Äntligen lite livstecken från Quake-inspirerade Diabotical

Robot
Äntligen lite livstecken från Quake-inspirerade Diabotical

Projektet lever och vi får bland annat se det wysiwygiga banverktyget.

#diabotical, #kickstarter


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kul!

Jag har följt The GD Studio mer än vad jag följt Quake och 2GD som spelare. Men kollade mycket på deras produktioner när de höll på med Dota 2. Det är roligt att det fortfarande är på gång! James "2GD" Harding har hjälpt många att komma in i E-sporten och hoppas han kan fortsätta göra det med Diabotical!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Geeks Gaming

Skönt att höra då man va med och kickstarta de.

Medlem

Anledningen till att det tagit en väldig tid är väl för att de inte hade råd att hålla utvecklaren på fast lön, utan att han fick arbeta lite när han hade tid över från annat.

Kul dock att äntligen få se lite progress.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers

Kan helt klart bli en av årets titlar för mig och de får till schvunget i gameplay.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

En intervju med James hade varit kul att lyssna på, han är ganska... Speciell


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ser fram emot diabotical som gammal Quake lirare som va där 96 då det begav sig. Gillar 2GD, sympatisk samt smart individ.

Jag ser Diabotical som en stor present till Quake Communityt samt oss som har en förkärlek till QW samt Q3.

Internationell genomslagning vore också önskvärt, men jag tror att detta spel kommer givetvis hamna i skuggan av Quake Champions. Detta blir nog ett spel för dom som vet samt suktar efter det som känns bekant.

Önskar han väl lycka till!


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

1
Skriv svar