Overwatch har över 25 miljoner spelare

Robot
Medlem
Overwatch har över 25 miljoner spelare

För en som älskar 1v1 fps, finns det något rum för det i Overwatch?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

För en som älskar 1v1 fps, finns det något rum för det i Overwatch?

Det finns ett 1v1-spelläge, deathmatch. Väldigt svettigt
Kul som uppvärmning tycker jag. Det finns ingen ranking i 1v1 dock. Finns även ett 3v3 spelläge som är utan objective. Deathmatch. Samma där, ingen ranking. Men jag har hört att det är på G.

pssst fz, CTF är inte på gång, det är live redan

Medlem
Skrivet av OlleJF:
Skrivet av cybo:

För en som älskar 1v1 fps, finns det något rum för det i Overwatch?

Det finns ett 1v1-spelläge, deathmatch. Väldigt svettigt
Kul som uppvärmning tycker jag. Det finns ingen ranking i 1v1 dock. Finns även ett 3v3 spelläge som är utan objective. Deathmatch. Samma där, ingen ranking. Men jag har hört att det är på G.

pssst fz, CTF är inte på gång, det är live redan

1vs1 är ju borttagen från Arcade och ersatt med capture the rooster. Så är man ute efter bara 1vs1 är nog overwatch fel spel tyvärr.

Skägg.
10 Chambers

Galet torsk på Overwatch, TF2-nivåer av skoj. Är nog bara Quake Champions som kan få mig att byta shooter.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Galet torsk på Overwatch, TF2-nivåer av skoj. Är nog bara Quake Champions som kan få mig att byta shooter.

Håller med! Ju mer jag spelar Pharah desto mer längtar jag efter Quake dock. Hoppas Champions blir något att hänga i granen, annars är det Overwatch + Pharah som får bli fortsättningen

Ett 1vs1 med Pharah (ja jag har helt hängt upp mig på den karaktären) hade förövrigt varit helt underbart. Så roliga dueller när det väl händer!

Medlem

demo och singleplayer med bottar så kanske jag provar spelet men förmodligen inte


signatur

hur tjattar man

Medlem

Första FPS spelet som har intresserat mig mer än 10 timmar sen CS 1.6

Grymt spel! Klart det har sina brister men vilka spel har inte det

Medlem

Lirat över 200h och spelar fortfarande lite då och då. Fortfarande riktigt kul!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Galet torsk på Overwatch, TF2-nivåer av skoj. Är nog bara Quake Champions som kan få mig att byta shooter.

Håller med! Ju mer jag spelar Pharah desto mer längtar jag efter Quake dock. Hoppas Champions blir något att hänga i granen, annars är det Overwatch + Pharah som får bli fortsättningen

Ett 1vs1 med Pharah (ja jag har helt hängt upp mig på den karaktären) hade förövrigt varit helt underbart. Så roliga dueller när det väl händer!

Hehe, spelade mest Pharah i början också. Att sätta raketer på fiender i luften är nästan lika tillfredsställande som i Quake. Har börjat spela andra klasser också, Roadhog är en favorit, men kör även heal när det behövs. Soldier är ju svårslagen i Elimination.


signatur
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Första FPS spelet som har intresserat mig mer än 10 timmar sen CS 1.6

Grymt spel! Klart det har sina brister men vilka spel har inte det

Star Wars: Tie Fighter


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ser alldeles för barnsligt ut från trailers och de streams jag tittat på, men kommer säkert testa det när det reas ut någon gång. På tok för dyrt idag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av rosski:

1vs1 är ju borttagen från Arcade och ersatt med capture the rooster. Så är man ute efter bara 1vs1 är nog overwatch fel spel tyvärr.

Jaha, har inte spelat så mycket sen patchen kom, det har jag inte tänkt på

FM-guru
F.d. Sisyr

Fick lov att fylla i "inte intresserad". Känns inte som ett spel för mig. Håller mig till Smite.

Medlem

Ändå tar det fem år att hitta en match..

Medlem

Hade det inte stått blizzard på paketet så hade detta spel varit dött efter några månader. Nej, men overwatch är världens roligaste spel med världens mest frustrerande spelarbas. Sr som inte betyder något alls, random teams det ena efter det andra, folk som drar och man förlorar Sr, folk som skriker i teamspeak så man är tvungen att ha det avstängt, folk som vägrar byta hjälte, talents så blir alldeles för starka i rätt händer (vilket förstör spelets balans), hjältar som buffas/nerfas hela tiden då nya hjältar släpps istället för att faktiskt försöka reparera de fel som finns.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag skulle vilja säga så här; är det någon som på allvar tror att OW har 25 miljoner spelare? Möjligen är det så att 25 miljoner battle.net-konton har spelet tillgängligt.

Medlem

Tycker det är ett väldigt roligt spel faktiskt. Det kanske mycket är för att man hållit sig undan FPS en lång tid och nu plockat upp det som smått också.

Det enda som är tragiskt egentligen är voice-chat men det är likadant i varje spel som har en sådan funktion så det kan man ju inte lasta OW för. Därför stängs det av när man inte vill bli störd i sin underhållning.

Medlem

Detta underbara spel! Älskar Arcade Mode

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Jag skulle vilja säga så här; är det någon som på allvar tror att OW har 25 miljoner spelare? Möjligen är det så att 25 miljoner battle.net-konton har spelet tillgängligt.

Står ju att det är antalet som har spelat. Kan vara en minut eller 1000 timmar.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Jag skulle vilja säga så här; är det någon som på allvar tror att OW har 25 miljoner spelare? Möjligen är det så att 25 miljoner battle.net-konton har spelet tillgängligt.

Så kallad alternativ statistik som är så populär.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Kul spel men för lite FPS och för mycket MOBA för min smak.
Det som gör att man vinner är ju oftast att laget kombinerar sina abilities och ultimates bra, inte att man är bra på att sikta och skjuta.
Man står och faller också på sitt lag nästan oavsett vilken nivå man spelar på, går ju inte att döda hela andra laget själv som i CS eller Quake om man inte får en bra ultimate.

Sen har jag aldrig varit med om lika toxic beteende i ett spel som competitive i Overwatch. Folk som tycker någon väljer fel hero och tycker det är lönlöst att ens försöka så de går AFK. Eller folk som blir helt rosenrasande och börjar skylla på andra när det går dåligt, sen försvarar sig den angripna och bråket är igång. Och det mest korkade som jag förvisso sett i många andra spel, folk som istället för att spela börjar klaga över sitt lag i ALL-chatten bara för att det andra laget ska veta att det inte är han det är fel på utan hans lagkamrater...

Skrivet av rosski:
Skrivet av kEJTLiN:

Jag skulle vilja säga så här; är det någon som på allvar tror att OW har 25 miljoner spelare? Möjligen är det så att 25 miljoner battle.net-konton har spelet tillgängligt.

Står ju att det är antalet som har spelat. Kan vara en minut eller 1000 timmar.

Ja, och hälften eller mer kan ju ha slutat spela också.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Kul spel men för lite FPS och för mycket MOBA för min smak.
Det som gör att man vinner är ju oftast att laget kombinerar sina abilities och ultimates bra, inte att man är bra på att sikta och skjuta.
Man står och faller också på sitt lag nästan oavsett vilken nivå man spelar på, går ju inte att döda hela andra laget själv som i CS eller Quake om man inte får en bra ultimate.

Sen har jag aldrig varit med om lika toxic beteende i ett spel som competitive i Overwatch. Folk som tycker någon väljer fel hero och tycker det är lönlöst att ens försöka så de går AFK. Eller folk som blir helt rosenrasande och börjar skylla på andra när det går dåligt, sen försvarar sig den angripna och bråket är igång. Och det mest korkade som jag förvisso sett i många andra spel, folk som istället för att spela börjar klaga över sitt lag i ALL-chatten bara för att det andra laget ska veta att det inte han det är fel på utan hans lagkamrater...

Skrivet av rosski:
Skrivet av kEJTLiN:

Jag skulle vilja säga så här; är det någon som på allvar tror att OW har 25 miljoner spelare? Möjligen är det så att 25 miljoner battle.net-konton har spelet tillgängligt.

Står ju att det är antalet som har spelat. Kan vara en minut eller 1000 timmar.

Ja, och hälften eller mer kan ju ha slutat spela också.

This. Sen sitter de som råkade bli placerade högre efter placements och skriver att "bara att bli bra och lär dig kontra. Kommer du inte ut ur din rank är det där du hör hemma". De har uppenbarligen aldrig varit i bronze/silver för att de hade tur under placements och slapp troll/afkers och dylikt. Klart det finns muppar i i alla ranks (som jag har sett på twitch osv). Man kan komma vidare med enbart bra aim, men ibland räcker inte det heller. Då Overwatch är ett lagspel i grunden är det inte gjort för att dina individuella skills ska väga lika tungt.

Jo, det har hänt mig många gånger. Förlorade 6 placements på grund av folk som drog för att de valt en viss hjälte och sen stack de andra i laget och skyllde på alla andra...
Drar man inom 2 minuter avslutas matchen, men drar man efter det är det heeelt ok och matchen får fortsätta utan problem. Blizzard har mycket att lära än hur man bygger upp ett rättvist system.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spelar regelbundet, har ca 600 timmar och är 3950 på comp.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Jag skulle vilja säga så här; är det någon som på allvar tror att OW har 25 miljoner spelare? Möjligen är det så att 25 miljoner battle.net-konton har spelet tillgängligt.

Hur vill du definiera det då? Ska det vara 25 miljoner som spelar exakt samtidigt för att det ska "räknas"? Är det viktigt vilket som? Uppenbarligen har iallafall minst 25 miljoner köpt spelet, resten spelar kanske inte så stor roll.

Avstängd

Blizzard bör hålla sig till spel som wow och warcraft. Har testat detta och det är inget för mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av kEJTLiN:

Jag skulle vilja säga så här; är det någon som på allvar tror att OW har 25 miljoner spelare? Möjligen är det så att 25 miljoner battle.net-konton har spelet tillgängligt.

Hur vill du definiera det då? Ska det vara 25 miljoner som spelar exakt samtidigt för att det ska "räknas"? Är det viktigt vilket som? Uppenbarligen har iallafall minst 25 miljoner köpt spelet, resten spelar kanske inte så stor roll.

Men vad tusan? Har det 25 miljoner spelare eller inte?

Jag tycker att det är en väsentlig skillnad på "25 miljoner spelare" och "25 miljoner sålda ex." -
tänk dig själv "World of Warcraft har 50(?) miljoner spelare!". Nej tack, det tror jag inte på. Det är väl klart att spelarantalet måste mätas på något annat sätt än just hur många som någonsin har haft tillgång till spelet i fråga - speciellt när det är en titel som enbart spelas multiplayer.

Om man inte vill antyda antalet spelare så kan man helt enkelt använda en annan rubriksättning, förslagsvis "Overwatch har sålts i över 25 miljoner exemplar."

För mig är det en viktig skillnad helt enkelt.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:
Skrivet av Ender:
Skrivet av kEJTLiN:

Jag skulle vilja säga så här; är det någon som på allvar tror att OW har 25 miljoner spelare? Möjligen är det så att 25 miljoner battle.net-konton har spelet tillgängligt.

Hur vill du definiera det då? Ska det vara 25 miljoner som spelar exakt samtidigt för att det ska "räknas"? Är det viktigt vilket som? Uppenbarligen har iallafall minst 25 miljoner köpt spelet, resten spelar kanske inte så stor roll.

Men vad tusan? Har det 25 miljoner spelare eller inte?

Jag tycker att det är en väsentlig skillnad på "25 miljoner spelare" och "25 miljoner sålda ex." -
tänk dig själv "World of Warcraft har 50(?) miljoner spelare!". Nej tack, det tror jag inte på. Det är väl klart att spelarantalet måste mätas på något annat sätt än just hur många som någonsin har haft tillgång till spelet i fråga - speciellt när det är en titel som enbart spelas multiplayer.

Om man inte vill antyda antalet spelare så kan man helt enkelt använda en annan rubriksättning, förslagsvis "Overwatch har sålts i över 25 miljoner exemplar."

För mig är det en viktig skillnad helt enkelt.

Ok, då har vi olika prioriteringar

1
Skriv svar