Ps4 PRO Hat

Medlem
Ps4 PRO Hat

jag förstår inte all hat som PS4 PRO har fått, de har ju gjort en ganska stor uppgradering av ps4an. Kommer den slå Xbox Scorpio, nej. Men många tänker bara på det grafiska och kommer in på sidospår.
De säger att de ska köpa Scorpio och det är ju kul för Microsoft, men många glömmer bort spelen. Det är fortfarande PS4 som har ledningen där. Sedan kan ju Microsoft ha något på gång, men inget än som kan jämförs med PS4ans exklusiva spel.

Sedan har PS4an VR som snart kommer, så jag vet inte hur många det är som kommer orka vänta på Scorpio och dess release.

Jag kommer köpa PS4 pro, har redan köpt Xbox one S, så är nog nöjd sen, men man vet ju aldrig. Kanske ändrar min uppfattning.

#blogg

Medlem
Ps4 PRO Hat

Det enda som gör mig irreterad på PS4 Pro är att jag nu måste ha en ny tv för HDR men åh andra sidan är det mitt problem att jag vill ha ny teknologi och tycker min tv av årsmodell 2015 inte duger :P. Blir en pro och sen en scorpio skulle jag tro för halo 5 och 6.

Som du säger Xbox har 2 spel jag vill ha vilka är halo 5 och 6, kanske ett tredje om ett Fable 4 kommer. Resten som jag vill ha finns på ps4 eller pc.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Det enda som gör mig irreterad på PS4 Pro är att jag nu måste ha en ny tv för HDR men åh andra sidan är det mitt problem att jag vill ha ny teknologi och tycker min tv av årsmodell 2015 inte duger :P. Blir en pro och sen en scorpio skulle jag tro för halo 5 och 6.

Som du säger Xbox har 2 spel jag vill ha vilka är halo 5 och 6, kanske ett tredje om ett Fable 4 kommer. Resten som jag vill ha finns på ps4 eller pc.

Jo jag kollade på en tv igår, köpte min för ett år sen med, så blir att ha den i sovrummet, haha

Medlem

Xbox scorpio släpps ju inte förrän julhandeln 2017, det känns oerhört långt borta. Knappt att det är rättvist att jämföra med ps4 PRO då Sony nästan kan släppa en uppdaterad ps4pro tills dess.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Jaxz:

Det enda som gör mig irreterad på PS4 Pro är att jag nu måste ha en ny tv för HDR men åh andra sidan är det mitt problem att jag vill ha ny teknologi och tycker min tv av årsmodell 2015 inte duger :P. Blir en pro och sen en scorpio skulle jag tro för halo 5 och 6.

Som du säger Xbox har 2 spel jag vill ha vilka är halo 5 och 6, kanske ett tredje om ett Fable 4 kommer. Resten som jag vill ha finns på ps4 eller pc.

Jo jag kollade på en tv igår, köpte min för ett år sen med, så blir att ha den i sovrummet, haha

För min del blir det ingen tv med HDR i två, tre år till. Ny dator är nästa prio.

Medlem

Det är nog inte prestandan i sig som folk är bittra över, utan nog snarare att den saknar UHD-spelare, något som till och med Xbox One S har.

Jag själv kände att en dubbelt så kraftfull PS4 för 4000kr lät som en riktigt bra deal, men saknade av en UHD-spelare var lite av en deal breaker för mig, och det ska krävas en prissänkning för att motivera ett köp.

Medlem

Finns det några HDR-spel till X1S?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är nog inte prestandan i sig som folk är bittra över, utan nog snarare att den saknar UHD-spelare, något som till och med Xbox One S har.

Jag själv kände att en dubbelt så kraftfull PS4 för 4000kr lät som en riktigt bra deal, men saknade av en UHD-spelare var lite av en deal breaker för mig, och det ska krävas en prissänkning för att motivera ett köp.

Det kan jag förstå att folk känner lite ilska över men för mig spelar det ingen roll då jag helst streamar all min film även om man får tumma på lite kvalitet för det. Ganska trött på fysik filmer och börjar bli mer digital då det gäller spel också men vi gillar alla olika saker.

Inaktiv

Största anledningen till allt hat den får är väl på grund av att prestanda och prisökningen är i mångt och mycket bortkastad. Trots att den nu får 120%+ starkare GPU så blir det ändå inte 60 fps som "alla" vill ha.
Är väl okej för för de som sitter med en 4k HDR kapabel TV, men ärligt talat hur många gör det egentligen?

KoP
Medlem
Skrivet av Sito:

Xbox scorpio släpps ju inte förrän julhandeln 2017, det känns oerhört långt borta. Knappt att det är rättvist att jämföra med ps4 PRO då Sony nästan kan släppa en uppdaterad ps4pro tills dess.

Det skulle dom ju kunna göra. Men jag tror det finns en viss fara i å med att folk kommer att ruttna om Sony och MS släpper uppdaterade versioner av konsolerna allt för ofta. Folk kommer känna sig besvikna när dom sitter där med sin förhållandesvis nya konsol och så ploppar en bättre version upp.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är nog inte prestandan i sig som folk är bittra över, utan nog snarare att den saknar UHD-spelare, något som till och med Xbox One S har.

Jag själv kände att en dubbelt så kraftfull PS4 för 4000kr lät som en riktigt bra deal, men saknade av en UHD-spelare var lite av en deal breaker för mig, och det ska krävas en prissänkning för att motivera ett köp.

Förlåt att jag frågar men vad ska du ha en UHD spelare till 2016 om du inte redan har en så är jag ganska säker på att du aldrig kommer ha ett behov av en i framtiden heller?

Jag förstår inte argumentet?

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Bojkott:

Det är nog inte prestandan i sig som folk är bittra över, utan nog snarare att den saknar UHD-spelare, något som till och med Xbox One S har.

Jag själv kände att en dubbelt så kraftfull PS4 för 4000kr lät som en riktigt bra deal, men saknade av en UHD-spelare var lite av en deal breaker för mig, och det ska krävas en prissänkning för att motivera ett köp.

Förlåt att jag frågar men vad ska du ha en UHD spelare till 2016 om du inte redan har en så är jag ganska säker på att du aldrig kommer ha ett behov av en i framtiden heller?

Jag förstår inte argumentet?

Grejen är den att Xbox One S för 3000kr har en UHD-spelare, och köper man en stationär så får du betala minst 4-5000kr. Så för mig som är på jakt efter en prisvärd UHD-spelare så faller Sony's alternativ bort direkt. Och är det som mellan vanliga PS4 och Xbox så har Xbox dessutom ljudnivån till sin fördel. Jag hade dessutom ändå tänkt köpa Fifa 17, så man kan på sätt och vis säga att jag betalar 2400-2500kr för UHD-spelaren, alltså hälften av vad jag måste betala om jag t.ex. köper en Samsung UBD-K8500.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Bojkott:

Det är nog inte prestandan i sig som folk är bittra över, utan nog snarare att den saknar UHD-spelare, något som till och med Xbox One S har.

Jag själv kände att en dubbelt så kraftfull PS4 för 4000kr lät som en riktigt bra deal, men saknade av en UHD-spelare var lite av en deal breaker för mig, och det ska krävas en prissänkning för att motivera ett köp.

Förlåt att jag frågar men vad ska du ha en UHD spelare till 2016 om du inte redan har en så är jag ganska säker på att du aldrig kommer ha ett behov av en i framtiden heller?

Jag förstår inte argumentet?

Grejen är den att Xbox One S för 3000kr har en UHD-spelare, och köper man en stationär så får du betala minst 4-5000kr. Så för mig som är på jakt efter en prisvärd UHD-spelare så faller Sony's alternativ bort direkt. Och är det som mellan vanliga PS4 och Xbox så har Xbox dessutom ljudnivån till sin fördel. Jag hade dessutom ändå tänkt köpa Fifa 17, så man kan på sätt och vis säga att jag betalar 2400-2500kr för UHD-spelaren, alltså hälften av vad jag måste betala om jag t.ex. köper en Samsung UBD-K8500.

Xbox one S är en bra maskin, tyst, snabb och som du säger UHD-läsaren. Så du gör rätt i att köpa den om det är en Xbox och dess spel du vill ha.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Bojkott:

Det är nog inte prestandan i sig som folk är bittra över, utan nog snarare att den saknar UHD-spelare, något som till och med Xbox One S har.

Jag själv kände att en dubbelt så kraftfull PS4 för 4000kr lät som en riktigt bra deal, men saknade av en UHD-spelare var lite av en deal breaker för mig, och det ska krävas en prissänkning för att motivera ett köp.

Förlåt att jag frågar men vad ska du ha en UHD spelare till 2016 om du inte redan har en så är jag ganska säker på att du aldrig kommer ha ett behov av en i framtiden heller?

Jag förstår inte argumentet?

Grejen är den att Xbox One S för 3000kr har en UHD-spelare, och köper man en stationär så får du betala minst 4-5000kr. Så för mig som är på jakt efter en prisvärd UHD-spelare så faller Sony's alternativ bort direkt. Och är det som mellan vanliga PS4 och Xbox så har Xbox dessutom ljudnivån till sin fördel. Jag hade dessutom ändå tänkt köpa Fifa 17, så man kan på sätt och vis säga att jag betalar 2400-2500kr för UHD-spelaren, alltså hälften av vad jag måste betala om jag t.ex. köper en Samsung UBD-K8500.

Xbox one S är en bra maskin, tyst, snabb och som du säger UHD-läsaren. Så du gör rätt i att köpa den om det är en Xbox och dess spel du vill ha.

Har redan en vanlig XO, så är mest ute efter spelaren Samma gäller PS4. Har redan originalet, och varken Slim eller Pro känns värda att uppgradera till när de saknar det jag är mest ute efter.

1
Skriv svar