Rösta fram VR-mod till Half-Life 2

Robot
Rösta fram VR-mod till Half-Life 2
Medlem
Skägg.
10 Chambers

@Vopez: Det gick snabbt!


signatur
Medlem

Provade Half-Life 2 med Oculus dev kit 1 och blev väldigt imponerad. Självklart blev jag spyfärdig av 2 minuter gameplay, men det var med dåligt dev kit plus ett spel inte utvecklat för VR. Däremot var upplevelsen fantastisk. De små flygande robottarna som fotograferar och själva känslan i City 17. Tror detta kan bli riktigt häftigt.

Däremot kanske Valve skulle kunna göra något för Half-Life själva igen, nån gång.

Inaktiv

Detta har jag sett fram emot länge sedan även jag provade kort i Oculus Rift DK1. Skulle vara trevligt med ett liknande mod för HL1 (alt. Half-Life: Source).

Medlem

Spelade igenom hela half life 2 med dk1. Nackspärr på en bana men jag fixade hela och lite i episoden 2. Mäktigt att bli kastad, sittande i bilen, av roboten.


signatur

Det var detta...

Medlem

Häftigt, men... Portal2 VR (eller Portal3 VR) hade slagit det med ..well, inte hästlängder men en hästnos i alla fall.

Inaktiv

Vad baserar du på påståendet " ytterst tveksamt" att Half-Life 3 blir av på? Menar du att avhoppen från företaget skulle ha något samband med IPn? Är detta fakta eller dina åsikter?

Skägg.
10 Chambers

@anon_234443: Spekulationer. Alla tre som lämnat företaget senaste året har varit ledande inom manusskrivandet. Å andra sidan kan man ta det åt ett annat håll: kanske var det dessa tre herrar som hela tiden drog i handbromsen.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Medlem

Vad gäller HL3 så är ju den "organiska organisationen" det stora problemet för längre och ambitiösa projekt. Ska man tro "de egna" så får man ju göra "vad man vill" på Valves utvecklaravdelning(ar). Kanske inte så kul att vara manusförfattare i en sådan miljö.

1
Skriv svar