Mass Effect: Andromeda
En månad. Längre behöver du inte vänta innan Bioware startar om Mass Effect-serien. Under tiden läser du våra första intryck, för vi har spelat.
Snart men PC eller PS4. Soffa + 65'' eller 27'' + 144 HZ det är ju frågan
Köp till PC så har du alla de fördelarna som en PC erbjuder över konsol, och vill du spela på TVn så kopplar du in en HDMI kabel till TVn från datorn och spelar där istället. Så får du ju även 60 FPS på TVn istälet för 25-30 med PS4an
PS4 handkontroll fungerar utmärkt på PC med en usb bluetooth receiver.
Ohh - min Mass Effect hoddie Köpte en via Biowares webshop för många år sedan - den fastnade i tullen och blev skitdyr när fakt/frakt/tull var betald - men den är snygg!
Klankar ni ner på Jennifer Hale?
Hädare!
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Just sidouppdrag är ytterligare ett känsligt kapitel hos undertecknad. Efter att ha samlat hundratals skäggiga kottar, gröna pastiller eller vad tusan det kan vara i Dragon Age: Inqusition är förtroendet för Bioware på den fronten inget vidare. Utvecklarna lovar dock att inspiration hämtats från i sammanhanget mästerliga The Witcher 3, och det lilla fåtal jag hinner få en smak av under testperioden visar i alla fall någon form av djup.
Hoppas verkligen att det finns djup i sidouppdragen. Dragon Age Inquisition var löjligt på den punkten.
Alla utvecklare måste lära sig att yta är ointressant utan innehåll. Därför får jag rysningar av en kommentar som denna:
"Totalt är Mass Effect: Andromeda Biowares största spel hittills, där varje startplanet har mer yta än samtliga områden i Dragon Age: Inquisition - tillsammans"
Har de lyckats fylla allt det med meningsfullt innehåll? Och meningsfullt innehåll innebär inte tusentals frågetecken på minikartan där varje frågetecken visar sig vara en resurs som jag kan scanna av.
The Witcher 3 lyckades skapa en lagom stor värld där även transportsträckorna upplevdes som meningsfulla. Vet inte hur länge jag spenderat på hästryggen i W3 och bara ridit mot mitt mål, utan att känna tristess, eller haft bråttom till målet. Jag hoppas på samma sak från Andromeda, och kan Bioware leverera det så kommer jag tillbringa min sommar i en annan galax. Det är ett som är säkert.
Snart men PC eller PS4. Soffa + 65'' eller 27'' + 144 HZ det är ju frågan
Köp till PC så har du alla de fördelarna som en PC erbjuder över konsol, och vill du spela på TVn så kopplar du in en HDMI kabel till TVn från datorn och spelar där istället. Så får du ju även 60 FPS på TVn istälet för 25-30 med PS4an
PS4 handkontroll fungerar utmärkt på PC med en usb bluetooth receiver.
Håller med om PS4/PC-dilemmat, men snarare ur multiplayersynpunkt. Polarna har PS4 och kan man spela coop med dem så hade det varit grymt. Multiplayer är väl dock inte helt klarlagt än eller?
Det här kommer ju obönhörligen att jämföras mot The Witcher 3, den nya guldstandarden. Bra att de är nervösa på Bioware, aldrig lätt att bli nedpetade från tronen. Förhoppningsvis leder det till att de anstränger sig.
Ser inte fram emot automatiskt cover-system, det är allt som oftast skräp och jag gillar inte att inte ha kontroll.
Kanske ska jag invänta Scorpio innan det här plockas upp, hmm.
Jump in.
Snart men PC eller PS4. Soffa + 65'' eller 27'' + 144 HZ det är ju frågan
Köp till PC så har du alla de fördelarna som en PC erbjuder över konsol, och vill du spela på TVn så kopplar du in en HDMI kabel till TVn från datorn och spelar där istället. Så får du ju även 60 FPS på TVn istälet för 25-30 med PS4an
PS4 handkontroll fungerar utmärkt på PC med en usb bluetooth receiver.
Håller med om PS4/PC-dilemmat, men snarare ur multiplayersynpunkt. Polarna har PS4 och kan man spela coop med dem så hade det varit grymt. Multiplayer är väl dock inte helt klarlagt än eller?
Ska bli köp till PS4. Vill slänga mig i soffan och spela på min nya 65" TV.
Det här kommer ju obönhörligen att jämföras mot The Witcher 3, den nya guldstandarden. Bra att de är nervösa på Bioware, aldrig lätt att bli nedpetade från tronen. Förhoppningsvis leder det till att de anstränger sig.
Ser inte fram emot automatiskt cover-system, det är allt som oftast skräp och jag gillar inte att inte ha kontroll.
Kanske ska jag invänta Scorpio innan det här plockas upp, hmm.
Metal Gear :TPP gjorde cover mekaniken väldigt bra,hoppas Bioware sneglat lite på det:).
Den där tricoder-grejen riskerar att förstöra det för mig. Det jag gillar allra minst med futuristiska spel är den här "visa digital genomskärning av ett objekt i omgivningen och presentera information i Future Earth-typsnitt". Önskar mig ett sådant spel med nedtonad informationsmängd; i själva gränssnittet och i menyerna går det bra, men i spelbilden vill jag inte ha mer text än ev. siffror för skada som svävar iväg från fiender
Var verkligen Witcher 3s sidouppdrag så bra? Varenda, ja varenda, sidouppdrag var "gå dit, använd witcher senses, följ rött witcherspår, komma till fulingen, döda". Fy fan vad tråkigt det blev efter ett tag. Världen är hur fin som helst och det är en fröjd att rida mellan punkt A och B, precis som Bennii sa. Tyvärr när man använder witcher senses så blir ljudet och bilden av världen betydligt tråkigare och när man går runt så i majoriteten av sidouppdragen.....urk!
Just sidouppdrag är ytterligare ett känsligt kapitel hos undertecknad. Efter att ha samlat hundratals skäggiga kottar, gröna pastiller eller vad tusan det kan vara i Dragon Age: Inqusition är förtroendet för Bioware på den fronten inget vidare. Utvecklarna lovar dock att inspiration hämtats från i sammanhanget mästerliga The Witcher 3, och det lilla fåtal jag hinner få en smak av under testperioden visar i alla fall någon form av djup.
Hoppas verkligen att det finns djup i sidouppdragen. Dragon Age Inquisition var löjligt på den punkten.
Alla utvecklare måste lära sig att yta är ointressant utan innehåll. Därför får jag rysningar av en kommentar som denna:
"Totalt är Mass Effect: Andromeda Biowares största spel hittills, där varje startplanet har mer yta än samtliga områden i Dragon Age: Inquisition - tillsammans"
Har de lyckats fylla allt det med meningsfullt innehåll? Och meningsfullt innehåll innebär inte tusentals frågetecken på minikartan där varje frågetecken visar sig vara en resurs som jag kan scanna av.
The Witcher 3 lyckades skapa en lagom stor värld där även transportsträckorna upplevdes som meningsfulla. Vet inte hur länge jag spenderat på hästryggen i W3 och bara ridit mot mitt mål, utan att känna tristess, eller haft bråttom till målet. Jag hoppas på samma sak från Andromeda, och kan Bioware leverera det så kommer jag tillbringa min sommar i en annan galax. Det är ett som är säkert.
Mass Effect 1, 2, och 3 har alltid haft bra sidoinnehåll. Dragon Age Inquisition snubblade så klart över sina egna fötter till viss mån när det kommer till side content, det håller jag med om. Men tänk på att Andromeda inte är ett open world spel heller. Det är linjärt på samma sätt som tidigare Mass Effect är. Linjärt på samma sätt som KOTOR.
Eftersom vi redan vet att spelet kommer vara linjärt på det sättet så vet vi också att det hade varit jättekonstigt ifall de rörde sig närmare Inquisition's approach till side content.
Hoppas att man kan köra på väldig enkel svårighetsgrad, för det enda som var bra med mass effect 1-3 var storyn, annars så var dom nog ett av de sämsta konsollportar som skapats, men så länge man bara kan få storyn så e det ok ,strider e ointressant (om dom inte gjort det till ett riktigt spel denna gång) Men storyn var förträfflig i de tidigare.(& enda anledningen att spela dom)
Var verkligen Witcher 3s sidouppdrag så bra? Varenda, ja varenda, sidouppdrag var "gå dit, använd witcher senses, följ rött witcherspår, komma till fulingen, döda". Fy fan vad tråkigt det blev efter ett tag. Världen är hur fin som helst och det är en fröjd att rida mellan punkt A och B, precis som Bennii sa. Tyvärr när man använder witcher senses så blir ljudet och bilden av världen betydligt tråkigare och när man går runt så i majoriteten av sidouppdragen.....urk!
Det håller jag med om när det gäller framför allt Witcher Contracts. Däremot finns det enligt mig en hel rad välkonstruerade sidouppdrag med olika längd i spelet, bland annat Wild at Heart, Last Wish, A Matter of Life and Death och Cabaret-delen.
Det behös inte oändliga mängder egentligen, poängen för mig är mycket att sidouppdragen inte ska kännas som slöseri med tid. De ska bygga ut eller bygga på storyn och karaktärer. I till exempel DA:I saknade jag den biten, utan kände mig mest tvingad för att nå tillräckligt med power och influence.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Automatiskt cover-system, reallocating points. Om denna utveckling fortsätter så kommer man snart inte att behöva spela spelet själv, men vänta nu http://www.polygon.com/2015/2/16/8049327/this-rpg-seems-to-ha... någon han före er EA, ops jag menar Bioware
Death is only the beginning
Automatiskt cover-system, reallocating points. Om denna utveckling fortsätter så kommer man snart inte att behöva spela spelet själv, men vänta nu http://www.polygon.com/2015/2/16/8049327/this-rpg-seems-to-ha... någon han före er EA, ops jag menar Bioware
Ja, gud vet att det var världsbäst på den tiden när du i Diablo 2 var tvungen att levla samma klass till lev 99 cirka 7 gånger för att du råkade trycka på fel talent av misstag varje gång och därmed gjorde din karaktär värdelös. Reallocating points är det sämsta som någonsin skapats, fan vad dåligt det är att inte göra din karaktär värdelös bara för att du råkar trycka på fel knapp en gång.
Sen hela grejen med automatisk cover säger ingenting heller. Ingen vet vad "automatiskt cover-system" faktiskt betyder. Det låter som att det handlar om att din karaktär väljer att ducka när du själv inte manuellt siktar och/eller skjuter, men vad vet jag.
Automatiskt cover-system, reallocating points. Om denna utveckling fortsätter så kommer man snart inte att behöva spela spelet själv, men vänta nu http://www.polygon.com/2015/2/16/8049327/this-rpg-seems-to-ha... någon han före er EA, ops jag menar Bioware
Ja, gud vet att det var världsbäst på den tiden när du i Diablo 2 var tvungen att levla samma klass till lev 99 cirka 7 gånger för att du råkade trycka på fel talent av misstag varje gång och därmed gjorde din karaktär värdelös. Reallocating points är det sämsta som någonsin skapats, fan vad dåligt det är att inte göra din karaktär värdelös bara för att du råkar trycka på fel knapp en gång.
Sen hela grejen med automatisk cover säger ingenting heller. Ingen vet vad "automatiskt cover-system" faktiskt betyder. Det låter som att det handlar om att din karaktär väljer att ducka när du själv inte manuellt siktar och/eller skjuter, men vad vet jag.
Hoppla här sköt jag visst någon i foten
Death is only the beginning
Mass Effect 1 kommer alltid vara en av dom bästa spelupplevelser jag haft i hela mitt liv. Men jag ser fram emot Final Fantasy 12 Remaster mer än detta.
Däremot kommer siffrorna på Metacritic bli intressanta. Stora speltidningar och hemsidor kommer nervöst kasta fullpoängare över det medan spelarpoängen maxar nånstans runt 50.
Jag gjorde mitt bästa att inte läsa något, då jag gör så gott jag kan att undvika spoilers då jag inte vill veta konkret information om själva innehållet.
Min fråga lyder, tummen upp eller tummen ner? Gärna motivera utan detaljer om det är ett tummen ner, ex brist på innehåll, problem med kontroller, osv (dvs beskrivningar som inte nämner något specifikt om innehållet)?
När ni gör full review, kan ni inleda eller avsluta med ett tummen upp eller tummen ner för oss (läs: tvivlar det är många fler än mig) som vill veta om det är värt att köpa utan att riskera köpa grisen i säcken så att säga?