Svenska arenashootern Diabotical går utmärkt på Kickstarter

Robot
Svenska arenashootern Diabotical går utmärkt på Kickstarter

Inspirerat av gamla Quake och UT, och kan ge nya Quake och UT en match.

#unreal-tournament, #quake-champions, #diabotical, #the-gd-studio, #quake


Medlem
Svenska arenashootern Diabotical går utmärkt på Kickstarter

Fall back plan om QC skiter sig.

Geeks Gaming

Lätt köp från min sida då Doom MP va en total besvikelse och nya Quake tvunget ska ha inbyggt wh

Gnällkuk

Det här backar vi!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

hahaha rolig trailer!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Wow! Kommenterar väldigt sällan här men som gammal QW räv blir man riktigt taggad när man ser dethär. Det behövs mer oldschool stil inom FPS scenen och dethär sent riktigt bra ut. Håller tummarna!

Medlem

Vilka gamla proffs står bakom studion? ;>

Inaktiv
Skrivet av delli:

Vilka gamla proffs står bakom studion? ;>

2GD, såklart. Sen vet jag att Fazz har varit inblandad på ett eller annat sätt.

Medlem

Ser kul ut, blir detta eller UT. Eller båda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Releasehästryttare

Tvivlar på att detta spel kommer överleva länge när det väl släpps, tror säkert det kan sälja några tusen ex men kommer dö snabbt efter.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tvivlar på att detta spel kommer överleva länge när det väl släpps, tror säkert det kan sälja några tusen ex men kommer dö snabbt efter.

Jo, mycket hänger på hur mycket och hur bra content som släpps. Även efter release menar jag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av delli:

Vilka gamla proffs står bakom studion? ;>

2GD, såklart. Sen vet jag att Fazz har varit inblandad på ett eller annat sätt.

Gamle goe Fazz

Medlem

Äntligen! Kan vi slippa skitspel som Overwatch å dess like nu, TACK!

Medlem

backa utvecklingen 17 år känns inte som ngt framgångsrecept. kommer mest köpas av medelålders män som vill minnas sina undomsår.

Inaktiv
Skrivet av seifuku:

backa utvecklingen 17 år känns inte som ngt framgångsrecept. kommer mest köpas av medelålders män som vill minnas sina undomsår.

Det fungerade ju för CS:GO. 17 år i år.
Massor av FPS noobs som bara spelat Halo och Battlefield innan köpte plötsligt gamingmöss och 144-hz skärmar för det 17 år gamla spelet.

Medlem

Känns som ett vänta och se just nu. Hade det kommit till Linux kunde det vara värt att stödja tidigt bara för att, men jag förstår att de vill fokusera på den största plattformen. Hoppas att det går bra för dem i alla fall, saknar den här typen av spel


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Jag känner till 4st quake-proffs som varit med under utvecklingen; 2gd, fazz, fox och noctis.

Det är som alla säkert förstått 2gd's initiativ och under utvecklingen av motorn (egenskriven grafikmotor) och justeringen av spelets rörelsemöjligheter har han tagit hjälp av fox och fazz i första hand, på vilket sätt noctis är inblandad är jag osäker.

För min egen del är det här det första multiplayerspelet (FPS) jag är övertygad om på mycket länge, därför har jag också backat.

Medlem

Det ser rätt najs ut, men jag tror nog mer på Reflex FPS.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Hoppas det går bra för de. Det som talar emot är att de är lite "sena" till festen. Många afps spel som annonserats och kommer släppas inom närmsta året.

Det som talar för de vilket är det jag håller tummarna för är att de har ett enormt stöd för e-sport och mod-communityn.

Finns inget som kan lyfta ett spel som mod-communityn.

Medlem

Nu har det också klarat sin KS, grattis!

Jag var förbi GD Studio och testade det i typ mars. Dom hade jäkligt mycket olika rörelsesaker man kunde göra (då iaf), det var ganska coolt när man väl kom in i det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar