Rykte: Telltale gör ett James Bond-spel

Robot
Rykte: Telltale gör ett James Bond-spel

Dessutom viskas det om mer Minecraft: Story Mode och Tales from the Borderlands.

#james-bond, #minecraft-story-mode, #tales-from-the-borderlands, #telltale-games


Inaktiv

Ett nytt James Bond-spel som är lika bra som vad GoldenEye 007 är och spelföretaget får all min uppmärksamhet under hela utvecklingen! Har börjat tröttna lite på Telltales spel.

Medlem

Jag älskar spel med starka storys och gärna många valmöjligheter. T ex RPG:s osv.
Jag har aldrig spelat ett telltale spel däremot.
Är det nått att införskaffa? Vad är dess starka sidor så att säga? (Jag har läst recensioner men ändå fått en halvdan uppfattning om det.
T.ex GoT, Borderlands och The Walking Dead?

Medlem

Jaha de ska in o rota i Bond med... Var länge sedan telltale kändes gammalt.

Medlem

Dags för tell tale att chilla med spelutvecklingen. De behöver börja om ifrån början och fokusera på att uppgradera gameplay delen. Det är väldigt utjattat och tråkigt i längden, då det blir bara sämre och sämre. Då de inte tar sig tid och de stressar ut spel.

Avstängd

Uppgradera då grafiken, tecknat bond, nej!

Medlem

Minecraft story mode fick ju bra poäng här på FZ...


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@zumo: The Walking Dead är definitivt deras starkaste spel, pröva det om du gillar zombies, tv-serien eller tidningen. Styrkan i deras spel ligger på story och INTE gameplay då spelen känns mer som interaktiva filmer snarare än spel, speciellt allt som kom efter The Walking Dead säsong 1.

The Walking Dead säsong 1 vann (som du kanske minns) ett herrejävlans massa Game of the Year priser året det släpptes, vilket kanske känns konstigt för det lilla spel det är. Tro mig, det är SÅ bra så det krossade allt i sin väg, t om sina AAA-moståndare.
Nackdelen med dessa spel är att de släpps i episoder som tar ett par månader på sig mellan släppen. Jag köpte TWD S1 när det var nära slutet och kunde spela igenom säsongen utan väntan...medan jag köpte S2 dag 1 och väntan tog faktiskt kål på intresset för mig (snittade på 2,5 månader per episod om jag minns rätt). Ska du spela dessa spel så köp dom som tidigast vist episod 4/5 så du kan spela utan avbrott.

De starkaste sidorna är att Telltale erbjuder fantastiska berättelser, det känns om de verkligen fattar varumärkena deras spel handlar om, men gameplay-mässigt så handlar spelen sällan mer än att vandra runt och prata med folk, välja dialoger och utföra lite quicktime events.

Är du achievement/trophy hunter så erbjuder spelen de eeeeeeenklaste belöningarna du kan tänka dig vilket är ett plus....plis (höhö) att spelen är oftast riktigt bra om du bara vill ha ett avslappnande spel/film som inte kräver mycket knapptryckande av dig medan du njuter av en bra berättelse.

Tips ifall du sitter på Ps4, dom har Telltale rea på deras spel nu, köpte TWD: Michonne och TWD: Season 3 i veckan lite billigare, gäller fram till 10e Juni tror jag det var. Bara att fynda ifall du är nyfiken


signatur

Game long and prosper

KoP
Medlem

Börjar tröttna på Telltales spelkoncept. Dags att dom hittar på något nytt. :/

Medlem
Skrivet av zumo:

Jag älskar spel med starka storys och gärna många valmöjligheter. T ex RPG:s osv.
Jag har aldrig spelat ett telltale spel däremot.
Är det nått att införskaffa? Vad är dess starka sidor så att säga? (Jag har läst recensioner men ändå fått en halvdan uppfattning om det.
T.ex GoT, Borderlands och The Walking Dead?

Game of thrones var riktigt bra. Sen är jag ett stort Batman fan så jag uppskattade det spelet väldigt mycket också.

Medlem

Fan ni glömde Tillbaka till framtiden ju!

Medlem

Men snælla nån, kan de inte fokusera på att få ut uppføljare till alla sina andra spel? Får ju vænta i årtionden innan man får fortsætta. Sjukt irriterande modell de føljer. Først måste man vænta månadsvis på episoder, och så ett par-tre-fyra år på næsta sæsong.

Har spelat igenom de flesta av deras spel. Rekommenderar The Wolf Among us, samt The Walking Dead. Fræmst før att det finns ganska många episoder att spela sig igenom nu, så slipper man tappa kænslan nær man tvingas vænta på næsta episod.

Medlem

Telltale har redan spelat sina kort, och deras recept blir bara tråkigare och tråkigare för varje spel. Dags att hitta på något nytt kanske, telltale?

Medlem

Jag är ett stort fan av Telltale, har spelat nästan allt dem har släppt och ser verkligen inget annat sätt dem bör göra spel på. Det är inte direkt någon spelmekanik i deras spel utan allt fokus ligger på berättelsen, något Telltale är duktiga på är att få spelaren att bry sig om karaktärerna vilket gör att konversations valen känns viktiga genom spelet. Ett mer passande företagsnamn än Telltale Games med tanke vad dem levererar finns inte.

Min rekommendation är Tales of Monkey Island och Tales from the Borderlands för humorn och sen The Wolf Among Us för den "sagolika" storyn. Minecraft: Story Mode var bättre än förväntat så ser fram emot en uppföljning på den serien.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Uppgradera då grafiken, tecknat bond, nej!

Hela poängen med deras grafik är att det ska se ut som en serietidning.
Vad jag vet så körde dom med en uppdaterad motor när dom gjorde Batman.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Hela poängen med deras grafik är att det ska se ut som en serietidning.

Det är lite av en vanlig missuppfattning gällande Telltale Games. Det gäller bara för spel som är baserade på just serietidningar (Walking Dead, The Wolf Among Us, Batman), eller baserade på spel som har den stilen (Borderlands).

Minecraft: Story Mode var annorlunda, likaså Game of Thrones som hade en stil som mer påminde om oljemålningar. Sen har du även Back to the Future och Sam & Max som inte heller var hade den stilen.

Medlem

Jasså, ska de ta sig ann Bond nu också.....
Nog för att jag gillar TT, men deras sätt att hoppa från serie till serie är minst sagt irriterande.
Jag vill ha uppföljare i någorlunda vettigt tidsspann på Walking dead, Batman och
The wolf among us.
Där är det nog bara WD och kanske, kanske Batman som det går att hoppas på en uppföljare om ett tjog med år. TWAU har de nog kastat för länge sedan.

1
Skriv svar