Betatesta Archeage i sommar

Robot
Medlem
Betatesta Archeage i sommar

Vad skiljer detta från alla andra koreanska mmo? Är det ännu ett Tera/Aion?

Medlem

Tog mig till level 30-40 på de ryska servrarna, det var en härlig upplevelse och första gången jag besökte Mirage Island så tappade jag hakan. Ser verkligen fram emot Trion's EU lansering.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=v0btZdRdg9c Titta på den trailern så kanske man får lite mer inblick i lite vad som skiljer sig.

Men detta är i princip det enda nya mmo som verkar intressant sen WoW:Vanilla.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Vad skiljer detta från alla andra koreanska mmo? Är det ännu ett Tera/Aion?

Det är väl att det är mycket fokus på att bygga hus och hela byar, bondgårdar m.m.

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Pholiage:

Vad skiljer detta från alla andra koreanska mmo? Är det ännu ett Tera/Aion?

Det är väl att det är mycket fokus på att bygga hus och hela byar, bondgårdar m.m.

Som ett "äkta" MMO, verkar intressant. Kanske man provar.

Inte spelat något MMO seriöst sen dom förstörde SWG.

Medlem

Detta och Black Desert ser jag mycket fram emot att få testa.

Medlem

Men jäklar vilken skön trailer!!

Medlem

jag verkligen ogillar stilen och stuket grafiken håller i spelet, ja jag vet beta men stör mig som fan på gränsnittet

sen är frågan är detta något för dne som tycker om PVE raids och svåra sådana? eller är detta mer RP orienterat mmo?

Medlem

alltså beta å beta, då spelet har varit släppt i asien under snart 1 år så lär inte grafiken ändras, de har ju bara konventerat allt till roman-letters som har tagit sin tid

Medlem

Gillar det jag hört och sett rent innehållsmässigt, men jag klarar verkligen inte av estetiken.

EDIT: Efter lite fler klipp och bilder måste jag nog ändra uppfattning. Det ser faktiskt för det mesta inte så "typiskt Koreanskt" ut som jag först trodde. Nice, då kanske det är något att se fram emot.

Medlem

combaten Verkar vara target -> attack -> reapeat
jag hade hoppas på att den skulle vara mer likt mount and blade

phi
Medlem

Satt och kollade på några streams på twitch för att se vad det var för något.

Allt jag såg var att folk sprang runt och grindande quests i stil med "döda x antal mobs och lämna in" om och om igen. Såg sjukt tråkigt ut.

Är det verkligen så grind-orienterat som det verkar?

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Pholiage:

Vad skiljer detta från alla andra koreanska mmo? Är det ännu ett Tera/Aion?

Det är väl att det är mycket fokus på att bygga hus och hela byar, bondgårdar m.m.

Mycket fokus har lagts till havet och man kan bygga allt från små kinesiska fiskebåtar till stora krigsskepp och resa tillsammans fler upp till ett tiotals andra spelare och leka pirat på havet. Folk säger även att spelet ska vara jäkligt fritt, ett sandlåde-mmo.

Det finns två (tekniskt sätt tre) factions som det är öppen pvp mellan. Ser du någon från en fientlig faction så är det bara att attackera om du vill, men du ökar din "karma" vid ganks. Får du tillräckligt mycket karma så blir din gubbe kallad till rättegång och om du blir fälld så får din gubbe sitta i fängelse i 30 minuter. Du kan strunta i att dyka upp till rättegången men du blir du stämplad som en "outlaw". Tjänar du ihop extremt mycket karma så blir du bootad till Pirate Faction som har ett eget hemland att härja runt i när de inte håller sig till sjöröveri


signatur

Game long and prosper

Medlem

Finns det något datum om hur långt efter Closed beta som open räknas öppnas upp eller är det bara vänta och hoppas på att få en key under Closed beta (lr köpa till sig såklart)?

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Pholiage:

Vad skiljer detta från alla andra koreanska mmo? Är det ännu ett Tera/Aion?

Det är väl att det är mycket fokus på att bygga hus och hela byar, bondgårdar m.m.

Som ett "äkta" MMO, verkar intressant. Kanske man provar.

Inte spelat något MMO seriöst sen dom förstörde SWG.

Amen Brother!

Medlem
Skrivet av phi:

Är det verkligen så grind-orienterat som det verkar?

Det är ett Asiatiskt mmo, gissa 2 gånger


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Vad är grind?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Vad är grind?

Född: 1987

Antingen så har du valt rätt spel under hela din uppväxt (vi är lika gamla), inte spelat ett enda mmo eller trollar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grinding_(video_gaming)
Asiatiska mmos är kända för en horribel mängd meningslöst&tråkigt arbete för att gå upp i nivåer.

Inaktiv

Nice design och juste grafik. Men det verkar som ännu en wow-kopia i mina ögon.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Theade:

Vad är grind?

Född: 1987

Antingen så har du valt rätt spel under hela din uppväxt (vi är lika gamla), inte spelat ett enda mmo eller trollar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grinding_(video_gaming)
Asiatiska mmos är kända för en horribel mängd meningslöst&tråkigt arbete för att gå upp i nivåer.

Eller så ljuger jag om min ålder!

Nah, jag har väl lyckats klura ut vad det är. Men jag ville höra vad ni hade att säga om saken.

Och bara för att man frågar något betyder inte det att man trollar.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Theade:

Vad är grind?

Född: 1987

Antingen så har du valt rätt spel under hela din uppväxt (vi är lika gamla), inte spelat ett enda mmo eller trollar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grinding_(video_gaming)
Asiatiska mmos är kända för en horribel mängd meningslöst&tråkigt arbete för att gå upp i nivåer.

Eller så ljuger jag om min ålder!

Nah, jag har väl lyckats klura ut vad det är. Men jag ville höra vad ni hade att säga om saken.

Och bara för att man frågar något betyder inte det att man trollar.

Ursäktar
Trodde faktiskt inte det var möjligt att undvika ordet grind när man spelar. Börjar tom bli vanligt i offline spel för att dryga ut spelen.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Pholiage:

Vad skiljer detta från alla andra koreanska mmo? Är det ännu ett Tera/Aion?

Det är väl att det är mycket fokus på att bygga hus och hela byar, bondgårdar m.m.

Som ett "äkta" MMO, verkar intressant. Kanske man provar.

Inte spelat något MMO seriöst sen dom förstörde SWG.

SWG pre-cu <3 Sprang omkring som Master pistoleer med BH-pistol och en krayt dmg sliced geonosian pistol stun dmg!!

Skrivet av classon81:

Nice design och juste grafik. Men det verkar som ännu en wow-kopia i mina ögon.

Stackare, detta är ett sandbox mmo och liknar mer spelen före wow's tid. Alltid lika kul när folk pratar om wow-kopior, precis som att wow var det första mmo't och var först med allt. hehe

Medlem

För dom som har problem med grafiken
http://imgur.com/a/bWS61

Medlem

Grafiken såg bra ut när spelet först annonserades ett tag tillbaka, men nu efter att ha sett "Black Desert" så ser Archeage uråldrat ut.

Men grafiken är inte allt, spelmekaniken måste klappa först. Ser fram emot den öppna betan.

Medlem

Orkar inte med fler mmo's nu. Det börjar bli jobbigt. Vore det inte bättre om de satsade på fler co-op spel istället. Med en riktig story och ett härligt äventyr tillsammans med en kamrat? Fan, vill ha fler såna spel.

phi
Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av phi:

Är det verkligen så grind-orienterat som det verkar?

Det är ett Asiatiskt mmo, gissa 2 gånger

Ja, jag antog att det skulle vara det men eftersom att spelet verkar ha fått bra kritik så hade jag ju hoppats på att så inte är fallet.

Verkar ju vara oerhört lättroade spelare som gillar ArcheAge medan vi som kräver lite mer av ett spel håller sig borta från det.

Medlem

Tveksamt... själv har jag svårt för asiatiska MMO's.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av phi:

Är det verkligen så grind-orienterat som det verkar?

Det är ett Asiatiskt mmo, gissa 2 gånger

Ja, jag antog att det skulle vara det men eftersom att spelet verkar ha fått bra kritik så hade jag ju hoppats på att så inte är fallet.

Verkar ju vara oerhört lättroade spelare som gillar ArcheAge medan vi som kräver lite mer av ett spel håller sig borta från det.

Skulle säga att det är åt andra hållet. Spelet är av typen sandbox och har enormt mycket innehåll vilket betyder att det inte är lika mycket grind som i vanligaste typen av mmon.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Theade:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Theade:

Vad är grind?

Född: 1987

Antingen så har du valt rätt spel under hela din uppväxt (vi är lika gamla), inte spelat ett enda mmo eller trollar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grinding_(video_gaming)
Asiatiska mmos är kända för en horribel mängd meningslöst&amp;tråkigt arbete för att gå upp i nivåer.

Eller så ljuger jag om min ålder!

Nah, jag har väl lyckats klura ut vad det är. Men jag ville höra vad ni hade att säga om saken.

Och bara för att man frågar något betyder inte det att man trollar.

Ursäktar
Trodde faktiskt inte det var möjligt att undvika ordet grind när man spelar. Börjar tom bli vanligt i offline spel för att dryga ut spelen.

Jag blir inte ledsen!

En anledning till att jag aldrig brytt mig om ordet grind är för att Jag vill gärna testa spelet innan jag dömmer det på ett uttalat ord!


signatur

Niet.

12
Skriv svar