Nintendo slutar snart sälja Wii U i Europa – NX-avslöjande på gång?

Robot
Nintendo slutar snart sälja Wii U i Europa – NX-avslöjande på gång?
Medlem
Nintendo slutar snart sälja Wii U i Europa – NX-avslöjande på gång?

Till artikeln ni länkat säger ju Nintendo chefen att NX inte skall ersätta Wii U.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hm, NX skulle ju inte ersätta WiiU var det ju. Tror det är första gången Nintendo slutar tillverka en maskin innan den nya är ute på marknaden med.
Dags för Nintendo att börja ge oss lite fakta om NX. Det är bara 6 månader kvar för dom att hypa upp maskinen.

Medlem

Det här kan nog vara den enda konsol som jag aldrig spelat ett enda spel på, eller ens sett i verkliga livet innan den plockats från tillverkning. Åtminstone om man räknar sen barnsben och NES.

Medlem

Dom tycker väl bara inte det är lönt att tillverka något de inte får sålt? Synd, Wii var för sin tid revolutionerande i sin enkelhet. Varken Kinect eller Move kom i närheten. Kan sakna konsolen ibland (står hemma hos en kompis numer). Säga vad man vill, det var jävligt underhållande.

Medlem

Hm verkar ju inte särskilt troligt eftersom nya Zelda är på gång.

k3m
Medlem

jag vill se NXen nu!

Medlem

Andrahandsvärdet blir ju nais iaf
Har en zelda edition, och såg nu att den säljs för dyrare än vad jag köpte den för xD

Medlem

WiiU var ju ingen höjdare men jag ändå haft betydligt roligare med den än med Xbox1 eller PS4an.

Denna generation spelkonsoler går knappast till historien som någon av de bättre. Sällan har gapet till PC-världen varit tydligare.

PC - 5
WiiU - 3
PS4 - 1,5
Xbox - 1

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Till artikeln ni länkat säger ju Nintendo chefen att NX inte skall ersätta Wii U.

Exakt, det sa dom från början. Låter som bull om dom ska sluta sälja wii u i samband med at nx snart kommer

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Hm verkar ju inte särskilt troligt eftersom nya Zelda är på gång.

Dom släppte Twilight Princess både till Gamecube och Wii, så det blir samma sak den här gången.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Till artikeln ni länkat säger ju Nintendo chefen att NX inte skall ersätta Wii U.

Precis samma sade Nintendo om DS. Den skulle absolut inte ersätta Gameboy, var ju inte mycket sanning i det.

KoP
Medlem
Skrivet av kadavriak:

WiiU var ju ingen höjdare men jag ändå haft betydligt roligare med den än med Xbox1 eller PS4an.

Denna generation spelkonsoler går knappast till historien som någon av de bättre. Sällan har gapet till PC-världen varit tydligare.

PC - 5
WiiU - 3
PS4 - 1,5
Xbox - 1

Jag skulle nog påstå att gapet har minskat. Dels har det portats över en drös med populära indiespel som befinner sig i greenlight stadiet även på pc (Ark, The long dark, Subnautica, We happy few, Prison architect m.m). Sen har det släpps en del indiespel som tidigare bara funnits tillgängligt på pc (Overcooked, The Turing Test, Virginia, Kerbal space program, Gang beasts, Layers of fear m.m). Så det har vi som föredrar konsol fått ta del av.

Sen har crossplatform emellan Xbox One - PC tagit fart vilket det aldrig riktigt gjorde emellan Xbox 360 - PC.

Så personligen känns det som att gapet har minskat.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Till artikeln ni länkat säger ju Nintendo chefen att NX inte skall ersätta Wii U.

Nintendo sa i princip samma sak angående att Nintendo DS ej skulle ersätta Gameboy Advance så det är egentligen inga konstigheter med det uttalandet i sammanhanget.
Business snack helt enkelt

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av kadavriak:

WiiU var ju ingen höjdare men jag ändå haft betydligt roligare med den än med Xbox1 eller PS4an.

Denna generation spelkonsoler går knappast till historien som någon av de bättre. Sällan har gapet till PC-världen varit tydligare.

PC - 5
WiiU - 3
PS4 - 1,5
Xbox - 1

Jag skulle nog påstå att gapet har minskat. Dels har det portats över en drös med populära indiespel som befinner sig i greenlight stadiet även på pc (Ark, The long dark, Subnautica, We happy few, Prison architect m.m). Sen har det släpps en del indiespel som tidigare bara funnits tillgängligt på pc (Overcooked, The Turing Test, Virginia, Kerbal space program, Gang beasts, Layers of fear m.m). Så det har vi som föredrar konsol fått ta del av.

Sen har crossplatform emellan Xbox One - PC tagit fart vilket det aldrig riktigt gjorde emellan Xbox 360 - PC.

Så personligen känns det som att gapet har minskat.

Jag håller inte riktigt med dig. Orsaken till att man kan få uppfattningen att gapet har minskat denna generation är att både PS4 och Xbone är baserat på en X86 arkitektur. De är låg budget PC maskiner i grunden. Så det har gjort att en hel del mediokra crossplatform spel har släppts. PC är fortfarande ljusår före konsolerna men det märker man endast på det större utbudet samt de spel som verkligen konstruerats för PC i grunden och inte har blivit ned dummade för konsol för att nå en större marknad.

Dessvärre så tillhör en hel del mainstream spelserier från de större publisher husen till kategorin ned dummade crossplatform spel och spelar man endast dessa så ser man inte skogen för alla träden.

1
Skriv svar