt har sparat i helt fel ställe och inte har lust att spela om en större bit igen.

Eller för de som tröttnar på gameplay men will ändå spela igenom för att gå igenom spelets händelse.

Megadelux
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Slashgibber:

Alltså, *hur* är detta en nyhet? Som tidigare kommentarer sagt så har samma kommandon funnits i alla iterationer av motorn.

Beacause reasons. Som att inte alla besitter dina exceptionella kunskaper i creation engines kommandon. We salute you!

Jag tvivlar starkt på att FZs läsarbas är så svagsinta att dom inte vet att man kan fuska i spel. Jag applåderar ert förakt för era läsare.

Jag tvivlar starkt på att du har större förståelse för vår läsarbas än någon som jobbat med sajten i 15 år. Jag applåderar din höga häst och ger den en sockerbit.

Jag fattar inte hur 50% säkert av communityn försöker gnälla eller trolla. Stämningen här på Fz är ... väldigt tråkig såfort man öppnar kommentarerna.

Medlem

Upptumme till Kalle för de bra svaren och för att han tar sig tid att samtala med läsarna sansat även när det blir lite tvär stämning.

Medlem

Förstår att folk kan tycka att detta inte är utav något "nyhetsvärde". Men detta är trots allt fortfarande en spelsajt. Jag kan inte finna något där det står att detta skall vara en renodlad "nyhetssajt" om spel.

Med tanke på hur tongångarna från användarna utvecklats genom åren på forumen här så är jag inte det minsta förvånad att skribenter/redaktörer som exempelvis Calle kan "tända" till och kanske "vräka ur sig" något lite väl personligt, trots att det skall hållas på en så professionell nivå som möjligt så är jag mer förvånad att det tagit så länge och att det skötts såpass bra som det gjorts hittills. Sen så är Calle extremt professionell och kan erkänna sitt misstag offentligt.
Tycker att användarna kan börja använda en bättre ton gentemot alla och inte bara vräka ur sig en massa sörja bara för att det inte är saker som just infaller under deras intresse och deras åsikter om nyhetsvärde.
Man måste inte läsa allt och kommentera allt om det inte är något man inte är intresserad utav från första början.

Jag personligen tycker det är kul att man kan flika in lite "diverse" saker mellan alla seriösa och långa inlägg/recensioner som kommer ut på en hyfsat regelbunden basis.

Nog om mitt tyck och tänk! Fortsätt med ert jobb här på FZ och nu ska jag perkla igång en panna kaffe och sätta mig ner i soffan och spela!


signatur

Fueled by coffee.

12
Skriv svar