Battlefield 1-betan är slut – vad tycker du om spelet?

Robot
Battlefield 1-betan är slut – vad tycker du om spelet?

I början av veckan var hälften av läsarna positivt överraskade.

#battlefield-1


Medlem
Battlefield 1-betan är slut – vad tycker du om spelet?

Jag blev positivt överraskad av betan, även om denna banan blev ett tillhåll för snipers överallt så var det skoj, detta spel får en att sakna gamla goda bf 1942 tiden

Medlem

En stor tumme upp! Speciellt efter man låser upp lite grejer som kan neutralisera tanks som till en början verkade väldigt OP.

Medlem

Den var jätte bra, som föregående skriver en bana för snipers.
Ska bli kul att ha fler kartor, ser fram emot detta.


signatur

Honour may not win power, but it wins respect. And respect earns power.
(Ishida Mitsunari)

Medlem

Jag skrev en lång och personligt utlämnande text om vad jag tyckte i en annan tråd, men jag tycker överlag att det var väldigt kul och det blir nog det första BF jag skaffar sedan BC2.

Det är liksom något med dom här miljöerna, det är helt enkelt så mycket coolare att spela med vapen och fordon från denna tiden. Speciellt när det inte är så realistiskt, Dice WW1 är som WW2 - fast med hästar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tyckte det var jäkligt kul gameplay men hatade banan.

Medlem

Att köra runt i öknen med en bil med polaren skjutandes bredvid tar en tillbaka till bf1942. Jag blev väldigt positivt överraskad av betan och den fick mig att vilja spela mer av spelet!

Medlem

Buggigt... Roligast när fordon bara försvinner när man kör.

Moderator | Testpilot

Jag vill se mer Infantry strider. Gillar inte att springa runt och ha fordon som kan döda mig. Jag och mitt vapen mot dig och ditt vapen ska det vara!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

FZ vet inget om Hardcore mode?

Det borde väl vara givet att det kommer men... FZ brukar ju ha lite info liggandes i lådan

Geeks Gaming
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vill se mer Infantry strider. Gillar inte att springa runt och ha fordon som kan döda mig. Jag och mitt vapen mot dig och ditt vapen ska det vara!

Då är det ju inte battlefield längre...

Medlem

Man kan fortfarande inte hoppa över vissa saker pga den där jävla animationen dom lagt till...... Dom har verkligen försökt få exakt samma känsla som i bf4/bf3 verkar det som, fast med nya texturer. Tycker inte detta bf tillför ett dugg av nyheter, det är bara ett nytt bf helt enkelt. Inget nytt bara samma gamla säkra kort fast i en ny tidsålder...

Och på origin kostar "hela" spelat 1288 kr? Goddamn! Nej tack


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Det var helt okej, men jag föredrar att fortfarande ha en landningsbana med alla flygplan istället för att man måste vara snabb att ta dem innan man spawnar.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

DICE har blivit bättre på sina betatester, Hardline hade också en stabil beta då jag testade, samt att jag hörde nu då de ska tydligen stresstesta sina servers inför launch var ju riktigt positivt enligt mig.
Gameplay gillade jag mer än BF3 och BF4, men kan nog bero på att jag föredrar världskrigsspel mer än modern combat.

Tummen upp för mig!

Medlem

Tyckte den sög, kändes mer som att spela Cod än battlefield...

Medlem

Lite skyttegravar och mer byggnader på cap zonerna hade varit bra.
Alla objectives var lite för öppna med väldigt gott om camp möjligheter i närheten.

Tanks var irriterande starka, inte för att var jätte svårt att slå ut dem så länge man hade en vettig support med som som hade lärt sig det mycket avancerade jobbet att droppa ammo

Det mest frustrerande med tanks var raket gevärets bipods
som gjorde det svårt att bedömma bra lägen snabbt, var buggiga och alldeles för tidskrävande. Man var mer eller mindre gratis xp åt snipers när man bekämpade tanks.

Anti air är löjligt starkt, skrattretande att ett av de enklaste vapnen man kan tänka sig
är så starkt mot flyg som man faktiskt måste öva en hel del innan man kan börja få in sina första kills med och något måste göras åt folk som bara tar ett plan som transport.

I alla fall hoppas jag vi ses i oktober och att det blir mycket kul lir


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Inget som längre är Battlefield. DICE vet inte längre hur ett Battlefield ska vara. Eller så vet de, men de får inte tid till att utveckla ett riktigt mästerverk. Det är något som har fastnat och stoppat deras kugghjul. Trots den otroligt snygga grafiken och banbrytande ljudbild så är det mycket som inte finns där som en gång fanns.

Är väldigt besviken under speltiden på den öppna betan och efteråt. Men visste i förväg om att Battlefield 1 inte skulle leva upp till mina förväntningar. Jag kunde alltid ha hoppats efter allt "pep-talk" från DICE själva som ville gå tillbaka till rötterna som de säger inför varje Battlefield release. Men nu är det god tid för mig att stänga av helt och låta spelserien gå vidare för den publik som älskar det de har skapat i Battlefield 1. Och som med stor sannolikhet kommer att fortsätta i samma bana i Battlefield 2, 3, 4 osv.

Medlem

Tyckte det var sådär, vet inte om det var för mappen. Får se om jag köper det..

Medlem

För mig så var det kul att gå "tillbaka" till ett relativt enklare Battlefield typ av spel. Det är inget dåligt spel men för mig så är jag lite less på hela Battlefield känslan.

Skulle jag vilja spela ett Battlefield igen så går jag hellre tillbaka till Battlefield 4 igen än att köpa Battlefield 1.

Medlem

Inte imponerad, känns mer som Battlefront än Battlefield och det är enligt mig bara sämre.

Mediokert, om ens det, är tyvärr min åsikt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nytt bs från eå och dice. Kommer bli kul o läsa trådar om folk som förbokat o klagar sen.

Medlem

Om HC kommer så köper jag det. Tar alldeles för lång tid att få kål på någon nu.

Skrivet av Dreijer:

Om HC kommer så köper jag det. Tar alldeles för lång tid att få kål på någon nu.

Brukar gå bättre och va roligare i HC.

Av nån anledning kan jag spreja ner en sniper helt och de bara vänder sig om och dödar mig med 3 skott med en liten luger. Hade det vatt HC hade sniperfjollan dött innan den sett mig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Bra spel! Men vill ha ett nytt bc istället! Stod inne i ett av husen vid E och högg ner 4 pers med svärdet innan jag tröttnade. Så jag stack och tog över B och C på samma liv bra grejer!

k3m
Medlem
Skrivet av Gandy:

Man kan fortfarande inte hoppa över vissa saker pga den där jävla animationen dom lagt till...... Dom har verkligen försökt få exakt samma känsla som i bf4/bf3 verkar det som, fast med nya texturer. Tycker inte detta bf tillför ett dugg av nyheter, det är bara ett nytt bf helt enkelt. Inget nytt bara samma gamla säkra kort fast i en ny tidsålder...

Och på origin kostar "hela" spelat 1288 kr? Goddamn! Nej tack

inte pröjsar man såna summor för ett spel. såna pengar betalar man för samlarutgåvor med staty o grejer.

Medlem

Det var kul men jag saknar de mer avancerade banorna i BF4. Jag vill ha lite strategiska punkter att ta och hålla, kunna flanka och smyga. Inte bara springa runt mellan flaggor på plan mark.

Överlag var betan dock som jag förväntade mig. Helt ok men inget fantastiskt.

Medlem

Längtar efter att få spela hela spelet och prova andra maps.
Gameplayet påminde mig väldigt mycket om BF1942 fast med en mer modern touch. Känns som man tagit det som var bra med BF3/BF4 och mixat ihop det med BF1942.

Självklart fanns det buggar och lite balansering kvar att göra men det är ju sånt en Beta är till för att hjälpa till att fixa

Saknade gamla conquest även om den nya varianten också funkade, hoppas båda varianterna finns med i slutversionen.

I helgen ska jag nog ta och damma av min gamla BF1942 skiva och värma upp inför släppet

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gandy:

Man kan fortfarande inte hoppa över vissa saker pga den där jävla animationen dom lagt till...... Dom har verkligen försökt få exakt samma känsla som i bf4/bf3 verkar det som, fast med nya texturer. Tycker inte detta bf tillför ett dugg av nyheter, det är bara ett nytt bf helt enkelt. Inget nytt bara samma gamla säkra kort fast i en ny tidsålder...

Och på origin kostar "hela" spelat 1288 kr? Goddamn! Nej tack

inte pröjsar man såna summor för ett spel. såna pengar betalar man för samlarutgåvor med staty o grejer.

Det kostar ju så mycket om man ska ha deras "season pass"...........


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Positiv efter betan! Var rädd att de skulle apa efter Battle Front, som jag personligen tycker föll rätt platt då det gäller gameplay, men tycker de lyckades hålla vad "Battle Field" betyder. Sen när det gäller bana. Något säger mig att denna kanske inte kommer bli favoriten. Men trots det, så var det väldigt kul.

Skrivet av Soulless:

Inte imponerad, känns mer som Battlefront än Battlefield och det är enligt mig bara sämre.

Mediokert, om ens det, är tyvärr min åsikt.

... eller ett steg närmre CoD.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar