Fallout 4: Nuka-World

Robot
Fallout 4: Nuka-World

Vi öppnar kapsylen på det sista dlc-paketet till Fallout 4.

#fallout-4, #fallout-4-far-harbor, #fallout-4-nuka-world


Medlem
Fallout 4: Nuka-World

Blä för att tvingas till att bli raider. Men spelas skall det hur som helst.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

'Svårt att vara snäll' är ett plus för mig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Luciphear:

'Svårt att vara snäll' är ett plus för mig.

Hehe, jag har så sjukt svårt för att spela elak i rollspel.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Luciphear:

'Svårt att vara snäll' är ett plus för mig.

Hehe, jag har så sjukt svårt för att spela elak i rollspel.

Jag vill se dig spela Tyranny när det släpps.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Luciphear:

'Svårt att vara snäll' är ett plus för mig.

Hehe, jag har så sjukt svårt för att spela elak i rollspel.

Helt utanför ämnet, men vart har fräcka fredag tagit vägen? Saknar det.

KoP
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Blä för att tvingas till att bli raider. Men spelas skall det hur som helst.

Fast du tvingas ju inte att bli en raider. Du kan ju ta en quest där du kör packet på porten. Vilket jag kommer göra då jag har svårt att spela som bad guy.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ravenknight:

Blä för att tvingas till att bli raider. Men spelas skall det hur som helst.

Fast du tvingas ju inte att bli en raider. Du kan ju ta en quest där du kör packet på porten. Vilket jag kommer göra då jag har svårt att spela som bad guy.

Det hade jag också tänkt, men tydligen förstör det hela dlc:et eftersom det inte finns något att göra sen. Men jag kommer testa både och för att se...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag vill spela, men jag tycker priset är för högt eftersom jag inte köpte season pass till det billigare priset de hade först-

KoP
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ravenknight:

Blä för att tvingas till att bli raider. Men spelas skall det hur som helst.

Fast du tvingas ju inte att bli en raider. Du kan ju ta en quest där du kör packet på porten. Vilket jag kommer göra då jag har svårt att spela som bad guy.

Det hade jag också tänkt, men tydligen förstör det hela dlc:et eftersom det inte finns något att göra sen. Men jag kommer testa både och för att se...

Förstör vet jag inte. Man står ju i valet och kvalet emellan att utföra onda sysslor eller göra det rätta. Då är valet lätt. Det man tydligen ska göra är att prata med alla raider ledare sen köra questar man får av killen som fixade in en i Nuka World (div. upprensnings questar för att återta delar av parken) sen så kan man ge sig på raider ledarna.

Eller så sitter man på en sparning så att man kan gå tillbaka och testa andra vägar.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av KoP:
Skrivet av Propy:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ravenknight:

Blä för att tvingas till att bli raider. Men spelas skall det hur som helst.

Fast du tvingas ju inte att bli en raider. Du kan ju ta en quest där du kör packet på porten. Vilket jag kommer göra då jag har svårt att spela som bad guy.

Det hade jag också tänkt, men tydligen förstör det hela dlc:et eftersom det inte finns något att göra sen. Men jag kommer testa både och för att se...

Förstör vet jag inte. Man står ju i valet och kvalet emellan att utföra onda sysslor eller göra det rätta. Då är valet lätt. Det man tydligen ska göra är att prata med alla raider ledare sen köra questar man får av killen som fixade in en i Nuka World (div. upprensnings questar för att återta delar av parken) sen så kan man ge sig på raider ledarna.

Eller så sitter man på en sparning så att man kan gå tillbaka och testa andra vägar.

Det förstör ju på det viset att den "onda" vägen, som går tvärtemot mångas spelstil, är mycket mer utfläskad med quests och hela "ta över settlements"-grejen. Finns ingen motsvarighet om man vill spela god och inte gå helt emot sin tidigare spelstil. Då tar allt slut med att skjuta alla och så var det slut på DLC't. Slarvigt av Bethesda, men helt i linje med den nedbantade RPG-delen som de gör sitt bästa för att fasa ut.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Propy:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ravenknight:

Blä för att tvingas till att bli raider. Men spelas skall det hur som helst.

Fast du tvingas ju inte att bli en raider. Du kan ju ta en quest där du kör packet på porten. Vilket jag kommer göra då jag har svårt att spela som bad guy.

Det hade jag också tänkt, men tydligen förstör det hela dlc:et eftersom det inte finns något att göra sen. Men jag kommer testa både och för att se...

Förstör vet jag inte. Man står ju i valet och kvalet emellan att utföra onda sysslor eller göra det rätta. Då är valet lätt. Det man tydligen ska göra är att prata med alla raider ledare sen köra questar man får av killen som fixade in en i Nuka World (div. upprensnings questar för att återta delar av parken) sen så kan man ge sig på raider ledarna.

Eller så sitter man på en sparning så att man kan gå tillbaka och testa andra vägar.

Det förstör ju på det viset att den "onda" vägen, som går tvärtemot mångas spelstil, är mycket mer utfläskad med quests och hela "ta över settlements"-grejen. Finns ingen motsvarighet om man vill spela god och inte gå helt emot sin tidigare spelstil. Då tar allt slut med att skjuta alla och så var det slut på DLC't. Slarvigt av Bethesda, men helt i linje med den nedbantade RPG-delen som de gör sitt bästa för att fasa ut.

Precis så är det. Gjorde det precis (dödade alla raiders) och visst kan man utforska efteråt, men det känns inte lika kul. Kommer nog testa att vara ond med en annan karaktär också längre fram.

DLC:en känns slarvigt gjord. Nästan som att de inte hann med andra halvan...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Tunn story är för hårt minus i ett rollspel. Har hoppat hela Fallout pga av det =(

Medlem

Vad tycker folk om Fallout 4 egentligen? Vet att många klagade på att man ändrat på perks/skills eller hur det ligger till.

Har inte införskaffat det eftersom jag inte är riktigt hundra på det, plus att man kan lika gärna invänta en mer "deftintiv" version såsom de tidigare spelen fick.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

F4 är den sämsta av nyare spelen (dvs inkluderar inte F1 och F2).. bäst story har helt klart New Vegas, var skitkul att spela igenom igen fast hjälpa andra sidan istället (även om det är mycket svårt att hjälpa slavhandlare). Där det inte var lika bra som F3 var i atmosfären där de fick det ungefär så rätt man kan få med den föråldrade gamebryo motorn.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Vad tycker folk om Fallout 4 egentligen? Vet att många klagade på att man ändrat på perks/skills eller hur det ligger till.

Har inte införskaffat det eftersom jag inte är riktigt hundra på det, plus att man kan lika gärna invänta en mer "deftintiv" version såsom de tidigare spelen fick.

Jag har haft mycket kul med det. Rekommenderas varmt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har haft mest nöje av Fallout 4 utav alla spelen sedan det första. Verkligen inte av handlingen, vilken är usel, men av upptäckarglädjen, striderna och till viss del craftandet.

Vad gäller Nuka-world vill jag inte heller spela ond, men man kan ju göra så många raider-quests man orkar med, moraliskt sett, och sedan helt enkelt ha ihjäl dom

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Luciphear:

'Svårt att vara snäll' är ett plus för mig.

Hehe, jag har så sjukt svårt för att spela elak i rollspel.

Jag med. Det var skitsvårt att navigera Nukaworld utan att känna sig som ett komplett svin. Gjorde dock alla uppdrag ändå, och blev bästa vän med en raider. Han blev jätteledsen (och en aning arg) sen när jag förrådde banditerna istället för att låta dem erövra hela ödelandet (jag äger dessutom redan alla bosättningar, varför skulle jag vilja ge bort dem till rövare?).

Medlem

Yikes. Jag som tänkte köpa det för att det är kul att skjuta på Raiders... Jag vill inte bli en.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

För mig så buggade det något enormt då jag först skulle spela DLC:n (spelar på PS4). När jag kommit en bra bit så stötte jag på ett gäng flygmyror som jag tänkte slå ihjäl. När jag utdelat det dödande slaget så glitchades jag upp på taket av byggnaden jag var i, och lyckades efter många om och men ta mig tillbaka till samma ställe, men då buggade ett par NPC:er ut, antagligen för att jag varit på ställen jag inte "borde ha kunnat vara på" tidigare. Fastnade. Var tvungen att reloada ett par timmar bakåt.

När jag sedan kom fram till själva Nuka World så kraschade spelet. Inte mindre än tre gånger. Jag fick ta mig hela vägen från Spectacle Island tillbaka till Nuka World tre gånger, eftersom jag kör på survival (och tänkte att jag skulle lifta med en vertibird dit i stället för att hitta en säng på vägen att spara i). Det var som att det kraschade för att man sprang för fort på för öppna ytor, så spelet inte hann med att processa.

Sen när jag var inne på marknaden där så blev det plötsligt en laddningsbild fastän jag var ute i det fria. När det laddat färdigt var det himmel i stället för mark.

När jag äntligen lyckats ta mig till en säng i Nuka World för att spara spelet så verkade det börja stabilisera sig.

Men helvete vad tråkigt det är att färdas till och från DLC:n, det där tåget osv. Det där tåget körde en otroligt lång sightseeingrunda en gång.

Jag har inget emot att hjälpa raiders, men man kan ju knappt ens vara ond i Fallout 4. Kanske dock tycker mig ha hört liiiiite förhärdning i den kvinnliga röstskådespelerskans röst då man väljer de "onda" dialogalternativen i Nuka World.

Vet inte vad jag tycker om den här DLC:n än så länge. Det känns oroväckande mycket som en "bonusbana", som DLC:er ibland kan kännas som. Jag vill att det ska kännas kargare och mer oförlåtande.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Castor.T:

Vad tycker folk om Fallout 4 egentligen? Vet att många klagade på att man ändrat på perks/skills eller hur det ligger till.

Har inte införskaffat det eftersom jag inte är riktigt hundra på det, plus att man kan lika gärna invänta en mer "deftintiv" version såsom de tidigare spelen fick.

Det är ett bra actionspel, det är dock inte ett RPG som man kanske förväntar sig/vill ha.

Spelets huvuddelar är utforskning, combat och crafting. Utöver det finns en tunn mainstory och "quests" som ursäkt för att genomföra utforskning, combat och crafting. RPG-momenten består av perks som man fördelar poäng i och på så sätt gör sin character build, de har dock liten impact egentligen på spelet utöver combat/crafting. Skillchecks görs ytterst sällan och dialogerna är tunna, korta och valen är alltid de samma fyra olika med i stort sett samma resultat oavsett.
Många quests är sk radiant quests av typen "fetch" eller "kill everyone at location X" som loopas i oändlighet. Det finns några undantag med intressanta quests, men Bethesda skulle behöva lite bättre/fler writers det är en sak som är säker.

Positivt är att det är väldigt kul med just utforskning, combat och crafting. Förväntar man sig inte "mer" så är det ett utmärkt actionspel med fantastiska miljöer att röra sig i!

Vad det gäller DLC så ska man bara skaffa ett så är Far harbor det enda som håller hög "expansionskvalitet". Gillar man crafting och/eller bara vill ha mer så är season pass värt det.

Som actionspel 4.5/5 colaflaskor. Som RPG 2/5 trähattar.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar