Bioshock Infinite

Robot
Bioshock Infinite

Irrationals himmelska drömstad stinker av rasbiologi och WW2-propaganda.

#bioshock-infinite, #irrational-games


Medlem
Bioshock Infinite

Längtar.

Medlem
Inaktiv
Medlem

Wow. Både åt spelet och artikeln, för jag har faktiskt haft lite ljumma förväntningar på Infinite... det vill säga fram tills nu.

Tack Rikard, och tack Irrational... för nu är jag frälst!

Medlem

pre-ordern står på min önskelista!

Medlem

Vill ha.
men är det bara jag som tycker att han på omslaget *han man är* ser ut som John sheppard från Stargate Atlantis ?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Mums för spelet och trevlig läsning Rikard.

Ken Levine har varit förvånansvärt öppen med allt som rör Bioshock: Infinite. Jag hoppas på ett toppenspel, och det verkar precis som det blir ett sådant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ska förbokas, men om det blir till datorn eller boxen är än så länge osäkert :S

Skrivet av Typhor:

Ska förbokas, men om det blir till datorn eller boxen är än så länge osäkert :S

Jag köper till båda


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

förbaskat bra artikel.. mycket välskriven


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Must...resist...urge...to...read

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Vill ha.
men är det bara jag som tycker att han på omslaget *han man är* ser ut som John sheppard från Stargate Atlantis ?

Möjligen en blanding mellan honom och Alec Baldwin.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

På vilken plattform testades spelet?
Om det testades på konsol - hur var det?
Om det testades på PC - hur var det? Var det en tydlig konsolport? FOV? Muskontroll? Sparfunktioner? Linjärt? Hur långt har spelserien nu kommit från Systemshock?

Medlem

Nej lite för mycket konstig science-fiction nu för att spelet skulle kunna vara intressant för mig. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Nej lite för mycket konstig science-fiction nu för att spelet skulle kunna vara intressant för mig. Tyvärr.

hahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

Medlem

Grymt taggad faktiskt.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

På vilken plattform testades spelet?
Om det testades på konsol - hur var det?
Om det testades på PC - hur var det? Var det en tydlig konsolport? FOV? Muskontroll? Sparfunktioner? Linjärt? Hur långt har spelserien nu kommit från Systemshock?

Jag provade det fullt ut på 360 och PC med en kort titt på PS3-versionen också. Jag nämnde detta i ursprungsartikeln men det verkar ha fallit bort av utrymmesskäl.

I vilket fall är det i princip ingen skillnad dem emellan - alla versioner har utvecklats parallellt och vad jag kunde se såg PC-versionen såklart bäst ut men konsolversionerna var sannerligen inte dåliga. Det var en eller två gånger som 360-versionen laggade, något jag inte såg i PC-versionen, men en av utvecklarna var jäkligt snabb att påpeka att det är precis de problemen de håller på att fixa nu.

Som jag nämnde så var det väldigt linjärt men ändå ständigt underhållande framför allt på grund av att det ständigt händer grejer och man får hela tiden utforska nya platser.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Typhor:

Ska förbokas, men om det blir till datorn eller boxen är än så länge osäkert :S

Jag köper till båda

Varför? Det sticker ju inte direkt ut som ett utpräglat MP spel man bara måste kunna lira med alla vänner man har på olika plattformar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

... Varför tar de inte bara en fallskärm och hoppar ner..?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av arkhanari:

På vilken plattform testades spelet?
Om det testades på konsol - hur var det?
Om det testades på PC - hur var det? Var det en tydlig konsolport? FOV? Muskontroll? Sparfunktioner? Linjärt? Hur långt har spelserien nu kommit från Systemshock?

Jag provade det fullt ut på 360 och PC med en kort titt på PS3-versionen också. Jag nämnde detta i ursprungsartikeln men det verkar ha fallit bort av utrymmesskäl.

I vilket fall är det i princip ingen skillnad dem emellan - alla versioner har utvecklats parallellt och vad jag kunde se såg PC-versionen såklart bäst ut men konsolversionerna var sannerligen inte dåliga. Det var en eller två gånger som 360-versionen laggade, något jag inte såg i PC-versionen, men en av utvecklarna var jäkligt snabb att påpeka att det är precis de problemen de håller på att fixa nu.

Som jag nämnde så var det väldigt linjärt men ändå ständigt underhållande framför allt på grund av att det ständigt händer grejer och man får hela tiden utforska nya platser.

Tack för ett svar! Alltid kul när artikelförfattaren orkar kolla litet kommentarer då och då.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Tack för ett svar! Alltid kul när artikelförfattaren orkar kolla litet kommentarer då och då.

Inga problem alls. Bara kul att kunna ha back-and-forth med folk.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Typhor:

Ska förbokas, men om det blir till datorn eller boxen är än så länge osäkert :S

Jag köper till båda

Varför köper man till båda?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skrivet av T.Mani:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Typhor:

Ska förbokas, men om det blir till datorn eller boxen är än så länge osäkert :S

Jag köper till båda

Varför köper man till båda?

Dels för att man vill ha PC-upplevelsen av spelet, och senare den "större" upplevelsen på TV:n.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför inte bara koppla in datorn i TV:n? Haha

Medlem

The evil white man :P. Tycker om Bioshock ett och två. Ska även testa det här, men vore lite trist om den vita mannen är totalt genomrutten i hela spelet.

Jh
Medlem

Bra skriven artikel!


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Nej tack.. "meh" över det här

1
Skriv svar