En av årets största Twitch-streamers tar en paus

NuZ
Testpilot

@Droopydawg: haha vad tror du är det stora twitter skämtet just nu?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, nu är han "the two time" på riktigt och inte bara som DrDisrespect.

EDIT: Tungt klipp att titta på. Otrohet är riktigt ryggradslöst. Hoppas han kommer på banan igen.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Nej, jag trollar inte, och är absolut inte dum. Anser det inte vara ett jobb bara=) Och sen var det ett Sunecitat som förklarar ganska bra om hur jag ser på det. Ett ganska talande och klämcheckt citat från en svunnen tid=)

Zumba-instruktör, UI/UX designer, vindkraftskoordinator var inte heller yrken vid tiden för citatet...

Medlem

I mistakenly put my penis in someone who was not my wife. Damn these mistakes.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Att dricka utgången mjölk direkt ur förpackningen från kylen är ett misstag.
Att vara otrogen känns mer som en lång kedja av beslut och handlingar som han hade kunnat bryta när som helst under kedjans gång.

Tycker att det är bra att han är öppen med det (för hans egen del, känns inte som någon annans problem utanför hans familj) och även om jag känner sympati för honom för att han mår ruttet, så är det hans eget fel att han mår som han mår.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Geeks Gaming
Skrivet av Dunder:

Det är nog en hel del bitterhet inblandat där...

Nja det tror jag inte. Streaming på den nivån är ju fortfarande relativt nytt och det är svårt att veta hur mycket slit och jobb det är bakom kulisserna om man inte är helt insatt i den världen

Skrivet av Manslut:

Hur mycket är en årslön?

Haha bra fråga. Uppgifterna går isär då det inte finns så mycket dokumenterat men ryktet jag såg senast var runt 300k

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Klantarsle. Karln sitter vid datorn 18 timmar per dygn och HAN är otrogen? Kul att glo på men en sopa dessvärre. Otrogen är man inte, då skiljs man istället.

18 timmar per dygn? Var har du denna statistik?

Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Haha bra fråga. Uppgifterna går isär då det inte finns så mycket dokumenterat men ryktet jag såg senast var runt 300k

Det var inte mycket till årslön, det.

Medlem
Skrivet av Manslut:

Det var inte mycket till årslön, det.

Dollar alltså, inte kronor


signatur

Welcome to the Manglerdome

Geeks Gaming
Skrivet av Manslut:

Det var inte mycket till årslön, det.

Skrivet av warh0g:

Dollar alltså, inte kronor

Ja, exakt. Tar man Lirik som ligger på ungefär samma nivå(?) så drar han in (enligt uppgifter på interwebzen) runt 216k dollar på subs. På detta kommer sponsorpengar och donationer. Dock så är det såklart mycket jobb

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja, exakt. Tar man Lirik som ligger på ungefär samma nivå(?) så drar han in (enligt uppgifter på interwebzen) runt 216k dollar på subs. På detta kommer sponsorpengar och donationer. Dock så är det såklart mycket jobb

Mm, mycket jobb... haha. Så synd om honom.

Är så sjukt att folk ens ger sina pengar till någon som bara sitter och spelar. Är till och med värre än att ge tiggare.

Och denna sopa då, att hans tjej ska utstå att han sitter framför datorn en miljon timmar om dagen och sen går han och gör detta? Folk lär ju stå på hans sida också..

Medlem

who cares, NEXT!

Geeks Gaming
Skrivet av Fr0gg0.:

Är så sjukt att folk ens ger sina pengar till någon som bara sitter och spelar. Är till och med värre än att ge tiggare.

Tja, smaken är ju olika

Medlem

@Fr0gg0.: Varför? Tycker det är nära en idealisk lösning för båda parter. Det är gratis att titta på, men om man vill och kan har man möjlighet att sponsra genom en donation, där nästan allt av det man ger går direkt till underhållaren.

Medlem

@Fr0gg0.: haha svenska avundsjukan gulligt

Medlem
Skrivet av jerryheed:

Zumba-instruktör, UI/UX designer, vindkraftskoordinator var inte heller yrken vid tiden för citatet...

Nu ser jag inte vindkraftskoordinator som ett tramskneg=) Men sitter man i peruk och solglas och spelar spel och gapar vid den åldern... ja. Då får man inte min respekt. Men vad är den värd när man drar in kulor på att göra just ingenting. Zumba= dans, och inte är det Svansjön precis=) Nej, men det är vad jag skrev: världen är på väg mot ett väldigt kusligt håll, enligt mig. Och jag följer inte med i alla fall. Lyssnar på radio P1. Det duger bra.

Medlem

Kusligt många dåliga jämförelser och folk som inte begripit att drdisrespect är som en teaterroll han gör. Han är bland det roligaste jag sett sen ztv på 90 talet.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Nej, jag trollar inte, och är absolut inte dum. Anser det inte vara ett jobb bara=) Och sen var det ett Sunecitat som förklarar ganska bra om hur jag ser på det. Ett ganska talande och klämcheckt citat från en svunnen tid=)

Spelar inte så stor roll vad du eller jag tycker är ett riktigt jobb :P, det är alltid pengarna som styr, dom flesta människorna här i livet, speciellt Svenskar(!), vill gärna ha ett jobb där man gör så lite som möjligt, speciellt fysiskt, kolla bara på FZ:as anställda (haha). Twitch har blivit så stort i USA att random folk kan tjäna 10-15k bara att starta en kanal och streama. Vad DrDisrespect tjänar är nog upp mot 20k+, snubben har reklam intäkter också om jag inte minns fel!

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av nils45:

Spelar inte så stor roll vad du eller jag tycker är ett riktigt jobb :P, det är alltid pengarna som styr, dom flesta människorna här i livet, speciellt Svenskar(!), vill gärna ha ett jobb där man gör så lite som möjligt, speciellt fysiskt, kolla bara på FZ:as anställda (haha). Twitch har blivit så stort i USA att random folk kan tjäna 10-15k bara att starta en kanal och streama. Vad DrDisrespect tjänar är nog upp mot 20k+, snubben har reklam intäkter också om jag inte minns fel!

Det är det jag menar med att världen är på väg åt helskotta=) Allt har blivit så ytligt: Lägg ut ditt liv på FB eller Twitter, ta tusen foto med snapshat... Hashtags hit och dit. Det är ingen stil eller känsla i något längre. Kanske jag som är bakåtsträvare och nostalgisk. Men va tusan. Jag vill ha mitt timmerhus i skogen och skita i resten av världen haha. Funkar bra. Eller om man bor i USA: man bor i en sömnig småstad och alla känner alla, och man vill inte bry sig om utbölingar.

Och Sverige som alltid har varit arbetsflitiga (då kristendomen alltid förespråkat hårt arbete), och det har varit ett signum för vårt folk. En dyster jävel som går till gruvan eller skogen och knegar, kommer hem till en mörk stuga och dricker hembränt. Det jag ser framför mig är en framtid där hela planeten har blivit en storstad med styrande storbolag och allt är teknik och datoriserat. Och jag gråter över den framtiden. Nej, morgondagen är inte ljus.

20k i månaden för att sitta och showa... En Uska får ut 18000 sek. Nej, från mig får man ingen respekt för att tjäna så mycket som möjligt och samtidigt göra så lite som man kan.

Geeks Gaming
Skrivet av Ricomaniac:

20k i månaden för att sitta och showa... En Uska får ut 18000 sek. Nej, från mig får man ingen respekt för att tjäna så mycket som möjligt och samtidigt göra så lite som man kan.

Jag tror inte du riktigt förstår hur mycket jobb det är med att streama på heltid och det är ju såklart okej. Dock rör det sig om väldigt mycket mer än 8h om dagen

Ta tex cohhcarnage. Jag har för mig att han nyligen nådde sitt mål med att streama varje dag 4(?) år i rad.
Andra streamers kör 24h streams med jämna mellanrum.
Inte helt friskt och definitivt ytterligheter men fråga en framgångsrik streamer hur mycket tid de lägger på sitt jobb varje dag och jag lovar att du nog blir förvånad

Edit: Sen de här 20k+ i månaden är dollar, så du vet

Medlem

Har inte sett videon då jag dels har lite intresse i streamers och dels tycker att sådana privatsaker inte har i etern att göra. Men antar att det mestadels handlar om damage control. Som någon var inne på tidigare i tråden så är det väl mer att få bort eventuella rykten, så att det inte går fake news runt i sociala medier.

Sedan, som också har nämnts, vet jag inte hur det kan vara ett "misstag". Ungefär som att det var en olycka och inte en medveten handling. Såvida han inte menar "misstag" som att det är något som han ångrar. Men borde det inte vara ganska så solklart redan innan han gjorde det att det är något troligen inte frugan skulle gilla? Låter som en unge som inte kan se konsekvenserna av sitt agerande och i efterhand står och säger "nä, nu blev det dumt".

Skrivet av Ricomaniac:

Jag säger som Sune i julkalendern: "Att sitta och vända på papper och säga Mm-mm i telefon är väl inget jobb. När man jobbar ska hamra, såga och bli svettig"

Så typ hela tjänstemannasektorn går bort? Du låter för övrigt lite som min far när han var sur. "Sitter bara framför datorn hela dagarna istället för att arbeta". Sedan att det var 4,5 år av slitsamma högskolestudier och extraarbete som webbutvecklare var tydligen skit samma.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Varför folk väljer att donera eller vara sub för någon som sitter spelar är mig mig helt vansinnigt. Noll talang och flesta bara sitter och skriker som te.x Lirik. Världen är bra dum!


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Haziza:Varför har vissa så svårt att förstå att människor har olika smak?
Du sammanfattade det själv i din sista mening.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför folk väljer att donera eller vara sub för någon som sitter spelar är mig mig helt vansinnigt. Noll talang och flesta bara sitter och skriker som te.x Lirik. Världen är bra dum!

Amen!

Medlem
Skrivet av conthox:

Har inte sett videon då jag dels har lite intresse i streamers och dels tycker att sådana privatsaker inte har i etern att göra. Men antar att det mestadels handlar om damage control. Som någon var inne på tidigare i tråden så är det väl mer att få bort eventuella rykten, så att det inte går fake news runt i sociala medier.

Sedan, som också har nämnts, vet jag inte hur det kan vara ett "misstag". Ungefär som att det var en olycka och inte en medveten handling. Såvida han inte menar "misstag" som att det är något som han ångrar. Men borde det inte vara ganska så solklart redan innan han gjorde det att det är något troligen inte frugan skulle gilla? Låter som en unge som inte kan se konsekvenserna av sitt agerande och i efterhand står och säger "nä, nu blev det dumt".

Så typ hela tjänstemannasektorn går bort? Du låter för övrigt lite som min far när han var sur. "Sitter bara framför datorn hela dagarna istället för att arbeta". Sedan att det var 4,5 år av slitsamma högskolestudier och extraarbete som webbutvecklare var tydligen skit samma.

Jepp, jag kommer att bli en likadan farsa. Det är säkert.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, nu är han "the two time" på riktigt och inte bara som DrDisrespect.

EDIT: Tungt klipp att titta på. Otrohet är riktigt ryggradslöst. Hoppas han kommer på banan igen.

Har sett det här skämtet återvinnas så många gånger nu de senaste två dygnen.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Kanske jag som är bakåtsträvare och nostalgisk. Men va tusan. Jag vill ha mitt timmerhus i skogen och skita i resten av världen haha. Funkar bra.

Jag menar.. hur man ser på saker har nog mycket att göra med hur man själv har växt upp! Hade jag växt upp kring Alsterbro så hade jag kanske delat din kärlek för den gamla svenska världen och dess värderingar, men tider ändras. Plus, att dra in över 200,000kr i månaden till sitt företag som strömmare.. ja du.. jag hade nog inte tackat nej till det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av caene:

Har sett det här skämtet återvinnas så många gånger nu de senaste två dygnen.

Det förvånar mig inte särdeles.

Medlem

@visten: Shit vilken dålig smak du har om du inte har hittat något roligare att kolla på sen nittiotalet...

123
Skriv svar