Japanska Nikkei: Nintendo Switch kostar 25 000 yen

Robot
Japanska Nikkei: Nintendo Switch kostar 25 000 yen

Gissningsvis runt 2700 kronor.


Medlem
Japanska Nikkei: Nintendo Switch kostar 25 000 yen

Jag stormtrivs på hype-tåget. Vi rusar fram i stratosfären med huvudena ut genom rutan och skriker "tuut-tuut!"

Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Jag stormtrivs på hype-tåget. Vi rusar fram i stratosfären med huvudena ut genom rutan och skriker "tuut-tuut!"

Nån har fångat oss på bild!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Alldeles för dyrt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Alldeles för dyrt

Ja klart bättre om den kostat 12:50.

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Kleptoman:

Alldeles för dyrt

Ja klart bättre om den kostat 12:50.

För dyrt det också.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Cruentuz:

Jag stormtrivs på hype-tåget. Vi rusar fram i stratosfären med huvudena ut genom rutan och skriker "tuut-tuut!"

http://i.imgur.com/ILcI3SV.jpg

Nån har fångat oss på bild!

Hahahaha, årets kommentar med bild!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Kleptoman:

Alldeles för dyrt

Ja klart bättre om den kostat 12:50.

För dyrt det också.

Kanske kan du hitta några burkar att panta??

Skribent

Jag vill verkligen att Switch ska bli bra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag vill verkligen att Switch ska bli bra.

Samma här, genom åren har Nintendo flippat och floppat rejält, med tanke på hur det gick för wii U så hoppas jag verkligen att detta blir bra! känns ju som att switch bygger på ett bättre koncept än föregångaren.

Det är väldigt svårt att göra en framgångsrik spelkonsol om det inte finns några bra spel till den. I'm looking at you Wii U

Medlem

Switch.. den enda konsollen som kan ta över jumboplatsen av WII U

Medlem

Det låter ju inte så farligt, trodde det skulle landat på runt 4000 kr först.

Medlem

Kommer köpa för den bärbara funktionen

Medlem

Jag ser också fram mot dagen då jag kan krascha grannarnas hustaksfest med min nintendo switch.

Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Kleptoman:

Alldeles för dyrt

Ja klart bättre om den kostat 12:50.

För dyrt det också.

Kanske kan du hitta några burkar att panta??

runt 5400 stycken.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Kleptoman:

Alldeles för dyrt

Ja klart bättre om den kostat 12:50.

För dyrt det också.

Kanske kan du hitta några burkar att panta??

runt 5400 stycken.

Det är en krona i pant per burk. Så det räcker med hälften. Lika många som konsolen kostar alltså.

Medlem

Sätter mina händer på att den INTE kommer att kosta under 3999:- i svensk handel.

Medlem

för dyrt, en ps4 slim kostar ju fan 2600 ???!

Medlem

3000kr låter vettigt

Medlem

Hur fan kan folk tycka ~3k är för dyrt? Kostar som en ps4 som vart på marknaden i 3 år

Inaktiv

Det går att få en Xbox One för under 2 lakan så med den prislappen tror jag Nintendo kan få det svettigt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

för dyrt, en ps4 slim kostar ju fan 2600 ???!

Ps4'an har ju dock funnits ute på marknaden ett bra tag nu, inte så att ps4'an kostade 2600 när den lanserades.


signatur

God is dead

Medlem

Måste inte slå ps4 i prestanda, men tror inte denna kommer slå så hårt. Fast man vet ju inte vissa kommer köpa konsolen för Zelda.

Medlem

Skandalöst dyrt!

Man kan få en PS4 för 2100 - 2300 kr idag med dubbla prestanda och då är det en maskin som funnits i flera år. Då kan man inte komma med en slöare maskin och dyrare! En Switch får kosta max 2000 kr inkl moms om de ska ha någon chans.

Medlem

Bärbar blandat med stationär. Inte så farligt dyrt om det blir en ersättare till Wii U och 3DS.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av xverminator:

Skandalöst dyrt!

Man kan få en PS4 för 2100 - 2300 kr idag med dubbla prestanda och då är det en maskin som funnits i flera år. Då kan man inte komma med en slöare maskin och dyrare! En Switch får kosta max 2000 kr inkl moms om de ska ha någon chans.

Eller hur! Tar alltid med mig min ps4'a och lirar på tåget, har ju tur som går på tåget vid första hållplatsen så min TV kan vila på tre sittplater mitt emot mig innan det blir fullt med folk!

Finns ingen anledning alls att köpa en switch, kör alltid zelda och metroid på min xbox anyways

Medlem

Jag är försiktigt sugen på en Switch. Utannonserar de en 3D Mario i klass med Galaxy samt något nytt från Retro studios som inte är ett 2D Donkey Kong, så lär det nog bli ett köp.

Medlem

Folk som kommenterar prestanda vs pris och köper konsoler överhuvudtaget #facepalm

Att köpa en konsol är en del som att köpa en märkesdator, du betalar mer än hårdvaran. Till skillnad från en märkesdator köper du även en specifik produkt med tillgång till mjukvara som inte kommer att släppas till andra produkter; du köper även oftast annat som inte finns hos andra produkter. (i fallet med Nintendo brukar det vara rätt tydligt och i fallet med Switch kombon stationär och bärbar som exempel)

Kort och gott. Att köpa en spelkonsol handlar inte bara om hårdvara. Och om man anser att det är vad man ska betala för borde man lägga sina pengar på en PC istället.

Medlem
Skrivet av waeress:

Folk som kommenterar prestanda vs pris och köper konsoler överhuvudtaget #facepalm

Att köpa en konsol är en del som att köpa en märkesdator, du betalar mer än hårdvaran. Till skillnad från en märkesdator köper du även en specifik produkt med tillgång till mjukvara som inte kommer att släppas till andra produkter; du köper även oftast annat som inte finns hos andra produkter. (i fallet med Nintendo brukar det vara rätt tydligt och i fallet med Switch kombon stationär och bärbar som exempel)

Kort och gott. Att köpa en spelkonsol handlar inte bara om hårdvara. Och om man anser att det är vad man ska betala för borde man lägga sina pengar på en PC istället.

Vilka delar jag ska välja till mitt nästa PC bygge så jag kan spela Legend of Zelda: Breath of the Wild?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av waeress:

Folk som kommenterar prestanda vs pris och köper konsoler överhuvudtaget #facepalm

Att köpa en konsol är en del som att köpa en märkesdator, du betalar mer än hårdvaran. Till skillnad från en märkesdator köper du även en specifik produkt med tillgång till mjukvara som inte kommer att släppas till andra produkter; du köper även oftast annat som inte finns hos andra produkter. (i fallet med Nintendo brukar det vara rätt tydligt och i fallet med Switch kombon stationär och bärbar som exempel)

Kort och gott. Att köpa en spelkonsol handlar inte bara om hårdvara. Och om man anser att det är vad man ska betala för borde man lägga sina pengar på en PC istället.

Sen glömmer man arkitektur också, Wii var en upphottad Gamecube och WiiU'n körde samma arkitektur som Wii'n. Den är kanske inte lika snabb som PS4 eller Xbone, men så länge den levererar bra spel så spelar prestandan ingen som helst roll.

12
Skriv svar