Säg hej till Titan XP – världens snabbaste konsumentgrafikkort

Robot
Säg hej till Titan XP – världens snabbaste konsumentgrafikkort
Avstängd

Då kunde Titan X (Aug 2016) varit 1080Ti istället?

Medlem

Så Nvidia tog namnet alla använde för senaste Titan X och använde det faktiskt för ett nytt kort. Försöker de bara tvinga folk till att använda samma namn på båda Titan X för att göra saker svårare att förstå?

Medlem

Jag tror jag nöjer mig med mitt nyköpta 1080 Ti


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Med tanke på att 20-serien väntas släppas detta året känns XP lite sent ute. 10-serien känns ordentligt mossig vid det här laget.

Medlem

Själv införskaffade man sig just ett 1060 6GB Mini och är glad över att kunna maxa Witcher 3 i 1080p.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Själv införskaffade man sig just ett 1060 6GB Mini och är glad över att kunna maxa Witcher 3 i 1080p.

va drar witcher i 1080 minne ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

va drar witcher i 1080 minne ?

Runt 2GB, du ser här.
http://imagescdn.tweaktown.com/tweakipedia/9/0/90_745_much-vr...

Medlem

Vad kul att Nvidia gör namnen ännu mer förvirrande.

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Vad kul att Nvidia gör namnen ännu mer förvirrande.

De aktuella korten är följande:
1050
1060
1070
1080
1080 Ti
Titan XP

Allt annat har utgått. På vilket sätt är det förvirrande?

Medlem

Hej!


signatur

Niet.

Medlem

Mycket pengar för ett grafikkort, men, det klarar av 60fps 4k antar jag.

Medlem

@nils45: Titan korten är alltid dyra, sällan värt som vanlig dödlig att köpa dom, oman inte bara måste ligga längst fram i prestandaracet.
Dessutom är dom alltid refkylda som också har sina nackdelar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov:

Sant men många köper vattenblock och har vattenkylda vilket spelar inte så stor roll då. Bästa med refkylda kort är att du nästan alltid hittar vattenblock till dom.

Men jag skulle köpt gtx 1080 ti refkyld med vattenblock och oca den så får man ungefär samma prestanda. Inte värt att punga ut med 13400kr för ett gpu

Medlem
Skrivet av kebbe:

De aktuella korten är följande:
1050
1060
1070
1080
1080 Ti
Titan XP

Allt annat har utgått. På vilket sätt är det förvirrande?

Folk diskuterar dom i olika sammanhang, begagnathandel, butiker med restlager...
Kan uppkomma massor av problematiska situationer.

Tidigare har ju Nvidia släppt Titan X och Titan X (samt även ett gäng andra Titan-kort som inte är relevanta för denna diskussion).
Det andra kortet visade sig även innehålla Pascal-chippet (till skillnad från det första Titan X, som innehöll Maxwell), men det framgick ju inte av namnet, så folk kallade den Titan X Pascal, eller Titan X P. Klart det blir förvirring när Nvidia då också släpper ett nytt kort som det officiellt kallar för Titan XP...

Medlem

@kebbe: Är det bekräftar att de kör på 20? De fortsätter inte bara och kör på 11-serien då?

Medlem

@Dudinkalv: Ingenting bekräftat, jag utgick bara från att en eventuell "refresh" på Pascal kommer gå under namnet 20XX då 11XX ligger för nära den tidigare serien.

Medlem

"XP" lol


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Titan Xp kanske har ett högt inköpspris men har ju även ett starkt andrahandsvärde. Sett både Titan Maxwell och Pascals säljas för 5 resp 8-9k nyligen. Man får ju aldrig se grafikkort som "sämre" än nästa. Slutar bara med att man aldrig köper ett nytt då. 9000 för ett 1080 ti eller 13000 för Titan Xp. Lite som mobiltelefoner som ingen klagar på priser. S8 eller S8+ 8k eller 9k. Kommer ju nytt varannan månad.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Med tanke på att 20-serien väntas släppas detta året känns XP lite sent ute. 10-serien känns ordentligt mossig vid det här laget.

Ordentligt mossig, eh va?

1
Skriv svar