Skägg.
10 Chambers
Update

Här kommer en liten snabb uppdatering av hur mina fritidstimmar ser ut nuförtiden:

Sett på TV:

Big Bang Theory - Sheldon Cooper ftw!

True Blood - Jag undvek den länge i tron att jag skulle bli besviken, men tvärtom. Och Skarsgård är ju faktiskt bra.

Sett på Film:
Avatar - Jag förstår kritiken som säger att det här är Dansar med Vargar på en smurfplanet i framtiden, men produktionsvärdena kan man ju verkligen inte klaga på. Såg den inte i 3D, men Blu-ray på 42"-teven hemma var nog så imponerande.

Twilight - Såg den för att förstå vad allt fuss är about. Men jag förstår ingenting? Det var inte en bra vampyrfilm och det var inte en bra high school-film. Det var inte en bra film överhuvudtaget faktiskt. Handlingen var ungefär lika avancerad som en pixi-bok.

Spelat på datorn:

Splinter Cell Conviction - Jag var imponerad av första cellen, tyckte andra var bra, fullkomligt avgudade tredje och missade fjärde. Femte? Mjo, både bra och dåligt. Man får göra en del grymt coola grejer med Sam. Markera tre fiender, hoppa ner och ta stryptag på en fjärde medan man med en knapptryckning skjuter de andra i huvudet med sin ljuddämpade pistol? Yes please! Tyvärr blir det aningen för lite fritt tänkande och lite för mycket matlagningsprogram. "Vi har förberett det här rummet med klätterbara rör i taket som helt utan anledning går precis över vakternas patrullrutter".

Battlefield: Bad Company 2 - Jag fortsätter min envisa resa mot onoobighet. När man är på rätt server, med rätt lag och i rätt squad så är BC2 himmelriket, precis som BF2 dessförinnan. Men det är en ganska tuff uppförsbacke att komma som ny när alla andra har dubbelt så många unlocks. Det är resonabelt balanserat ändå, men det tog mig några nivåer innan jag verkligen kunde börja göra nytta. Idiotisk som jag är så satsar jag heller inte helhjärtat på en klass, utan växelkör rätt mycket, för att kunna anpassa mig till de behov som finns på olika banor, med olika lag och vid olika tidpunkter. Jag märker att jag gillar rush lite mer än conquest, och Medic ligger mig fortfarande varmt om hjärtat sedan BF2, även om Assault och Recon ibland är betydligt bättre val.

Spelat på bordet:

Dominion - Kortspelet dominion är fantastiskt kul och ombytligt och jag och hustrun har spelat rätt mycket på sistone (inkl. expansionen intrigue). Det är underbart när man lyckas hitta en taktik som verkligen fungerar (Ironworks + Gardens = win), men det är ändå inte en garanti för att vinna. Har ni inte spelat det så rekommenderar jag det varmt.

Vad händer imorgon?
En gammal barndomsvän kommer hit för det årliga lanet! Fem dagars sanslöst spelande. Det ska bli intressant att se vad som ska spelas. Sist blev det inte så mycket ett MP-lan som det blev ett "sitta bredvid varandra och spela varsitt spel och med jämna mellanrum uppdatera sig på den andres framfart. Då han jag med att spela allt från Civ IV till Hidden & Dangerous 2. Den här gången blir det nog ganska mycket BC2, men kanske något annat också! Presskontot på Steam bjuder ständigt på nya eller nygamla bekantskaper. Kanske ska ta en tripp down memory lane och spela om Deus Ex? Eller vad säger ni?

/Emil

#blogg


signatur
1
Skriv svar